راهی فوق العاده برای بازاریابی ، برگزار کردن سمینار رایگان

موفقیت در بازاریابی با برگزاری سمینار رایگان

اگر حرفه شما طوری است که معمولا مشتریان در منطقه شما و یا در شهر خودتان ساکن هستند، آنها را به سمینار یا کارگاههای کوتاه مدت دعوت کنید تا از نزدیک کیفیت محصول یا خدمات شما را ببینند ،بدون آنکه مجبور به صرف هزینه شوند.

سالنهای زیبایی، کتاب فروشی ها ، فروشندگان لوازم کامپیوتر و … می توانند اقدام به برگزاری سخنرانی ها، دوره های کوتاه مدت یا سمینارهای رایگان نموده و مطمئن باشند که عده از حاضران به خرید کالا ترغیب خواهند شد.

اگر فروشنده وسایلی هستید که خریدار، خود می تواند آنرا نصب و راه اندازی نموده و از آن استفاده کند، می توانید کلاسهای رایگان نصب و راه اندازی برگزار کرده و همچنین مزایای داشتن محصول و استفاده از آنرا نشان دهید.

عناوین مطلب:

پس از برگزاری دوره ، می توانید مشتریان را ترغیب به آغاز پروژه یا کاری کنید و ابزار موردنیاز را به فروش برسانید.

اگر کار شما ارائه خدمات است، در این دوره ها می توانید توانایی های خود را بوضوح توضیح داده و به مشتریان نشان دهید که با استفاه از خدمات شما چه سودی خواهند برد و زندگی آنها چگونه اسانتر خواهد شد.

اگر در فهرست خود، افرادی وجود دارند که برای خرید محصولات شما تحقیق نموده اند، ولی تا بحال از شما چیزی نخریده اند، می توانید سخنرانی مخصوص برای این افراد ترتیب دهید و موانع خرید آنها را برطرف کنید. احتمال خرید اینگونه افراد بسیار زیاد است، زیرا قبلا در فکر خرید از شما بوده اند، ولی عاملی باعث انصراف آنان شده است.

برگزاری سمینارهای حضوری، روشی فوق العاده برای آشنایی و ایجاد روابط دوستانه با مشتریان است. همچنین فرصت خوبی برای شماست تا مشتریان را از نزدیک بشناسید و اطلاعاتی را در مورد آنها بدست آورید، نظرات آنها را درباره کار خود بدانید، و دلایل خرید یا نخریدن کالایی خاص را دریابید. همچنین در این جلسات ، می توانید افرادی را برای اعطای نمایندگی و یا همکاری های دیگر و حتی استخدام بیابید.

 

برگزاری دروه های رایگان ، یکی از بهترین روشهای بازاریابی و فروش هستند.

 

به سمینار بعنوان فرصتی برای فروش بنگرید

وقتی در حال آماده شدن برای برگزاری سمینار ، یا دوره هستید، با این دید به موضوع نزدیک شوید که هدف شما فروش محصول و کسب درآمد است. پیشنهاد خود را بدقت تنظیم کنید و قیمت آنرا تعیین کرده ،درآمد حاصل را تقریب بزنید.

تبلیغات، فهرست قیمت و اطلاعات لازم برای ارائه را آماده کنید تا به حاضران بدهید.

روشی برای پاسخگویی و فروش ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند خرید را بسادگی انجام دهند. مثلا از سیستم پاسخگوی خودکار تلفنی، وب سایت و یا شخصی بعنوان فروشنده استفاده کرده و روش خرید را به حاضران توضیح دهید.

از هر رسانه تبلیغاتی برای اعلام برگزاری سمینار رایگان استفاده کنید. با ارسال ایمیل به اعضای وب سایت ، می توانید آنان را مطلع سازید، حتی می توانید با مجلات وابسته به زمینه کاری شما، تماس گرفته خبر برگزاری سمینار را به آنان بدهید تا در مجله چاپ کنند.

سمینارها و دوره ها را به درآمد تبدیل کنید

کارگاهها و سمینارهای موفق معمولا حاوی اطلاعات باارزش و عملی برای حاضران هستند. سپس برگزار کنندگان یک مرحله جلوتر می روند و محصولات یا خدماتی را معرفی می کنند که می توان بلافاصله آنها را خریداری نمود. برای دست یابی به حداکثر فروش می توان:

 

۱-در انتهای اتاق یا سالن اقدام به فروش محصولات کنید.

تمامی محصولات و خدمات لازم برای بکارگیری مطالب گفته شده در سمینار را بصورت یک بسته کامل درآورده و آنرا به فروش برسانید.

 

۲-پیشنهاد مشاوره با قیمتی ویژه را نمایید

اگر کار شما ارائه مشاوره است، مثلا کانون تبلیغاتی دارید، مشاور بازاریابی هستید و یا در زمینه های دیگر مشاوره می دهید. تمامی خدمات مشاوره ای خود را در فهرستس یادداشت کرده و با تخفیفی ویژه به حاضران ارائه دهید. می توانید به افرادی که خدمات مشاوره ای را بخرند، هدایایی باارزش بدهید، مثلا یک دوره آموزشی یا مشاوره ای را بر روی سی دی به آنها جایزه دهید.

 

۳-یک برنامه پیشرفته بفروشید

شما می توانید دوره ای اینترنتی، مقالات کاربردی یا برنامه ای را بفروشید که بلافاصله پس از پایان سمینار شروع می شود. مثلا در یک سمینار رایگان یک ساعته می توانید درباره روشهای بالا بردن فروش اینترنتی را آموزش داده و برای ساعت دوم سمینار بلیط فروخته و به جزئیات و نکات عملی بپردازید.

 

۴-کارگاه های یکروزه بفروشید

اگر در سمینار ایده هایی را معرفی می کنید، می توانید با فروش دوره های فشرده یکروزه، به روشهای عملی اینکار بپردازید. حتی می توانید فهرست دقیقی از مطالبی که در دوره یکروزه ارائه می شوند را تهیه نموده و به حاضران بدهید.

 

۵-بازاریابی تلفنی به حاضران

پس از چند روز با افرادی که در دوره های شما حاضر شده و هیچ محصولی را نخریدند، تماس گرفته و پیشنهاد خود را ارائه دهید. حتی می توانید برای این دسته از حاضران پیشنهاد خاصی تهیه کرده و با آنها درمیان بگذارید.

 

در مکانهای دیگر درباره کسب و کارتان سخنرانی کنید

برگزاری دوره ها و کارگاهها را به محل کار خود محدود نکنید. باشگکاهها، انجمن ها، حتی سازمانها و شرکتها نیز محل مناسبی برای ارائه سخنرانی هستند. اینگونه سخنرانی ها روشی بی نظیر برای بازاریابی و افزایش فروش هستند.

 

منبع: مدیرسبز، آموزش بازاریابی و مدیریت

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx