کیف پول‌های سولانا : بهترین گزینه‌ها برای ذخیره و سهام‌گذاری SOL

blank

در این مطلب، قصد داریم فهرستی از بهترین کیف پول‌های سولانا برای مدیریت رمزارز بومی سول (SOL) و استفاده از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز این شبکه را معرفی کنیم. اما پیش از آن، باید به شبکه سولانا نگاهی داشته باشیم.

سولانا چیست؟

سولانا بلاک‌چینی است که از پروتکل اجماع اثبات سهام (Proof-Of-Stake) بهره می‌‌برد، اما از نوآوری خود تحت عنوان اثبات تاریخ (Proof-of-History) نیز برای پردازش تعداد زیاد تراکنش در هر ثانیه استفاده می‌کند.

این شبکه می‌تواند تا 50,000 تراکنش بر ثانیه با کارمزد بسیار پایین پردازش کند.

عناوین مطلب:

سولانا با زنجیره‌هایی مانند چین لینک و سیستم‌های پرداختی همچون سرکل (Circle) همکاری می‌کند که خود همکار ویزا برای پرداخت یواس‌دی کوین در سرتاسر جهان است. یکی دیگر از همکارهای این شبکه خوش‌‌آتیه شرکت دیجیتال اسِتس (Digital Assets) است که علاوه بر فعالیت در بازار سهام ایالات متحده، روی شبکه سولانا نیز سهام توکنیزه‌شده دارد.

بیشتر بخوانید: بلاک‌چین سولانا و توکن SOL (همراه با روش خرید و کیف پول)

با توجه به مقیاس‌پذیری و عملکرد سولانا، بسیاری از پروژه‌های دیفای، وب3 و بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین روی شبکه سولانا فعالیت می‌کنند.

برای دسترسی به شبکه، به کیف پولی احتیاج دارید که از سولانا و توکن‌های سفارشی‌شده آن با نام SLP پشتیبانی کند.

از آنجا که سولانا از پروتکل اجماع اثبات سهام استفاده می‌کند، با داشتن کیف پولی مناسب می‌توانید توکن‌های SOL سهام‌گذاری و درآمد غیرفعال کسب کنید. همچنین، با داشتن یک کیف پول‌ کارآمد سولانا می‌توانید به اپلیکیشن‌های بلاک‌چین سولانا مانند پلتفرم‌های دیفای دسترسی داشته باشید.

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو ایکس

لجر یکی از کیف پول‌های سولانا

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) یکی از بهترین گزینه‌ها برای نگهداری ایمن توکن‌های SOL و استفاده از سایر کیف پول‌های سولانا است.

علاوه بر نگهداری بسیار ایمن توکن‌ها، از طریق این کیف پول سخت‌افزاری می‌توانید به‌طور مستقیم با تمام اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ایجادشده روی سولانا همچون پروتکل ریدیوم (Raydium) ارتباط داشته باشید و همچنین سهام‌گذاری کنید.

برای مشاهده موجودی، ارسال و دریافت توکن یا سهام‌گذاری باید آن را به یکی از کیف پول‌های سولفلیر (SolFlare) یا فنتوم (Phantom) متصل کنید.

اتصال لجر نانو ایکس به سولفلیر

111

در اپلیکیشن لجر لایو که با استفاده از زبانه Manager با لجر نانو ایکس ارتباط برقرار می‌کند، اپلیکیشن سولانا را از بین فهرست اپلیکیشن‌ها انتخاب و نصب کنید.

در دستگاه سخت‌افزاری لجر، اپلیکیشن سولانا را باز کنید و در تنظیمات بخش Blind signing گزینه YES را انتخاب کنید.

در سولفلیر کیف پول جدیدی ایجاد و با انتخاب لجر نانو ایکس و کلیک روی گزینه Access به دستگاه خود اجازه اتصال دهید.

اکنون به کیف پول سولفلیر متصل هستید و می‌توانید توکن SOL دریافت و ذخیره یا ارسال کنید. آدرس کیف پولتان را می‌توانید از سخت‌افزار دریافت کنید.

همچنین، با استفاده از زبانه Staking به فهرست کاملی از اعتبارسنج‌ها دسترسی خواهید داشت که می‌توانید به‌واسطه آنها سهام‌گذاری کنید. اطلاعاتی از این اعتبارسنج‌ها مانند میزان کل سهام‌گذاری‌شده، تعداد سهام‌گذاران، بلاک‌های ناموفق و وب‌سایت اعتبارسنج‌ها را در این فهرست مشاهده خواهید کرد.

validators

یکی دیگر از کیف پول‌هایی که می‌توانید لجر را به آن متصل کنید، کیف پول فنتوم است.phantom

فقط کافی است مانند کیف پول سولفلیر، اپلیکیشن کیف پول فنتوم را از فهرست اپلیکیشن لجرلایو انتخاب و نصب کنید تا روی دستگاه لجر شما نمایش داده شود.

کیف پول افزونه مرورگر کروم فنتوم را نصب کنید تا در سمت راست بالای نوار ابزار مرورگر کروم شما نمایش داده شود و آن را باز کنید. اگر به‌طور خودکار به نوار ابزار مرورگر پین نشده است، می‌توانید روی علامت پازل کلیک و افزونه کیف پول را به نوار ابزار پین کنید.

با کلیک روی گزینه Create A New Wallet، یک کیف پول معمولی همراه با پسورد و عبارت بازیابی بسازید. روی دکمه سه‌خطی بازکردن منو کلیک و گزینه Add/Connect Wallet را انتخاب کنید و وارد بخش Connect Hardware Wallet شوید.

در این مرحله حتماً باید اپلیکیشن سولانا روی دستگاه لجر شما باز باشد. روی نانو ایکس کلیک کنید. اکنون پس از ایجاد حساب (Add Account)، می‌توانید آدرس کیف پول سولانای خود را دریافت کنید.

در این مرحله، به‌راحتی می‌توانید توکن SOL ارسال، دریافت یا ذخیره کنید. همچنین، با انتخاب اعتبارسنج می‌توانید سولانا سهام‌گذاری کنید و هر زمان مایل بودید، توکن‌های خود را از فرآیند سهام‌گذاری خارج کنید. مبادله توکن‌ها، جمع‌آوری NFT و تعامل با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز شبکه سولانا نیز با این کیف پول امکان‌پذیر است.  

2222

کیف پول نرم‌افزاری مث والت

mathکیف پول نرم‌افزاری مث والت (Math Wallet) برای نسخه‌های موبایل (اندروید و iOS) و افزونه مرورگر در دسترس است.

افزونه مرورگر کروم مث والت در واقع یک کیف پول مبتنی بر وب است که می‌توانید آن را به کیف پول سخت‌افزاری لجر نیز متصل کنید.

مث والت از بیش از 20 بلاک‌چین پشتیبانی می‌کند و یک مرورگر اپلیکیشن غیرمتمرکز درون‌ساخته دارد که از آن می‌توانید برای تعامل با سروم (Serum)، ریدیوم (Raydium)، صرافی‌های غیرمتمرکز غیرامانی، سولفارم (SolFarm) و سایر پروژه‌های مبتنی بر شبکه سولانا استفاده کنید.

کیف پول نرم‌افزاری اکسودوس

exodus 1اکسودوس (Exodus) یک کیف پول چندارزی با پشتیبانی از ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS است.

علاوه بر این، کیف پول اکسودوس با استفاده از ترزور بریج (Trezor bridge) می‌تواند به کیف پول سخت‌افزاری ترزور مدل تی متصل شود.

کیف پول نرم‌افزاری اتمیک

atomic 1کیف پول اتمیک (Atomic) از چندین سیستم‌عامل همچون ویندوز، مک، اوبونتو، فدورا، دبیان، اندروید و iOS و همچنین بیش از 300 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

از کیف پول اتمیک می‌توانید برای مدیریت توکن‌های SOL استفاده کنید. نسخه اندروید اتمیک به شما اجازه می‌دهد با سود سالیانه 7 درصد سهام‌گذاری کنید.

کیف پول اتمیک یکی از اولین کیف پول‌های چندارزی است که می‌توان از آن برای مدیریت و انتقال کوین‌های بلاک‌چین‌های مختلف استفاده کرد.

کیف پول سولِت

solletکیف پول مبتنی بر وب سولت (Sollet) را می‌توانید به‌راحتی ایجاد و از آن برای مدیریت و مبادله توکن‌های SOL و تمام توکن‌های SPL مبتنی بر سولانا استفاده کنید.

همچنین، می‌توانید این کیف پول را به کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو ایکس متصل کنید.

کیف پول نرم‌افزاری Coin98

98کیف پول Coin98 نسخه‌هایی برای موبایل (اندروید و iOS) و افزونه مرورگر کروم ارائه می‌کند.

این کیف پول زبانه‌ای برای استفاده از صرافی‌های مختلفی دارد که روی شبکه‌های متفاوت ساخته شده‌اند.

همچنین Coin98 یک افزونه مرورگر برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز دارد که می‌توانید به‌وسیله آن بین شبکه‌های مختلف از جمله سولانا و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ایجادشده روی آن جابه‌جا شوید.  

کیف پول سولونگ

solongکیف پول سولونگ یک افزونه مرورگر بسیار ساده برای مرورگرهای کروم و اِج است که ویژه بلاک‌چین سولانا و توکن‌های آن ایجاد شده است.

شما با این کیف پول می‌توانید توکن‌های سولانا ارسال و دریافت کنید. همچنین، می‌توانید به بعضی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز سولانا متصل شوید.

استفاده از این کیف پول آسان است، اما در مقایسه با سایر کیف پول‌های سولانا امکانات زیادی ندارد.

سخن پایانی

در این مطلب، با چند نمونه از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شبکه سولانا آشنا شدید. انتخاب بهترین کیف پول به هدف شما و نوع سرمایه‌گذاریتان بستگی دارد.

اگر تازه‌وارد هستید، بهتر است کیف پولی کاربرپسند و ساده را انتخاب کنید. اما اگر کهنه‌کارتر هستید و دارایی بیشتری دارید، بهتر است به‌دنبال ایمن‌ترین کیف پول‌ها باشید؛ مثلاً با صرف اندکی هزینه اولیه کیف پول سخت‌افزاری تهیه کنید.

همچنین، اگر انتظاری فراتر از انجام تراکنش و ذخیره توکن‌های سولانا از کیف پول خود دارید، بهتر است به‌دنبال کیف پول‌هایی باشید که خدمات دیفای و NFT ارائه می‌دهند.

در استفاده از کیف پول‌های سولانا و هر کیف پول دیگری، ایمنی را در خط مقدم قرار دهید و از بیشترین امکانات کیف پول جهت افزایش امنیت توکن‌های خود بهره ببرید.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx