7 راهکار ساده برای یافتن ایده جدید کسب و کار

blank

شاید نداشتن ایده یکی از دلایل اصلی نگرانی در راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی باشد.

طرح و ایده یکی از قدم‌های اولیه برای شروع کسب و کار و موفقیت در آن است.

یک ایده خوب و جدید می‌تواند یک کسب و کار عالی و پر درآمد برای شما خلق کند. پیاده سازی یک ایده خوب و جدید نیز یکی از شرایط موفق شدن در کسب و کار است.

عناوین مطلب:

در این مقاله شما را راهنمایی می‌کنیم تا یک ایده جدید را طراحی و پیاده سازی نمایید‌.

1. نیازهای جامعه را بررسی کنید

قبل از این که دست به کار شوید و شروع به تجارت کنید، بهتر است بدانید مردم به چه چیزهایی بیش تر نیاز دارند؛ چراکه معمولا ایده‌ها بر اساس نیازها شکل می‌گیرند و تبدیل به یک فرصت یا کسب و کار موفق می‌شود.

روش دیگری برای رونق کسب و کار این است که ایده‌ها در مسیر تحول و پیشرفت فناوری و جامعه قرار گیرد‌.

به عنوان یک نمونه می‌توان به سفارش گیری از طریق تلفن در قدیم اشاره کرد. در سال‌های پیش افراد برای خرید و سفارش محصولات از طریق تلفن اقدام می‌کردند.

امروزه دیگر این روش استفاده نمی شود بلکه با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش اینترنت و گوشی‌های هوشمند شیوه سفارش و خرید نیز تغییر کرده است.

در حال حاضر بسیاری از خدمات از طریق اینترنت ارائه می‌شود؛ بنابرابن برای این که کسب و کار موفقی داشته باشیم و با دیگران رقابت کنیم، ما نیز باید از این ابزارها با توجه به پیشرفت تکنولوژی استفاده کنیم و پیوسته در مسیر پیشرفت تکنولوژی حرکت نماییم.

بیشتر بخوانید: 10 ایده کسب و کار اینترنتی که می‌توانید همین امروز شروع کنید

شما نیز مانند ایده‌های کسب و کاری که در اطرافتان وجود دارد به نیازهای جامعه نگاه کنید و آن‌ها را پیدا نمایید تا ایده‌ای در ذهن شما به راحتی شکل گیرد.

برای بررسی نیازهای مردم حتما نباید یک سایت نظرسنجی با آمار بازدید بالایی داشته باشید؛ بلکه این کار را می‌توانید از طریق اطرافیان یا حتی خانواده خود مطرح کنید تا شما را در این راه کمک کنند.

مثالی از یک ایده کسب و کار اپلیکیشن بقچه است که از طریق نظرسنجی یک محله از تهران صورت گرفت و خرید و سفارش نان بیش تر از همه در این نظرسنحی مطرح شد.

با همین اقدام ساده سفارش نان به صورت یک ایده موفق عملی شد؛ هرچند مشکلات سرمایه گذار باعث شکست خوردن این استارتاپ شد.

2. مشکل سرویس‌های فعلی را رفع کنید

افراد خلاق هنگامی که با سرویس‌های مشکل دار مواجه می‌شوند از آن به عنوان یک فرصت عالی استفاده می‌کنند و با رفع نقص آن یک سرویس بهتری ارائه می‌دهند.

دقت کنید این نواقص باید به گونه‌ای بزرگ و مهم باشند که مشتریان را ترغیب کنند به سمت سرویس شما جذب شوند.

در واقع لازم نیست همواره یک ایده جدید داشته باشید؛ کافی است ایرادات موجود در کسب و کارهای فعلی را برطرف کنید؛ به همین سادگی!

3. چند طرح و ایده را ترکیب کنید

با ترکیب چند ایده از سرویس‌ها و کنار هم چیدن نقاط قوت هر کدام از آن‌ها می‌توانید به یک ایده جذاب و فوق العاده‌ای دست یابید.

در این کار با ترکیب این خدمات می‌توانید یک سرویس جدیدی ارائه دهید. در برخی مواقع جدا کردن یک سرویس از مجموعه سرویس ارائه شده توسط یک کسب و کار نیز می تواند ایده خوبی برای ایجاد کسب و کار باشد.

4. بر روی یک موضوع خاص متمرکز شوید

کار کردن بر روی یک موضوع در برندسازی به شما کمک می‌کند. علاوه بر این باعث جذب مشتریان مخصوص به خود می‌شوید.

دیجی کالا با تمام قدرت خود، با اختصاصی کردن فروش پوشاک، استارتاپ دیجی استایل را راه اندازی کرد که به سمت موفقیت پیش می رود. برندسازی و بهینه سازی این گونه سایت‌ها نسبت به سایت‌هایی که در چند زمینه فعالیت می‌کنند راحت تر است.

مطلب مرتبط: در انتخاب ایده کسب و کار، این 10 اشتباه را مرتکب نشوید!

5. بر روی گروه‌های سنی و جنسی خاصی متمرکز شوید

اختصاصی کار کردن مانند مورد ۴ نیز یکی دیگر از روش‌هایی برای یافتن ایده است‌ که با در نظر گرفتن گروه‌های سنی و جنسی خاصی می‌توانید به این هدف برسید.

در این خصوص یوتیوب سایتی است که برای کودکان یک سرویس مجزا در نظر گرفته است که مورد استقبال والدین قرار گرفت. آپارات نیز همین سرویس را پیاده سازی کرد.

کسب و کارهای زیادی وجود دارد که با ایجاد محدودیت سنی می توان جذابیت زیادی را فراهم کرد. مطمئن باشید در اطراف خودتان چنین کسب و کارهایی را سراغ دارید؛ کافی است نوآورانه به هر کسب و کار نگاه کنید.

شما نیز با در نظر گرفتن یک رده سنی و جنسی خاص می‌توانید کسب و کار خود را هر چه زودتر معرفی کنید و توسعه دهید. بنابراین هر چقدر بازار هدف خود را کوچک تر کنید می‌توانید سریع تر به درآمد مورد نظر خود برسید و خدمات خود را سریع تر به مرحله اجرا در آورید.

6. تمرکز بر روی بازارهای محلی

شما می‌توانید ابتدا کسب و کار خود را برای یک محله یا شهر خود در نظر بگیرید. در صورتی که از خوب بودن این ایده و سرویس مطمئن شدید در این صورت می‌توانید آن را در کل کشور پیاده سازی کنید.

البته باید توجه کنید که برخی محدودیت ها ممکن است جلوی شما را برای گسترش کسب و کرا به کل کشور یا حتی دنیا بگیرد. بهتر است قبل از شروع حتما این محدودیت ها را بشناسید.

7. بررسی ایده‌های اجرا شده در سایر کشورها

می توانید با بررسی ایده‌های سایر کشور‌ها به ویژه در فضای اینترنت، کسب و کار اینترنتی خود در ایران راه اندازی نمایید. در این خصوص نیز سایت‌های انگلیسی زبانی مانند Start Up World و Entrepreneur وجود دارند که هر لحظه اخبار استارتاپ را ارائه می‌دهند.

هرچند می‌توانید از این ایده‌ها استفاده کنید اما توجه کنید که بومی سازی ایده بسیار مهم است. ایده باید شرایط اجرایی شدن در کشور ایران را داشته باشد و به دقت بومی سازی شود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx