پلتفرم Poseidon: خنثی‌سازی اثر انتشار کربن با هر خرید

خنثی کردن گازهای گلخانه ای

دمای زمین توسط فرایندی با نام اثر گلخانه‌ای تنظیم می‌شود. برخی از گازهای گلخانه‌ای همانند کربن‌دی‌اکسید، باعث می‌شوند گرما در اتمسفر زمین به دام افتد و نتواند به فضا بازگردد.

فعالیت انسان‌ها باعث شده مقادیر زیادی از این گازهای گلخانه‌ای روانه جو شود که باعث می‌شود گرمای کره زمین به بیش از حد نیاز برسد. این افزایش بیش از حد گرما موجب برهم خوردن تعادل طبیعت و یکی از تهدیداتی است که امروزه کره زمین با آن روبروست.

علم در خصوص تغییرات آب و هوا به شکلی کاملا شفاف هشدار داده که دنیا باید برای کاهش اثرات این تغییرات اقدام کند و افزایش دمای کره را در محدوده امن نگه دارد.

عناوین مطلب:

اثرات مخرب انتشار کربن را نباید نادیده گرفت. متوسط دمای جهانی در حال افزایش است و هنوز اقداماتی کافی برای جلوگیری از این معضل صورت نگرفته است.

هر تصمیم ما، نتیجه‌ای مثبت و منفی به بار می‌آورد اما آیا می‌توان گفت هر شخص با هر تصمیم خود باعث انتشار چه میزان کربن می‌شود؟ محاسبه اینکار بطور ذهنی بسیار مشکل است. اما برای اولین بار، یک پلتفرم قصد دارد با اهرم‌ساختن تکنولوژی بلاک‌چین، همه افراد را ترغیب و توانا برای مشارکت در بهبود وضعیت محیط زیست کند.

این پلتفرم، خریدهایی که باعث اثرات مخرب روی محیط زیست است را بطور لحظه‌ای با اعتبار کربن متناسب با آن مرتبط می‌کند، به این ترتیب قادر خواهید بود اثرات مخرب محصول یا خدماتی که خریداری کرده‌اید را فورا خنثی کنید!

معرفی Poseidon

Poseidon پلتفرمی توسعه داده که شما را قادر می‌سازید تاثیرات مخرب زیست‌محیطی هر خرید را به یک عمل مثبت برای آب و هوا تبدیل کنید.

این هدف با اتصال مستقیم شما به پروژه‌های حفاظت از جنگل‌ها بدست می‌آید و می‌توانید با بخشش‌های کوچک (micro-donations) به این پروژه‌ها، تاثیری قابل اندازه‌گیری برای احیای جنگل‌ها داشته باشید.

یکی از چالش‌های چنین طرح‌های انسان‌دوستانه‌ای، نیاز به وجود شفافیت است و شخص باید اطمینان حاصل کند که پرداخت‌هایش واقعا برای هدفی که اشاره شده به کار برده می‌شود.

Poseidon این مشکل را با تکنولوژی بلاک‌چین حل می‌کند، تکنولوژی که باعث ایجاد شفافیت می‌شود و قابلیت ردیابی تراکنش‌ها را برای عموم فراهم می‌کند.

چالش دیگر محاسبه تاثیرات یک شخص در زندگی بر روی تغییرات زیست‌محیطی است. در این مورد نیز تکنولوژی بلاک‌چین چاره‌ساز خواهد بود. با پردازش پرداخت‌های کوچک، تاثیراتی که در راستای بهبود وضعیت محیط زیست انجام می‌دهید مستقیما به محصولات یا خدماتی که خریداری می‌کنید مرتبط می‌شود.

به عبارتی، پرداخت‌هایی که شما انجام می‌دهید متناسب با تاثیرات محصولات و سرویس‌های خریداری شده توسط شما روی محیط زیست خواهد بود.

تمرکز این پروژه، پیاده‌سازی بر روی خرده‌فروشان است زیرا اینکار بزرگترین تاثیر را روی نحوه استفاده از اعتبارات کربن خواهد گذاشت.

با پیاده‌سازی یک روش ساده و قابل دسترس برای خرید اعتبار کربن، هرکدام از ما می‌توانیم پروژه‌هایی که روی کاهش گازهای گلخانه‌ای و حفاظت از جنگل‌ها فعال هستند و در بخش‌های در معرض خطر فعالیت می‌کنند را پشتیبانی کنیم.

به این ترتیب از اقتصادهای محلی نیز پشتیبانی می‌شود که تاثیر مثبت و پایداری روی سیاره ما خواهد گذاشت.

این پروژه از بلاک‌چین استلار استفاده می‌کند زیرا اعتقاد دارد تنها بلاک‌چینی است که قابلیت مقیاس‌پذیری را همراستا با ارزش‌های پروژه داراست. استلار ساختاری را فراهم کرده که برق بسیار کمتری مصرف می‌کند کح برای محیط زیست زیان کمتری دارد.

توکن‌ پتلفرم

این پروژه دو نوع دارایی دیجیتال با نام‌های OCEAN و CARBONCREDIT روی پلتفرم استلار ایجاد کرده است. از این توکن‌ها برای تراکنش‌های کوچک و لحظه‌ای با کارمزد پایین در پلتفرم Poseidon استفاده می‌شود.

توکن OCEAN برای خرید CARBONCREDIT بکار گرفته خواهد شد. CARBONCREDIT برای خنثی‌سازی اثر انتشار کربن یا برای مالکیت اعتبار کربن کاربرد خواهد داشت.

فرایند کار به این شکل است که وقتی خرید یک بستنی یا چندلیتر بنزین از یک خرده‌فروش خاص انجام می‌شود، بطور خودکار مقداری توکن OCEAN خریداری و به توکن CARBONCREDIT تبدیل می‌شود. این توکن‌های خریداری شده برای خنثی‌سازی اثر انتشار کربن آن محصول بکار برده می‌شود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx