زنان یا مردان ؟ کدامیک معامله گران موفقتریند؟

زنان یا مردان ؟ کدامیک معامله گران موفقتریند؟

تعداد آقایان تریدر حدوداً ۲۰ برابر خانمهاست هرچند این تعداد به سرعت به سمت برابری حرکت میکند.

زنان یا مردان ؟ 

خصوصیت ویژه ی خانم ها چیست؟

نکته جالب توجه اینست که درصد تریدرهای موفق میان زنان بیشتر از مردان است. خانمها کمتر تکبر دارند، خصوصیتی که در ترید گناه بزرگی محسوب میشود. ضمیر مردانه، که مسئول بسیاری از مخاطرات و کشتارها و خونریزی هاست، در ترید درگیر است. آقایان نمودارها را تحلیل میکنند و پوزیشن میگیرند و پوزیشنشان باید درست باشد. اگر بازار به سمت دلخواهشان رفت، او منتظر می ماند که بیشتر و بیشتر خودش را ثابت کند و اگر بازار به جهت دیگر برود، نفس چقرش او را وادار میکند که ضرر را تحمل کند و منتظر میماند که بازار برگردد و درستی نظرش را اثبات کند.
اما خانمها بیشتر بدنبال جواب این سوالند: پول کجاست؟ هدف آنها سود کردن و ضرر نکردن است. آنها کمتر بدنبال اثبات کردن خودشان هستند. آنها مانند ترکه ای که با باد خم میشود، انعطاف پذیرند: سوار بر ترند میشوند و کمی زودتر پیاده میشوند و سودشان را به حسابشان میریزند. داشتن روزنگار و ثبت ترید از مهمترین ملزومات پیشرفت است. در اینکار هم خانمها دقیقتر و منظمتر عمل میکنند.

مطالعات علمی نشان می‏دهند که بازده سرمایه گذاری زنان از مردان بیشتر است

هر چند که توجیه دقیقی برای این پدیده وجود ندارد.اگر در موتورهای جستجوگر اینترنتی به دنبال فهرستی از موفق ترین سرمایه گذاران جهان بگردید، با فهرستی مواجه خواهید شد که قطعا نام هایی همچون وارن بافت و جورج سوروس در میان آن ها وجود دارند و البته نام هیچ زنی نیز در آن فهرست به چشم نمی‏ خورد.

عناوین مطلب:

بنابراین شاید طبیعی باشد که برخی نتیجه گیری کنند که مردان، در مقایسه با زنان، سرمایه گذاران بهتری هستند اما مطالعه دقیق تر بازارهای مالی نتیجه ای معکوس را به همراه دارد. نتایج یک تحقیق که توسط موسسه روثستاین کاس (Rothstein Kass) انجام شده نشان می‏دهد بازده سرمایه صندوق‏های سرمایه گذاری که توسط زنان مدیریت می‏ شوند در سال ۲۰۱۳ (تا ماه نوامبر سال ۲۰۱۳) معادل ۹.۸ درصد بوده در حالی که میانگین بازده سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در مدت زمان مشابه تنها ۶.۱۳ درصد بوده است.

اما چرا بررسی عملکرد صندوق های سرمایه گذاری به چنین نتیجه ای منجر می‏ شود؟ برخی اعتقاد دارند که زنان در مقایسه با مردان ریسک پذیری کمتری دارند و به اصطلاح ریسک گریز هستند و به همین خاطر بازده سرمایه گذاری آن ها بیشتر است اما اگر چنین ادعایی صحت داشته باشد، باید عملکرد آن دسته از صندوق های سرمایه گذاری که مدیریت آن ها بر عهده مردان است در سال هایی که سهام پرریسک بازده مناسبی دارند، بیشتر باشد و در سال هایی که سهام پرریسک در مقایسه با سهام کم ریسک بازده ناامید کننده ای دارند، صندوق های سرمایه گذاری تحت مدیریت زنان عملکرد خیره کننده ای داشته باشند اما هفته نامه اکونومیست می‏نویسد که بررسی عملکرد صندوق های سرمایه گذاری در دوره های مختلف چنین ادعایی را تایید نمی‏کند.

دلیل دیگری که برای عملکرد بهتر زنان در بازار سرمایه ذکر می‏شود این است:

که زنان معمولا مدیریت صندوق های سرمایه گذاری کوچک تر را در اختیار دارند و صندوق های کوچک تر به طور کلی بازده بیشتری دارند.
همچنین برخی ادعا می‏کنند از آنجا که زنان ریسک پذیری کمتری دارند، در طول سال تعداد معاملات کمتری را انجام می‏دهند و سود بیشتر صندوق های سرمایه گذاری تحت مدیریت آن ها در واقع از هزینه تراکنش کمتر ناشی می‏شود و نه از سود سهام بیشتر.
بدون در نظر گرفتن اینکه دلیل عملکرد بهتر زنان در بازار سرمایه چیست، می‏ توان گفت که نتایج بررسی های اخیر به تغییر نگرش فعالان بازار نسبت به زنان منجر شده است.
زمانی بازارهای مالی از جمله بازار مالی لندن محیط هایی کاملا مردانه بودند اما اکنون تعداد زنان فعال در این بازار رو به افزایش است تا جایی که شاید طی دهه های آینده، فهرست موفق ترین سرمایه گذاران جهان از انحصار مردان خارج شود.

جایگاه زنان در زمینه ی نشر آثار با موضوعیت بازارهای مالی:

در زمینه نشر کتابهای چاپی یا نشر دیجیتال زنان پا به پای مردان جلو رفته اند و آثار با ارزشی را از خود به جا گذاشته اند که در زیر کاور تعدادی از کتابهای آنان آورده شده:

زنان یا مردان ؟ کدامیک معامله گران موفقتریند؟

زنان یا مردان ؟ کدامیک معامله گران موفقتریند؟

زنان یا مردان ؟ کدامیک معامله گران موفقتریند؟

زنان یا مردان ؟ کدامیک معامله گران موفقتریند؟

منبع:فراچارت : پایگاه اموزشی معامله گری

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx