بررسی عرضه اولیه copytrack : مدیریت کپی‌رایت تصاویر

cpy جذب سرمایه

 ICO ها به یکی از جذاب‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شده‌اند و شرکت‌های معتبر بسیاری از این طریق به جمع آوری سرمایه جهت اجرا یا ادامه پروژه‌های خود دست می‌زنند. در مطلب راهنمای ICO ها توضیحاتی در خصوص ICO های معتبر دادیم.

امروز در این مطلب از بورسینس قصد دارم یک ICO جذاب که در زمینه ثبت کپی‌رایت برای محتوای دیجیتال (مخصوصا عکس) فعال است را خدمت شما معرفی کنیم. این عرضه اولیه، ویژگی‌ها و فاکتورهای یک ICO معتبر را داراست، اما این موضوع به این معنی نیست که سود قطعی در این ICO وجود دارد.  در ادامه همراه ما باشید تا جزییات بیشتری از این عرضه اولیه خدمت شما ارائه کنیم.

معرفی

مدیریت کپی‌رایت محتوا در دنیای دیجیتال با دو چالش اساسی مواجه است: اول چالش‌هایی که کاربران با آنها روبرو هستند و دوم چالش‌هایی که صاحبان محتوا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

عناوین مطلب:

کاربران اغلب اوقات مجوزهایی که برای استفاده از تصاویر صادر شده را با هم اشتباه می‌گیرند و سوءتفاهم‌هایی در این زمینه به وجود می‌آید. در سمت دیگر، صاحبان محتوا هیچ روشی برای اثبات حق خود ندارند و یا اینکه راه‌های کمی وجود دارد تا کسی ثابت کند که صاحب برحق یک محتواست. (صاحبان عکس‌ها نمی‌توانند ثابت کنند که این عکس توسط آنها گرفته شده و نه شخص دیگر)

همچنین صاحبان محتوا دارای ابزاری کارآمد برای ردیابی استفاده از تصاویرشان نیستند و نمی‌توانند متوجه نقض قوانین کپی‌رایت شوند. هم کاربران و هم صاحبان محتوا با مشکل پرداخت‌ مواجه هستند و صاحبان محتوا به دلیل اینکه می‌خواهند به نوعی هزینه استفاده غیرمجاز از تصاویرشان را جبران کنند، قیمت فروش بالاتری برای عکس‌ها در نظر می‌گیرند. از طرفی کاربران مجبورند هزینه بیشتری بابت یک عکس پرداخت کنند.

 نبود یک روش پرداخت کارآمد و سریع برای هر دو گروه مصرف کننده (کاربر) و تولید کننده محتوا نیز از مشکلاتی است که در حوزه خرید و فروش عکس وجود دارد.

پروژه COPYTRACK

مدتی است COPYTRACK به عنوان یک شرکت برتر اجرای کپی‌رایت در سطح دنیا تبدیل شده است. از زمان آغاز کار این شرکت در برلین و سپس حضور در نیویورک و توکیو، COPYTRACK توانسته بطور مستقیم با هنرمندان و شبکه آنها در سطح دنیا در تعامل باشد و اینکار باعث شده مشتریان زیادی به این شرکت بپیوندند. یکی از دلایل این رشد سریع، عدم وجود موانع برای ورود به این بازار بوده است.

آینده Copyright

هسته پروژه Copyright ایجاد یک پایگاه جهانی غیرمتمرکز برای ثبت کپی‌رایت برای محتوای دیجیتال است که به دسترسی کاربران به این محتوا رسمیت می‌دهد. این پایگاه ثبت، یک اکوسیستم منحصر به فرد برای صاحبان محتوا ایجاد می‌کند و بدین وسیله یک بازار برای مشتریان نیز فراهم می‌نماید.

اهدای لایسنس + پرداخت با توکن CPY

توکن CPY به عنوان یک روش پرداخت محلی در این پلتفرم بلاک‌چین خواهد بود و از آن برای پرداخت در سیستم اهدای مجوز (licensing) استفاده خواهد شد. اینکار باعث فعالسازی پرداخت‌های خودکار به صاحبان محتوا می‌شود و این پرداخت براساس لایسنس‌هایی است که صاحبان محتوا در یک محیط ساده و راحت ایجاد کرده‌اند.

رابط کاربری بلاک‌چین و قراردادهای هوشمند، می‌تواند برای افزودن طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های دیگر مانند قراردادهای قابل برنامه‌ریزی، قیمت‌های متفاوت و روش‌های پرداخت دیگر گسترش یابد.

مدل کسب و کار COPYTRACK (حال و آینده)

در حال حاضر سرویس‌های COPYTRACK برای جستجوی عکس‌ها و تصاویر مشتریان در سطح وب ارائه می‌شود. در صورتی که یک مورد عکس ناقض کپی‌رایت یافت شود، COPYTRACK با صدور مجوز یا با اجرای سایر اقدامات کار را به جلو می‌برد. این شرکت قصد دارد سرویس‌هایش را به قابلیت ثبت تصاویر با بلاک‌چین مجهز کند و یک بازار جدید خرید و فروش عکس برای هنرمندان و خریداران راه‌اندازی کند.

پلن کسب و کار

COPYTRACK برای حق تکثیر محتوای دیجیتال، یک تاریخچه جهانی، شفاف و غیرمتمرکز تنظیم می‌کند. در عین حال، COPYTRACK اولین نمونه استفاده از دفترکل غیرمتمرکز (decentralized ledger) را پیاده‌سازی خواهد کرد: یک ثبت جهانی برای کپی‌رایت تصاویر که همراه با یک بازار شفاف برای خرید و فروش تصاویر ارائه می‌شود.

ثبت‌ رایگان و آزاد کپی‌رایت

پلتفرم جدید COPYTRACK از 5 لایه تشکیل شده است و از ایجاد حساب کاربری آغاز می‌شود و در ادامه با آپلود عکس‌ها و اثبات مالکیت ادامه می‌یابد و سپس با کنترل کامل کپی‌رایت توسط هنرمند به پایان می‌رسد. بعد از ایجاد یک حساب کاربری، هنرمند عکس را آپلود می‌کند. سپس COPYTRACK یک ارزیابی از معتبر بودن مالکیت انجام می‌دهد و اگر نتیجه موفقیت‌آمیز بود یک گواهینامه براساس بلاک‌چین ارائه می‌دهد که اثباتی بر مالکیت آن عکس است. از اینجا به بعد، هنرمند کنترل کامل کپی‌رایت را در اختیار می‌گیرد.

جزییات ICO

این شرکت از 20 دیماه یک ICO (عرضه اولیه سکه) برای جمع آوری سرمایه جهت پیش بردن پروژه‌هایش را آغاز کرده است.

در ادامه جزییات بیشتر این ICO و نحوه سرمایه‌گذاری در آن را می‌خوانید. (این جزییات از سایت copytrack.io نقل می‌شود)

خرید توکن در این ICO صرفا با اتریوم انجام می‌شود.  قیمتی که برای توکن‌های CPY در نظر گرفته شده در حال حاضر 740 توکن به ازای 1 اتریوم است. به ازای ارسال هر 1 اتریوم به کیف پول این شرکت، شما 740 توکن CPY دریافت می‌کنید. به طور مثال اگر 0.1 اتریوم (حداقل ممکن) سرمایه گذری کنید، 74 توکن CPY بدست می‌آورید.

پس از چند هفته این توکن، در صرافی‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی با نماد CPY قابل معامله و خرید و فروش خواهند بود.

توزیع توکن در عرضه اولیه

جدول توزیع توکن در عرضه اولیه که قرار است توکk ارز با نماد CPY به فروش رود.

 
 درصد از کل توزیع (distribution)
 تعداد توکن‌ها
پیش‌فروش (pre-sale)
7.8 درصد
7,837,746
فروش عمومی (public sale) 
52.2 درصد
52,162,254
پاداش‌ها (bounties)
1.5 درصد
1,500,000
موسسان و مشاوران (advisors & founders)
18.5 درصد
18,500,000
بلاک‌چین و توسعه (انتشار صرف 3 تا 5 سال)
20 درصد
20,000,000  
جمعا
100 درصد
100,000,000

 

 

سوالات متداول

1 – چگونه می‌توانم در این ICO شرکت کنم؟

برای خرید توکن‌های CPY شما بایستی ابتدا کیف پول اتریوم خودتان را در سایت ثبت کنید تا به لیست اضافه شود. برای اینکار به سایت Copytrack.io وارد شوید، روی دکمه “BUY TOKENS” کلیک کنید و آدرس کیف پول ETH خودتان را وارد نمایید.

در نظر داشته باشید که برای خرید این توکن حتما لازم است یک کیف پول اتریوم مانند myetherwallet یا MetaMask یا Mist داشته باشید ( در این مطلب آموزش کیف پول اتریوم myetherwallet را می‌توانید بخوانید)

بنابراین انتقال اتریوم از صرافی‌هایی مانند بایننس، Bittrex و صرافی‌های مشابه مورد قبول نیست و ارزی که فرستاده‌اید برگشت داده می‌شود.

پس از اینکه کیف پول اتریوم شما توسط تیم Copytrack در لیست سفید قرار گرفت، یک ایمیل تاییدیه دریافت خواهید کرد و راهنمای ادامه کار در آن ایمیل وجود دارد.

2 – چگونه می‌توانم پس از خرید، موجودی توکن CPY را مشاهده کنم؟

ساده‌ترین راه این است که در سایت copytrack.io روی دکمه BUY Tokens کلیک کنید و آدرس اتریوم خودتان را وارد نمایید، به این ترتیب موجودی توکن CPY شما نمایش داده می‌شود.

برای نمایش موجودی این توکن در سایت myetherwallet.com باید توکن را به عنوان یک Custom Token اضافه کنید. تنظیمات لازم برای اضافه کردن این توکن به شرح زیر است:

Contract address: 0xf44745fbd41f6a1ba151df190db0564c5fcc4410
Symbol: CPY
Decimals: 18

3 – حداکثر سرمایه قابل جذب (hard cap) در این ICO چقدر است؟

معادل 60 میلیون توکن CPY معادل تقریبا 71516 اتریوم

4 – حداقل و حداکثر میزان اتریوم که می‌توانیم در این پروژه سرمایه‌گذاری کنیم چقدر است؟

حداقل مشارکت: 0.1 اتریوم
حداکثر مشارکت: 2500 اتریوم

5 – برای سرمایه گذاری در این ICO چه کیف پولی لازم است؟

لطفا از یک آدرس بیت‌کوین که مربوط به صرافی‌هاست برای مشارکت استفاده نکنید و به هیچ عنوان اتریوم را از طریق یک صرافی به کیف پول این ICO نفرستید.

اگر این هشدار را نادیده بگیرید، ریسک از دست رفتن اتریوم شما وجود دارد و از طرفی توکن CPY را نیز دریافت نخواهید کرد.

باید حتما از یک کیف پول که قابلیت نگهداری توکن‌های ERC20 را دارد استفاده کنید. کیف پول پیشنهادی ما myetherwallet است که در این صفحه آموزش آنرا قرار داده‌ایم.

6 – این ICO چه زمانی آغاز شده و چه تاریخی پایان می‌یابد؟

فروش توکن‌های CPY از چهارشنبه 10 ژانویه 2018 (20 دیماه 96) آغاز شده و شنبه 9 فوریه (20 بهمن) به پایان می‌رسد.

7 – در صورتی که در این پروژه مشارکت کنم، توکن‌های CPY را چه زمانی دریافت خواهم کرد؟

قرارداد توکن‌های CPY روی شبکه اتریوم مستقر شده است.
https://etherscan.io/token/0xf44745fbd41f6a1ba151df190db0564c5fcc4410
بنابراین شما به محض خرید توکن، آنرا در کیف پول‌تان دریافت خواهید کرد.

8 – جمعا چند توکن CPY ایجاد شده است؟

کل عرضه این توکن 100 میلیون خواهد بود. این توکن‌ها قابلیت ایجاد مجدد را ندارند و در آینده امکان ایجاد توکن‌های بیشتر CPY وجود ندارد.
این مورد را می‌توانید در این لینک بررسی کنید:
https://etherscan.io/address/0xf44745fbd41f6a1ba151df190db0564c5fcc4410#code

9 – برای توکن‌های فروش نرفته در ICO چه اتفاقی می‌افتد؟

توکن‌های فروش نرفته در ICO سوزانده می‌شوند. این مورد را می‌توانید در لینک زیر مشاهده کنید:
https://etherscan.io/address/0xf04436b2edaa1b777045e1eefc6dba8bd2aebab8#code

10 – پس از خرید می‌توانم فورا توکن‌ها را منتقل کنم؟

خیر، توکن‌های CPY تا زمان فروش رفتن کل توکن‌ها یا تا پایان ICO (به عبارتی 20 بهمن) قابل انتقال نخواهد بود. بعد از اتمام این دوره می‌توان آنها را منتقل کرد.

11 – قیمت فروش توکن‌ها چقدر است؟

به ازای هر 1 اتریوم، شما 740 توکن CPY دریافت می‌کنید. به طور مثال اگر 0.1 اتریوم (حداقل ممکن) سرمایه گذری کنید، 74 توکن CPY بدست می‌آورید.

 

12 – آیا سرمایه گذاری در این پروژه سود قطعی دارد؟

خیر، به هیچ عنوان سود تضمین شده در کار نیست، چون بعد از فروش توکن و لیست شدن آن در صرافی‌ها، قیمت آن به عرضه و تقاضا بستگی دارد و امکان همه چیز وجود دارد.

هر سرمایه گذاری دارای ریسک است و علاوه بر این، ریسک سرمایه گذاری در توکن‌ها و ارزهای دیجیتال به مراتب بالاتر است و احتمال از دست رفتن کل سرمایه شما وجود دارد. بنابراین هر اقدامی می‌کنید با مسئولیت شخص خودتان است.

سخن آخر

این ICO قصد دارد مشکل بزرگی را حل کند، مشکل کپی شدن تصاویر هنرمندان و افرادی که با زحمت تصاویری را تهیه می‌کنند ولی نمی‌توانند روی کپی رایت آن نظارت دقیق داشته باشند. با توجه به وجود تیم قوی که تجربه کار در حوزه فعالیت را دارا هستند و همینطور با وجود نیاز شدیدی که برای این تکنولوژی وجود دارد، به نظر می‌رسد این ICO یکی از موارد جذاب باشد و بررسی آنرا به افراد علاقه مند به سرمایه گذاری در این زمینه توصیه می‌کنیم.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

6 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
کسری

سلام
چطور میشه فهمید سایتی تحت حمایت قوانین کپی رایت است؟مثلا در سایت بورسینس پائین صفحه یک متن با علامت کپی رایت نوشته شده . ولی لینک نشده به سایتی(آدرس سایت ) که محتوا رو ثبت کرده .
چون سایتهای دیگه ای همچین ادعایی کردن ولی صرفا یک متن کپی بوده!
لطفا راهنمایی بفرمائید .

Abdul Samad

درود
وقت بخیر

چند روز پیش سایت copytrack.com یه ایمیل بهم داد که کپی رایت عکس رو نقض کردم
الان چطوری باید ثابت کنم که عکس خودم هست ؟
حدود یکسال از ثبت عکس میگذره ! هیچی از عکس ندارم مگر اینکه مجدد از محصولم عکس بگیرم
عکس یه عدد باتری موبایل هست !!
ممنون میشم راهنمایی کنید

علیرضا

سلام
از کیف پول بلاک چین هم میتوان استفاده کرد؟!

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
6
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx