داستان موفقیت کمپانی بزرگ جنرال الکتریک

جنرال الکتریک

جنرال الکتریک (به انگلیسی: General Electric) نامی آشنا و برندی معتبر در جهان است که توانسته کسترش بازار خود را به تمامی قاره‌های جهان برساند. برندی جهانی با رویکردی بسیار دقیق برای رسیدن به اهداف متعالی از پیش تعیین شده.

در این مطلب قصد داریم شما را به طور مفصل با این شرکت آمریکایی تبار آشنا کرده و در مورد فعالیت‌های آن، حوزه‌های کاری، اختراعات محققین این شرکت مشهور در عرصه بین المللی و مواردی از این دست صحبت کنیم.

ابتدا لازم دانستیم مقدمه‌‌ای در مورد کمپانی جنرال الکتریک بیان کرده سپس مواردی همچون، تاریخچه، شرکت عمومی، شرکت رادیو آمریکا، تولید کامپیوتر، رسانه‌های گروهی، صنایع هوایی جنرال الکتریک، تولید سلاح‌های هسته‌ای، کیفیت، آینده و مدیریت ارشد را شرح دهیم.

عناوین مطلب:

برای آشنایی با شرکت بزرگی همچون جنرال الکتریک که گستره فعالیت‌های آن بسیار زیاد و غیرقابل وصف است، نیاز به مقالات متعددی است. سعی شده به صورت خلاصه به برخی نکات رد مورد این شرکت اشاره شود.

مقدمه‌ای در مورد جنرال الکتریک

جنرال الکتریک یک کمپانی چند ملیتی آمریکایی است که سکنکتدی نیویورک (به انگلیسی: Schenectady) محل عملیاتی آن و فیرفیلد کنتیکت مقر دفتر مرکزی این شرکت است.

کمپانی جنرال الکتریک شامل 4 قسمت که هر قسمت را یک شرکت تابعه مدیریت می‌کند. این 4 قیمت عبارتند از:

  • جی‌ای انرژی
  • جی‌ای تکنولوژی
  • جی‌ای کپیتال
  • جی‌ای هلث کر

مطابق با لیست فرچون 500 در  سال 2011 ، جایگاه ششم بزرگترین شرکت‌های ایالات متحده آمریکا به شرکت جنرال الکتریک تعلق گرفت. در حالی‌که امروزه در لیست فوربز جهانی 2000 این شرکت جایگاه سوم را در جهان بدست آورده است.

شرکت جنرال الکتریک در طی سال‌های 2011 و 2012 موفقیت‌هایی را کسب کرده که از جمله آن‌ها می‌توان بهموارد زیر اشاره کرد:

  • جزو هفت شرکت بزرگ صنعتی جهان (فورچون)
  • کسب مقام پنجم در بین بهترین برندهای تجاری دنیا(اینتربند)
  • کسب مقام 63 به عنوان شرکت استفاده کننده از انرژی سبز(نیوزویک)
  • کسب رتبه 15 به عنوان شگفت انگیزترین شرکت (فورچون)
  • 15 امین شرکت تحسین برانگیز جهان(فست کمپانی).

شرکت جنرال الکتریک امروزه از فعال‌ترین شرکت‌های ساخت تجهیزات نیروگاهی و توربین‌های متنوع و همچنین جزو اصلی‌ترین شرکتهای سازنده موتور جت در آمریکاست.

تاریخچه جنرال الکتریک

شاید برایتان جالب باشد که جنرال الکتریک که امروزه به عنوان یکی از مهمترین شرکت‌های دنیا مشغول به کار است، توسط چه افراد مشهوری بنیان نهاده شده است.

توماس ادیسون مخترع مشهور دنیا، به منظور تولید تجاری اختراعش یعنی لامپ الکتریکی، در سال 1878 میلادی اقدام به تاسیس شرکت لامپ‌های الکتریکی کرد و نهایتا در سال 1890 کارخانه تولید لامپ را بنا نهاد.

در سال 1892 ادیسون تصمیم گرفت شرکتش را با فردی به نام توماس‌هاستون ادغام کند، نتیجه این اقدام تاسیس شرکت جنرال الکتریک بود که فردی به نام چارلز کافین مدیریت این شرکت را برعهده گرفت و تا سال 1912 در این سمت فعالیت کرد.

شرکت جنرال الکتریک در همان سال‌های نخستین فعالیت خود به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یافت از جمله اینکه در سال 1896 نام این شرکت در لیست 12 شرکت برتر دنیا دیده شد و در جایگاه میانگین صنعتی داو جونز قرار گرفت.

با گذشت 115 سال از فعالیت این شرکت همچنان نام این شرکت در بین 12 شرکت برتر دنیا دیده می‌شود . در سال 1935، 20 شرکت تحت عنوان برترین شرکت‌ها در بازار بورس لندن معرفی شدند که نام شرکت جنرال الکتریک در این لیست، مهر تایید دیگریست بر موفقیت‌های این شرکت.

مدیریت شرکت جنرال الکتریک در دو دهه 80 و 90 بر عهده فردی به نام جک ولش بود. در طی این دو دهه جک ولش تغییرات زیادی را در سازماندهی این شرکت ایجاد کرد.

از حدود 350 حوزه کاری تنها 11 حوزه‌ای را که 90 درصد سود شرکت از طریق آنها تامین می‌شد، به عنوان حوزه برتر برای رقابت در دنیا گزینش کرد و سایر حوزه‌ها ادغام شده یا امتیاز آن‌ها واگذار می‌شد. برخی دیگر نیز کاملا متوقف شدند.

جک ولش فعالیت در حوزه‌های نفتی، نیمه‌هادی، مبدل‌های بزرگ، تهویه مطبوع، رادیو کابل و لوازم خانگی را از حوزه کاری‌اش حذف کرد و در عوض فعالیت در حوزه‌های خدماتی، بهداشتی، بیمه‌ای و رسانه‌ای را وسعت داد. به طوری که 60 درصد درآمد شرکت از فعالیت‌های مالی و بیمه‌ای بدست می‌آید.

گفته می‌شود که 50 درصد سود شرکت جنرال الکتریک در خارج از ایالات متحده آمریکا حاصل می‌شود.

با گذشت بیش از 120 سال، خلاقیت در فعالیت‌ها و دستاوردهای شرکت جنرال الکتریک به صورت فوق العاده‌ای دیده می‌شود و حرف اول را می‌زند.

یکی دیگر از علل موفقیت‌های پیوسته شرکت جنرال الکتریک ، اهمیت فراوان این شرکت به ارزش‌های آن است از جمله موارد ارزشی شرکت  اشتیاق، کنجکاوی، ابتکار، پاسخگویی، همراهی، تعهد و هیجان است.

اهمیت ارزش در شرکت جنرال الکتریک مانند مساله روح در بدن انسان است.

تاجایی‌که این شرکت کارمندانی را که به ارزش‌های گفته شده اهمیت نمی‌دهند، حتی اگر کارکرد مثمر ثمری داشته باشند اخراج می‌کند. در سال 2006 مجله فورچون رتبه نخست شرکت‌های تحسین شده را به شرکت جنرال الکتریک، برای شش بار اختصاص داده است.

شرکت عمومی جنرال الکتریک

در سال 1896 سهام شرکت جنرال الکتریک به حالت عمومی واگذار شد و در فهرست شرکت‌های عمومی قرار گرفت.

این شرکت در همین سال در لیست شرکت‌های میانگین صنعتی داو جونز قرار گرفت و پس از گذشت تقریبا 120 سال هنوز در شاخص داو جونز از آن به عنوان یکی از شرکت‌های اصلی نام برده می‌شود.

شرکت رادیو آمریکا

شرکت رادیو آمریکا به اختصار RCA، یکی از زیر مجموعه‌ها و شرکت‌های تابعیتی جنرال الکتریک است که در سال 1919 تاسیس شده و اقدام به تولید رادیو کاست کرد.

در سال 1930 این شرکت از جنرال الکتریک جداشده و تا به امروز با فعالیت در این زمینه به طور قدرتمندی رشد کرده و تولیدات ویژه‌ای را عرضه می‌کند.

تولید کامپیوتر

یکی دیگر از حوزه‌های فعالیتی جنرال الکتریک، تولید کامپیوتر است. این شرکت در سال 1960 جزو هشت کشور برتر و بزرگ در حیطه ساخت کامپیوتر بوده است.

به دلیل اینکه در دهه 50 این شرکت از تکنولوژی کامپیوتر به میزان زیادی استفاده می‌کرد، کم کم وارد دنیای ساخت کامپیوتر و فعالیت در این حیطه شد.

این شرکت به طراحی خط تولید کامپیوتر به صورت وسیع اقدام کرده و پس از طراحی آن، تولید کامپیوتر را به عنوان هدف ویژه خود برگزید. از محصولات کامپیوتری این شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جی‌ای 200، ۴۰۰ و 600
  • جی‌ای ۴۰۱۰، 4020 و 4060 که رایانه‌های همه منظوره بودند
  • دیتانت ۳۰ و ۳۵۵ که رایانه‌های کنترل فرآیند بودند
  • دیتانت ۵۰۰ رایانه‌های سوئیچینگ که هیچ گاه وارد بازار نشد

شرکت جنرال الکتریک در سال 1970 بادنیای تولید کامپیوتر خداحافظی کرده و بخش تولیدی این صنعت را به کمپانی‌هانی ول واگذار کرد و به فعالیت خود در این زمینه خاتمه داد. امروزه این شرکت بزرگ‌ترین عرضه کننده کامپیوترهای صنعتی است و توانسته نقش خوبی در این بازار گسترده ایفا کند.

رسانه‌های گروهی

در سال 1919 جنرال الکتریک دنیای جدیدی را تجربه کرد. فعالیت در عرصه رسانه یک موفقیت دیگر بود که این شرکت آن سال در کارنامه خود ثبت کرد.

با شروع این فعالیت جنرال الکتریک شرکت رادیو آمریکا را با هدف تبلیغ کردن و معرفی محصولاتش تاسیس کرد تا بتواند بازار فروش بیشتری برای محصولاتش جذب کند. علاوه بر شرکت رادیوی آمریکا، جنرال الکتریک بخش قابل توجهی از سهام شبکه تلویزیونی ان بی سی و کلمبیا پیکچرز را سهیم است.

صنایع هوایی جنرال الکتریک

زمانی که جنگ جهانی اول آغاز شد شرکت جنرال الکتریک که سابقه طولانی مدتی در زمینه تولید برق و کار با توربین‌ها داشت، نخستین سوپر شارژرها را تولید کرده که بعد از جنگ نیز این شرکت به ساختن آن ادامه داد.

با شروع جنگ جهانی اول و دخالت ایالات متحده آمریکا در این جنگ در سال 1917 ، این کشور برای هواپیماهای نوپای  پیستونی‌اش به دنبال شرکتی بود که بتواند تقویت کننده یا بوستر را برای این نوع از هواپیماهایش بسازد.

بوستر یا همان توربو سوپرشارژر کمپرسوری بود که به کمک نیروی گازهای خارجی موتور حرکت می‌کرد، اکسیژن اضافه هوا را مکیده و باعث می‌شد توان موتورهای پیستونی آن روزها، زیاد شود. کاربرد بوستر برای زمانی است که موتور هواپیما بخواهد در ارتفاعات بالا عملیات انجام دهد.

شرکت جنرال الکتریک برای تولید توربو سوپرشارژرها با شرکتی دیگر به رقابت پرداخت و برای ساخت این محصول دو کشور با دولت آن روزهای آمریکا قراردادی را امضا کردند.

پس از عقد قرارداد هر دو شرکت عملیات تحقیق و طراحی را برای ساخت توربو سوپرشارژر با صرف هزینه‌هایی آغاز کردند. در پایان تحقیقات و عملیات‌های انجام شده پس از اینکه نتیجه مد نظر حاصل شد دولت وقت، از دو شرکت خواست محصول نهایی‌شان را به معرض نمایش و مورد آزمایش قرار دهند.

مکان آزمایش موتورهای تولید ساخت دو شرکت مذکور، قله‌های پایکس پیک با ارتفاع 14000پا بالاتر از سطح دریا بود که موتور لایبرتی ایرکرافت با قدرت 350 اسب بخار که با توربو سوپر شارژهای شرکت جنرال الکتریک مجهز شده بود، پیروز این میدان و رقابت شد.

از آن زمان به بعد شرکت جنرال الکتریک قراداد رسمی خود را با دولت آمریکا منعقد کرده و ساخت پیشرانه و موتورهای جت را با قدرت بیشتر و کارایی قوی‌تر ادامه داد.

پس از اخذ قرارداد با دولت آمریکا شرکت جنرال الکتریک در خلق نوآوری مانند تولید اولین موتور جت آمریکایی، ساخت اولین موتور توربوجت قادر به عملیات در سرعت‌های دو تا سه برابر صوت و تولید اولین موتور جت توربوفن با ضریب کنار گذر بالا برای ورود به خدمت، همیشه حرفایی برای گفتن داشت.

بودجه شرکت جنرال الکتریک در سال 2003  ، 97 بیلیون دلار بوده است. این بودجه در جهت عملیات‌های مختلفی مثل طراحی، گسترش فعالیت‌ها، ساخت و تولید موتورهای جت در سطوح گسترده‌ای از موتورهای نظامی گرفته تا موتورهای تجاری و مسافربری هزینه شده است.

این شرکت در زمینه خدمات تعمیر و نگهداری موتورهای ساخته شده، رتبه اول را به خود اختصاص داده است. پس از کسب این تجارب در زمینه ساخت موتورهای جت، شرکت جنرال الکتریک اقدام به فعالیت در زمینه صنایع هوایی کرد بطوری‌که در زمینه تولید موتور هواپیما به شهرت رسید.

در سال 1941 برای تولید موتور جت “ویتل دبلیو1” شرکت جنرال الکتریک اولین گزینه انتخابی بود برای ایالات متحده آمریکا بود.

کمپانی صنایع هوایی جنرال از ابر قدرت‌ترین سازندگان موتورهواپیما در دنیاست که ساختمان اداری آن در نلا پارک واقع شده است. این شرکت در زمینه تحقیقات سرمایه گذاری‌های فراوانی را انجام داده است. این سرمایه گذاری‌ها در سال 1956 به نتیجه رسیده و این شرکت توانست 30 هزار موتور جی 47 برای هواپیماهای نظامی بسازد.

جنرال الکتریک و سلاح‌های هسته ای

سلاح هسته‌ای یکی دیگر از فعالیت‌های شرکت جنرال الکتریک بوده که بیش از نیم قرن است به تولید این صلاح‌ها می‌پردازد.

این فعالیت شرکت مشهور جنرال الکتریک با شعار همیشگی آنها برای مشتریان یعنی «ما چیزهای خوبی را برای زندگی به ارمغان می‌آوریم» و زندگی حقیقی آن دسته از کارمندان این شرکت که مشغول ساخت و آزمایش سلاح‌های هسته‌ای هستند، هم‌خوانی ندارد.

به دلیل در ارتباط بودن مداوم کارمندان بخش تسلیحات شرکت جنرال الکتریک با مواد هسته‌ای، خصوصا در آزمایشگاه‌های انرژی هسته‌ای نالس، این فراد تحت تاثیر اشعه‌های هسته‌ای قرار گرفتند که عوارض جبران ناپذیری بر روی این افراد بر جای گذاشته است.

در پایگاه اتمی شهر واشینگتن به دلیل همین مساله 27 خانواده به بیماری سرطان که از عوارض تشعشعات هسته‌ای است دچار شده‌اند یا فرزندان ناقص الخلقه‌ای نصیبشان شده است.

شرکت جنرال الکتریک عمدا هوای این محیط را بیشتر در معرض این اشعه‌ها قرار داد که در صورت اعتراض کارمندان این پایگاه با این شرایط، اخراج می‌شدند.

به منظور جلوگیری از تولید سلاح‌های هسته‌ای جمع کثیری از فعالان منع تولید این سلاح‌ها، محصولات مختلف جنرال الکتریک را منع کردند. با اعمال این تحریم‌ها ، شرکت جنرال الکتریک بسیاری از مشتریان خود را از دست داده و ده‌ها میلیون دلار خسارت دید.

علاوه بر این تحریم‌ها، ساخت فیلم‌های مستند در این باره خصوصا فیلم “فریب مرگبار” ( برنده بهترین فیلم کوتاه مستند در سال 1991) دست این شرکت و فعالیت‌های آن را برای افراد زیادی رو کرد و در نتیجه ضررهای زیادی برای این شرکت به بار آورد.

سال 2011  که فاجعه جبران ناپذیر فوکوشیما اتفاق افتاد مردم دنیا وقتی متوجه شدند طراحی 6 راکتور هسته‌ای این پایگاه را شرکت جنرال الکتریک انجام داده است، برخوردها و انتقادات شدیدی را بر علیه این شرکت انجام دادند.

برخی از اصول شرکت جنرال الکتریک

هر برندی برخی اصول و پارامترهایی دارد که کمک می‌کنند در مسیر تعالی به پیش برود.

شرکت جنرال الکتریک نیز از این قضیه مستثنی نیست و برخی اصول و مواردی باعث شده تا در طول سال‌ها حتی زمانی که هجمه‌های فراوانی بر علیه آن‌ها وجود داشته، به پیش برود.

در ادامه به چند نکته کوتاه در این زمینه اشاره می‌کنیم و بعدا در مطالبی مجزا بیشتر به چنین اصولی خواهیم پرداخت.

کیفیت محصولات

کیفیت یکی از پارامترهایی است که برای شرکت جنرال الکتریک اهمیت فراوان دارد و معتقد است که تمامی کارمندان این شرکت در برابر کیفیت محصول مسئول هستند.

کیفیت به سه زیر شاخه فرآیند، کارکنان و کسب رضایت مشتری تقسیم بندی می‌شود. مدیران فرصت‌ها و زمینه‌ها را برای کارمندانشان ایجاد می‌کنند تا با استفاده از استعداد و انرژی خود رضایت مشتری را بدست آورند.

تمامی کارکنان شرکت برای اینکه نتیجه مطلوب حاصل شود باید در تمامی عرصه‌هایی که برای کیفیت تولیدات شرکت لازم است، شرکت کنند و در این زمینه‌ها آموزش ببیند.

آینده نگری

جفری ایملت مدیرعامل شرکت جنرال الکتریک بیان می‌کند که در قرن 21 کسب و کار در عرصه جهانی حرف اول را می‌زند و کسی که بخواهد در این زمینه موفق باشد باید خدمت به تمامی مشتریان در سطح دنیا را هدف خود قرار دهد.

کمپانی جنرال الکتریک در زمینه نوآوری، فناوری‌ها و مدیریت کردن عملیات‌ها کارنامه درخشانی دارد که در کسب وکارهای متفاوت نتایج روشنی داشته است؛ اما این نتایج به تنهایی برای آینده کافی نبوده و به سرمایه گذاری در منابع جهانی برای رفع نیازهای آینده احتیاج است.

ایملت بیان می‌کند که در برنامه‌های آینده قصد داریم از انرژی‌های آب و باد به دلیل تجزیه پذیر بودن آنها در محصولات خود استفاده کنیم. این موضوع نشان از آینده نگری شرکت جنرال الکتریک و مدیر آن دارد.

ساختار کمپانی جنرال الکتریک به نحوی است که مدام در حال یادگیری است و قصد دارد محصولاتی را که به صورت بهینه انرژی مصرف می‌کنند از جمله لوکوموتیوهای هیبریدی، توربین‌های گازی، وسایل کم مصرف و تجهیزات حفظ سلامتی و بهداشت همگانی را گسترش دهد.

مدیریت ارشد

کمپانی جنرال الکتریک از قدیمی‌ترین و پر درآمدترین شرکت‌های جهان است که با 150 میلیارد دلار درآمد در جایگاه هشتم دنیا قرار دارد. تعداد بسیاری از وسایلی که به راحتی زندگی‌ها کمک کرده‌اند از اختراعات دانشمندان این شرکت است که به دلیل نوآوری این شرکت در سطح جهانی مطرح شده اند.

جنرال الکتریک در بسیاری از عرصه‌ها یکه تاز است. جنرال الکتریک آیینه تمای نمای ریاست و مدیریت در سطح جهان است و به عرصه مدیریتی روح و جانی تازه داده و به همین علت به عنوان یک شرکت معظم شناخته می‌شود.

هر گاه نام کمپانی جنرال الکتریک مطرح می‌شود نام “جک ولش” مدیر عامل اسطوره‌ای این شرکت در دو دهه آخر قرن بیستم، در ذهن تداعی می‌شود. جک ولش در مدیریت این کمپانی تغییرات وسیعی ایجاد کرده بود که آثار آن تا به امروز نیز در تمام حوزه‌های فعالیتی این شرکت و بنگاه‌های اقتصادی هویداست.

او با ارائه روش‌های جدید و کاربردی در عرصه مدیریت و رهبری این شرکت موفقیت دیگری به موفقیت‌های شرکت جنرال الکتریک اضافه کرد.

درآمد کمپانی جنرال الکتریک در دهه 1980 زمانی که جک ولش به ریاست این شرکت منصوب شد بالغ بر 25 میلیارد دلار و سود دهی 1.5 میلیارد دلار بود ولی در سال 2001 آخرین سال نشستن جک ولش بر کرسی مدیریت کمپانی جنرال الکتریک، دارایی شرکت به 400 میلیارد دلار رسید  که با این آمار و ارقام شرکت جنرال الکتریک یکی از با ارزش ترین شرکت های جهان به شمار می‌رفت.

جالب است بدانید که دارایی فعلی این شرکت حدودا 670 میلیارد دلار است.

پس از اینکه جک ولش از ریاست شرکت جنرال الکتریک خداحافظی کرد و بازنشسته شد هیئت مدیره این کمپانی “جفری ایملت ” را به ریاست این شرکت منصوب کرد.

زمانی که ایملت به ریاست شرکت بزرگ جنرال الکتریک رسید درست 4 روز پس از انتخاب وی به منصب مدیریت شرکت، حادثه تروریستی 11 سپتامبر در سال 2001 رخ داد که در این حادثه 2 کارمند شرکت کشته شده و قسمت “بیمه جنرال الکتریک ” 600 میلیون دلار خسارت دید.

جالب است بدانید که جفری ایملت در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما یکی از مشاوران مالی وی برای طرح نجات از بحران اقتصادی بود.

سخن پایانی

شرکت جنرال الکتریک با تکیه بر دانش و مدیریت بسیار قوی خود در طول سال‌های گذشته، توانسته نقش موثری در اقتصاد آمریکا ایفا کند. آشنایی بیشتر با روند فعالیت‌های این شرکت کمک خواهد کرد تا با دید بازتری به آن نگاه شود.

همانطور که گفته شد شرکتی که توسط توماس ادیسون و یک فرد دیگر تاسیس شد، فعالیت‌هایی مثل ساخت سلاح اتمی نیز داشته ولی همچنان توانسته بر انتقادات و تحریم‌های مردمی پیروز شود.

به نظر می‌رسد تخصص، تجربه و مدیریت بسیار قوی عامل شکست انتقادات بوده است. هرچند از نظر انسانی این انتقادات به جا و صحیح است.

نظر شما در مورد شرکت جنرال الکتریک بر اساس آنچه که خواندید چیست؟

به نظر شما این شرکت بزرگ با تمام خدماتش، برای بخش نامربوط خود یعنی ساخت سلاح‌های هسته‌ای و آسیب به کارمندان باید سرزنش شود؟

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx