آموزش نصب و راه‌اندازی کول‌والت اس

کیف پول کول والت اس

همزمان با فروش جهانی مدل خاورمیانه کیف پول کول ولت میخواهیم به بررسی اجمالی این کیف پول سخت افزاری بپردازیم…

این کیف پول سخت افزاری برای اولین بار به صورت اختصاصی برای کشور های ایران، امارات، ترکیه، عمان، قطر و سایر کشور های خاور میانه تولید شده است که گام بزرگی در حوزه کریپتو کارنسی برای این کشور ها نیز می باشد.

شرکت جنبل که نماینده رسمی شرکت CoolBitX می باشد برای اولین بار این کیف پول را به صورت انحصاری وارد بازار ایران و خاورمیانه کرده است که همراه با گارانتی یک ساله به کاربران ارائه می دهد.

عناوین مطلب:

همچنین برای خرید این محصول میتوانید به فروشگاه آنلاین شرکت جنبل مراجعه فرمایید.

در ادامه به بررسی ویژگی های این کیف پول جذاب می پردازیم…

دنیای کیف پول سخت افزاری ارز های دیجیتال بسیار رقابتی است.

شرکت های مختلف در تلاش هستند تا بهترین محصولات خود را تولید و روانه بازار کنند، این در نهایت یک منفعت بزگ برای کاربرانی به شمار می رود که به دنبال یک کیف پول سخت افزاری خوب هستند. هر از چند گاهی با ورود یک محصول جدید ، بازار اخبار و نقد و برسی و مقایسه در میان کاربران بسیار داغ می شود.

در این مقاله می خواهیم نگاهی به ویژگی ها و عملکرد کیف پول سخت افزاری CoolWallet S (کول والت اس) بیاندازیم.

همچنین می توانید برای دانلود دستورالعمل راه اندازی این کیف پول به این صفحه مراجعه کنید.

کمپانی کول والت

بهتر است قبل  از پرداختن به   کول والت اس کمی اطلاعات در مورد کمپانی آن و اهداف شرکت داشته باشیم. به همین دلیل اول با شرکت CoolBitX شروع می کنیم، شرکتی که اولین بار کیف پول سخت افزاری تلفن همراه را به وجود آورد.

CoolBitX در سال 2014 و در تایوان کار خود را شروع کرد. Michael Ou موسس و مدیرعامل این شرکت با درس گرفتن از ماجرای سرقت از صرافی  Mt. Gox ، به فکر ساختن کیف پول سخت افزاری برای تلفن همراه افتاد.

هدف شرکت CoolBitX ساختن یک کیف پول سرد (سخت افزاری) قابل اعتماد ، کارآمد و با کاربری آسان بود. در سال 2015 بود که این شرکت موفق شد اولین کیف پول ارز دیجیتال خود به نام CoolWallet را تولید کند که این کار با حمایت و کمک پلتفرم سرمایه گذاری جمعی (Indiegogo) محقق شد.

 

cws middle est3

پس از تجربه راه اندازی اولین محصول و پشتیبانی آن ، شرکت به علم کافی برای بهبود و ارتقاء محصول خود و نیز ارائه خدمات بهتر، دست یافته بود، پس آن ها در اوایل سال 2018 CoolWallet S را راه اندازی و روانه بازار کردند. اکنون که در حال خواندن این مقاله هستید این کیف پول یکی از موفق ترین دستگاه ها در بازار محسوب می شود.

 کول والت اس چیست؟

حالا که کمی اطلاعات در مورد شرکت به دست آوردیم بهتر است به طور ویژه به کول والت اس بپردازیم.

CoolWallet S اولین کیف پول سخت افزاری تلفن همراه در دنیا است. اما این دقیقا به چه معناست؟

اول از همه باید با مفهوم کیف پول سرد یا cold wallet شروع کنیم. به صورت کلی، ارز های دیجیتال بر روی دو نوع والت ذخیره می شوند ؛ گرم و سرد.

کیف پول گرم در واقع همان کیف پول آنلاین است که همانند یک نرم افزار می ماند که برای استفاده از آن باید همیشه به اینترنت متصل باشید _که در مقاله ای جدا به خطرات آنلاین بودن آن پرداخته ایم _ اما کیف پول سرد ( همان چیزی که آقای اُو سعی در ساختن آن داشت) یک دستگاه سخت افزاری است که از طریق رهگیری ارز شما بر روی بلاک‌چین، آن را ذخیره می کند. کیف پول های سرد لازم نیست به اینترنت متصل باشند.

اما این به تلفن همراه چه ارتباطی دارد؟ شما به راحتی از طریق تلفن همراهتان می توانید به CoolWallet S دسترسی داشته باشید و تنها چیری که نیاز دارید یک اپلیکیشن ساده است که با استفاده از آن میتوانید تمام کارهای مربوط به یک کیف پول را انجام دهید.

مشخصات فنی کول والت اس

سایز آن درست به اندازه ی یک کارت بانکی است که دارای یک دکمه فلزی داخلی است. این دستگاه طی دو ساعت فول شارژ می شود و اگر روزی 2 بار معامله انجام دهید باتری دستگاه تا دو هفته جوابگوی شما خواهد بود.

این کیف پول از باتری قابل شارژ لیتیومی 3 ولت 15 آمپری بهره می برد.

 

cws edition

کیف پول بیت‌کوین  کول والت اس برای امضای دیجیتال از الگوریتم ECDSA استفاده می کند.

توصیه می شود که کلمه بازیابی کیف پول خود را حتما در CoolWallet S انجام دهید. به این دلیل که انجام این کار از طریق کیف پول سطح امنیت بالاتری نسبت به اپلیکیشن  تلفن همراه دارد.

مشخصات و امکانات کول والت اس

کیف پول  کول والت اس به شما این امکان را می دهد که ارز های دیجیتال خود را مدیریت و رهگیری کنید. و همچنین می توانید ارز ها را به سریع ترین شیوه ارسال و دریافت کنید.

همچنین این کیف پول  این قابلیت را دارد که تبادلات ارزی را تسریع کند که یک قابلیت عالی برای تریدر هایی است که به صورت کوتاه مدت ترید می کنند.

سیستم عامل های اندروید و iOS  این کیف پول را پشتیبانی می کنند. امنیت فوق العاده ای دارد و از تمام ارزهای دیجیتالی اصلی پشتیبانی می کند. علاوه بر این، CoolWallet S ضد آب نیز هست.

CoolWallet S  از ارزهای بیت‌کوین، اتریوم، توکن های ERC 20، ریپل، لایت کوین و بیت‌کوین کش  و حدود 20 ارز رمز دیگر پشتیبانی می کند.

جهت مشاهده قیمت این کیف پول سخت افزاری فوق العاده می توانید از این لینک استفاده کنید.

آنباکسینگ کول والت اس

حال وقت آن رسیده که نگاهی به داخل جعبه این محصول بیاندازیم. کیف پول  کول والت اس داخل یک جعبه سیاه براق قرار گرفته و زمانی که آن را باز می کنید یک نوشته از مایکل او مدیرعامل شرکت را می بینیدکه در داخل جعبه نوشته شده است.

 

coolwallet edition

 

در ادامه کارت مربوط به کلمات بازیابی (recovery card) ، برچسب ، پد شارژ و یک کابل USB و خود کیف پول را مشاهده می کنید.

 

اپلیکیشن کیف پول

همانطور که قبلاً اشاره شد اپلیکیشن آن را در گوگل پلی و اپ استور و از طریق سایت خود شرکت می توانید دانلود کنید.

پس از نصب اپلیکیشن و روشن کردن کیف پول ، دستگاه از شما می خواهد تا آن را با اپلیکیشن همگام سازی کنید .

ابتدا باید دکمه کیف پول را فشار داده و نگه دارید تا دستگاه روشن شود، سپس اپلیکیشن از شما می خواهد تا دستگاه خود را تایید کنید. پس از همگام سازی دستگاه و اپلیکیشن می توانید کار خود را با آن شروع کنید.

این اپلیکیشن طیف گسترده ای از خدمات را به شما ارائه می دهد. علاوه بر  مدیریت ارز های دیجیتال خود ، شما می توانید عملیاتی مانند؛ مبادله و معامله و رهگیری و دریافت و ارسال  ارز های خود را انجام دهید.

برنامه محیطی بسیار جذاب و زیبا دارد و کار با آن آسان است و شما را با ارائه حجم عظیمی از اطلاعات غیر ضروری گیج نمی کند.

در ادامه نگاهی به داخل این اپلیکیشن می اندازیم:

Wallet Tab

این اولین گزینه ای است که در اکثر نرم افزار های ارز دیجیتال مشاهده می کنید که در آن می توانید مقدار دارایی دیجیتال و سایر عملیات دیگر را مدیریت کنید.

از این مکان شما می توانید به آدرس های عمومی متصل به هر ارز را مشاهده کنید که می توانید عملیات مربوط به ارز خود را سریع انجام دهید.

 

نقد و بررسی کامل کیف پول CoolWallet S

 

Receive Tab

در این تب گزینه هایی مانند : انتخاب دارایی، QR کد ها، آدرس های عمومی و اشتراک لینک و.. وجود دارد.

در بالا و سمت راست این تب یک گزینه « refresh» وجود دارد که مستقیماً  رقم دارایی های باقیمانده را بر روی کارت فیزیکی بروز رسانی می کند و نمایش داده می شود. این از آن جهت مهم است که دیگر نیازی ندارید کیف پول را مستقیماً برای انجام این کار دائم به اینترنت متصل نمایید.

Trade Tab

موارد زیادی در این تب وجود دارد مانند: مبادله ، ارسال و اتصال به DEX.

استفاده از گزینه ارسال بسیار ساده است تنها کافی است گیرنده، مقدار مبلغ و کارمزد را مشخص کرده و بر روی گزینه ارسال کلیک کنید.

گزینه بعدی exchange است که ارز های دیجیتال خود را در کیف پول خود مبادله کنید، در این ویژگی  از API Changelly استفاده می شود، بنابراین ممکن است هزینه ها کمی زیاد باشد اما راحتی آن بسیار بالا است.

 

WalletConnect نیز یکی دیگر از ویژگی های جذاب CoolWallet S  است و طراحی شده است تا به DEX  متصل شود درست مانند BinanceDEX  . با استفاده از BinanceDEX ، کیف پول بلافاصله از طریق اسکن کد QR متصل شده و امکان معامله از طریق کامپیوتر فراهم می شود.

چگونه کیف پول  کول والت اس را راه اندازی کنیم؟

پروسه این کار بسیار ساده و آسان است و در چند گام زیر انجام می شود:

گام اول: کیف پول را روشن کنید و اپلیکیشن CoolWallet S را در تلفن همراه خود اجرا نمایید.

گام دوم: اپلیکیشن به شما واژه های ترکیبی از حروف و اعداد را نشان می دهد. این آی دی کیف پول شما است. روی connect کلیک کنید.

نقد و بررسی کامل کیف پول CoolWallet S

گام سوم: مانی که از شما خواسته شد دکمه را در CoolWallet S فشار دهید، به این ترتیب دستگاه و برنامه همگام سازی می شوند.

گام چهارم: در اپلیکیشن روی Create کلیک کنید.

نقد و بررسی کامل کیف پول CoolWallet S

گام پنجم: اکنون باید طول کلمه امنیتی خود را انتخاب نمایید. با این وجود توصیه می شود برای امنیت بیشتر آن را به جای اپلیکیشن در خود کیف پول وارد نمایید.

گام ششم: حال شما تعدادی حروف و اعداد تصادفی را دریافت خواهید کرد. آنها را بنویسید و یا به صورت عکس آنها را در جایی امن ذخیره نمایید.

نقد و بررسی کامل کیف پول CoolWallet S

گام هفتم: پس از اتمام کار ها، گزینه Create Wallet را کلیک کرده و تمام . شما به صورت رسمی مالک یک کیف پول کول والت اس شده اید.

نقد و بررسی کامل کیف پول CoolWallet S

ارسال و دریافت ارز دیجیتال در کیف پول کول والت اس

ارسال و دریافت ارز های دیجیتال یکی از باید ها برای کیف های پول ذخیره کننده است. بنابراین به این ویژگی در کیف پول سخت افزاری می پردازیم

اگر بخواهید مقدار مشخصی بیت‌کوین ارسال کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس والت مورد نظر که می خواهید برای آن بیت‌کوین ارسال کنید را تایپ کرده و کارمزد و مبلغ ارسالی را مشخص کنید. سپس تراکنش را تایید کنید و تمام .

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد سرعت تراکنش در این کیف پول بسیار بالا است. بنابراین چیزی طول نمی کشد که دریافت کننده مبلغ را در حساب خود می بیند.

 

برنامه کول ولت

برعکس اگر شما بخواهید بیت‌کوین دریافت کنید به راحتی می توانید این کار را از بخش Receive کیف پول خود انجام دهید کافی است که  کد QR را اسکن نموده و یا تنها آدرس را کپی و سپس پیست نمایید.

نقد و بررسی کامل کیف پول CoolWallet S

امنیت کیف پول

اهمیت امنیت در ارز های دیجیتال بر کسی پوشیده نیست. در حقیت فاکتور اصلی کیف پول های سخت افزاری و آفلاین امنیت آن هاست که کاربران را ترغیب به خرید آن ها می کنند.

هانطور که اشاره شد دلیل اصلی ساخت کیف پول سخت افزاری CoolWallet S تولید یک دستگاه با امنیت بالا و قابل اعتماد برای ذخیره سازی ارز های رمزنگاری شده بود.

در واقع طراحی زیبا بدون امنیت به هیچ کاری نخواهد آمد.

اولین نکته که باید به آن اشاره شود این است که در کیف پول CoolWallet S برای انجام هر تراکنش نیاز به تایید سه مرحله ای دارید، اگر چه که ممکن است این کار خسته کننده به نظر برسد اما امنیت فوق العاده ای را برای شما  در دراز مدت فراهم میکند.

علاوه بر این، کیف پول توسط کلمه امنیتی که انتخاب و تنظیم کرده اید، محافظت می شود

این یک سیستم مبتنی بر کد بازیابی است که  شما می توانید با اختیار خود رمز های قوی تر و پیچیده تر بسازید.

در نهایت کیف پول توسط یک میکرو چیپ به نام Secure Element که اطمینان می دهد که همه معاملات و ارزهای شما به شکلی که باید رمزگذاری شده اند، محافظت می شود.

در کل بی راه نیست اگر که بگوییم  که  زمانی که بحث از امنیت می شود CoolWallet S یک کیف پول با امنیت بالا است. و می توان آن را ایمن ترین کیف پول دیجیتال در میان رقبا دانست.

مزایا و معایب کول والت اس

با توجه به تمام مسائلی که گفته شد در قدم بعدی می خواهیم یک خلاصه از مطالبی که اشاره شد را در قالب مزایا و معایب به شما ارائه کنیم باید این نکته را همواره در نظر داشت که هیچ کیف پول سخت افزاری بدون عیب نخواهد بود.

مزایای کول والت اس

  •    CoolWallet S با طراحی و عملکرد منحصر به فرد خود برخلاف  اغلب سازنده های کیف پول های سخت افزاری بزرگ ، به جای طراحی های رایج، این کیف پول مانند کارت های بانکی، باریک و زیبا ساخته شده است که به جای USB یا وای فای، از بلوتوث رمزگذاری شده برای اتصال استفاده می کند.
  • امنیت بالا بخاطر استفاده از بلوتوث
  • اتصال به واسطه بلوتوث به جای USB و یا WiFi دلیلی دیگر برای امن بودن این دستگاه است. اغلب اوقات در هنگام مسافرت شما نمی توانید از یک اینترنت امن استفاده کنید.
  •    CoolWallet S یکی از معدود کیف پول هایی است که دارای بسته بندی شکیل و زیبا است. دارای برچسب و کارت  بازیابی کلمات و مهمتر از همه، یک کیف پولی ساده و باریک که به راحتی می توانید آن را در جیب یا کیف پول جیبی خود قرار دهید.
  •   دارای نمایشگر e-paper که بر روی کارت قرار دارد و می توانید جزئیات باتری و دارایی های دیجیتال خود را بر روی آن ببینید .
  •    هم کیف پول سخت افزاری و هم اپلیکیشن آن دارای محیطی ساده و کاربرپسند هستند. همچنین کار با آن بسیار ساده و آسان است و هیچ مشکلی برای تنظیمات آن نخواهید داشت.
  •   CoolWallet S همیشه آفلاین است. با به روز رسانی آن علاوه بر نرم افزار آن ، سیستم امنیت آن نیز به روز رسانی می شود و این امنیت کیف پول را به حداکثر می رساند
  •   پشتیبانی بسیار قوی تیم سازنده و خدمات پس از فروش عالی

معایب کول والت اس

X نرم افزار کیف پول به صورت متن باز نیست اما با این حال برنامه ریزی هایی شده  که به زودی این کیف پول را متن باز می کند.

همانطور که مشاهده می کنید، CoolWallet S معایب کمی دارد، و در آینده نزدیک مشکلات مطرح شده نیز برطرف خواهد شد.

نتیجه گیری

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم ، دنیای کیف پول سخت افزاری بسیار رقابتی است. اما به نظر می رسد که  کول والت اس کار خود را به خوبی انجام داده.

نکته مهمی که در هنگام انتخاب کیف پول ارز دیجیتال باید به آن توجه کنید چشم انداز شرکت است. اگر شرکتی هدفش فقط پول باشد این هدف سریعا در باک های طراحی و امنیتی کیف پول خود را نشان می دهد.به این صورت که ممکن است دیر یا زود یک مشکل امنیتی پیدا کرده و اعتبار خود را از دست بدهند.

اما این اتفاق برای CoolBitX نیفتاد. آنها با ارائه CoolWallet S دوباره به بازار برگشتند. این اتفاق به این دلیل رخ داد که این شرکت دیدگاه متفاوتی دارد و اهداف روشنی را دنبال می کند.

همچنین برای خرید کیف پول کول والت اس، به این لینک مراجعه کنید.

.

توجه: مطلب فوق یک رپورتاژ آگهی است. این مطلب و نظرات مطرح شده در آن، الزاما دیدگاه بورسینس را منعکس نمی‌کند. در هرگونه سرمایه‌گذاری و معامله، ریسک از دست دادن سرمایه وجود دارد و کاربران گرامی خودشان قبل از هراقدامی باید تحقیق و بررسی کافی انجام دهند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

5 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
ساسان

سلام جناب استاد در ارسال ارز مثل بیت کوین کش از کول ولت در آخرین مرحله پیغام خطای عددی 34100 میده این به چه معنی هست و این نوع پیغمهای عددی رو از کجا بفهمیم یعنی چه؟ ممنون از شما

اصغر فرهادی

سلام در گروه تلگرام در مورد کول ولت مواردی ک ب عنوان مزیت اشاره کردید به نحوی عیب کول ولت به حساب می اید .. برای نگه داری ۱۰ ساله کدام روش را پیشنهاد میدید. ؟

سید عبدالله میرهاشمی

باسلام من فقط از شما کمک میخوام مدت زیادی وقت گڌاشتم وهشتریت خریداری کردم وپاداش ماین گرفتم اما هیچ کدام وارد ولتم نمیشه کسی هست تابه من راهنمایی بده که زحمت سه ساله من ازبیین نره لطفا همکاری بفرمایید .

علی

سلام .این کیف پول دوج راساپورت نمیکنه . چطور میشه این مشکل را حل کرد

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
5
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx