نامه ای از پروردگار عالم به معامله گران بازارهای مالی

از پروردگار عالم به معامله گران بازارهای مالی

چندی پیش در یکی از تالارهای گفتگوی بازارهای مالی جهانی به این آدرس مقاله ای با نام  “Letter from God to all market traders” منتشر شد. در این مقاله به طنز و با زیبایی تمام تاثیر و اراده خداوند را در بازارهای مالی بیان کرده و حاوی نکات ارزشمندی است که امیدوارم مورد توجه خوانندگان قرار گیرد.

نامه خدا به معامله گران

من بسیار خوشحال و خشنود هستم از این که نامه را به شما معامله گران بازارهای مالی می نویسم چرا که شما در گروهی هستید که بسیار اهل دعا و نیایش هستید علی الخصوص در زمان هایی که بازار بر خلاف معاملات شما حرکت می کند. همانا آگاه باشید که همزمان که بازار بر خلاف معاملات شما تغییر می کند و شما شروع به دعا و التماس به درگاه من می کنید که جهت حرکت بازار را به سود شما تغییر دهم، معامله گران دیگری هستند که در جهت مناسب معامله کرده اند و در حال شکر و سپاسگزاری می باشند و از سودی که از بازار می گیرند بسیار خشنودند. بسیاری از آنها همچنان از من خواهش می کنند که این حرکت همجهت با سود آنها بیشتر و بیشتر شود.
 
به کدام گروه باید گوش فرا دهم؟ اگر شما در جایگاه من بودید چه می کردید؟ آیا برای راضی نمودن گروهی که در ضرر هستند جهت بازار را یکباره تغییر می دادید؟ یا برای بیشتر شدن سود گروه دیگر و ضرر نشدن معاملاتشان بازار را درجهت آنها مجبور به حرکت می کردید؟
 
من هیچ دخالتی نمی کنم! من همه چیز را بر پایه قوانین و مقررات و نظم خودش ایجاد و سازماندهی کرده ام. همه چیز، از کوچکترین ذره در هسته اتم ها، تا بزرگترین ستارگان و کهکشان ها بر پایه قوانین و مقرراتی که از ابتدای خلقت برای آنها قرار داده ام رفتار می کنند. همه می دانند چکار کنند چون قوانین را می دانند! الکترون ها، سیارات، ستارگان و … مسیر خود را بخوبی می دانند و هر روز در مورد آن از من سوال نمی کنند.
 
زمانی که پرنده ای برای یافتن غذا به پرواز در می آید و همزمان بارش باران شروع می شود او از من تقاضای توقف باران را نمی کند چون می داند که باران شروع شده چون باید در آن زمان شروع می شد. این پرنده است که باید خود را با طبیعت و قوانین آن مطابقت دهد. قوانین طبیعت را برای راضی نمودن یک پرنده نمی توان تغییر داد.
 
تمام قوانین و مقررات در همه عالم حتی در بازارهای مالی به همین صورت است. اگر قصد کسب درآمد دارید باید قوانین آن را بشناسید و دنبال کنید. بازار پیرو شما نیست، شما باید آن را تعقیب کنید. چنانچه پوزیشنی گرفتید و بازار خلاف جهت آن حرکت کرد از من نخواهید که آن را برگردانم چون من گوش نخواهم داد. حتی اگر عیسی مسیح هم پوزیشن اشتباه گرفته باشد توجهی نمی کنم چون این اشتباه خودش بوده. او هم اگر می خواهد تریدر خوبی شود باید قوانین آن را بیاموزد و دنبال کند.
 
اگر شما سرمایه خود را از دست بدهید بدلیل این است که از قوانین و استراتژی ها سرپیچی می کنید، یا بخاطر این است که نمی دانید در هر معامله چقدر سرمایه وارد کنید و ریسک آن چقدر است، من را سرزنش نکنید و نگویید که دوستم ندارید. این خطای من نیست، بین بندگانم فرقی نمی گذارم و همه را دوست دارم. اما هر آن کس که پیرو مقررات باشد موفق می شود و کسانی که بر خلاف قوانین باشند متضرر می شوند.
 
هرگز فراموش نمی کنم روزهایی را که قیمت برخلاف پوزیشن شما حرکت می کرد و شما دعا و نیایش کردید که جهت حرکت تغییر کند و تغییر کرد ( البته نه بخاطر اینکه من بخاطر شما تغییر دادم، بلکه چون زمان درست آن تغییر رسیده بود ) و ضرر شما به سود مبدل شد و ناگهان مرا فراموش کردید! التماس هایی که به درگاه من برای کمک به شما می کردید را از یاد بردید! و باز زمانی که بازار خلاف شما حرکت کرد دعاها را تکرار می کنید و قول می دهید که دیگر آن اشتباه را تکرار نکنید و اصول و مقررات را همیشه رعایت کنید! اما زمانی که بازار بر می گردد و شما سود می گیرید همه التماس ها و قول ها و قوانین را فراموش می کنید و دوباره همان اشتباه ها را تکرار می کنید. به جای اینکه چنین رفتاری کنید شروع به رعایت قوانین و آموختن تکنیکهای لازم نمایید.
 
آگاه باشید و بخاطر داشته باشید که فقط پروردگار است که اشتباهی مرتکب نمی شود. حتی اگر همه قوانین و مقررات به همراه تکنیک های لازم را بیاموزید و چندین سال هم کسب تجربه کنید باز هم ممکن است اشتباه کنید. اما اشکالی ندارد، ابزاری وجود دارد به نام “حد ضرر”. این یکی از مهمترین و کاربردی ترین ابزار در تمام عالم است.من نیز نمونه های مختلف بسیاری از “حد ضرر” را در طبیعت قرار داده ام. به عنوان مثال سلول های بدن شما وقتی متوجه مشکلی می شوند و نمی توانند شرایط نامناسب بوجود آمده را کنترل کنند، برای صدمه ندیدن دیگر ارگان های بدن فعالیت های خود و زیرمجموعه های خود را “استاپ” می کنند. سلول هایی که این قانون را اجرا نمی کنند به سلول های سرطانی تبدیل می شوند! البته بدن شما زمانی که باید به نزد پروردگار بازگردد همه قوانین را فراموش می کند.

چنانچه شما نمی خواهید تمام سرمایه خود را به خاطر فقط یک اشتباه از دست بدهید هرگز قراردادن یک “استاپ لاس” منطقی را در محلی مناسب فراموش نکنید و اگر مطمئن هستید که آن را در جای مناسبی ثبت کرده اید با نزدیک شدن قیمت به آن، مکان آن را تغییر ندهید.
 
در نهایت چنانچه در بازارهای مالی یا هر تجارت دیگری موفق به کسب پول و سود شدید، هر ماه بخش کوچکی از درآمد خود را صرف کارهای خیر کنید. بهانه نیاورید که مالیات می پردازم و … ! اکثر مالیاتی که شما پرداخت می کنید صرف ساخت سلاح های مرگبار می شود، یا به پولدارتر شدن عده ای متقلب کمک می کند. نیازمندان بسیاری هستند که هیچ بهره ای از مالیات ها و عوارضی که شما می پردازید نمی برند. می دانم که وضعیت آنها تقصیر شما نیست اما کمک کردن به هر نیازمندی مسئولیت شماست.
 
درست است که من در زمان نیاز شما به تغییر جهت بازار به شما کمک نمی کنم، اما اگر شما به افراد نیازمند کمک کنید من هم به شما کمک می کنم که که تریدر خوبی در این بازار شوید و قوانین و اصول آن را بخوبی رعایت کنید. کسانی که من را از یاد نبرند هرگز فراموش نمی کنم و به کسانی که در راه خدا انفاق می کنند کمک می کنم. به دیگران توجه کنید و یاری برسانید که من هم به شما توجه کنم. مطمئن باشید نمی گذارم سقوط کنید و جایی که هیچکس یاور شما نیست من همراه شما خواهم بود.
 
موفق و موید باشید
پروردگار عالم

عناوین مطلب:

منبع:فراچارت : پایگاه اموزشی معامله گری

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx