چندنکته مهم برای موفقیت در بازار بورس

 معمولا سرمایه‌گذاران سهامی را كه افزایش قیمت پیدا می‌كند می‌فروشند ولی سهامی كه با كاهش قیمت مواجه شده‌ را به امید بالا رفتن قیمت نگهداری می‌كنند. اگر سرمایه‌گذار زمان صحیح برای فروش سهامی كه با كاهش قیمت مواجه شده را تشخیص ندهد ممكن است سهام پس از مدتی كاملا بی‌ارزش شود. البته نگهداری سهام ارزشمند و فروش سهام كم‌ارزش از نظر تئوریك ایده جالبی است ولی در عمل مشكل است.

 اگر سیاست شما برای سبد سهام، فروش سهام پس از یك میزان افزایش مشخص (به عنوان مثال 2 برابر) باشد ممكن است هرگز در بازار سهام موفق نباشید. توصیه می‌شود سهامی كه آینده خوبی دارند را به واسطه سیاست‌های غلط شخصی دست كم نگیرید.روشهای موفقیت در بازار بورس
اگر شما درك خوبی از پتانسیل سرمایه‌گذاری خود دارید ممكن است سیاست‌های غلط باعث محدود‌كردن سود شما شود. در مورد سهامی كه با كاهش قیمت مواجه می‌شوند واقع‌بین باشید و در عین حال پتانسیل‌های سهم را نیز در نظر بگیرید.
مهم این است كه اگر در تشخیص سهامی كه انتظار آینده خوب برای آن را داشته‌اید، دچار اشتباه شده‌اید واقع‌بین باشید.
از فروش سهام زیان‌ده نترسید زیرا ممكن است برای جبران ضرر، زمان را از دست بدهید.
در هر صورت مهم این است كه شركت‌ها را با توجه به امكانات و توانمندی‌هایشان ارزیابی كنید.
فقط به خاطر داشته باشید كه اجازه ندهید ترس بازده شما را محدود كند یا باعث زیان بیشتر شود.

شایعات بازار را جدی نگیرید

عناوین مطلب:

 شایعات موجود در بازار را جدی نگیرید، حتی اگر از طرف دوست شما و یا شخص مطلع در بازار باشد زیرا هیچ‌كس نمی‌تواند پیش‌بینی درستی از آینده یك سهم داشته باشد.
زمانی كه سهمی را برای خرید انتخاب می‌كنید مهم این است كه دلیل انجام این كار را بدانید. تحقیق كنید و شركت مورد نظر را ارزیابی كنید. تكیه بر شایعات دیگران به نوعی شبیه قمار است. پیش از تصمیم به خرید ممكن است در برخی موارد تكیه بر صحبت‌های دیگران سودده باشد ولی این عمل شما را از تبدیل شدن به یك سرمایه‌گذار مطلع باز می‌دارد و این آگاهی تنها رمز موفقیت درازمدت است.
 
با نوسانات جزئی دلسرد نشوید

در بند 1 اهمیت تشخیص به موقع سودآوری سهام بیان شد. به عنوان یك سرمایه‌گذار با دید بلندمدت، نگران تغییرات قیمت در كوتاه مدت نباشید.
به خاطر داشته باشید كه به جای نگرانی نسبت به نوسانات اجتناب‌ناپذیر در كوتاه مدت، به سرمایه‌گذاری خود مطمئن باشید.
یك سری از سرمایه‌گذاران از نوسانات روزانه سهم به دنبال سود هستند ولی سود بلندمدت وابسته به تغییرات دیگری در بازار است كه ممكن است چند ماه به طول بیانجامد. پس دید خود را برروی نظرات و تحقیقات خود متمركز كنید.

روی نسبت P/E تاكید نكنید

سرمایه گذاران معمولاً اهمیت زیادی برای نسبت P/E قایل هستند. با وجود اینكه این نسبت ابزار مهمی در بازار است ولی اتكای تنها بر روی این متغیر برای خرید یا فروش خطرناك است. این نسبت باید در تركیب با شاخص‌های دیگر مورد ارزیابی قرار گیرد. بنابراین نسبت پایین P/E نشانگر ارزش بیشتر سهم نیست همان طور كه نسبت بالا نشانگر پایین‌تر بودن ارزش واقعی سهام نیست.

به دام سهام ارزان قیمت نیفتید

ممكن است برخی تصور كنند سهام ارزان قیمت زیان كمتری دارند. در حقیقت سهام ارزان قیمت بسیار ریسكی‌ تر از سهام با قیمت بالا هستند.
انتخاب یك استراتژی مشخص و تمركز روی آن افراد مختلف روش‌های مختلفی برای خرید یا فروش سهام در بازار بر می‌گزینند. روش‌های مختلفی برای موفقیت در بازار وجود دارد و روش هیچ كس بر دیگران ارجحیت ندارد. سرمایه‌گذاری كه روش مشخصی برای خرید سهام نداشته باشد ممكن است در بلندمدت با زیان مواجه شود.

آینده‌نگر باشید

سخت‌ترین بخش سرمایه‌گذاری در بازار سهام این است كه سرمایه‌گذار تصمیماتی را اتخاذ می‌كند كه نتایج آن در آینده مشخص می شود. نكته ای كه باید مدنظر داشت این است كه با وجود استفاده از اطلاعات گذشته برای تصمیم‌گیری،‌ آینده همه چیز را مشخص می‌كند. اگر پس از اینكه سهام یك شركت با رشد قیمت مواجه شد این سوال را از خود بپرسید كه آیا این سهم می‌تواند بالاتر رود، این سوال شما را گمراه می‌كند. درحالی‌كه سرمایه‌گذار باید با بررسی وضعیت شركت نسبت به خرید آن اقدام كند.

دید بلند مدت داشته باشید

سودهای كوتاه مدت اغلب باعث گمراهی سرمایه‌گذاران جدید می شود و داشتن دید بلندمدت برای یك سرمایه‌گذار ضروری است. این بدان معنی نیست كه خرید و فروش سهام منجر به كسب سود نمی‌شود ولی همانطور كه قبلا اشاره شد، سرمایه‌گذاری در بازار سهام و مبادله در بازار سهام روش‌های متفاوتی برای كسب سود هستند. مبادله نیاز به ریسك پذیری بالا دارد. در نظر داشته باشید كه این مبادلات نیاز به منابع مالی، دانش و ریسك‌پذیری بالا دارد.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx