امیر ناصر حجتی معامله‌گر موفق ایرانی

امیر ناصر حجتی معامله‌گر موفق ایرانی

در دفترکار او، نخستین چیزی که به چشم می‌آید، یک تابلو با این شعر ازحافظ است:

دراین دنیا اگر سودی‌ ست با درویش خرسند است / خدایا منعمم گردان به درویشی و خرسندی.

امیر ناصر حجتی ، جوان موفقی است که به عنوان یک معامله‌گر موفق ایرانی در بورس کالای شیکاگو نتایج چشمگیری داشته و در مدت دو سال، یک حساب معاملاتی خود را پانزده برابر کرده. او نتایج کاری خود را مدیون شناخت روانشناسی بازار و تجارب حاصل از شکست‌های متوالی در گذشته می‌داند. در این زمینه و با موضوع موفقیت در بازار سرمایه، گفت‌وگویی با او درباره روش معامله در بورس و امکان‌پذیری شناخت ریسک‌ها و سودها داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

امیر ناصر حجتی معامله‌گر موفق ایرانی
امیر ناصر حجتی معامله‌گر موفق ایرانی

مصاحبه با امیر ناصر حجتی یک معامله‌گر موفق ایرانی در بورس کالای شیکاگو

معامله در بورس را چگونه توصیف می‌کنید؟ آیا کار سختی است ؟

اگر روزی ۱۸ ساعت کار، استرس و بی‌خوابی را تحمل و بسیاری از تفریحات معمول زندگی را کنار بگذارید، می‌فهمید که رسیدن به سود در بازار بورس طعم تلخی دارد. برخلاف تصور عموم مردم، اینجا برای کسی فرش قرمز پهن نکرده‌اند و باید تلاش زیادی برای گرفتن نتیجه داشت. دلیل موفق بودن خود را در بازار در چه می‌دانید؟ برای موفقیت در بورس باید چگونه کار کرد؟

عناوین مطلب:

در بازارهای مالی بدون آنکه به طور علنی گفته شود، بیش از ۹۰ درصد از معامله‌گران کل سرمایه خود را در همان ابتدا از دست می‌دهند. این بازارها نسبت به کسانی که توهم دانستن آن را دارند، بسیار بی‌رحم عمل می‌کنند. داشتن انضباط سخت در کار و مدیریت ریسک می‌تواند به موفقیت فرد کمک کند. من این ایده اشتباه که باید همه تحلیل‌هایم درست باشد را در خودم از بین برده‌ام.

به نظر من موفق‌ترین معامله‌گران حداکثر ۳۰ درصد از پیش‌بینی‌هایشان درست است و در هفتاد درصد باقیمانده که اشتباه پیش‌بینی می‌کنند کمترین میزان ضرر را متحمل می‌شوند. عموم مردم و حتی حرفه‌ای‌های بازار، توانایی ذهنی پذیرفتن این مساله را ندارند. آنها به دنبال یک فرمول جادویی برای کسب بی‌وقفه پول هستند طبیعتا این تفکر جز شکست نتیجه‌یی برایشان ندارد.

پس توانایی ذهنی و کنترل احساسات در تحلیل بازار خیلی مهم است؟

دقیقا؛ در بازار هر چه بیشتر نظرات خود را مردود بدانید، موفق‌تر هستید. یعنی هر چیزی که حس خوبی به تحلیلگر داد، اشتباه است و بر عکس. توانایی کنترل احساسات و داشتن صبر، داشتن یک استراتژی دارای بازده بیشتر از ریسک و همچنین تحمل شکست‌های پشت سر هم اما کوچک، قابلیت‌هایی هستند که رسیدن به آنها زمان زیادی می‌برد. اگر غیر از این بود همه در این بازارها موفق بودند.
اقتصاددان‌ها نوسانات بازارهای مالی را تصادفی می‌دانند؛ چطور می‌توان با مفروض دانستن چنین نظراتی از بازار کسب سود کرد؟
از حرف تا عمل فاصله زیادی هست. دلیل آنکه افراد آکادمیک در دانشگاه تدریس می‌کنند و توانایی کسب سود مداوم از بازارهای مالی را ندارند، اعتقاد به این باورهای تئوریک است. بازارها بر پایه رفتارهای جمعی انسان‌ها ساخته شده و چون رفتار انسان‌ها تصادفی نیست، بازارها هیچ‌وقت تصادفی نبوده و نخواهند بود. الگوهایی وجود دارد که در بازارها مرتب تکرار می‌شود و کسانی هستند که به طور مداوم از طریق شناخت این الگوهای تکرارشونده کسب سود می‌کنند؛ این امر ناقض تئوری بازار کارا و تصادفی بودن است.

روش تحلیل شما در بازار چگونه است؟

من بر اساس تغییرات پدید آمده روی حجم معاملات، بازار را تحلیل می‌کنم. در هر معامله فقط یک درصد از کل دارایی را ریسک کرده و هیچ‌وقت، هدف قیمتی در معاملات تعیین نمی‌کنم بلکه صبر می‌کنم تا با واکنش بازار، نقطه خروج را به دست بیاورم. در کل، مدیریت ریسک، شناختن روانشناسی بازار و داشتن معاملات با ریسک کم و بازده بالا، مهم‌تر از نوع استراتژی معاملاتی است.

فعالیت در بورس در زندگی شما چه تاثیری داشته است ؟

صبر، تسلط بر احساسات و ناامید نشدن مهم‌ترین چیزی است که در این سال‌ها یاد گرفته‌ام. با وجود این باور عمومی که خوشبختی را تنها در انباشت پول می‌‌دانند، یک زندگی خیلی عادی دارم و و دلیلی هم بر تغییر آن نمی‌بینم. تنها امیدوارم بعد از رفع مشکلات انتقال و با کمک دوستان، بتوانیم مرکزی را برای حمایت از کودکان سرطانی تهیه کنیم.

چگونه می‌توان یک سرمایه را از طریق درست به مقادیر بیشتری تبدیل کرد؟

اگر روشی داشته باشید که مثلا بتوانید هفته‌ ای ۳ درصد سود کنید و به اصل و سود سرمایه هم دست نزنید و دوباره سود آن را هم به کار‌گیرید، با استفاده از سود مرکب، می‌توان به مبالغ بزرگ‌تری رسید. در این میان باید این نکته را هم در نظر داشت که همه هفته‌ها سود ثابتی ندارند و حتی در بعضی هفته‌ها ضرر هم حاصل می‌شود. منتها برآیند سودها باید همیشه بیشتر از برآیند ضررها باشد.

توصیه شما به کسانی که به دنبال یک استراتژی معاملاتی هستند، چیست؟

روش و استراتژی معاملاتی هر کس باید با کاراکتر شخصیتی او مطابقت و همخوانی داشته باشد. مثلا اگر کسی از روش‌های تعقیب روند استفاده می‌کند، باید آمادگی ذهنی این مساله را نیز داشته باشد که از قسمت عمده سودهای خود دست بکشد و صبر را یاد بگیرد؛ هم صبر برای دیدن موقعیت‌های جدید و هم صبر برای نگه داشتن موقعیت‌هایی که در سود هستند. معامله‌گران مبتدی با گرفتن ضررهای بزرگ ورشکسته می‌شوند و معامله‌گران حرفه‌یی با صرف نظر از سودها و ضررهای جزیی، موفق هستند. به نظر من باید به جای بالا بردن تعداد پیش‌بینی‌های درست، از روشی استفاده کنید که بتوانید میزان سود حاصله از هر معامله را افزایش دهید و دوم اینکه به روشی که دارید وفادار بمانید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

18 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
مسيحا

درحال حاضر ايشون دفتر كارشون تهران هست يا شيكاگو؟

Masiha

باسلام وقت بخير،ايشون خودشونو سال ٩١بستن وموفقيت مالى ودنيايى به دست اوردند در زمينه بورس ودر حال حاضر يه گوشه اى از دنيا دارن حال ميكنن با مال باد اورده وانشاالله باد هم ببرش واينكه ما اينجا نظر بزاريم چه مشكليو از اقتصاد اشفته اين مملكت حل خواهد كرد؟ دنيايى كه قانون جنگل حكمفرماست!هر كسى فهميد برد وهركسى هم نفهميد مرد وجزء اموات شد،والسلام.

مسيحا

ايا ايشون مهاجرت كردند؟

kiana

سلام وقت بخير،در جواب خانم شيدا:نكنه شما هم يكى از معشوقه هاشون هستيد ازشون حمايت ميكنيد؟از درون انسانها فقط خداوند اگاه هست ايشون خيلى مدرنيته هستند وخيلى راحت با احساس دخترا بازى ميكنن وبهشون توهين وفحاشى ميكنن.

نسیم

شما ایشون رو میشناسین؟ به شا هم

نسیم

ایا شم هم ایشون رو کامل میشناسین؟

Maryam

سلام وقت بخير درپايخ به اون خانمى كه گفتند اى كاش بويى از انسانيت برده بود:وقتى پاى پول ومال دنيا وسط باشه ديگه انسان بودن معنا نداره فقط همين دنيارو دارند.

لیلی

اقای امیر ناصری حجتی کاش بجای محاسبات مالی از انسانیت بویی برده بود واقعا متاسفم

شیدا

سلام
بهتر است همیشه با رعایت ادب از دیگران انتقاد کنیم و خود را در هر زمینه ای موظف به رعایت ادب بدانیم

نسیم

شما ایشون رو میشناسین؟

عفت

سلام بله كاملا ايشون خيلى بى تربيت وبد دهن هستند بمن خيلى توهين كردند والبته منم جوابشونو دادم.

علی

سلام آدرس ایمیل آقای حجتی درست نبود

مسيحا

سلام وقت بخير،ايشون كلاساى انلاين ووبينارچرا ندارند؟لطفا مصاحبه جديدشونو كه باBBCانجام شده بزاريد توى سايت لينكد اين،متشكرم.

Maria

سلام وقت بخير،ايا ايشون كلاساى مجازى دارن براى اموزش فاركس؟

نسیم

در پاسخ صحبت دوستانی که میگن ایشون با احساسات دخترها بازی میکنن و توهین و فحاشی میکنن. آیا میشه بیشتر بگین؟ ایشون رو میشناسین؟

عفت

بله ميشناسمشون

مريم

سلام وقت بخير،لطفا مصاحبه جديد امسال با اقاى امير ناصر حجتى بزاريد توى صفحه ممنون.

maria

سلام وقت بخير ،ايا ايشون متافزيك خوندن كه بازار بورس تحليل ميكنن؟وهنوز موفق هستند؟

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
18
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx