معرفی شرکت افرانت

افرانت

عصری که ما در آن زندگی می‌کنیم به عصر تکنولوژی و اینترنت معروف است.

اینترنت انجام تمام کارها را آسان‌تر کرده است و می‌تواند سبب صرفه‌جویی در وقت و هزینه شود. شرکت‌های زیادی در حوزه ارائه خدمات اینترنت فعالیت می‌کنند که شرکت افرانت یکی از آنها است.

در ادامه شرکت افرانت را به شما معرفی می‌کنیم تا با آگاهی کامل از خدمات این شرکت، آن را برای سرمایه گذاری در بورس انتخاب نمایید.

عناوین مطلب:

تاریخچه افرانت

شرکت افرانت در سال 1376 با هدف توسعه اینترنت و تجارت الکترونیک در کشور تأسیس گردید و در سال 1377 شبکه اطلاعات صنعتی کشور را با همکاری وزارت صنایع، طراحی و راه‌اندازی نمود.

افرانت از سال 1387 ارائه خدمات دیتاسنتر را به فعالیت‌های پیشین خود افزود و در سال 1390 با نماد افرا وارد فرابورس شد.

همچنین این شرکت در سال 1395 خدمات ابری را نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهد. فعالیت اصلی شرکت افرانت ارائه خدمات پهنای باند پرسرعت اختصاصی، خدمات دیتاسنتر، تجارت الکترونیکی و تلفن بین‌الملل است.

شرکت افرانت دارای پروانه توليد نرم‌افزار از وزارت صنایع و معادن ایران و مجوزهای زیر از وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات است:

  • ICP (Internet Connection Provider)
  • ISP (Internet Service Provider)
  • VoIP (Voice Over IP)
  • ISDP
  • IDC

 خدمات افرانت

رسالت شرکت افرانت، ارائه خدمات اینترنت و تجارت الکترونیک و IDC به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه صنعت فن آوری اطلاعات (IT) و تبدیل‌شدن به رتبه اول شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات در سطح کشور است.

به‌این‌ترتیب در حال حاضر این شرکت اقدام به ارائه خدمات زیر به مشتریان خود می‌کند:

سرور اختصاصی

سرویس سرور اختصاصی به اجاره انحصاری یک سرور فیزیکی مشخص اشاره دارد که شامل یک سرور با قابلیت اتصال به اینترنت در محل دیتاسنتر سرویس‌دهنده است.

از این سرویس به‌منظور میزبانی از وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌هایی که دارای ترافیک قابل‌توجهی هستند، استفاده می‌شود.

سخت‌افزار این سرویس توسط افرانت پشتیبانی و حفاظت می‌شود و مشتریان می‌توانند از راه دور پیکربندی و کنترل آن را به دست بگیرند.

پشتیبانی افرانت

 ازآنجایی‌که امنیت و پایداری اطلاعات برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ بسیار حائز اهمیت است استفاده از سرورهای اختصاصی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

از طرفی با استفاده از این خدمت افرانت، شرکت‌ها دیگر مستلزم صرف هزینه‌های زیاد برای تأمین تجهیزات نخواهند بود.

با استفاده از سرور اختصاصی، مشتریان خدمات متنوعی دریافت می‌کنند، مانند: فضای نگهداری بالا، امکان داشتن ترافیک بالا، تسلط و کنترل کامل بر روی سرور اختصاص‌یافته، امکان تهیه نسخه پشتیبان (Backup) از اطلاعات و داده‌های سازمان و امکان مدیریت کامل سرور اختصاصی توسط مشتری. 

فضای دیتاسنتر

سرویس فضای دیتاسنتر سرویس اشتراک مکانی است که به‌موجب آن کسب‌وکارها قادر خواهند بود از فضای دیتاسنتر جهت سرورها و یا سایر سخت‌افزارهای خود استفاده کنند.

در این سرویس محل فیزیکی، برق، سیستم خنک‌کننده، پهنای باند و امنیت فیزیکی برای مشتری فراهم می‌شود.

خدمات پهنای باند

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم اینترنت به عضوی ضروری در زندگی ما تبدیل شده است و بدون اینترنت انجام برخی کارها بسیار زمان بر و سخت خواهد بود.

وجود اینترنت پرسرعت برای شرکت‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا می‌تواند مجموعه بزرگی از افراد را تحت‌تأثیر قرار دهد.

به‌منظور سهولت دسترسی به اینترنت پرسرعت افرانت با ایجاد ایستگاه‌های متعدد سرویس‌دهی و خطوط پشتیبان قابل‌اطمینان اقدام به ارائه سرویس پهنای باند اینترنت سرعت بالا به‌صورت اختصاصی (Dedicated) به سازمان‌ها و شرکت‌ها نموده است.

ایمیل سازمانی

با گسترش اینترنت پست الکترونیک به‌سرعت به اولین ابزار ارتباط میان افراد و سازمان‌ها تبدیل شد. باگذشت زمان ایمیل هم ارتقا یافت و خدمات بیشتری به کاربران خود ارائه داد.

امروزه بسیاری از سازمان‌ها برای اطلاع‌رسانی و برقراری ارتباط از ایمیل استفاده می‌کنند. افرانت به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه ارائه خدمات اینترنت، به‌کارگیری سرویس ایمیل سازمانی را به شرکت‌ها پیشنهاد می‌دهد.

سرور ابری افرانت

سرورهای ابری افرانت به دلیل دارابودن سطح پایداری و امنیت بالا می‌توانند انتخاب بسیار خوبی برای مشتریان باشند. منابع سرورهای ابری به‌صورت خودکار و سریع ارتقا می‌یابند.

تمام فرایندهای کنترلی اعم از روشن و خاموش‌کردن، دسترسی به کنسول سرور و راه‌اندازی مجدد و … از طریق پنل کاربری در دسترس کاربر قرار می‌گیرد و کاربران می‌توانند با سهولت و بدون کوچک‌ترین مشکلی سرور موردنظر خود را ایجاد و آن را مدیریت نمایند.

ارائه سرور ابری از خدمات افرانت

پشتیبان‌گیری

پشتیبان‌گیری از داده‌ها و اطلاعات امری مهم و ضروری است و باعث اطمینان خاطر مشتریان می‌شود.

سرویس پشتیبان‌گیری یا Backup as a Service یک سرویس تهیه نسخه پشتیبان خارج از محل اصلی سرویس است که می‌توان فایل‌ها، پوشه‌ها و تمام محتویات هارددیسک را با امنیت بالا در آن نگهداری و حفاظت کرد.

شبکه توزیع محتوا

حتماً برای شما نیز پیش‌آمده که قصد مراجعه به سایتی را داشته باشید؛ اما به دلیل تعداد زیاد مراجعه‌کنندگان به آن صفحه نتوانید به‌خوبی به صفحه وب مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید.

سرویس شبکه توزیع محتوای افرانت می‌تواند کیفیت دسترسی به صفحات وب را افزایش دهد و به‌این‌ترتیب کاربران قادر خواهند بود بدون مشکلی در باز کردن صفحه به مطالب موردنظر خود دسترسی یابند.

امروزه کلیه ترافیک‌های بالا از مسیر CDN عبور می‌کنند و این خدمات علاوه بر توزیع جغرافیایی محتوا برای تسریع دسترسی کاربران، امکانات امنیتی مانند DDOS را نیز فراهم می‌کند.

فضای ذخیره‌سازی ابری

فضاهای ذخیره‌سازی سنتی مشکلاتی مانند حجم ذخیره‌سازی را داشتند.

اما با بهره‌گرفتن از فضای ذخیره‌سازی ابری افرانت شما قادر خواهید بود تمام اطلاعات و داده‌های خود را اعم از تصاویر، فیلم‌ها، فایل صوتی و صفحات وب را نگهداری کنید و با امنیت بالا به اشتراک بگذارید.

همچنین هر زمانی که نیاز داشتید می‌توانید میزان فضا را افزایش دهید و در هر زمان و مکانی به داده‌های خود دسترسی داشته باشید.

پلتفرم آموزش آنلاین

پلتفرم آموزش آنلاین آموزا به شما این امکان را می‌دهد که یک سرویس آموزش مجازی بسازید و دوره‌های آموزش آنلاین مورد نظرتان را ایجاد کنید.

به کمک این خدمت جذاب افرانت به‌راحتی کلاس‌های مجازی خود را برگزار کنید بدون اینکه نگران تعداد آنها باشید و در آخر میزان یادگیری شرکت‌کنندگان دوره را با برگزاری آزمون بسنجید.

دیتاسنتر ابری

دیتاسنتر ابری افرانت یک مجموعه کامل از منابع زیرساخت ابری است که شرکت‌ها می‌توانند برای رفع نیازهای تجاری‌شان از آن بهره گیرند.

مشترک می‌تواند سرویس‌های ابری را به‌دلخواه توسعه دهد و بر تمامی بخش‌ها مدیریت و کنترل کامل داشته باشد.

افتخارات افرانت

این شرکت دارنده رتبه 1 شورای‌عالی انفورماتیک در زمینه شبکه داده‌ها است.

همچنین در سال  1389 با پیاده‌سازی سیستم امنیت اطلاعات (ISMS) موفق شد به‌عنوان نخستین دیتاسنتر تجاری خاورمیانه، گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO27001 را دریافت نماید.

علاوه بر آن اولین شرکت اینترنتی دریافت‌کننده ایزو در داخل کشور از TÜV NORD آلمان در سال 1382 است.

شرکت افرانت از طریق برگزاری کنفرانس‌ها، سمینارها، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی رایگان از سال  1378 تا کنون، عهده‌دار توسعه و ترویج فرهنگ اینترنت و آشنایی با صنعت دیتاسنتر در کشور بوده است.

ایستگاه زمینی ماهواره‌ای شرکت افرانت در سال 1376 توسط وزیر صنایع وقت افتتاح گردید و موجب شد این شرکت اولین شرکت اینترنتی در بخش خصوصی با دسترسی مستقیم از طریق ماهواره به Backbone شبکه اینترنت باشد.

این شرکت در حوزه آموزشی نیز قدم‌های مهمی برداشته است برای مثال شرکت افرانت دارای اولین سایت M-Commerce کشور برای ارسال نتایج آزمون کنکور ارشد و سراسری است.

افرانت ارائه‌دهنده ایده استفاده از خطوط E1 برای شرکت‌های ISP به شرکت مخابرات و همچنین همکاری در اجرای طرح Pilot است.

همچنین استفاده از خطوط هوشمند (IN) برای خدمات اینترنتی و تلفنی را پیشنهاد داد و به‌عنوان اولین ارائه‌دهنده سرویس اینترنت هوشمند با نام اینترنت آسان شناخته می‌شود.

خدمات اجتماعی

علاوه بر ارائه خدمات در حوزه اینترنت، افرانت همواره تلاش کرده است تا در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر گام بردارد.

این شرکت اقدام به شناسایی مراکز خیریه نموده و با ارائه خدمات اجتماعی به افراد نیازمند، پا را از ارائه خدمات اینترنتی فراتر گذاشته است.

خدمات اجتماعی شرکت افرانت

افرانت با ارائه خدمات ذیل توانسته است یکی از توسعه‌دهندگان مسئولیت‌پذیری اجتماعی باشد:

  • واگذاری اینترنت رایگان به مدارس محروم داخل کشور.
  • کمک به ایجاد مهد روستا از طریق UNICEF در استان سیستان و بلوچستان.
  • تحت پوشش قراردادن ده‌ها فرزند محروم و یتیم از طریق کمیته امداد استان لرستان.
  • کمک به محرومین از طریق گروه خیریه یاری گران وابسته به دانشگاه صنعتی شریف.

راه‌های ارتباطی شرکت افرانت

برای کسب اطلاعات بیشتر از شرکت افرانت می‌توانید به سایت این شرکت به نشانی afranet.ir مراجعه کنید.

  • دفتر مرکزی: تهران، خیابان دکتر بهشتی، خیابان سهند، کوچه متحیری، پلاک 38
  • تلفن: 02181180
  • تلفن امور سهام: 02181188166
  • ایمیل: Pr@Afranet.Ir

سخن پایانی

امروزه تقریباً تمام فعالیت‌های شرکت‌ها، سازمان‌ها و حتی مردم به‌نوعی به اینترنت وابسته است. همین امر موجب می‌شود بخواهیم از خدمات متنوع یک شرکت معتبر در راستای نیازهایمان استفاده کنیم.

شرکت افرانت یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مختلف اینترنت است که می‌تواند خاطر شما را از بابت امنیت، سرعت و سهولت دسترسی به اینترنت آسوده کند.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx