سیگنال چیست؟ چگونه سیگنال سهام یا ارز دیجیتال بگیریم؟

آیا سیگنال خرید سهام تضمینی قابل اعتماد است؟

دسته‌ای از خدمات آنلاینی مانند مشاوره‌های آنلاین، پیشنهاد خرید و فروش دارایی‌ها و سهام‌ها بعد از آنلاین شدن بازار بورس به وجود آمد و مورد توجه بسیاری از فعالان بازار سرمایه قرار گرفت.

سیگنال بورسی از این دسته خدمات است.

سیگنال در بورس چیست؟

سیگنال خرید و فروش سهام، سفارش یا توصیه جهت خرید یا فروش یک سهم در زمان مناسب و با قیمت مناسب است. این توصیه با توجه به تحلیل تحلیلگران انجام می‌شود.

عناوین مطلب:

سینگنال‌‌های سهام از چند زمینه متفاوت و ورودی مختلف بدست می‌آید و تحلیل تکنیکال یک عامل اصلی جهت صدور سیگنال خرید یا فروش محسوب می‌شود.

با این حال تحلیل‌های فاندامنتال، عوامل احساسی ایجاد شده در بازار و سایر شاخص‌ها می‌توانند بر سیگنال نماد مورد نظر اثر بگذارند.

به طور کل می‌توان گفت هدف یک سیگنال بیان وضعیتی است که احساسات در آن دخالتی ندارد و فقط با روش‌های محاسباتی و مکانیکی به سرمایه گذار این پیام را می‌دهد که درمورد سرمایه خود چه تصمیمی بگیرد.

عوامل موثر بر سیگنال سهام

عوامل زیادی می‌تواند بر صدور سیگنال اثر بگذارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  • تغییر حجم معاملات: افزایش ناگهانی و غیرمعمول معاملات معمولا از وجود یک حرکت جدید در بازار خبر می‌دهد.
  • تغییر نرخ بهره: تغییرات در نرخ بهره معمولا بر بازار سهام اثر گذاشته و موجب ایجاد سیگنال می‌شود.
  • احساسات شدید: احساسات شدید و نامتعارف در بازار باعث ایجاد سیگنال می‌شود. در بازار صعودی بورس تهران، سیگنال‌های خرید سهام افزایش می‌یابد و در بازارهای نزولی شاهد افت چشمگیر سیگنال‌ها هستیم.
  • چرخه‌های بازار: بازارها معمولا دارای چرخه‌ هستند. مثلا در یک فصل یا یک ماه خاص ممکن است یک نماد سیر صعودی یا نزولی داشته باشد. از این چرخه‌ها می‌توان برای دریافت سیگنال استفاده کرد.
  • الگوهای تکنیکال: الگوهای تکنیکال شکل‌های مختلفی دارند که شکست هر کدام از این الگوها را می‌توان به عنوان یک سیگنال دریافت کرد.
%D8%B3%DB%8C%DA%AF%D9%86%D8%A7%D9%84

چگونه می‌توان به سیگنال‌های بورسی دست یافت؟

بر اساس قانون سازمان بورس و اوراق بهادار، تنها شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری که دارای مجوز هستند اجازه دادن سیگنال خرید و فروش به افراد را دارند. لیست این شرکت‌ها در سایت کدال موجود است.

سیگنال دادن هر شخص یا شرکت به جز در این شرایط امری غیرقانونی تلقی می‌شود و نامعتبر است. با این حال، این گونه پیشنهادها گاهی به صورت سیگنال رایگان در اینترنت قابل دریافتند.

چرا سیگنال‌های بورسی سود تضمینی ندارند؟

سیگنال‌هایی که توسط افراد و تحلیلگران مختلف ارائه می‌شوند کیفیت‌های متفاوتی دارند و هر تحلیلگر با استفاده از دانش، تجربه و تحلیل خود سیگنال‌هایی ارائه می‌دهد.

به دلیل ذات غیرقابل پیش‌بینی بودن قیمت‌ها، هیچ سیگنال تضمینی وجود ندارد. برای اینکه احتمال درست بودن یک سیگنال بیشتر شود و تاحدودی یک سیگنال بهتر باشد باید از یک تحلیلگر باتجربه کمک بگیرید.

همچنین تاریخچه عملکرد تحلیلگر و بررسی اعتبار آن می‌تواند در تصمیم گیری به شما کمک کند.

با این حال هرچقدر یک تحلیلگر باسابقه، با تجربه و معتبر باشد، نمی‌توان گفت یک سیگنال می‌تواند به صورت تضمینی و صد درصد به شما سود بدهد.

سرمایه گذاری در بازار سرمایه همواره با ریسک همراه است و سیگنال گرفتن از افرادی که خود را جای حرفه‌ای‌ها معرفی می‌کنند ریسک را به شدت بالا می‌برد.

چگونه یک سیگنال خوب را از بد تشخیص دهیم؟

گاهی سیگنال‌ها از طریق اخبار دریافت می‌شوند؛ افرادی که از این سیگنال‌ها استفاده می‌کنند معمولا با مشکلات و چالش‌هایی مواجه می‌شوند از جمله اینکه:

  • خبر قبلا تاثیر خود را روی بازار گذاشته و اصطلاحا خبر پیش‌خور شده باشد.
  • خبر موردنظر تاثیری که انتظار می‌رفت را روی قیمت نگذارد.
  • اخبار جعلی باشد و بعدا تکذیب شود.

سیگنال‌هایی هم وجود دارد که با کمک ابزارهای تحلیل تکنیکال بدست می‌آیند.

این سیگنال‌ها با کمک الگوهای قیمتی در بازار (مثل الگوی کف گرد، پرچم‌ها، مثلث‌ها، سر و شانه و غیره) حاصل می‌شوند در شرایطی که این سبک تحلیل به درستی انجام شوند می‌توانند به کسب سود برای سرمایه گذار منجر شوند.

علاوه بر موارد گفته شده، نوعی از سیگنال هم وجود دارد که با استفاده از تحلیل‌های بنیادی بدست می‌آید.

تحلیل بنیادی یا فاندامنتال در بسیاری از موارد برای سیگنال‌های کوتاه مدت مناسب نیست، زیرا محقق شدن یا عدم تحقق تحلیل بسیار کند مشخص می‌شود.

مزایا و معایب استفاده از سیگنال

استفاده از سیگنال در بازار سهام مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

مزایای دریافت سیگنال

  • کاهش ریسک: اگر یک سیگنال با پردازش اطلاعات و با یک تحلیل قوی ارائه شود، استفاده از آن به سرمایه گذاران کمک می‌کند تا ریسک معاملات را به حداقل برسانند.
  • سهولت در نظارت: سیگنال‌ها این امکان را ایجاد می‌کنند که بدون اینکه سرمایه گذار در تمام مدت فعالیت بازار، روندها را بررسی کند، بتواند به خرید و فروش سهام اقدام کند.
  • مناسب برای مبتدی‌ها: استفاده از سیگنال به دانش و مهارت خاصی نیاز ندارد و سرمایه گذاران در هر سطحی از تجربه و تخصص می‌توانند از آنها جهت تعیین استراتژی استفاده کنند.

معایب دریافت سیگنال

  • عدم تضمین و قابل اعتماد نبودن: یکی از معایب اصلی استفاده از سیگنال‌ها قابل اعتماد نبودن آنهاست. هر تحلیلگری با استفاده از دانش خود یک سیگنال ارائه می‌دهد که این سیگنال نمی‌تواند به صورت صد درصد درست و تضمین شده باشد.
  • پرداخت هزینه: برای اینکه بتوان یه سیگنال‌های معتبرتری دست پیدا کرد باید هزینه‌ای به شرکت‌های مشاوره پرداخت کنید. البته سیگنال رایگان هم در اینترنت وجود دارد که از اعتبار کمتری برخوردارند.
  • کلاهبرداری: از آنجا که تعداد زیادی از فعالان بازار را سرمایه گذاران خرد و باتخصص کمتر تشکیل می‌دهند، کلاهبرداران ممکن است دست به فروش سیگنال بزنند.

چگونگی مدیریت سرمایه با سیگنال

برای اینکه یک سرمایه در بازار به سود قابل قبولی دست یابد می‌بایست علاوه بر سیگنال مناسب، توسط یک شخص متخصص مدیریت شود.

سرمایه گذار خوب باید بتواند سرمایه خود را مدیریت کند بر سبد دارایی‌های خود مسلط باشد و مهمتر از همه، اصل سرمایه خود را حفظ کند.

سوالات متداول

سیگنال چیست؟

به پیشنهادات خرید و فروش در بازارهای مالی سیگنال گفته می‌شود، چه پیشنهاد خرید یک سهام باشد، چه پیشنهاد خرید یک ارز دیجیتال و چه پیشنهاد یک ترید در فارکس.

سیگنال معمولا شامل چه اطلاعاتی است؟

یک سیگنال معمولا شامل قیمت یا محدوده ورود و خروج به معامله، میزان ریسک و درصد تخصیص سرمایه است.

چطور سیگنال بگیریم؟

با جستجوی عباراتی مانند “سیگنال بورس” یا “سیگنال ارز دیجیتال” در شبکه‌های اجتماعی و گوگل می‌توانید به منابع زیادی برای دریافت سیگنال دست پیدا کنید ولی به اعتبار و اطمینان بسیاری از این منابع باید شک کنید.

آیا سیگنال رانتی مطمئن وجود دارد؟

عده‌ای هستند که مدعی‌اند سیگنال رانتی (پیشنهاد خرید و فروش براساس اطلاعات نهانی) در اختیار شما می‌گذارند، اطمینان به این افراد در اغلب مواقع فقط باعث زیان می‌شود زیرا اگر شخصی واقعا اطلاعات نهانی داشته باشد آنرا در اختیار هیچکس نمی‌گذارد.

بهترین روش برای دریافت سیگنال چیست؟

شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری که مجوز فعالیت از بورس اوراق بهادار را دارا هستند، پیشنهادهای سرمایه‌گذاری در قالب “سبد پیشنهادی” یا سیگنال ارائه می‌دهند. لیست این شرکت‌ها را می‌توانید در جدول ببینید.

مشاوره سرمایه گذاری
آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

17 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
مچیکا

سلام وقت بخیر
نکته ی جالبی که بسیار خنده داره مانور کارگزاری ها و بانک ها روی سهام عدالت مردم هست!!!
من الان داخل کارگزاری آگاه دو سهم وبصادر و وتجارت رو بفروش گذاشتم ولی قسمت جالبش اینجاست که کارگزاری اونا رو نمیفروشه تا به حداقل قیمت خودشون برسند!!! این واقعا منصفانه نیست ولی مجبوریم بذاریم حقه خودشون رو بزنند چون راهی دیگه نداریم…

kia

سلام , وقتتون بخیر
یک سوال خارج از موضوع پست دارم…
زمانی که صف خرید تشکیل میشه و عرضه نسبت به تقاضا کمتره , تقسیم اون سهام عرضه شده به چه صورت؟
هر شخصی اون روز زود تر سفارش گذاشته باشه سهامی که بقیه سهامداران دارن میفروشن به اون شخص عرضه میشه؟
و اینکه به طور مثال یه نمادی رو ما بیایم روی سقف قیمت سفارش خرید بزاریم…
بعد یک نفر بیاد و روی قیمت کمتر سهامش رو برای فروش عرضه کنه..این تفاوت قیمت به نفع خریدار برگردونده میشه یا فروشنده؟

میلاد

سلام و ادب و احترام
در بعضی نرم افزارها سیگنال خرید میدهند و مینویسند * (ستاره )
2*
3*
منطورشون چیست ؟

محمد

منم موافقم با نظرتون

Ali

سلام وخسته نباشید وممنون از مطالب آموزنده ومفید شمای سوال خارج از موضوع داشتم که RSl وp/bوMFlسهام شرکت چه سایتی پیداش کنیم.

محمد آزاد

به نظرم بهتره هر سهامداری با سایتهای سازمان بورسTSETMC، سایت رهاورد 365، کدال، آشنا باشه. بخشی از اطلاعات مورد نیاز شمادر اینا هست

لیلی رابو

من تا به امروز از هیچ سایتی سیگنال نگرفته ام با شما موافقم تجربه کرد ن و وابسته نبودن به دیگران در مورد خرید و فروش سهام ها ومدیریت کردن پرتفوی وپیدا کردن استراتژی مخصوص به خود باعث پیروزی بیشتر شخص میشود . من تازه واردم ولی تا به امروز نه سود کردم نه ضرر فعلا با سهامهایم در حال بازی هستم تا بتوانم تجربه ها را خودم یک به یک بدست آورم. از گفته هایتان نیز کمال استفاده را بردم ممنون ومتشکرم

محمد

منم

khalil

ارائه سیگنال خرید و فروش سهام تقریباً در تمامی سایت ها با پرداخت مقداری هزينه امکان پذیر بوده اما مدیریت مالی سبد سهام کاملاً شخصی بوده چون همه سهامداران جهت کسب درآمد میلیونی وارد بازار شده و به نظر من کارشناسان ارائه سیگنال پيامبر و معجزه گر نیستند ولی بهرحال با تجربه و با دانش بورسی یک سری اطلاعات در اختيار سهامداران گذاشته و سهامدار موظف به رعایت اصول و مبانی حمایت و مقاومت سیگنال بوده و در صورت عدم رعایت قواعد از کارشناس معجزه گر نیز کاری بر نمی آید.
پس ابتدا مدیریت سبد سهام سپس ایجاد ارتباط با کارشناس

khalil

سپاسگزارم در خصوص عملکرد ارائه توضیحات مختصر و مفید شما
قواعد و ابزارهای متعدد و کلیدی جهت شناسایی فرصت های خرید و فروش سهام تقریباً یکسان و موازی با کلیه نظرات تحلیل گران تکنیکالی و فاندامنتالی است.
من به نوبه خودم تازه کارم و چند ماهی وارد بازار بورس شدم و مطالب متعددی که ارزش های زیادی داشته مطالعه نمودم از جمله مطالب ابتدایی آشنایی با بورس و… این سایت
آموزش صفر تا 100 بورس
بورس در 20 دقیقه
خطاهای رایج در سرمایه گذاری
مدیریت سرمایه گذاری دربورس
چگونه یک سرمایه گذار آگاه باشم
کتاب چند صد صفحه ای تحلیل تکنیکال جان مورفی
و مطالبات متعدد دیگری که خاطرم نیست.
متاسفانه به دلیل عدم دار بودن تجربه
و داشتن آگاهی کافی به واسطه رشته تحصیلی حسابداری و اقتصادی باید بگم هیچیک از قوانین ذکر شده بالا توسط بورسینس رو رعايت نکردم و متحمل ضرری نیز شدم.
بنابراین دوستان ریسک رو به اشتباه مدیریت نکنید.
با سهامتان نه در سود و نه در مثبت ازدواج نکنید.
مدیریت مالی سبد سهامتان باشد.
و در آخر
کار در بورس بایستی گروهی باشد تاثیر گذارتر بوده و هست.

رضا

سلام
ازتمام تلاشتان برای اگاهی دادن سپاس گذارم

nikbakht88

هیجان خریدار مانع از تصمیم درست می شود. روش خرید درست و بجا کم از انتخاب سهم نیست.

david

کم کم داریم حقوقی ها را از بازار اخراج می کنیم تا بعد همینها بیان به پامون بیفتن و بگن غلط کردیم یه کم ارزونتر بدید این سهامهاتونو.بازار خیلی خوبی بود امروز ولی من بهش بدبینم.چون باز دارن روی سهامهای شاخص ساز مانور میدن.اینجوری نوسانگیرها میان طرفش و خیلی خطرناک میشه.مثل صف شبندر که امروز چند بار عرضه شد.من که دیگه تحمل شکست شبندر را نداشتم روی مثبت 4 فروختمش و رفتم ارزونترین و کم ریسک ترین سهم بازار را کف قیمت خریدم.منظورم وملته که همین دیروز بیشتر از 9 درصد سود کرد.تحلیلهای من میگه امروز نوسانگیرهاشم وملت خالی کرد و به امید خدا از فردا شارپ میره بالا تا هدف اولش 100 تومن.یا مولا علی

mojtaba24

کاملاموافقم پله ایی خرید کردن خیلی بهتره از درگیرکردن کل سرمایه تو یک قیمت

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
17
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx