5 نکته کاربردی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

استراتژی سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

برای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال، یادگیری مفاهیم ارزهای دیجیتال و نحوه کار با ارزها بسیار مهم است. 

این جوزه معمولا برای سرمایه گذاران تازه پیچیده و مشکل به نظر می‌رسد. چرا که مفاهیم بسیاری هستند که یک سرمایه گذار باید آن‎ها را یاد بگیرد و همچنین تعداد بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال وجود دارند که هر یک از این موارد باید به خوبی آنالیز شوند تا بتوان از بین آن‏ها، بهترین گزینه را برای سرمایه گذاری انتخاب نمود.

در این مقاله از بورسینس قصد داریم با ارائه‏ روش‏‌ها و استراتژی‎های مناسب، سرمایه‌گذارن تازه کار را راهنمایی کرده و آن‎ها را برای گرفتن تصمیمات در راستای سرمایه گذاری‏‌های بهینه یاری رسانیم.

عناوین مطلب:

کسب سود از ارزهای دیجیتال

1 – سنجش عرضه و تقاضای ارز دیجیتال مورد نظر

اگر در حال بررسی این هستید که آیا قیمت یک ارز دیجیتال در شرایط حاضر، کمتر از ارزش واقعی آن است یا نه، باید میزان عرضه و تقاضای آن ارز را با دقت بررسی و آنالیز نمایید.

چون ممکن است قیمت یک ارز خیلی پایین باشد و به ظاهر خرید آن از لحاظ کسب سود مناسب به نظر برسد ولی در اصل از آن جایی که عرضه این ارز دیجیتال در بازار زیاد است و به تعداد بالایی بین سرمایه گذاران توزیع شده است، پس در موقع خرید این ارزها، هیچ گونه رقابتی بین خریداران نبوده و در شرایط افزایش عرضه آن ارز در بازار، شاهد ورود خریداران جدید به آن ارز و جلوگیری از کاهش قیمت نخواهیم بود.

در شرایط دیگر، اگر مقدار عرضه یک ارز در بازار ارزهای دیجیتال پایین باشد یعنی در واقع به مقدار محدودی از این ارز در بازار برای خریداران عرضه شود، خرید زیاد این ارز توسط سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال باعث افزایش قیمت این ارز شده و در نهایت منجر به کسب سود از طریق این ارز خواهد شد.

برای این که بتوانید این قضیه را بهتر درک نمایید، می‎توانید عرضه و تقاضای ارزهایی مانند بیت‌کوین یا اتریوم را مشاهده کرده و با عرضه و تقاضای ارزهایی مانند ریپل مقایسه نمایید. البته این بدان معنا نیست که قیمت یک ارز دیجیتال با مقدار عرضه‏ و موجودی بالای آن در بازار، افزایش قیمت نخواهد داشت ولی در کل توصیه نمی‎شود که بر روی ارزهای دیجیتال با بیش از چند میلیون عرضه در بازار، سرمایه گذاری نمایید.

2 – عدم خرید ارزها در بالاترین حد قیمت

از خرید ارز دیجیتالی که در بالاترین قیمت خود قرار دارد پرهیز نمایید یا این که این کار را با در نظر گرفتن احتیاط بیش‎تری انجام دهید. در بیش‏تر مواقع سرمایه گذاران تازه کار، با دیدن افزایش قیمت یک ارز دیجیتال، با تصور این که قیمت آن باز هم افزایش خواهد داشت، نسبت به خرید آن اقدام می‎نمایند که متأسفانه در مدت زمانی کمی بعد از خرید شاهد پایین آمدن قیمت ارز دیجیتال شده و دچار ضرر مالی می‏شوند.

این سرمایه گذاران برای این که در خرید خود دچار ضرر زیادی نشوند مجبور می‏‌شوند ارز دیجیتال خود را با قیمت کم‏تری نسبت به خرید اولیه‏ خود به فروش برسانند. این شرایط به اصطلاح ” ترس از دست دادن فرصت ” (FOMO) نامیده می‎شود که به عنوان یک سرمایه گذار باید از قرار گرفتن در چنین شرایطی پرهیز نمایید. در عوض سرمایه گذاران باتجربه، ارزهای دیجیتال کم قیمت را خریداری کرده و با بالا رفتن قیمت این ارزها به سود مناسبی دست می‎یابند و با تکرار این روند سرمایه‏ خود در بازار را افزایش می‌دهند.

با این شرایط اگر قصد سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال خاصی را دارید و از نوسانات قیمت خارج از کنترل آن می‌‏ترسید، بهتر است که در ابتدا مقادیر اندکی را برای سرمایه گذاری در مورد آن ارز در نظر بگیرد که در صورت پایین آمدن قیمت، ضرر کمی شامل حال شما می‏‌شود و اگر هم افزایش قیمت داشت، توانسته‌اید که به سود کمی دست یابید. در کل می‏‌توان گفت که سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، یک کار دراز مدتی بوده که برای رسیدن به سود مناسب و به دور از ضرر مالی باید صبورانه عمل نمایید.

3 – تحقیق در مورد کاربرد ارز دیجیتال مورد نظر

خرید یک ارز دیجیتال که هیچ گونه کاربردی نداشته باشد، یک سرمایه‌گذاری با ارزش تلقی نمی‏‌شود. شما قبل از سرمایه گذاری و خرید یک ارز دیجیتال خاص، باید ابتدا در مورد کاربردهای آن تحقیق نمایید و ببینید که این ارز در واقع چه کاربردهایی دارد و در چه مواردی از آن استفاده می‏‌شود. چند مورد از ارزهای دیگر در بازار همین کاربرد را دارند؟ آیا ارز دیجیتال مورد نظر شما، کاربرد و استفاده‏‌ی بهتری را نسبت به دیگر موارد موجود در بازار دارد؟

باید در این باره تحقیق نمایید که ارز دیجیتال مورد نظر دارای یک محصول یا سرویس عملیاتی شده است یا نه؟

چرا که بسیاری از ICO ها ارزهای دیجیتال خود را بدون داشتن یک پروژه عملی و تنها براساس حرف و وعده وارد بازار کرده و سرمایه گذاران را به خرید آن ترغیب می‌کنند. در واقع این ارزهای دیجیتال با دادن وعده‎هایی خاص وارد بازار می‏‌شوند و در اصل هیچ گاه این وعده‏‌ها عملی نمی‏‌شوند چرا که فقط وعده بوده و در قالب یک پروژه عملی نسیتند.

پس مهم است در مورد پروژه‏‌های مربوط به ارز دیجیتال مورد نظر برای سرمایه‌گذاری به خوبی تحقیق نموده و در مورد صحت وعده‌‏های داده شده، اطمینان حاصل نمایید. در این راستا بحث‎های زیادی در سایت‏های مختلفی مانند Reddit در مورد ارزهای دیجیتال مختلف و پروژه‏‌های مرتبط با آن‏ها می‏‌شود که از طریق مقایسه‏‌ی نظرات مردم و با توجه به شرایط بازار می‏‌توانید نسبت به انتخاب ارز مورد نظر خود برای سرمایه گذاری، تصمیم گیری و اقدام نمایید.

4 – هیچ‎گاه بیش‏تر از مقدار توان مالی خود سرمایه گذاری ننمایید

شاید باورکردنی نباشد ولی افراد زیادی هستند که برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، وام‏‌های کلانی را از بانک‌‏ها می‌گیرند. حتی برخی از افراد، پول رهن منزل یا اجاره‏‌ی خانه یا هزینه‏‌ی دانشگاه خود را برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. اگر این افراد نتوانند ارز خود را در قیمت بالایی بفروش برسانند، با مشکل مواجه خواهند شد و این کار دارای ریسک بالایی است.

سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت بی‌ثبات آن‏ها، دارای ریسک بالا بوده و برای سرمایه‌گذاران تازه‌کار، بسیار خطرناک تلقی می‏‌شود. اگر بودجه‏‌ی زیادی برای سرمایه گذاری در این زمینه ندارید، بهتر است که کار خود را با خرید ارزهای کوچک و کسب سودهای اندک شروع نمایید. در این راستا، فرصت‏‌های سرمایه گذاری بسیاری برای افرادی که بودجه‏ی اندکی دارند، وجود دارد.

پس بنابراین بهتر است اگر عدم آگاهی نسبت به ارز دیجیتال مورد نظر دارید، سرمایه گذاری‏‌های خود را با مقادیر کم‏تری جلو برده و با وارد کردن مقادیر زیاد سرمایه، ریسک زیان سنگین را متحمل نشوید.

5 – ارزهای دیجیتال مختلفی در سبد دارایی داشته باشید

در بازار ارز دیجیتال، علاقه‌مند بودن به ارز خاص و پرپتانسیل چیز بدی نیست ولی هرگز نباید همه‏‌ی دارایی خود را بر روی یک ارز خاص سرمایه گذاری کنید. در عوض سعی کنید که دارائی خود را برای سرمایه گذاری در چندین ارز دیجیتال مختلف اختصاص دهید. البته که شما اختیار کامل دارایی‌تان را دارید ولی بهتر است که مقدار کمی از دارائی خود را برای ارزهای دارای پتانسیل و مقدار زیادی را نیز برای ارزهای مطرح در بازار مانند لایت کوین یا اتریوم در نظر بگیرید.

همچنین می‏‌توانید دارائی خود را برای ارزهایی که در زمینه‏‌های مختلفی مانند privacy coins، dApp tokens کاربرد دارند یا ارزهای دیجیتال master node که ممکن است باعث کسب سود برای شما شود، سرمایه گذاری نمایید.

اگر برخی از سرمایه گذاری‏‌های شما باعث کسب سود شد، بهتر است سود را سیو کرده و در ارزهای دیگر سرمایه گذاری نمایید. به عنوان مثال در صورتی که یک ارز خریداری شده سود خوبی را به شما داد، نیمی از آن ارز را فروخته و مبلغ حاصل شده را بر روی ارز دیگری که امید به کسب سود از آن دارید، سرمایه گذاری نمایید.

در مواردی که سود مناسبی کسب کردید، می‏‌توانید این سود را از بازار بیرون کشیده و تبدیل به دارائی که دارای نوسان نیست (مانند ارزهای دیجیتال با ارزش پایدار) نمایید و منتظر شرایط افت بازار باشید. با رکود بازار ارز دیجیتال، دوباره این مبلغ را وارد بازار کرده و ارزها را در قیمتی نازل خریداری کنید و سود بیش‏تری را بدست آورید.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

4 1 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

4 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
Rafi

سلام، این کیف پول cool wallet s ناموجود است… شما جایی سراغ ندارین که می خوام بخرم…

علی

جناب آقای جهاندیده با تشکر از بابت مطالب پر بار و مفید شما / سوالی از خدمتتان داشتم نظر شخصی شما در زمینه خرید و سرمایه گذاری چند ساله بر روی کاردانو چیست ؟

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
4
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx