بلاک‌چین سولانا و توکن SOL (همراه با روش خرید و کیف پول)

سولانا

سولانا (Solana) یک شبکه بلاک‌چین است که بر تراکنش‌های سریع و توان عملیاتی بالا تمرکز دارد.

بلاک‌چین سولانا برای بهبود سرعت خود از روش منحصربه‌فرد ترتیب تراکنش‌ها استفاده می‌کند.

کاربران با داشتن ارز دیجیتال بومی این شبکه، ارز SOL، می‌توانند کارمزد تراکنش‌های خود را پرداخت کنند و با قراردادهای هوشمند تعامل داشته باشند.

عناوین مطلب:

در این مطلب از بورسینس قصد داریم به‌طور کامل به بررسی پروژه سولانا، پیش‌بینی قیمت توکن SOL و نحوه استیک این ارز دیجیتال بپردازیم. اگر شما هم علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در SOL هستید پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سولانا چیست؟

سولانا درواقع یک بلاک‌چین قابل برنامه‌ریزی و متن‌باز است که بر تراکنش‌های سریع و توان عملیاتی بالا تمرکز دارد.

این بدان معناست که از قراردادهای هوشمند، که یکی از جنبه‌های کلیدی توسعه بلاک‌چین هستند، پشتیبانی می‌کند.

همچنین، سولانا از توسعه توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) و طیف وسیعی از dappها پشتیبانی می‌کند. مانند همه بلاک‌چین‌های قابل‌برنامه‌ریزی، این شبکه ارز دیجیتال یا توکن اصلی خود را به نام «SOL» دارد.

ارز دیجیتال SOL علاوه بر اینکه به‌عنوان وسیله‌ای برای انتقال ارزش در بلاک‌چین سولانا کاربرد دارد برای امنیت شبکه نیز استفاده می‌شود.

پروژه سولانا در سال 2017 توسط آناتولی یاکوونکو و راج گوکال راه‌اندازی شد. آن‌ها هنوز به‌طور قابل‌توجهی با آزمایشگاه سولانا (Solana Lab)، یاکوونکو به‌عنوان مدیرعامل فعلی و گوکال به‌عنوان مدیر اجرایی آن مشغول به همکاری هستند.

سولانا از الگوریتم اجتماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند. علاوه بر این، Solana ازنظر تئوری از توان عملیاتی حدود 65000 تراکنش در ثانیه پشتیبانی می‌کند. علاوه بر سرعت بالا، کارمزد تراکنش‌های زیر یک سنت را نیز ارائه می‌دهد.

ایده اولیه بلاک‌چین Solana

در حوزه فناوری بلاک‌چین، مقیاس‌پذیری یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های موجود است.

با رشد شبکه‌های بلاک‌چین، آن‌ها اغلب ازنظر سرعت تراکنش و زمان تأیید با محدودیت‌هایی روبرو می‌شوند. هدف سولانا مقابله با این محدودیت‌ها بدون ایجاد مشکل برای امنیت یا عدم تمرکز شبکه بلاک‌چین است.

این شبکه روش جدیدی را برای تأیید تراکنش‌ها ابداع کرده است که به‌نسبت بلاک‌چین‌های بیت‌کوین، اتریوم و بسیاری دیگر از پروژه‌ها، می‌تواند مشکلات مقیاس‌پذیری و سرعت پردازش تراکنش‌ در شبکه بلاک‌چین را حل کند.

علاوه بر PoS، این بلاک‌چین با به‌کارگیری روشی که به‌عنوان اثبات تاریخ (Proof of History) یا به‌اختصار PoH نامیده می‌شود، می‌تواند هزاران تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

1 6
ترتیب تراکنش‌ها در بلاک‌چین بیت‌کوین تنها با استفاده از برچسب زمانی مشخص می‌شود اما در سولانا این موضوع متفاوت است.

شبکه سولانا چگونه کار می‌کند؟

سولانا نسل سوم بلاک‌چین‌های مبتنی بر اثبات سهام است؛ این شبکه روش یگانه‌ای، به‌نام اثبات تاریخ، برای ایجاد یک سیستم بدون نیاز به اعتماد برای تعیین زمان موردنیاز برای انجام تراکنش ایجاد کرده است.

پیگیری ترتیب تراکنش‌ها برای ارزهای دیجیتال بسیار ضروری است. بیت‌کوین این کار را با بسته‌بندی تراکنش‌ها در بلاک‌هایی با یک برچسب زمانی ویژه انجام می‌دهد.

هر نود باید این بلاک‌ها را به‌واسطه اجماع با سایر نودها اعتبارسنجی کند. فرآیند تأیید بلاک توسط نودها در سرتاسر شبکه زمان قابل‌توجهی صرف می‌کند. به‌منظور بهبود این شرایط، بلاک‌چین سولانا روش دیگری را در پیش‌گرفته ‌است. اکنون، بهتر است نگاهی دقیق‌تر به این روش داشته باشیم.

اثبات تاریخ در پروژه Solana چیست؟

رویدادها و تراکنش‌های سولانا همگی با استفاده از تابع هش SHA256 هش می‌شوند.

این تابع یک ورودی می‌گیرد و یک خروجی منحصر‌به‌فرد تولید می‌کند به‌شکلی که پیش‌بینی آن بسیار دشوار باشد.

سولانا خروجی یک تراکنش را می‌گیرد و از آن به‌عنوان ورودی هش بعدی استفاده می‌کند. در این روش، ترتیب تراکنش‌ها درون خروجی هش شده تراکنش جای می‌گیرد.

35
یکی از مشکلات تعیین زمان تراکنش به‌وسیله برچسب زمانی، تفاوت زمانی در مناطق جغرافیایی مختلف است.

فرآیند هشینگ زنجیره‌ای طولانی و نا منقطع از تراکنش‌های هش‌شده ایجاد می‌کند. این ویژگی ترتیبی واضح و قابل‌تأیید از تراکنش‌هایی را شکل می‌دهد که اعتبارسنج باید بدون نیاز به برچسب زمانی معمول به بلاک اضافه کند.

علاوه بر این، تکمیل فرآیند هشینگ به میزان زمان مشخصی احتیاج دارد، به این معنی که اعتبارسنج‌ها می‌توانند به‌راحتی میزان زمان موردنیاز را بررسی کنند.

اثبات تاریخ با روشی که بیت‌کوین به‌عنوان بخشی از سازوکار اجماع اثبات کار (PoW) خود استفاده می‌کند، متفاوت است.

بلاک‌ها در شبکه بیت‌کوین گروه‌های بزرگی از تراکنش‌های بدون ترتیب هستند. هر ماینر بیت‌کوین بر اساس زمان محلی خود، زمان و تاریخ بلاک استخراج‌شده را مشخص می‌کند.

این مدت‌زمان ممکن است برای سایر نودها متفاوت یا حتی اشتباه باشد. سپس، نودها باید اعتبار برچسب زمانی را مورد ارزیابی قرار دهند.

یکی از مشکلات تعیین زمان تراکنش به‌وسیله برچسب زمانی، تفاوت زمانی در مناطق جغرافیایی مختلف است.

با مرتب کردن تراکنش‌ها در زنجیره‌ای از هش‌ها، اعتبارسنج‌ها اطلاعات کمتری را در هر بلاک مورد پردازش و انتقال قرار می‌دهند. استفاده از نسخه هش‌شده آخرین وضعیت تراکنش‌ها می‌تواند زمان تأیید بلاک جدید را به‌شکل چشمگیری کاهش دهد.

شایان ذکر است که اثبات تاریخ را نمی‌توان یک سازوکار اجماع دانست. در عوض، این روش می‌تواند زمان موردنیاز برای تأیید ترتیب تراکنش‌ها را کمتر کند.

اگر این روش با اثبات سهام ترکیب شود، انتخاب اعتبارسنج بعدی برای تأیید بلاک بعدی بسیار آسان‌تر خواهد بود. اگر نودها برای تأیید ترتیب تراکنش‌ها به زمان کمتری نیاز داشته باشند، شبکه نیز سریع‌تر می‌تواند اعتبارسنج بعدی را انتخاب کند.

بیشتر بخوانید: چرا همه بلاک‌چین‌ها از مکانیزم اثبات سهام (PoS) استفاده نمی‌کنند؟

ویژگی‌های کلیدی بلاک‌چین سولانا

تیم سولانا، طبق آنچه در وب‌سایت خود نوشته‌اند، هشت ویژگی فنی اصلی را برای قابلیت انطباق بلاک‌چین Solana با سیستم‌های متمرکز توسعه داده‌اند.

اثبات تاریخ احتمالاً برجسته‌ترین مورد از این هشت ویژگی است؛ سایر ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • نسخه بهینه‌شده اثبات تاریخ از تحمل عملی خطای بیزانس (Byzantine Fault Tolerance) به‌نام تاور بی‌اف‌تی (Tower BFT)
  • پروتکل توزیع بلاک به‌نام توربین (Turbine)
  • پروتکل رسیدگی تراکنش‌های درحال‌انتظار بدون نیاز به استخر حافظه (Mem-pool) به‌نام گالف استریم (Gulf Stream)
  • مدت‌زمان برابر برای انجام قراردادهای هوشمند به‌نام سی‌لول (Sealevel)
  • واحد پردازش تراکنش برای بهینه‌سازی اعتبارسنجی به‌نام پایپ‌لاینینگ (Pipelining)
  • پایگاه داده حساب‌هایی با مقیاس‌پذیری افقی به‌نام کلودبریک (Cloudbreak)
  • ذخیره‌سازی دفتر کل توزیع‌شده به‌نام آرکایورز (Archivers)

این ویژگی‌ها شبکه‌ای با کارایی بالا شکل داده‌اند که زمان بلاکی برابر با 400 میلی‌ثانیه دارد و می‌تواند هزاران تراکنش در ثانیه پردازش کند.

برای مقایسه بهتر، لازم است یادآوری کنیم که زمان بلاک بیت‌کوین حدود 10 دقیقه و زمان بلاک اتریوم تقریباً 15 ثانیه است.

بیشتر بخوانید: بررسی کامل اتریوم (ETH)؛ دومین ارز دیجیتال محبوب جهان

2 5
زمان تراکنش در بلاک‌چین بیت‌کوین 10 دقیقه، در بلاک‌چین اتریوم 15 ثانیه و در بلاک‌چین سولانا فقط 400 میلی‌ثانیه است!

دارندگان توکن SOL می‌توانند توکن‌های خود را به‌عنوان بخشی از سازوکار اجماع اثبات سهام، در شبکه سولانا استیک کنند.

هر اعتبارسنج موفق قسمتی از پاداش خود را با کسانی که استیک کرده‌اند، تقسیم می‌کند. این سازوکار پاداش، اعتبارسنج‌ها و سهام‌گذاران را تشویق می‌کند تا به نفع شبکه عمل کنند.

توکن SOL چیست؟

توکن SOL ارز دیجیتال بومی بلاک‌چین سولانا است که به‌عنوان یک توکن کاربردی (Utility Token) استفاده می‌شود.

کاربران برای پرداخت کارمزد تراکنش به‌هنگام انتقال یا تعامل با قراردادهای هوشمند به توکن SOL نیاز دارند. این شبکه توکن‌های SOL را به‌عنوان بخشی از مدل ضدتورمی خود می‌سوزاند.

بیشتر بخوانید: توکن سوزی یا سوزاندن توکن (Token Burning) چیست؟

علاوه بر این، دارندگان ارز دیجیتال سولانا می‌توانند نقش اعتبارسنج را نیز در شبکه ایفا کنند. مشابه با بلاک‌چین اتریوم، این بلاک‌چین نیز به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد قراردادهای هوشمند بسازند و پروژه‌های مبتنی بر بلاک‌چین ایجاد کنند.

توکن SOL از پروتکل SPL استفاده می‌کند که مشابه با ERC-20 در شبکه اتریوم، استاندارد توکن در بلاک‌چین سولانا به شمار می‌رود.

توکن SOL دو کاربرد اصلی دارد:

  • پرداخت کارمزد تراکنش به‌هنگام استفاده از شبکه سولانا یا قراردادهای هوشمند
  • استیک ارز دیجیتال سولانا به‌عنوان بخشی از سازوکار اثبات سهام

اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ایجادشده روی بلاک‌چین Solana نیز می‌توانند کاربردهای جدیدی برای توکن SOL به همراه داشته باشند.

به‌عنوان‌مثال، در حال حاضر، پلتفرم Chainvote در حال ایجاد یک اپلیکیشن امور مالی غیرمتمرکز برای رأی‌گیری درون شرکتی است که از توکن SOL برای رأی دادن استفاده می‌کند.

توکنومیک سولانا

می‌توانید با مراجعه به سایت کوین مارکت کپ یا مشاهده وایت پیپر سولانا، از جزئیات توکنومیک SOL آگاه شوید.

بیشتر بخوانید: توکنومیک (Tokenomics) چیست؟ + بررسی توکنومیک دو ارز پرطرفدار!

اما در ادامه ما وضعیت توکنومیک این ارز دیجیتال را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

  • کل عرضه SOL: 511,616,946
  • حداکثر عرضه SOL: تعریف‌نشده است
  • عرضه فعلی SOL: 326,352,527.93
  • نرخ تورم سالانه در زمان عرضه سولانا: 8 درصد
  • کاهش نرخ تورم وعده داده‌شده: سالانه 15 درصد
  • نرخ تورم هدف سالانه: 1.5 درصد

علاوه بر این، قبلاً توضیح داده‌ایم که SOL برای انتقال ارزش و برای استیک استفاده می‌شود. “انتقال ارزش” همچنین شامل پرداخت هزینه تراکنش‌های مربوط به قراردادهای هوشمند در سولانا و سایر معاملات است.

علاوه بر این، باید اشاره‌کنیم که اعتبارسنج‌های سولانا پاداش‌های مبتنی بر تورم دریافت می‌کنند. Solana این کار را با سنجیدن مقدار سهام هر فرد در برابر تعداد کل توکن های SOL استیک شده انجام می‌دهد. علاوه بر این، برای تعیین بازده، مقدار کل SOL استیک شده در برابر کل عرضه توکن در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع استیک سولانا (SOL)؛ هر آنچه باید بدانید!

Solana price prediction content
توکنومیک سولانا

چگونه توکن SOL را ذخیره کنیم؟

می‌توانید توکن‌های SOL را روی کیف پول sollet.io که توسط سروم آکادمی (Serum Academy) ایجاد شده است، ذخیره کنید.

علاوه بر این، کیف پول تراست والت (Trust Wallet) برای دستگاه‌های تلفن همراه و سایر کیف پول‌هایی که از پروتکل SPL پشتیبانی می‌کنند نیز گزینه‌های مناسبی برای ذخیره این توکن هستند.

هر کیف پولی که از پروتکل SPL پشتیبانی ‌کند به شما اجازه می‌دهد تا توکن‌های SOL خود را به‌عنوان یک اعتبارسنج سهام‌گذاری کنید.

بیشتر بخوانید: کیف پول‌های سولانا : بهترین گزینه‌ها برای ذخیره و سهام‌گذاری SOL

SolScan چیست؟

Solscan یک کاوشگر بلاک‌چین است که اطلاعات آسان و قابل درک در مورد تراکنش‌ها و سایر جزئیات مفید مرتبط با شبکه سولانا را ارائه می‌دهد.

درحالی‌که این شبکه، Solana Explorer را به‌عنوان کاوشگر رسمی بلاک‌چین تایید کرده بود، Solscan به‌سرعت جایگزین آن شد.

با استفاده از سول اسکن می‌توانید به‌راحتی و بدون درگیر شدن با کدهای پیچیده و تخصصی، به کاوش روی بلاک‌چین سولانا بپردازید.

همچنین اطلاعات مفیدی مانند تعداد عرضه در گردش، جزئیات مربوط به استیک، ارتفاع بلوک، تعداد اعتبارسنجی‌ها و موارد دیگر در دسترس شما قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: سول اسکن (SolScan) چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

خرید ارز سولانا

برای خرید ارز دیجیتال سولانا می‌توانید از صرافی‌های ایرانی یا غیر ایرانی که به آن‌ها دسترسی دارید، اقدام کنید.

بیشتر صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال SOL را برای فروش در اختیار شما قرار می‌دهند. برای خرید ارز سولانا از صرافی ایرانی کافی است ابتدا مقداری ریال به صرافی انتقال دهید.

در برخی صرافی‌ها به‌راحتی می‌توانید خرید تومانی داشته باشید. بنابراین به‌راحتی وارد بازار صرافی ایرانی شوید و میزان موردنظر خود و قیمت خرید را وارد کنید تا خرید شما تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: معرفی 5 صرافی برتر ارز دیجیتال ایرانی در سال 1401

همچنین برای خرید ارز دیجیتال سولانا از صرافی‌های خارجی باید گفت که اکثر این صرافی‌ها از توکن SOL پشتیبانی می‌کنند بنابراین با هر کدام از این صرافی‌ها می‌توانید کار کنید.

خرید سولانا در تراست ولت

برای این کار کافی است اپلیکیشن Trust Wallet را باز کرده و گزینه «Buy Crypto» را انتخاب کنید.

سپس Solana (SOL) را به‌عنوان ارز خود انتخاب کنید و مبلغی را که می‌خواهید بخرید وارد کنید. درنهایت روی «Buy » کلیک کنید تا فرآیند تکمیل شود.

solana trust wallet
خرید ارز دیجیتال سولانا در تراست ولت

کارمزد شبکه سولانا

کارمزد شبکه سولانا معمولاً متغیر است.

به‌طورکلی میانگین هزینه تراکنش در شبکه سولانا به ازای هر تراکنش 0.00025 دلار است.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال سولانا (SOL)

بازار SOL معیارهای بالاتری را برای ارزش توکن خود به همراه تحولات در صرافی‌های غیرمتمرکز، بازار Solana NFT، و بازی‌های آنلاین و غیره تعیین کرده بود؛ اما از آنجایی بازار در روند نزولی است، قیمت توکن SOL نتوانست آن‌طور که انتظار می‌رفت افزایش یابد.

Digital Coin Price معتقد است که این ارز دیجیتال در پایان سال جاری (2022) حدود 41.41 دلار معامله خواهد شد. پیش‌بینی‌های قیمت این سایت حداکثر ارزش 481 دلار را تا سال 2030 نشان می‌دهد.

درحالی‌که GOV Capital فکر می‌کند که ممکن است تا سال 2023 قیمت ارز دیجیتال سولانا به 237.6 دلار برسد.

کارشناسان اتحادیه بازرگانان (Merchants Union) نیز معتقدند که قیمت ارز SOL تا سال 2025 ممکن است 139.46 دلار باشد. بااین‌حال، اگر قیمت این ارز دیجیتال کاهش یابد، تغییرات قیمت در آینده ممکن است برای سرمایه‌گذاران SOL دشوار باشد.

Solana price prediction
نمودار سولانا

مزایای سولانا

  • سرعت: سولانا توان عملیاتی حدود 65000 تراکنش در ثانیه را ارائه می‌دهد. به‌این‌ترتیب، یکی از سریع‌ترین بلاک‌چین‌ها است.
  • هزینه‌های کم تراکنش: میانگین هزینه سولانا برای هر تراکنش 0.00025 دلار است. علاوه بر این، مقیاس‌پذیری سولانا تضمین می‌کند که تراکنش‌ها برای توسعه‌دهندگان و کاربران کمتر از 0.01 دلار باقی می‌مانند.
  • راه‌حل مقیاس‌پذیری: سولانا با حفظ یک وضعیت جهانی واحد در مقیاس شبکه، ترکیب‌پذیری بین پروژه‌های اکوسیستم را تضمین می‌کند.
  • شبکه در حال رشد سریع: به لطف هر سه مزیت فوق، سولانا با جذب برنامه‌نویس‌های زیادی به‌سرعت در حال رشد است. به‌این‌ترتیب، تیم‌هایی از سراسر جهان در حال راه‌اندازی پروژه‌های مختلف NFT،dapps و پروتکل‌های DeFi بر روی سولانا هستند.

معایب سولانا

  • عرضه SOL: این واقعیت که SOL حداکثر عرضه تعریف شده ندارد به تنهایی یکی از معایب است. بااین‌حال، در سال 2021، زمانی که سولانا ظاهراً بیش از ده میلیون توکن SOL به بازارسازان قرض داد، در مورد عرضه SOL نیز بحث‌هایی وجود داشت بدون اینکه آن را برای عموم فاش کند.
  • نشانه‌هایی از تمرکز: همان‌طور که اشاره شد، به‌طور بالقوه برخی جنبه‌های متمرکز در سولانا وجود دارد. این موضوع شامل یک توزیع نامتناسب گره و تا حدودی یک سیستم سهامداری متمرکز است. بنابراین، اگر تمرکززدایی دغدغه اصلی شماست، باید این بلاک‌چین را بیشتر بررسی کنید.
  • قطعی‌های Solana: تاکنون، سولانا تعدادی از مشکلات شبکه را تجربه کرده است. برخی از آن‌ها شامل خاموشی کامل شبکه بودند. به‌عنوان‌مثال، در سپتامبر 2021، یک دوره 17 ساعته شبکه سولانا آفلاین بود.

سوالات متداول

بلاک‌چین سولانا چیست؟

سولانا درواقع یک بلاک‌چین قابل برنامه‌ریزی و متن‌باز است که بر تراکنش‌های سریع و توان عملیاتی بالا تمرکز دارد. همچنین، سولانا از توسعه توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و طیف وسیعی از dappها پشتیبانی می‌کند.

توکن SOL چیست؟

توکن SOL ارز دیجیتال بومی بلاک‌چین سولانا است که به‌عنوان یک توکن کاربردی (Utility Token) استفاده می‌شود. کاربران برای پرداخت کارمزد تراکنش به هنگام انتقال یا تعامل با قراردادهای هوشمند به توکن SOL نیاز دارند. علاوه بر این، دارندگان ارز دیجیتال سولانا می‌توانند نقش اعتبارسنج را نیز در شبکه ایفا کنند. این شبکه توکن‌های SOL را به‌عنوان بخشی از مدل ضدتورمی خود می‌سوزاند.

آیا خرید سولانا سرمایه‌گذاری خوبی است؟

طبق پیش بینی‌ها، قیمت سولانا همچنان در حال افزایش است. میانگین ارزش سولانا برای سال 2025 حدود 112.15 دلار پیش‌بینی می‌شود. با این حال سعی کنید قبل از سرمایه گذاری تحقیقات کافی را خودتان انجام دهید.

سخن پایانی

سولانا پروژه‌ای نسبتاً جدید است که نوید افزایش سرعت پردازش تراکنش‌ها و مقیاس‌پذیری بیشتر در شبکه بلاک‌چین را می‌دهد.

قیمت توکن سولانا نیز عملکرد خوبی از خود نشان داده است و توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. بااین‌حال، میزان پذیرش و استفاده از خود شبکه هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد.

تا زمانی که شاهد ترافیک سنگین و موارد استفاده بیشتر از سولانا نباشیم، نمی‌توانیم با قطعیت در مورد سرعت این شبکه و تفاوتی که در جهان ارزهای دیجیتال پدید می‌آورد، صحبت کنیم.

سرعت‌بالای پردازش تراکنش‌ها در بلاک‌چین سولانا تنها زمانی سودمند واقع می‌شود که افراد بیشتری از این شبکه استفاده کرده و در نهایت تراکنش‌های بیشتری در این بلاک‌چین انجام شود.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

4 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
محسن

سلام من ۱سولانا از کوینکس به کیف پول تراست والت انتقال دادم از کوینکس کم شده ولی به کیف پول تراست والتم نیومده مشکل چیه ممنون میشم راهنماییم کنید!

محمدحسین

سلام . من هم یک عدد ارز سولانا را از کیف پول تراست ولت به صرافی کوکوین منتقل کردم. آدرس کیف پول sol هم در صرافی کوکوین نوشته بود spl(solana) ، انتقال هم انجام شده ولی هنوز ارز سولانا به حسابم در کوکوین نیامده است . ممنون میشم راهنمایی ام کنید.

مهدی

درود و خسته نباشید
از تراست والتم ارز سولانا به صرافی کوکوین انتقال دادم بعدا متوجه شدم در کیف پول کوکوین SPL نوشته شده آیا امکانش هست که که راهنمایی کنید تا بازیابی کنم؟
سپاسگزارم

محمدرضا پژوهی

سلام خانم کاظمیان. من 1 ماه پیش 1 سولانا از تراست ولت به ارزجو انتقال دادم ولی هنوز نرسیده چکارکنم. ممنونم از راهنمایی شما.

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
4
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx