رونق بورس کالا با کاهش نرخ سود بانکی

کاهش قیمت تسه

 در شرایط فعلی با کاهش نرخ سود بانکی، محتمل است برخی واسطه ها مجددا با رونق احتمالی بورس کالا دوباره وارد بازار شوند،که این موضوع از یک طرف نقدینگی را وارد بازار کرده و رونق این بورس را در پی خواهد داشت و از طرفی ممکن است منجر به افزایش قیمت مواد اولیه توسط واسطه ها و افزایش هزینه های تولید شود. بنابراین کاهش نرخ سود بانکی می‌تواند اثرات مثبت و منفی بربورس کالا داشته باشد.

نرخ سود بانکی یکی از عوامل تاثیر گذار در فرایند تولید است.کاهش نرخ سود بانکی به عنوان یکی از اقلام هزینه ای تولید موجب کاهش بهای تمام شده محصول می‌شود،که در نهایت منجر به کاهش نرخ تورم خواهد شد، همچنین از لحاظ تئوریک کاهش در نرخ سود بانک موجب می‌شود تقاضا برای اخذ تسهیلات افزایش یافته و این موضوع منجر به رشد اقتصادی می‌شود. آنچه در اینجا مورد بحث است اینکه آیا کاهش در نرخ سود بانک موجب رونق در بورس کالا خواهد شد؟

 اکثر شرکتهای فعال در حوزه بورس کالا، شرکتهای تولیدی هستند که غالبا از وام‌های بانکی در خرید مواد اولیه خود استفاده می‌کنند، لذا با کاهش در نرخ سود بانک آنها قادر خواهند بود تسهیلات مورد نیاز خود را با هزینه کمتر تهیه کنند که این موضوع کاهش بهای تولید محصولات را در پی دارد، همچنین این نکته هم قابل توجه است که کاهش در نرخ سود بانکی تقاضا برای دریافت تسهیلات بانکی را افزایش می‌دهد، این درخواست تسهیلات از این رو برای شرکت‌های فعال در بورس کالای ایران حائز اهمیت است که از آن برای بهبود و توسعه خطوط تولید خود استفاده کنند تا بتوانند ظرفیت تولید خود را افزایش دهند.

عناوین مطلب:

به گزارش اقتصادی نیوز،با افزایش در ظرفیت میزان تولید شرکتها قطعا به دنبال این خواهند بود تا از حداکثر ظرفیت خرید خود در بورس کالا استفاده کنند که نتیجه این امر هم رونق در بورس کالا خواهد بود. نکاتی دیگری پیرامون خبر کاهش نرخ سود بانکی به گوش می‌رسد که بررسی اثرات آن خالی از لطف نیست. از جمله اینکه گفته می‌شود که نرخ سود بانکی در دوره های آتی نیز روند کاهشی خواهد داشت. این موضوع نگرانی هایی را در پی داشته است از جمله اینکه شاید موجب شود تولید کننده واقعی مزایای ناشی از دریافت تسهیلات ارزان را به تعویق بیندازد و به جای آن وارد بازار های دیگر شود.

عامل مهم دیگری که توجه به آن ضروری به نظر می‌رسد اینکه کاهش نرخ سود در یک بازار موازی رخ داده است. مسلما نقش واسطه ها در تامین نقدینگی در بورس کالای ایران بسیار مهم محسوب میشود. مشاهده شده است در سالهای اخیر بسیاری از واسطه های فعال در بورس کالا به دلیل آنچه آن را ترس از نوسانات قیمتی می‌دانند، اقدام به سرمایه گذاری های مطمئن مانند سپرده گذاری در بانک‌ها کرده اند.

در شرایط فعلی با کاهش نرخ سود بانکی، محتمل است برخی واسطه ها مجددا با رونق احتمالی بورس کالا دوباره وارد بازار شوند،که این موضوع از یک طرف نقدینگی را وارد بازار کرده و رونق این بورس را در پی خواهد داشت و از طرفی ممکن است منجر به افزایش قیمت مواد اولیه توسط واسطه ها و افزایش هزینه های تولید شود. بنابراین کاهش نرخ سود بانکی می‌تواند اثرات مثبت و منفی بربورس کالا داشته باشد.

لذا باید به این نکته توجه داشت که هدف اصلی بورس کالا حمایت از تولید کننده واقعی است و فعالیت واسطه ها نیز باید در راستای این حمایت باشد وگرنه نه تنها کاهش در نرخ سود بانکی منجر به کاهش هزینه تولید نخواهد شد بلکه افزایش در هزینه تولید را نیز در پی دارد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx