همه‌چیز درباره ارز دیجیتال وینک (WinkLink)

ارز دیجیتال وینک

توکن‌های وین (WIN) یا همان ارز دیجیتال وینک دارایی‌های دیجیتالی هستند که در پلتفرم بازی وینک (WINk) استفاده می‌شوند.

ارز دیجیتال وینک چیست؟

کوین وین یا همان وینک‌ لینک (WINkLink) در پلتفرم وینک استفاده می‌شود. توکن‌های وین به کاربران اجازه می‌دهند در پلتفرم وینک شرط‌بندی و معامله کنند.

وینک که تا ژوئیه 2019 با نام ترون بِت (TRONBet) شناخته می شد، یک پلتفرم بازی مبتنی بر بلاک‌چین است.

عناوین مطلب:

توکن وینک، وینک لینک، پس از تغییر نام تجاری پلتفرم از ترون بِت به وینک، توسط سازندگان پلتفرم منتشر شد. توکن وین از دو استاندارد بلاک‌چین پشتیبانی می‌کند: TRC20 در بلاک‌چین ترون و BEP-2 در بلاک‌چین بایننس.

وینک لینک چگونه کار می‌کند؟

هدف وینک تبدیل‌شدن به پلتفرم برتر بازی در صنعت بلاک‌چین برای کاربرانی است که با استفاده از سیستم‌های بلاک‌چینی مختلف بازی و سهام‌گذاری می‌کنند یا با کاربران دیگر ارتباط می‌گیرند.

نسخه پیشین وینک، ترون بِت، اولین اپلیکیشن غیرمتمرکزی (DApp) بود که روی شبکه ترون راه‌اندازی شد.

gambling
هدف وینک تبدیل‌شدن به پلتفرم برتر بازی در صنعت بلاک‌چین است.

وینک ادعا می‌کند که بزرگ‌ترین کتابخانه بازی‌ها، از جمله پوکر، تاس و اسلات را در بلاک‌چین ترون ارائه کرده است.

پلتفرم وینک همچنین ابزارها و منابعی را برای ایجاد اپلیکیشن‌های منحصربه‌فرد بازی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

چه کسی وینک را ابداع کرد؟

گزارش پلتفرم تحقیقاتی بایننس ریسرچ (Binance Research)، تیم توسعه وینک را متشکل از 12 نفر فهرست می‌داند که سه نفر از آنها در زمینه بازی و مدیریت تجربه دارند، درحالی که چهار نفر پیش‌تر با فناوری بلاک‌چین کار کرده‌اند.

اعضای این تیم به‌عنوان کارمندان سابق شرکت‌های معروفی همچون آمازون، علی بابا، اوگیلوی (Ogilvy)، تنسنت (Tencent) و گیم لافت (Gameloft) معرفی شده‌اند. به‌جز نام این شرکت‌ها، جزئیات دیگری از سابقه اعضای تیم توسعه وینک ارائه نشده است.

گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که این پنهان‌کاری به دلیل تابعیت چینی اعضای توسعه‌دهنده است که نمی‌خواهند توجه مقامات چینی را به پلتفرم شرط‌بندی خود جلب کنند.

1517547629761
لوسیا وانگ، مدیرعامل وینک

همان‌طور که اشاره کردیم، تیم توسعه و مدیریت وینک به‌طور کامل مشخص نیست. اما مدیرعامل این پلتفرم لوسیا وانگ (Lucia Wong) است که می‌توانید سخنرانی او تحت عنوان «چرا شکوفایی سرگرمی‌های غیرمتمرکز اجتناب‌ناپذیر است» (Why the Blossoming of Decentralised Entertainment is Inevitable) را در کنفرانس مجازی #LinktheFuture تماشا کنید.

هر کاربر وینک با بازی‌کردن اپلیکیشن‌های موردعلاقه خود در پلتفرم، توکن استخراج می‌کند. هر چه کاربر زمان بیشتری را صرف بازی‌کردن کند، توکن‌های بیشتری دریافت می‌کند.

همچنین، دارندگان این توکن از ویژگی وین‌دراپ (WinDrop) نیز بهره‌مند هستند که به‌روش پیچیده‌تری کار می‌کند.

وین‌دراپ چیست و چگونه کار می‌کند؟

شرکت‌کنندگان در پلتفرم اندیکاتوری به‌نام وین‌‌پاور (Win Power) دارند. وین‌پاور بر اساس تعداد توکن‌های وینی که در اختیار هر کاربر است، محاسبه می‌شود. هرچه فرد تعداد توکن‌های وین بیشتری داشته باشد، وین‌پاور یا قدرت بیشتری در شبکه دارد.

هر روز، بسته به میزان وین‌پاور موجود، سیستم تعداد معینی توکن ترون (TRX) بین تمام دارندگان ارز دیجیتال وینک توزیع می‌کند. میزان ترون دریافتی کاربر متناسب با وین‌پاور او است.

قیمت ارز دیجیتال وینک: وین چگونه ماین می‌شود؟

پلتفرم وینک ابزارهایی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که به آنها اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌ (بازی) بسازند و پروژه‌های آماده را انتقال دهند.

سپس، توسعه‌دهندگان این پلتفرم کاربران را با هزینه کم تراکنش‌های درون‌شبکه جذب می‌کنند.

برای استفاده از این شبکه فقط یک کیف پول سازگار با ترون مانند گیلدوالت (GuildWallet) و ترون لینک (TronLink) و هزینه تراکنش نیم دلاری کافی است. فقط کافی است این هزینه تراکنش را با کارمزد 10 دلاری فعلی گس در شبکه اتریوم مقایسه کنید.

توسعه‌دهندگان این پلتفرم ادعا می‌کنند که به‌دلیل استفاده از پهنای باند و شبکه‌های برق خود پلتفرم برای انجام تراکنش‌ها، امکان پردازش تراکنش‌ها با این کارمزد اندک وجود دارد.

در عین حال، توکن‌های به‌دست‌آمده توسط کاربران اپلیکیشن‌های شخص ثالث را نمی‌توان در بازار ثانویه فروخت. بنابراین، آیا می‌توان قیمت کوین وین را پیش‌بینی کرد؟

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال وینک : وین چه می‌کند؟

ارز دیجیتال وینک به‌عنوان یک توکن دوگانه با دو استاندارد TRC20 یا BEP2 در دسترس است، استاندارد اول مربوط به شبکه ترون می‌شود و استاندارد دوم در زنجیره بایننس به کار گرفته می‌شود.

این توکن‌ها برای پرداخت کارمزد و انجام تراکنش‌ها در هر شبکه استفاده می‌شوند.

پلتفرم‌های غیرمتمرکز گیمینگ وینک به کاربران اجازه می‌دهند مدیریت کامل دارایی‌های خود را در اختیار داشته باشند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز شرط‌بندی روند انجام سریع‌تر و آسان‌تر تراکنش‌ها را مهیا می‌کنند.

در واقع، وینک ادعا می‌کند که یک عملیات کازینویی کم‌هزینه ارائه می‌کند که علاوه بر کاهش کارمزد، ویژگی‌های ناشناس‌ماندن و عادلانه‌بودن را نیز به این سیستم اضافه می‌کند.

کِن پارک (Ken Park)، مدیر این پلتفرم می‌گوید:

ما واقعاً معتقدیم که فناوری‌های بلاک‌چین می‌توانند صنعت بازی را متحول کنند و تجربه‌ کاربری عالی ارائه دهند.

تاریخچه قیمت وین

از سال 2019 که وین راه‌اندازی شد تا بهار سال 2021، قیمت 0.0008 دلاری ارز دیجیتال وینک چندان قابل‌توجه نبود.

سپس، در اوایل آوریل، نرخ ارز دیجیتال وینک رشد چشمگیر 400 درصدی داشت و در اوج خود در 7 آوریل 2021، به 0.002682 دلار رسید. این رشد خیره‌کننده نتیجه کارمزد رایگان تراکنش‌ها بود و باعث شد بسیاری از کاربران به جای استفاده از اتر به استفاده از توکن وین رو بیاورند.

با این حال، قیمت دوباره کاهش یافت و ارزش بازار ارز دیجیتال وینک که در آوریل به مرز 1 میلیارد دلار نزدیک شده بود، تا اواسط ژوئن تا 144.6 میلیون دلار کاهش یافت. پس از این مدت نیز حرکات این ارز دیجیتال عمدتاً ثابت بوده است. در حال حاضر (25 آبان 1400)، ارز دیجیتال وینک با 0.0008628 دلار معامله می‌شود.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال وینک
تاریخچه قیمت ارز دیجیتال وینک

آیا ارز دیجیتال وینک سرمایه‌گذاری خوبی است؟

اگر به‌دنبال سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال وینک هستید، مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری محتاط عمل کنید، با دقت سرمایه‌گذاری کنید، و پولی که توان از دست دادنش را ندارید وارد هیچ بازاری از جمله بازار وینک نکنید.

سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها پرخطر و پر از نوسان است. هرگز بدون تحقیق شخصی وارد هیچ بازاری نشوید.

محدودیت‌هایی برای زمان و پولی که در بازارهای ارز دیجیتال صرف می‌کنید، در نظر بگیرید. مراقب سرمایه‌گذاری در وب‌سایت‌های شرط‌بندی باشید.

نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌های شرط‌بندی را خاموش کنید و به‌طور مداوم به این وب‌سایت‌ها رجوع نکنید.

اگر تا آخرین میزانی که برای سرمایه‌گذاری در این وب‌سایت‌ها در نظر گرفته‌اید، خرج کردید، هرگز دوباره برای شارژ مجدد به کارت بانکیتان رجوع نکنید.

در پلتفرم‌های شرط‌بندی ممکن است گاهی پولی به دست آورید و گاهی پول از دست بدهید. اما هرگز نباید به امید بازگشت پول ازدست‌رفته، بیش‌ازحد سرمایه‌گذاری کنید.

چند توکن وین وجود دارد؟

در حال حاضر، مجموع 994.5 میلیارد ارز دیجیتال وینک موجود و 766.1 میلیارد در گردش است. برخلاف بیت‌کوین، عرضه این توکن سقف خاصی ندارد.

سخن پایانی

قدرت تیم توسعه توکن وینک را نمی‌توان نادیده گرفت. با اینکه صنعت بازی بلاک‌چین پدیده نوظهوری است، اما گیمینگ آنلاین اینطور نیست و می‌توان به آینده این قبیل بازی‌ها از جمله موفقیت این پلتفرم امیدوار بود.

امکان دسترسی کاربران دو زنجیره مختلف ترون و بایننس چِین نیز می‌تواند در گسترش و قدرت جامعه این پلتفرم نقش موثری داشته باشد. علاوه بر این، امکان سهام‌گذاری ارز دیجیتال وینک نیز می‌تواند نقطه قوت دیگری برای این پلتفرم قلمداد شود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx