ارتباطات راه‌دور با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین

ارتباطات از راه دور و تکنولوژی بلاک چین

ارتباطات در دنیای امروز از طریق پیام‌های صوتی خصوصی و پیام‌رسانی انجام می‌شود. درآمد 6 تریلیون دلاری سالانه صنعت ارتباطات از راه دور (telecommunication)، این صنعت را به یکی از بزرگترین صنایع در دنیا تبدیل کرده است. این صنعت از همان ابتدای کار، به سوی تمرکزگرایی حرکت کرده و در این راه تکامل می‌یابد.

ما نمی‌توانیم بدون ارتباطات از راه دور، تماس‌ها و پیام‌رسانی کاری انجام دهیم. ارتباطات امروزی ما را قادر می‌سازد با دوستان و خانواده‌مان در تماس باقی بمانیم و کسب و کار و تجارت‌مان را مدیریت کنیم.

بنابراین مزایا و منابع ارتباطات از راه دور امروزی نمی‌تواند دست‌کم گرفته شود. در حقیقت، بدون نوع ارتباطات، اینترنت و تکنولوژی بلاک‌چین، ارتباطات بی‌سیم، پخش رادیوئی و ویدئویی نمی‌توانست وجود داشته باشد.

عناوین مطلب:

حال تصور کنید همین ارتباطات از راه دور، از طریق تکنولوژی بلاک‌چین انجام گیرد. به طریقی که دفترکل توزیع شده (distributed ledger) قابلیت تبادل امن را از طریق اینترنت و بدون وجود سرورهای مرکزی مقدور سازد. این تکنولوژی ما را قادر خواهد ساخت دارایی‌های دیجیتال را به شکلی شفاف و قابل تایید که حقوق و مالکیت آن نیز قابل اثبات است ارسال کنیم.

اگر روند کنونی ارتباطات از راه دور ادامه یابد و توسط تکنولوژی بلاک‌چین تغییر نکند، همه قدرت و منابع این صنعت در دست عده‌ای محدود قرار می‌گیرد.

اما برای تغییر روند فعلی ارتباطات از راه دور، Capital Technologies & Research در حال ایجاد یک اکوسیستم دیجیتال برای آینده است و با رهبری نوآورانه، در تلاش است با هدف پیاده‌سازی پایه و اساس یک اکوسیستم ارتباطات از راه دور و دارای پتانسیل رشد عظیم، چشم‌انداز اقتصادی و اجتماعی رسانه دیجیتال و ارتباطات را در دنیا تغییر دهد.

شرکت Capital Technologies & Research یک محیط کامپیوتری را برای آینده تولید خواهد نمود تا یک انقلاب در زمینه ارتباطات بین کاربران به وجود آورد.

با هدف تمرکززدایی پیام‌های صوتی و پیام‌رسانی‌، بازپخش کردن ارتباطات بین چندین مشارکت‌کننده شبکه (Nodes) انجام خواهد گرفت تا علاوه بر کاهش هزینه برای کاربران، قابلیت دسترسی این سرویس را نیز افزایش دهد.

تعداد موبایل‌های هوشمند در دنیای امروز ما از 8 میلیارد گوشی فراتر رفته است و کاربران گوشی‌های هوشمند به 5 میلیارد نفر می‌رسد. این افراد از پیام‌رسانی صوتی شخصی و پیامک استفاده می‌کنند.

این هدف شرکت Capital Technologies & Research است که هزینه‌ای که کاربران بابت شارژ پرداخت می‌کنند را با درآمدی که می‌توانند از طریق تبلیغات دیجیتال بدست آورند جایگزین کند.

شرکت Capital Technologies & Research به عنوان اولین ارائه دهنده تماس صوتی خصوصی و پیام‌رسان، انقلاب عظیمی در صنعت فعلی ارتباطات از راه دور ایجاد خواهد نمود و چشم‌انداز اقتصادی و اجتماعی رسانه دیجیتال و ارتباطات را در سطح دنیا تغییر خواهد داد.

چرا تکنولوژی بلاک‌چین؟

یک بلاک‌چین در واقع دیتابیسی غیرمتمرکز است که سوابق داده‌هایی مانند قراردادهای مالی، زنجیره تامین اطلاعات و دارایی‌های فیزیکی را ذخیره می‌کند.

مطلب مرتبط: بلاک‌چین چیست؟

اما دلیلی زیادی وجود دارد که بسیاری از بخش‌ها و سرویس‌ها تکنولوژی بلاک‌چین را به کار می‌گیرند.

  • اولین دلیل، امن بودن و قابل اطمینان بودن آن است، زیرا یک مکانیسم امضای دیجیتال را برای ایجاد و انجام تراکنش‌ها داراست.
  • همچنین بلاک‌چین، به اشتراک‌گذاری را ساده نموده است. زیرا تاریخچه تراکنش‌ها می‌تواند به اشتراک‌ گذاشته شود.
  • بلاک‌چین جا برای توسعه دفترکل (ledger) را نیز باز گذاشته است.
  • وقتی تراکنشی اجرایی شد، سوابق را نمی‌توان پاک کرد و آن تراکنش برای همیشه در بلاک‌چین باقی خواهد ماند. تنها کاری که می‌توان کرد، انجام یک تراکنش دیگر برای تصحیح اشتباه احتمالی است.
  • در بلاک‌چین هرچقدر مشارکت‌کنندگان بیشتری در شبکه وجود داشته باشند (زنجیره بلاکی در بین افراد بیشتری به اشتراک گذارده شود) شبکه قوی‌تر خواهد شد.

بطور خلاصه، بلاک‌چین یک مدل انجام تراکنش به شکل همتا به همتاست که به هیچ شخص ثالثی نیاز ندارد و می‌تواند چشم‌انداز پرداخت را در سطح جهانی متحول کند.

کاربردهای بلاک‌چین در ارتباطات راه دور

صنعت ارتباطات راه دور، در مسیر تغییر به سمت مجازی و دیجیتالیزه شدن، دستخوش تغییرات مهمی شده است. آوردن بلاک‌چین به این معادله، مزایای قابل توجهی برای بهبود فرایندهای فعلی خواهد داشت.

با اجرای بلاک‌چین در محیط ارتباطات راه دور، انتظار می‌رود هزینه‌ها کاهش یابد و علاوه بر این، سایر مزایایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم حاصل شود:

1 – جلوگیری از کلاهبرداری

راهکارهای مبتنی بر بلاک‌چین می‌تواند برای به حداقل رساندن کلاهبرداری‌های مرتبط با احراز هویت و رومینگ استفاده شود تا از زیان‌هایی به بزرگی 38.1 میلیارد دلار که شرکت‌ها بطور سالانه در سرتاسر دنیا متحمل می‌شوند جلوگیری گردد.

بلاک‌چین می‌تواند فرایند احراز هویت و تایید دستگاه را تغییر دهد. علاوه بر این، همه دستگاه‌ها می‌توانند به هویت یک شخص لینک شوند. این امکانات، با وضع فعلی که تایید هر دستگاه براساس پروفایل هر مشترک است تفاوتی اساسی دارد.

2 – مدیریت هویت کاربران

احراز هویت می‌تواند در میان اپلیکیشن‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌ها پیاده‌سازی شود و نیاز به داشتن رمز عبورهای متفاوت و جداگانه بر هر حساب کاربری را از بین ببرد. هر کاربر می‌تواند با یک کلید اصلی، به همه سرویس‌هایی که احراز هویت نیاز دارند دسترسی یابد (مانند دسترسی به ساختمان‌های خاص، بلیط هواپیما، خودروهای هوشمند).

3 – اینترنت اشیا قابل گسترش

اتصالات اینترنت اشیا، چالش‌های خاصی دارد، از جمله نیاز به امن کردن میلیاردها تراکنش‌ها بین دستگاه‌ها مختلف، سنسورها و اطلاعات حساسی که دریافت و انتقال داده می‌شود.

به خاطر این ویژگی، نیازمندهای مرتبط با امنیت داده و شبکه می‌تواند با رشد شبکه اینترنت اشیا، هزینه‌بر باشد.

ویژگی‌های ذاتی بلاک‌چین در تایید و اعتبارسنجی، به اینترنت اشیا اجازه می‌دهد تا امنیت قابل گسترش داشته باشد. بلاک‌چین کمک می‌کند دستگاه‌های قلابی و خرابکار، نتوانند با ارائه اطلاعات غلط، دست به ایجاد اخلال در خانه‌ها، کارخانجات و سیستم‌های حمل و نقل بزنند.

Capital Technologies & Research به کاربران خود امکان تماس‌های صوتی خصوصی نامحدود و سرویس پیام‌رسانی را ارائه خواهد نمود.

این شرکت برای پیشبرد برنامه‌های خود اقدام به اجرای یک ICO نموده که در ادامه می‌توانید جزییات آنرا بخوانید.

جزییات ICO

نماد توکن: call
کل توکن: 105 میلیون
قیمت توکن در فروش خصوصی: 0.35 دلار
قیمت توکن در پیش‌فروش: 0.5 دلار
قیمت توکن در عرضه عمومی: 0.7 دلار
مقدار توکن برای عرضه عمومی: 52.5 میلیون
حداقل سرمایه موردنیاز 4,886,437 دلار (Soft Cap)
حداکثر سرمایه موردنیاز 32,018,437 دلار (Hard Cap)

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx