اگر سطح ۱۲,۰۰۰ دلار به حمایت تبدیل نشود، جهش بیت‌کوین بی‌ثمر خواهد ماند

blank

قیمت بیت‌کوین از سطح ۱۲,۰۰۰ دلار عبور کرده است؛ با این حال، رسیدن به این سطح، بدون تبدیل آن به حمایت، ممکن است حتی ضرر بیشتری برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.

روز سه‌شنبه (29 مهر)، خریداران بیت‌کوین تا حدی فشار خرید را افزایش دادند که بیت‌کوین بتواند اندکی از سطح ۱۲,۰۰۰ دلار عبور کند، سطحی که از 1 سپتامبر (11 شهریور) تاکنون، با روند تماس نداشت.

1 2
عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

این حرکت پس از افزایش حجم معاملاتی روز دوشنبه، 19 اکتبر (28 مهر) و رسیدن قیمت به 11,822 دلار اتفاق افتاد. با افزایش فشار خرید، قیمت توانست از مقاومت سرسخت 12,000 دلاری عبور کند و به سطح 12,038 دلار برسد.

عناوین مطلب:

2 13
حجم معاملات قراردادهای آتی بیت‌کوین به تفکیک صرافی‌ها. منبع: Digital Assets Data

جهش بیت‌کوین تا 12,000 دلار با افزایش حجم معاملات در سرتاسر صرافی‌های قراردادهای آتی بیت‌کوین نیز همراه بود. پیش از این نیز اعلام شده بود که حجم معاملات لانگ (خرید) در قراردادهای آتی بورس کالای شیکاگو (CME) به رکوردی تاریخی دست یافته است.

در اوایل هفته، با بن‌ بست مذاکرات بین نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره ایالات متحده و احتمال عدم تصویب طرح ثانویه مشوق‌های مالی دولتی برای مبارزه با مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا، بازارهای سنتی دچار افت شدند.

با این حال، حرکات اخیر بیت‌کوین می‌تواند نشان‌دهنده جدایی نسبی این ارز دیجیتال از بازارهای سهام باشد، گرچه این «جدایی» احتیاج به زمان بیشتر و افزایش قدرت صنعت ارزهای دیجیتال دارد.

3 11
قیمت بیت‌کوین در مقابل عملکرد سه‌ماهه شاخص S&P 500. منبع: Skew

صرف نظر از اینکه سرمایه‌گذاران بیت‌کوین تا چه اندازه مشتاق به جدایی بازار این ارز دیجیتال از بازارهای سنتی باشند، بیت‌کوین یکی از بهترین عملکردها را در سال 2020 از خود به‌جای گذاشته و از ابتدای سال تا به امروز، شاهد رشدی 65.4 درصدی بوده است.

4 6
بازده دارایی‌های کلان در سال ۲۰۲۰. منبع: Skew

سطح ۱۲,۰۰۰ دلار باید به حمایت تبدیل شود

5 3
نمودار روزانه بیت‌کوین-تتر. منبع: TradingView

طی روز گذشته، بالاترین قیمت روز بیت‌کوین 12,038 دلار بود که فقط 10 دلار با اوج قبلی قیمت در 1 سپتامبر فاصله دارد (در حال نگارش این مقاله، اوج قبلی قیمت نیز شکسته شده و روند تا 12,156 دلار پیش رفته است). البته، بیت‌کوین دچار اصلاحی 18.5 درصدی طی چند روز بعد از 1 سپتامبر شد. بنابراین، معامله‌گرها احساسات ضدونقیضی در مورد عملکرد فعلی بیت‌کوین و فتح سطح 12,000 دلار دارند، خصوصاً با توجه به اینکه 5 تماس قبلی روند با این سطح، با سقوطی شدید همراه بود.

از نظر تحلیل حرکات قیمت، هنگامی که روند در یک کانال صعودی، نزدیک به مقاومتی کلیدی می‌شکند، به‌طور معمول تعدادی از سرمایه‌گذاران اقدام به ذخیره سود می‌کنند و این مسئله اغلب منجر به افت قیمت و بازگشت روند تا مقاومت پیشین می‌شود. در این حالت، حفظ مقاومت قبلی به‌عنوان سطح حمایت بسیار کلیدی است که ظاهراً، بیت‌کوین به‌خوبی از پس این کار برآمده است.

6
نمودار ۴ ساعته بیت‌کوین – تتر. منبع: TradingView

در تایم‌فریم چهارساعته، با سقوط قیمت تا 11,850 دلار به‌ دلیل ذخیره سود توسط سرمایه‌گذاران، می‌توان همین الگو را مشاهده کرد.

گرچه، سطوح حمایتی در محدوده 11,500 تا 11,400 دلار و همچنین 11,200 تا 10,900 دلار وجود دارد؛ اما، در زمان نگارش این مقاله، بیت‌کوین با عملکردی خیره‌کننده و حفظ سطح مقاومت قبلی به‌عنوان حمایت تا 12,156 دلار رشد کرده است.

در صورت حفظ این موقعیت، می‌توان به آینده روند قیمت و ثبت رکورد تاریخی جدید توسط این ارز دیجیتال امیدوار بود. حتی در صورت افت مجدد روند، تثبیت قیمت بین بازه 11,800 تا 11,950 دلار نیز طی چند روز آینده می‌تواند نشانه‌ای قدرتمند از بازار بیت‌کوین باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx