پلتفرم CyClean: استفاده از وسایل نقلیه برقی برای نجات محیط زیست و کسب درآمد

سیستم اجاره موتور، دوچرخه و خودروهای الکترونیکی

همه ما در یک اکوسیستم بین‌المللی شریک هستیم و در این اکوسیستم مشکلات مشترکی داریم. به نظر می‌رسد این مشکلات در حال حاضر نمایان نباشند ولی واقعیت این است که این مشکلات روزانه در حال عمیق‌تر و وخیم‌تر شدن هستند.

قطعا همه افراد حداقل یکبار درباره مشکلات محیط زیست شنیده‌اند و تلاش‌های بسیاری برای مقابله با این مشکلات قریب‌الوقوع انجام گرفته است. اما می‌توان با قطعیت گفت که این تلاش‌ها کافی نبوده و رویکرد مناسب‌تری در خصوص بازارهای B2C و B2B لازم است.

تمرکز اصلی پروژه CyClean روی دود اگزوزها و تولید انرژی بوده که دو مشکل بزرگ محیط زیست هستند. CyClean همچنین در حال تبلیغ و ترویج ورزش سبز به عنوان هدف فرعی پلتفرم CyClean است.

عناوین مطلب:

در ادامه این مطلب از بورسینس قصد داریم این پروژه دوست‌دار محیط زیست که مبتنی بر بلاک‌چین است را معرفی کنیم.

آمارها

یک مطالعه مشهور از MIT نشان می‌دهد که بطور سالانه 53 هزار مرگ در ایالات متحده و 5 هزار مرگ در انگلستان فقط به خاطر دود اگزوزهاست. همچنین پیش‌بینی شده تقریبا 1.2 میلیارد وسیله نقلیه در جاده‌های دنیا وجود دارد که تا سال 2035 به 2 میلیارد وسیله خواهد رسید.

موتورسیکلت‌ها نیز که یکی از عوامل اصلی گازهای خروجی از اگزوز هستند، به شکل وسیعی در جنوب شرقی آسیا و ژاپن استفاده می‌شوند.

دود اگزوز نه تنها به دلیل وجود ذرات سمی، سلامتی انسان‌ها را در معرض خطر قرار داده‌اند، بلکه محیط زیست و اکوسیستم سیاره ما را با گازهای گلخانه‌ای تهدید می‌کنند (گازهایی مانند نیتروژن، بخار آب و کربن دی‌اکسید).

کربن مونوکسید یک گاز بدون رنگ و بو، برای سلامتی انسان مضر است که به هموگلوبین خون می‌چسبد و در صورتی که شخص به شکلی گسترده در معرض این گاز قرار گیرد، باعث بروز علائم مسمومیت شامل سرگیجه، گیجی و سردرد در شخص می‌شود.

علاوه بر این، هیدروکربن‌ها دارای اثرات بلندمدت خطرناکی روی سلامتی انسان‌ها هستند، زیرا می‌توانند باعث بروز سرطان یا تاثیرگذاری بر مغز استخوان شوند. براساس گفته‌های DHHS در ایالات متحده، بنزن می‌تواند عامل سرطان خون باشد.

این لیست از مواد خطرناک برای سلامتی انسان شامل سولفور دی اکسید، دوده و اکسید نیروژن نیز می‌شود.

به شکلی مشخص برای ما محرز شده که محیط زیست ما، دیگر نمی‌تواند راه‌های قبلی تولید انرژی را تحمل کند. با وجودیکه همه در این زمینه متفق‌القول هستند، به دلیل تقاضای زیاد برای مصرف انرژی، اقدامات برای حل مشکلات محیط زیست به کندی پیش‌ می‌رود. اما تیم پروژه CyClean معتقد است طرح‌های انگیزه‌بخش‌تر و خلاقانه‌تری برای سرعت بخشیدن به جنش کره سبز لازم است.

راهکار

اگر با سرعت و قدرت به پیش رویم، راهکارهای مشکلاتی مانند آلودگی هوا و بیماری‌های استخوان که ناشی از آلوده شدن محیط زیست و آلودگی هوا است، سرراست، ساده و مورد توافق است.

راهکار این است که انرژی پاک و وسایل نقلیه برقی مورد استفاده عموم قرار گیرد و کاربران نیز تشویق به استفاده از آنها شوند تا در نهایت وسایل نقلیه بنزینی و گازوئیلی و روش‌های سنتی تولید انرژی، با روش‌های نوین و جدید جایگزین شوند.

جایگزین کردن ماشین‌های بنزینی و گازوئیلی نه تنها برای هدف مشترک ما خوب است بلکه یک راهکار اقتصادی برای کاربران محسوب می‌شود. زیرا هزینه تعمیر و نگهداری آنها بسیار کمتر خواهد شد.

به دلیل اینکه موتورسیکلت‌ها و دوچرخه‌ها برای طی کردن مسافت‌های کوتاه طراحی شده‌اند، عملکرد آنان بیش از توانایی کاربران احتمالی آنهاست. اما امکان استفاده از موتورسیکلت‌ها و دوچرخه‌های برقی به تنهایی برای افراد انگیزه‌‌ای ایجاد نکرده تا دست از وسایل نقلیه دودزا بردارند.

به همین دلیل CyClean در نظر دارد برای افزایش استفاده از پلتفرم CyClean، کاربران را به نحوی دیگر تشویق کند.

در پلتفرم CyClean کاربران قادر خواهند بود وسایل نقلیه و محصولات CyClean را اجاره کنند و در ازای استفاده از آن محصولات، ارز دیجیتال CyClean Coin دریافت نمایند.

این شکل از انتشار ارز دیجیتال، منفعت بیشتری نسبت به روش قبلی (استخراج ارز از طریق دستگاه‌ها) دارد زیرا در روش پیشنهادی CyClean، دیگر نیازی نیست برای استخراج ارز دیجیتال، مقادیر زیادی برق به هدر رود. علاوه بر این، اهدای پاداش به کاربران استفاده کننده از محصولات CyClean باعث می‌شود محصولات این پلتفرم در بازه‌های زمانی طولانی‌تری مورد استفاده گیرد و به این ترتیب CyClean مشارکت مثبت و بزرگی برای مقابله با تغییرات محیط زیست داشته باشد.

با استفاده از منابع جمع آوری شده، پلتفرم CyClean به گسترش و تقویت چرخه پاک ادامه خواهد داد. پروژه CyClean قصد دارد فروش موتورسیکلت‌های الکتریکی را به جنوب شرقی آسیا گسترش دهد، زیرا در آن منطقه میزان استفاده از موتورسیکلت بسیار بالاست.

CyClean با یک شرکت که تجربه طولانی فروش را در آسیا داراست شروع به همکاری کرده است. این شرکت می‌تواند مزایایی مانند مناسب بودن قیمت و داشتن شبکه فروش قوی را برای ارائه محصولات داشته باشد.

روند رو به رشد استفاده از خودروهای الکتریکی

طبق مقاله منتشر شده توسط نشنال جئوگرافیک، روند رو به رشد استفاده از خودروهای الکتریکی، گسترده و قدرتمند است. به طور مثال گروه خودرو ولوو سوئد تا سال 2019 فقط خودروهای هیبرید و خودروهای برقی را تولید خواهد کرد. جگوار و لندروز این روند را در سال 2020 دنبال می‌کنند. VW متعهد شده تا سال 2025 به برترین شرکت ساخت خودرو الکتریکی دنیا تبدیل شود. حتی جیمز باند نیز ممکن است تا سال 2019، پشت فرمان یک استون مارتین الکتریکی بنشیند!

دولت‌ها در حال پیوستن به این روند هستند. نروژ، انگستان، هلند، آلمان و فرانسه نیز وعده داده‌اند تا سال‌های آینده استفاده از خودروهای با سوخت فسیلی را ممنوع کنند. چین نیز اعلام کرده که استفاده از خودروهای گازوئیلی و بنزنی را ممنوع خواهد کرد ولی تاریخ مشخصی را ذکر نکرده است. چین بزرگترین بازار خودرو دنیاست و سالانه 20 میلیون خودرو در این کشور به فروش می‌رسد. در چین هم‌اکنون 40 نوع خودرو برقی وجود دارد که بیشتر آنها توسط کمپانی‌های چینی تولید شده است.

به خاطر اینکه ارزش CyClean coin به محصولات CyClean بستگی دارد، ارزشگذاری CyClean coin صرفا براساس روانشناسی عموم و فریب دادن نخواهد بود و ارزش CyClean coin همراه با رشد کسب و کار افزایش خواهد یافت.

مشارکت‌کنندگان با تجربه کردن این اکوسیستم و کاربرد CyClean coin، بخشی ملموس از چرخه پاک خواهند بود. سرمایه‌گذاران قادر به مشاهده و کسب اطمینان از به کار گرفتن شدن ارز دیجیتال CyClean coin خواهند بود و امکان استفاده از ارز CyClean Coin را برای اجاره کردن محصولات CyClean خواهند داشت (در صورتی که در محدوده سرویس‌دهی باشند).

نحوه کار CyClean

cyclean - اجاره خودروهای برقی

کاربران با استفاده از ارز دیجیتال CyClean Coin خواهند توانست محصولات CyClean را اجاره کنند، این محصولات شامل طیف گسترده‌ای از انواع دوچرخه‌ها برقی، موتورسیکلت‌های برقی، خودروهای برقی و یونیت‌های انرژی خورشیدی خواهند بود.

سپس کاربران در ازای استفاده از این محصولات، براساس میزان کیلومتر طی شده یا میزان برق تولیدشده، پاداش دریافت می‌کنند (به نوعی با فعالیت‌هایشان ارز دیجیتال CyClean Coin را استخراج می‌کنند، در حالیکه در واقع عمل استخراج انجام نمی‌شود).

این ارزی که به کاربران تعلق می‌گیرد، پاداش استفاده آنها از محصولی است که باعث جایگزین شدن انرژی‌های تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای و گازهای سمی با انرژی پاک می‌شود.

چنین رویکردی نه تنها به افراد بسیار زیادی انگیزه مقابله با تغییرات محیط زیست را می‌دهد، بلکه موجب استفاده طولانی مدت از این محصولات می‌شود که به نوبه خود تاثیر واقعی را روی کاهش گازهای مضر و آلودگی هوا می‌گذارد.

همه این کارها به لطف قراردادهای هوشمند اتریوم امکان‌پذیر شده است.

وزن هر وسیله در این پلتفرم متفاوت خواهد بود و به طور مثال کسی که از خودرو الکتریکی استفاده می‌کند نسبت به کسی که فقط یک دوچرخه کرایه کرده ارز دیجیتال بیشتری کسب می‌کند.

با بزرگتر شدن این چرخه، CyClean نیز قدرتمندتر می‌شود و وجود محصولات و کاربران بیشتر، مساوی با چرخه بزرگتر و جهان پاک‌تر خواهد بود.

جزییات ICO

حداقل سرمایه موردنیاز: 50 هزار اتریوم (Soft cap)
حداکثر سرمایه موردنیاز: 106 هزار اتریوم (Hard Cap)
نماد ارز: CCL
نوع توکن: ERC20
کل توکن: 4 میلیارد
قیمت هر توکن: 0.0001 اتریوم
ارز قابل پذیرش: اتریوم
تاریخ پیش‌فروش: از 6 آپریل تا 18 ژوئن (دارای پاداش از 100 تا 300 درصد)
تاریخ عرضه عمومی: از 27 ژوئن

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx