بهترین کشور برای کار؛ 10 کشور برتر برای استخدام یا راه‌اندازی کسب‌وکار

بهترین کشور برای کار

افراد بسیاری برای دست‌یابی به رفاه بالاتر یا کسب تجربه زندگی در کشورهای دیگر، به مهاجرت فکر می‌کنند و به همین دلیل، به دنبال بهترین کشور برای کار هستند.

اگر شما هم به دنبال بهترین کشور برای کار و پولدار شدن از طریق راه اندازی کسب و کار یا استخدام هستید، در این مطلب برای شما بهترین کشورها برای شروع کسب و کار و بهترین مواردی که می‌توان در آن‌ها پول زیادی به دست آورد را فهرست کرده‌ایم.

نکات کلیدی

  • مقاصد بسیار خوبی برای مهاجرت کاری وجود دارد که از آمریکا و اروپا تا خاورمیانه و شرق آسیا پراکنده شده‌اند. با انتخاب مقصد مناسب می‌توانید استاندارد زندگی خود را بالاتر ببرید و در فضای باثبات اقتصادی این کشورها شروع به فعالیت کنید.
  • کشورهای نروژ، سوئیس، آلمان و سوئد، از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری در اروپا هستند. مهاجران در این کشورها رفاه بسیار بالایی را تجربه می‌کنند.
  • کشورهایی مانند امارات، قطر، کویت، بحرین و عمان، مقصد خوبی برای مهاجرت کاری هستند. این کشورها به دلیل برخورداری از منابع سرشار نفت، وضعیت اقتصادی خوبی دارند و دستمزدهای بالایی پرداخت می‌کنند.

انتخاب بهترین کشور برای کار

طی دهه‌های اخیر، دنیا به یک دهکده محلی تبدیل شده است.

عناوین مطلب:

امروزه ما می‌توانیم به هر گوشه دنیا دسترسی داشته باشیم و افزایش ارتباطات این امکان را برای ما فراهم کرده است که با هزینه‌ای بسیار کم و نزدیک به صفر، از حال دوستان و خانواده‌مان حتی در آن سوی دنیا به‌راحتی باخبر شویم.

تکنولوژی‌های پیشرفته همچنین باعث شده‌اند که مردم انگیزه بیشتری برای جستجوی یک زندگی باکیفیت و درآمد بیشتر در سایر کشورها داشته باشند.

در حالی که بسیاری از مردم در مورد مهاجرت از خاورمیانه و آفریقا به سایر کشورها صحبت می‌کنند، مهاجران زیادی هم وجود دارند که کمتر کسی به آن‌ها می‌پردازد.

حتی بسیاری از متخصصان و افراد حرفه‌ای می‌خواهند بهترین کشور برای مهاجرت کاری در زمینه تخصصی خود را پیدا کنند تا با انجام این کار، بتوانند در شغل یا رشته مورد علاقه خود شکوفا شوند.

آن‌ها علاوه بر حقوق بالا، به دنبال ماجراجویی، زندگی متفاوت، تغییر فرهنگ یا به دنبال محیطی هستند که بتوانند از پتانسیل‌هایشان حداکثر استفاده را ببرند.

سایت HSBC نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرده است که زندگی مهاجران را در کشورهای گوناگون، براساس معیارهای مختلفی مانند امنیت شغلی، تعادل کار و زندگی، سیاست، پیشرفت شغلی، امنیت، بهداشت، زندگی اجتماعی و… مقایسه می‌کند.

با توجه به این که ما فقط به جنبه مالی زندگی مهاجران علاقه‌مندیم، در زمینه مهاجرت و انتخاب بهترین کشور برای کار فقط سه شاخص مالی را در نظر گرفتیم که این موارد هستند:

  • درآمد قابل عرضه؛ مشخص می‌کند که کدام کشورها بیشترین درآمد را به مهاجرین پیشنهاد می‌دهند.
  • رشد بیشتر؛ مشخص می‌کند که مهاجرین در کدام کشورها می‌توانند در طول زمان، بالاترین پرداختی را به دست آورند.
  • پایداری شغل؛ مشخص می‌کند که در کدام کشورها، مهاجرین می‌توانند به سادگی یک شغل پایدار پیدا کنند.

لیست کشورهایی که HSBC ارائه کرده است، فقط روی مهاجران تمرکز دارد؛ بنابراین مانند GNI و سایر لیست‌هایی که مشاغل با حقوق بالا را برای نیروی کار داخلی مشخص می‌کنند نیست.

ما مشتاق بودیم بهترین کشور برای کار مهاجران و سایر افراد خارجی مقیم پیدا کنیم. نظرسنجی HSBC بهترین پاسخ را برای این موضوع ارائه می‌کند.

برای تعیین بهترین کشور برای کار، به کشورهایی که کسب و کار در آن‌ها راحت است هم اشاره کرده‌ایم.

زیرا بسیاری از مهاجرین با هدف راه‌اندازی کسب و کار خودشان به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند و قابلیت کسب درآمد به عنوان یک کارآفرین، به متوسط حقوق ماهانه مهاجران در آن یا پایدار بودن مشاغل وابسته نیست.

در واقع بسیاری از مهاجران، می‌خواهند بهترین کشور برای کارآفرینی را پیدا کرده و در آن کشور، کسب و کار خودشان را شروع کنند.

بنابراین با ادغام رتبه کشورها در HSBC و لیست World Bank، تلاش کردیم به این سوالات پاسخی دهیم که هم برای افراد علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب‌وکار و هم برای افرادی که به دنبال شغل هستند کاربردی باشد.

1. نروژ

مهاجرت کاری به نروژ

در فهرست ما، نروژ رتبه اول را بین بهترین کشورها برای مهاجرت کاری به خود اختصاص داده است.

«سرزمین خورشید نیمه شب» بازاری قوی برای مشاغل دارد که به دلیل فعالیت‌هایی مانند تولید نفت، صادرات و IT به دست آمده است.

بسیاری از افراد به نروژ به عنوان بهترین کشور برای کار مهاجرت می‌کنند تا در زمینه IT مرتبط با شرکت‌های نفتی کار کنند. کار در شرکت‌های نفتی معمولاً در محیط‌های سخت و خطرناک مانند سکوهای دورافتاده در شمال است.

اما با این حال با توجه به این که نروژ از کشورهایی است که بهترین منافع را برای مهاجرین و افراد محلی فراهم می‌کند، این سختی‌ها می‌تواند درآمد افراد را به طرز قابل ملاحظه‌ای بالا ببرد.

شفافیت و کارآمدی نظام مالیاتی و رفاه اجتماعی این کشور بسیار بالاست و در جهان از بهترین‌ها محسوب می‌شود.

2. سوئیس

مهاجرت کاری به سوئیس

وقتی درباره سوئیس صحبت می‌کنیم، بیشتر مردم به یاد دهکده‌ها در کوهستان آلپ می‌افتند.

با این حال، در این کشور شهرهای شلوغ و پرجنب‌وجوش زیادی هم وجود دارد که آن را به یکی از بزرگترین مراکز کسب و کار در اروپا تبدیل کرده است.

بسیاری از مهاجران با هدف کار کردن در بخش بانکی یا به دست آوردن جایگاهی در سازمان‌های جهانی مانند سازمان ملل (UN) به سوئیس مهاجرت می‌کنند.

این مشاغل حقوق بالایی دارند و سوئیس در بین کشورهایی است که نیروی کار در آن‌ها، بهترین حقوق را دریافت می‌کند.

مانند بسیاری از کشورهای اروپایی موجود در لیست، سوئیس به نظم، سیستم حمل‌ونقل دقیق و قوانین رفاه اجتماعی عالی مشهور است.

البته شروع کسب و کار در این کشور مشکل‌تر از سایر کشورهای غربی است و دلیل آن نبود قوانینی است که باید از سرمایه‌گذاران در اقلیت محافظت کند.

3. آلمان

مهاجرت کاری به آلمان

آلمان یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا را دارد و می‌توان آن را به عنوان بهترین کشور برای کار در اروپا معرفی کرد.

در حال حاضر این کشور در تلاش است تا ورود مهاجرین غیرقانونی و بدون مهارت را محدود کند اما حرفه‌ای‌ها فرصتی عالی در اختیار دارند تا در صنایعی که نیروی کار ماهر در آن کم است استخدام شوند.

صنعت IT آلمان بسیار عظیم است و این کشور بطور مداوم به دنبال نیروی کار در قاره اروپا می‌گردد. بسیاری از مهاجرانی که حقوق بالایی می‌گیرند همچنین به عنوان نمایندگان شرکت‌های بین‌المللی بزرگ کار می‌کنند.

سیستم مالیاتی آلمان مانند کشورهای اسکاندیناوی شفاف نیست ولی شروع کسب‌وکار بسیار ساده است.

بنابراین می‌توان آن را از بهترین کشورها برای ثبت شرکت دانست. راه‌اندازی یک شرکت در آلمان به شما قابلیت دسترسی به بازار بزرگ و سودآور اروپا را می‌دهد.

4. سوئد

مهاجرت کاری به سوئد

سوئد به عنوان مقصدی عالی برای کارآفرینان و همچنین مهاجرینی که به دنبال کار در زمینه‌های مختلف هستند، شناخته شده است.

برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بین‌المللی مانند IKEA ،Eriksson و Tetrapak از سوئد آغاز به کار کرده‌اند. این کشور خدمات دولتی شفاف و سریع و کمک‌های مالی زیادی را به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ارائه می‌دهد.

سوئد همچنین متوسط درآمد بالایی دارد و به همین خاطر، یکی از مقاصد مورد علاقه مهاجرین اروپایی، آفریقایی و خاورمیانه است.

با این حال، مانند بسیاری از کشورهای اسکاندیناوی، سوئد قوانین کنترلی سختی برای مهاجرت دارد.

5. سنگاپور

مهاجرت کاری به سنگاپور

سنگاپور بهشت بسیاری از شرکت‌های بزرگ خارجی بوده و مقصد مهاجرت و سرمایه‌گذاری بسیاری از آن‌هاست.

دولت این کشور کوچک، سرمایه‌گذاران و مهاجرینی را که به دنبال کار هستند، با کمک‌های مختلف، مالیات پایین و متوسط حقوق بالا جذب می‌کند.

بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی سنگاپور را به عنوان مرکز آسیایی خودشان در نظر می‌گیرند.

مهاجرین زیادی هم در بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، فارکس، شرکت‌های حمل‌ونقل و موسسه‌های مالی کار پیدا می‌کنند.

از طرف دیگر، بندر سنگاپور نیز یکی از قطب‌های بزرگ برای حمل کالاهای مختلف آسیایی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: آیا می خواهید در بازارهای مالی یک شبه پولدار شوید؟

6. امارات متحده عربی

مهاجرت کاری به امارات

امارات متحده عربی در لیست بهترین کشورها برای افرادی است که می پرسند «چگونه پولدار شویم»، قرار دارد. باید گفت که امارات متحده عربی، بالاترین رتبه کشورهای شیخ‌نشین خاورمیانه را داراست.

تعداد زیادی از این کشورها به خاطر صنعت نفت‌شان در این لیست قرار گرفته‌اند و همین عامل باعث شده سایر کسب‌وکارها در زمینه‌های دیگر رونق یابند و حقوق بالایی به مهاجرین از سایر نقاط دنیا پیشنهاد دهند.

دبی و ابوظبی همچنین قطب‌های مهم حمل‌ونقل و همچنین یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار هستند.

امارات همچنین با پروژه‌های ساخت‌وساز عظیم خود، جزو کشورهایی است که معماران و افراد حرفه‌ای در ساخت‌وساز می‌توانند درآمد بسیار بالایی در آن به دست آورند.

بیشتر بخوانید: بررسی مهاجرت از طریق تریدری

7. قطر

مهاجرت کاری به قطر

افراد زیادی از کشورهای مختلف دنیا به قطر مهاجرت می‌کنند. مهاجران بخش عظیمی از جمعیت این کشور را تشکیل داده‌اند.

همانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته خاورمیانه، قطر به میزان زیادی روی صادرات نفت و صنایع مرتبط با آن وابسته است.

همچنین این کشور خانه یکی از پرطرفدارترین شرکت‌های ایرلاین در دنیاست که پایتخت قطر را به ده‌ها شهر غربی و آسیایی متصل می‌کند.

شرکت‌هایی که در قطر حقوق بالایی می‌پردازند در صنایع ساخت‌وساز، نفت و گردشگری فعالند. معماران و افراد حرفه‌ای در ساخت‌وساز، در آماده‌سازی قطر برای بازی‌های جام جهانی شغل‌های خوبی بدست آوردند.

راه‌اندازی کسب‌وکار در قطر یک تجربه کند، خسته‌کننده و احتمالاً دردآور خواهد بود و به همین خاطر است که قطر در معیار «انجام کسب و کار» رتبه نسبتاً پایینی دارد.

8. کویت

مهاجرت کاری به کویت

با وجود این که بیش از 80 درصد نیروی کار در کویت از مهاجرین تشکیل شده است، این کشور چندین قانون مهاجرتی سخت در چند سال اخیر وضع کرده است.

برخلاف عربستان سعودی، کسب و کار در کویت و فرهنگ اجتماعی توسط رسم و رسومات غرب تحت تاثیر قرار گرفته است.

به همین دلیل مهاجرینی که بتوانند به کویت دسترسی یابند، می‌توانند در بخش مالی و نفت مشاغل پردرآمدی را بدست آورند.

مطلب مرتبط: 7 عادت برای هدایت شدن به سمت ثروت

در حالی که کویت یک اقتصاد باز دارد، در لیست کشورهای مناسب برای کسب و کار در رتبه خوبی قرار نگرفته است. دلیل اصلی محدود شدن کارآفرینان و معامله در مرزها، وضع قوانین سخت و دشوار است.

9. بحرین

مهاجرت کاری به بحرین

با حقوق بالا و بدون مالیات برای اشخاص، بحرین یکی از برترین مقاصد مهاجرانی است که به دنبال کار می‌گردند.

با این حال، حقوق‌ افراد در بحرین، روند جهانی را دنبال نکرده است و امروزه شهر منامه محبوبیت کمتری نسبت به دبی، ابوظبی، دوحه و سایر مراکز کسب‌وکار دارد.

همانند بسیاری از کشورهای خاورمیانه، بزرگترین شرکت‌هایی که در بحرین حقوق خوبی پرداخت می‌کنند، در زمینه نفت و گاز، گردشگری و حوزه بانکی فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: کشورهای جهان اول

10. عمان

مهاجرت کاری به عمان

وابستگی عمان به نیروی کار متخصص و خارجی، این کشور را به یکی از قطب‌های مهاجرت کاری تبدیل کرده است.

البته دولت عمان سیاست جدیدی اتخاذ کرده که کارفرمایان فقط زمانی می‌توانند فردی خارجی را استخدام کنند که فرد عمانی واجد شرایط آن شغل وجود نداشته باشد. با این حال بازار کار در عمان بسیار امیدوارکننده و پویاست.

بسیاری از مهاجرین در صنعت نفت، IT و بانکداری مشغول به کار می‌شوند و حقوق بالا و فرصت‌های پیشرفت را به دست می‌آورند.

این کشور برخلاف اقتصاد نسبتاً خوبی که دارد، جای چندان مناسبی برای شروع کسب‌وکار نیست (مخصوصاً در مقایسه با اروپا و ایالات متحده آمریکا).

سوالات متداول

برای انتخاب بهترین کشور برای کار چه معیارهایی را باید در نظر گرفت؟

برای این انتخاب، باید معیارهایی مانند قوانین و مقررات مهاجرت کاری و راه‌اندازی کسب‌وکار جدید، میزان دستمزد، وضعیت و میزان ثبات اقتصاد آن کشور و بسیاری عوامل دیگر توجه کرد.

مزایای نروژ برای مهاجرت کاری چیست؟

شفافیت و کارآمدی نظام مالیاتی، رفاه اجتماعی بالا، بازار کار قوی و دستمزد بالا، از مزایای مهاجرت کاری به نروژ است.

فرصت‌های شغلی کشورهای حاشیه خلیج فارس معمولاً در چه صنایعی است؟

معمولاً فرصت‌های شغلی موجود در این کشورها، در بخش‌های نفت، گردشگری و ساخت‌وساز است. درآمد کار در این کشورها بالاست و از این جهت، گزینه خوبی برای مهاجرت کاری محسوب می‌شوند.

سخن آخر

کشورهای مختلفی را می‌توان به عنوان مقصدی برای کار کردن یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید انتخاب کرد.

در واقع نمی‌توان بهترین کشور برای کار را به طور قطعی تعیین کرد؛ زیرا معیارهای مختلفی برای این انتخاب وجود دارد و ترجیحات افراد مختلف با هم متفاوت است.

با این حال، بر اساس معیارهای مهم مالی و اقتصادی، بهترین کشورها را برای مهاجرت کاری به شما معرفی کردیم که در صورت برخورداری از تخصص بالا یا سرمایه کافی، امکان کسب شرایط بسیار خوب زندگی در هر یک از آن‌ها برایتان وجود خواهد داشت.

صرف نظر از این که بخواهید پولدار شوید یا خیر، شما دوست دارید کجا کار و زندگی کنید؟ نظرتان را در بخش دیدگاه بنویسید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

8 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
aaa

بسیار سپاسکذارم

Bbcjjv

به نظرم آلمان خوبه 😀
چون هم کار گر ندارن هم کارشون زیاده

م. اکبری

من دوتا ارشد حقوق دارم. و از اتباع افغانستان هستم. 40سال در زندگی کردم. الان از درسم هیچ استفاده ای نمیتوانم ببرم. چه کاری برای من پیشنهاد می دهید؟

علی

با سلام بنده با داشتن ارشد عمران و پایه ارشد نظام مهندسی و تدریس 27 ساله با پشتکار بالا به جایی نرسیدم.ایران پارتی و وصل بودن یا جدیدا داماد بودن و امام صادقی بودن جواب میده

طالب رحیمی

با سلام . به نظر من هر کسی همت و تلاش بکنه اصلا نیازی به رفتن از ایران نداره حتی با مشکلاتی که در داخل کشور داریم پس هر کجا باشی و در هر رشته و شغلی باشی تلاش مهمه و اگر کسی هم به مشکل خورده است اشکالی در کارش وجود دارد.ممنون

admin

تو باغ نیستی پیشرفت تو ایران معنی نداره
فقط داریم سعی میکنیم شکممون رو سیر کنیم و لخت نباشیم

امین

اره صددرصد چیکار کنم من بخدا خسته شدم از زندگی کردن داخل ایران

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
8
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx