صندوق زمین و ساختمان شمالغرب با بازدهی پیش‌بینی شده سالانه 25 درصد

اخبار مهم مسکن و وام

صندوق زمین و ساختمان شمالغرب دومین صندوق زمین و ساختمان کشور بوده، که در شهریور ماه سال 94 اقدام به پذیره‌نویسی 100 میلیارد ریال جهت تأمین مالی ساخت پروژه مسکونی 96 واحدی در استان آذربایجان شرقی و در شهر تبریز نموده است. این پروژه در زمینی به مساحت 3.050 مترمربع و با برنامه ریزی 3 ساله قصد دارد تا در 17 طبقه ساختمانی، 14.077 مترمربع بنای مفید مسکونی در منطقه رشدیه تبریز احداث نماید.

هزینه ساخت این پروژه در حدود 235میلیارد ریال برآورد شده است، که 100 میلیارد ریال آن از طریق پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری در فرابورس و مابقی از طریق برنامه‌ریزی پیش‌فروش واحدهای ساختمانی تأمین خواهد شد. بازدهی پیش‌بینی شده برای این صندوق معادل 25% برای هر سال تا پایان عمر صندوق برآورد شده است.

بر اساس گزارش بورسینس به نقل از بورس نیوز شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان مدیر صندوق، شرکت سرمایه‌ گذاری مسکن شمالغرب به عنوان مدیر ساخت، شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن به عنوان متعهدپذیره‌نویس، شرکت کارگزاری بانک ملی به عنوان متولی و مؤسسه حسابرسی فریوران به عنوان حسابرس صندوق ارکان این صندوق را تشکیل می‌دهند؛ ضمن اینکه اخیراً با تصویب مجمع صندوق، بازارگردانی واحدهای صندوق از شرکت گروه سرمایه‌ گذاری مسکن به شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن محول شده است.

عناوین مطلب:

بر همین اساس شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن جهت ایجاد جذابیت سرمایه‌گذاری در واحدهای این صندوق، مدل جدید بازارگردانی خود را به شرح زیر ارائه نموده است.

توضیح مدل بازارگردانی جدید صندوق زمین و ساختمان شمالغرب

به منظور ایجاد جذابیت در معاملات واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق زمین و ساختمان شمالغرب، مدل جدید بازارگردانی با تعهد خرید واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق به قیمتی مشخص توسط بازارگردان جدید صندوق – شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن- ارائه شده است.

در این مدل بازارگردان تعهد دارد در صورت عرضه اوراق توسط سرمایه‌گذاران، اوراق را به نرخ از پیش تعیین شده خریداری و در صورت وجود تقاضا، اوراق را به نرخ از پیش تعیین شده‌ای به فروش برساند. توضیح بیشتر اینکه در این روش، شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن به عنوان بازارگردان متعهد به خرید اوراق در نرخ 23% سالانه به صورت روز شمار و فروش به قیمت 1%+23% (نرخ خرید تعهد شده به علاوه دامنه مظنه) می‌باشد.

همچنین بازارگردان صرفاً متعهد به خرید و فروش در مظنه‌های از پیش تعیین شده بوده و بنابراین در صورتی که قیمت بازاری واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق بیش از قیمت تعهد شده بازارگردان باشد، سرمایه‌گذار می‌تواند واحدهای سرمایه‌گذاری خود را به سفارشات بهتر در بازار به فروش رسانده و کسب سود بیشتری نمایند.

همچنین قابل ذکر است، سرمایه‌گذارانی که واحدهای سرمایه‌گذاری خود را تا زمان تصفیه صندوق نگهداری می‌کنند، در صورت بالاتر بودن بازدهی صندوق نسبت به 23%، می‌توانند سود بالاتری کسب کنند و صندوق در این خصوص محدودیتی قائل نشده است.

نهایتاً؛ به دلیل وجود ریسک نوسان نرخ بهره در بازار و برای انعطاف‌پذیری بیشتر این روش بازارگردانی، نرخ تعهد 23% به صورت کوتاه مدت و سه ماهه اعلام شده و در دوره‌های بعدی با توجه به شرایط موجود تغییر می‌یابد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx