8 روش هوشمندانه و موثر برای پولدار شدن در ایران

پولدار شدن

چگونه پولدار شویم؟ پولدار شدن در طول تاریخ همواره یکی از دغدغه‌های انسان‌ها بوده است.

همان‌طور که تب طلا در گذشته عده زیادی را مشغول خود کرده بود، امروزه نیز مردم به دنبال راه‌های پولدار شدن و کسب درآمد هستند، زیرا همواره ثروت با خود قدرت و آسودگی به همراه می‌آورد و می‌تواند زندگی را بسیار پربارتر و زیبا‌تر کند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی رمز و راز پولدار شدن و سوال «چطوری پولدار بشم؟»، بپردازیم تا شما نیز بتوانید طعم شیرین ثروتمند شدن را بچشید.

عناوین مطلب:

نکات کلیدی

  • بدون داشتن سرمایه اولیه و تنها با ارائه خدمات نیز می‌توانید کار خود را شروع کنید و درآمد خوبی کسب نمایید.
  • مطالعه کتاب‌های موفقیت به شما کمک می‌کند، دیدگاه خود را تغییر دهید، تصمیمات درستی اتخاذ کنید و سریع‌تر پولدار شوید.
  • مهارت و تخصص به‌ اندازه داشتن سرمایه اولیه اهمیت دارد؛ بنابراین از هر فرصتی برای یادگیری و ارتقا مهارت‌هایتان استفاده کنید.

چه کسانی پولدار محسوب می‌شوند؟

پیش از اینکه به روش‌های پولدار شدن بپردازیم، لازم است بدانیم بر چه اساسی یک نفر پولدار در نظر گرفته می‌شود.

تعریف هر فرد از پولدار بودن با فرد دیگر متفاوت است، یک نفر ممکن است داشتن یک خانه بزرگ را معیاری برای پولدار بودن در نظر بگیرد و دیگری ممکن است قیمت لباس‌های یک فرد را شاخصی برای سنجش ثروت بداند.

طبق رفرنس‌های جهانی، به طور تقریبی هر فردی که به طور سالانه درآمدی معادل با 500 هزار دلار یا بیشتر داشته باشد، پولدار محسوب می‌شود.

همچنین اگر یک فرد بخواهد جزو 1% ثروتمندترین افراد قرار بگیرد باید حدود 819,324 دلار در سال درآمد داشته باشد. علاوه بر آن افرادی که جزو 5% ثروتمندترین افراد جهان هستند سالیانه حدود 335,891 دلار درآمد دارند.

در جدول زیر می‌توانید نسبت سن و ثروت حدودی افراد جزو 1% و 10% افراد ثروتمند جهان را مشاهده کنید:

سن
1 درصد
10 درصد
20-24
$149.663
$71.268
25-29
$205.660
$105.884
30-34
$254.529
$146.609
نسبت سن و ثروت افراد ثروتمند طبق رفرنس‌های جهانی

با این حال نکته مهم این است که تنها با ضرب این اعداد در نرخ دلار نمی‌توانید پیش‌بینی صحیحی از درآمد موردنیاز برای ثروتمند تلقی شدن را به‌دست آورید.

زیرا نرخ دلاری که معمولا از آن در محافل یاد می‌کنیم نرخ دلار آزاد بوده و نمی‌توان از آن برای محاسبه میزان رفاه یا ثروت افراد در کشورهای مختلف مثل ایران استفاده کرد.

به این دلیل که یک فنجان چای در ایران قیمت دلاری بسیار کمتری نسبت به همان چای در آمریکا دارد (به عنوان مثال). در واقع در ایران ممکن است با 10 هزار تومان بتوانید یک فنجان چای بنوشید اما برای نوشیدن چای در کشوری مانند آمریکا قطعا چندین دلار نیاز دارید.

در این شرایط راه حل صحیح، استفاده از PPP یا برابری قدرت خرید است. با این حال دیتاهای معتبری در رابطه با نرخ دلار PPP وجود ندارد، اما نکته واضح این است که نرخ دلاری زندگی در ایران قطعا عددی کمتر از نرخ دلار آزاد خواهد بود.

چطور ثروتمند شویم؟

برای ثروتمند شدن علاوه بر دانستن رازها و ترفندها نیازمند برخی موارد دیگر نیز هستیم. برخی اوقات نیاز به سرمایه داریم، گاهی داشتن مهارت و تخصص در یک زمینه خاص موردنیاز است.

امروزه اینترنت با فراهم‌آوردن دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر به اطلاعات و امکان ارتباطات گسترده‌تر باعث شده ثروتمند شدن جوانان دیگر یک رویای دست‌نیافتنی نباشد.

هرکس بیشتر بیاموزد، شانس موفقیت خود را افزایش داده است و همین بیشتر آموختن و تشنه رشد بودن، ریشه برتری افراد موفق و پولدار در مقایسه با افرادی است که موفقیت زیادی را در حوزه مالی است.

اگرچه پول هم برای راه‌اندازی برخی کسب‌وکارها و کسب درآمد ضروری است؛ اما سرمایه اصلی افرادی که این روزها به‌عنوان افراد موفق و پولدار می‌شناسیم اغلب هوش مالی، زمان‌سنجی، ابتکار و ریسک‌پذیری‌شان است.

هنگامی که حرف از راه‌انداختن یک شغل جدید و یک کسب‌وکار می‌شود، در ذهن افراد سنتی یک مغازه، دفتر کار شیک و تعداد زیادی کارمند شکل می‌گیرد که حداقل چند صد میلیون و گاهی چند میلیارد تومان سرمایه اولیه نیاز دارد.

اما این روزها که اطلاعات بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف در اینترنت وجود دارد، می‌توان با سرمایه ناچیز نیز کاری را شروع کرد و پولدار شد.

این شما هستید که باید توانایی‌هایتان را بسنجید و با این ایده‌ها کسب‌وکار خودتان را راه بیندازید.

اینترنت به‌عنوان یک فرصت بزرگ کسب ثروت در جیب‌های تک‌تک شماست و باید از این فرصت برای یادگیری طریقه پولدار شدن استفاده کنید.

عوامل و رویکردهای فراوانی برای کسب ثروت وجود دارد و ما اینجاییم تا در مورد برخی از این رویکردها و رفتارهای خوب که می‌توانند در رسیدن به این هدف کمکتان کنند، بحث کنیم.

در ادامه به برخی از راه‌ها برای پاسخ به سوال «چگونه پولدار شویم در ایران» می‌پردازیم:

برای پولدار شدن چه کاری باید انجام داد؟

همان‌طور که گفتیم فقط پول و سرمایه نیست که می‌تواند به ما در مسیر پولدار شدن کمک کند؛ بلکه مهارت‌ها و توانایی‌های مختلف نیز مؤثر هستند.

برای ثروتمند شدن می‌توان سرمایه‌گذاری کرد یا خدمات ارائه داد. برخی نیز ممکن است تلاش کنند با پس‌اندازکردن حس پولداری را تجربه کنند.

هشت راه ثروتمند شدن در ایران

در ادامه به بررسی هر یک از این راه‌ها می‌پردازیم:

1. پولدار شدن از طریق راه‌اندازی یک حرفه

اگر شما هم از خود می‌پرسید که «چیکار کنم پولدار بشم؟»، اگر روراست باشیم، باید گفت که پولدار شدن از طریق راه‌اندازی یک کسب‌وکار، چندان راحت نیست و چالش‌های بسیاری در این مسیر وجود دارد.

هنگامی که دنبال شغل خوبی هستیم اغلب آرزوهایی داریم که در همان ابتدا به حقیقت نمی‌پیوندد و برای رسیدن به آنها باید سخت تلاش کنیم. واقعیت این است که در ابتدای کار نمی‌توان پول و اشتیاق را با هم داشت.

شما می‌توانید برای داشتن تصویری روشن‌تر از وضعیت اقتصادی کنونی و چشم‌اندازهای شغلی از بسیاری از منابع رایگان کمک بگیرید.

به‌این‌ترتیب وقتی دنبال پولدار شدن هستید، راحت‌تر می‌توانید شغل و حرفه‌ای که به هدفتان نزدیک‌تر است را انتخاب کنید.

اطمینان حاصل کنید که تصمیمات خود را بر اساس اطلاعاتی اتخاذ می‌کنید که می‌دانید واقعیت دارند و اگر برنامه‌ای منسجم ندارید، اجازه ندهید احساساتتان بر شما غلبه کنند.

دانش آکادمیک فرابگیرید

مهم نیست که دانش شما در رشته موردنظر با تحصیل در مقطع دوره فوق‌لیسانس دانشگاه صنعتی شریف حاصل شده باشد یا اینکه از طریق ثبت‌نام در یک دوره آموزشی به آن دست یافته باشید.

بلکه چیزی که اهمیت دارد این است که باید در زمینه کاری  که دوست دارید انجام دهید دانش مطلوب کسب کنید.

حتی در مواردی که رویکرد کاملاً تئوریک دارند، دانش آکادمیک در پروژه‌های واقعی به کمک شما آمده و باعث تمایز شما از سایر رقبا و همکارانتان می‌شود.

در ضمن، هنگام استخدام نیز رزومه علمی شما تأثیر بهتری از سوابق نامعلوم و حتی غیرمعتبر کاری در نزد کارفرما خواهد داشت.

چگونه پولدار شویم

حرفه آینده‌تان را درست انتخاب کنید

اگر اولویت اول شما کسب ثروت و زندگی راحت در آینده است، خیلی دنباله‌رو علاقه خود به رشته خاصی نباشید.

به نتایج تحقیقاتی که در مورد متوسط درآمد مشاغل مختلف انجام شده، نگاه کنید تا ببینید در کدام رشته‌ها که به علایق شما نزدیک‌تر هستند، احتمال پولدار شدن بیشتر است.

به طور مثال احتمال پولدار شدن شما در نقش یک متخصص در زمینه مالی بیشتر از یک استاد دانشگاه متوسط خواهد بود.

بنابراین، اگر هدف شما فقط و فقط پولدار شدن است باید بیشتر در انتخاب شغل آینده خود دقت کنید تا به هدف خود برسید.

مکان درستی را برای فعالیت شغلی انتخاب کنید

گاهی برخی شغل‌ها در موقعیت‌های مکانی مختلف پتانسیل رشد متفاوتی دارند، به همین دلیل بهتر است به جایی بروید که شغل‌های بهتر و پتانسیل رشد بیشتری وجود دارد.

برای مثال به‌عنوان کارشناس مسائل مالی و بورس، زمینه کاری بهتر و امکان رشد بیشتری در تهران برای شما وجود خواهد داشت تا در یک شهرستان کوچک.

ابتدا شغلی برای کسب تجربه پیدا کنید

سعی کنید برای شرکت‌های مختلف رزومه ارسال کنید و به مصاحبه بروید؛ زیرا حتی اگر استخدام نشوید از مصاحبه‌های کاری نیز می‌توانید تجربه کسب کنید.

امروزه سایت‌های زیادی برای یافتن کار وجود دارد؛ مثلاً ای‌استخدام که می‌توانید با ساختن رزومه آگهی‌های استخدام شرکت‌های مختلف را مشاهده کرده و رزومه خود را برای آن‌ها ارسال کنید.

هنگامی که کار موردنظر را یافتید سعی کنید تجارب لازم برای موفقیت‌های آینده را کسب نموده و مهارت‌های خود را مطابق با نیاز شغلی ارتقا دهید.

برخی آن‌قدر دنبال چگونه پولدار شدن هستند که می‌خواهند از ابتدا پول پارو کنند! این طرز فکر در 99 درصد مواقع واقع‌بینانه نیست و باعث ناامیدی و دلسردی می‌شود.

اگر در ابتدا مهارت خیلی زیادی ندارید می‌توانید تا پیداشدن یک کار مناسب در یک شرکت معتبر مشغول به کارآموزی شوید و تجربه کسب کنید.

به یاد داشته باشید که پولدار شدن یک فرایند است و گاهی نیاز است ابتدا در ازای کسب مهارت برای یک شخص دیگر رایگان کار کنید.

از تغییر نترسید

گاهی یکجا ساکن شدن فقط باعث اتلاف وقت و انرژی‌تان می‌شود.

با تغییر کارفرما یا حتی زمینه کاری، می‌توانید دستمزد خود را افزایش داده، تجارب کاری و غیرکاری مختلف به دست آورده و ریسک بیکاری آینده به دلیل تک‌بعدی بودن را کاهش دهید.

بسیار مهم است که در این مسیر از تغییر نهراسید و موقعیت‌ها و فضاهای کاری مختلف را تجربه کنید.

اگر شما کارمند با ارزشی باشید، حتی ممکن است کارفرمای فعلی‌تان برای نگه‌داشتن شما، افزایش حقوق و سایر مزایا را در نظر بگیرد.

ممکن است وابستگی به شرایط فعلی، ترس از محیط و کار جدید یا وفاداری شغلی، شما را در این اقدام سست کند، اما به یاد داشته باشید برای پیشرفت باید مدام در حرکت باشید، بنابراین برای یافتن موقعیت‌های تازه گوش‌به‌زنگ باشید.

تجارت شخصی خود را راه‌اندازی کنید

بیشتر افراد موفق یک درآمد جانبی به جز حقوق ثابت ماهانه دارند که گاهی این کارهای جانبی درآمد بیشتری برای آنها به ارمغان می‌آورد.

کار و تجارت شخصی، تمرکز و وقت زیادی می‌طلبد، اما بعد از مدتی که به سوددهی رسید، شما می‌توانید نتیجه آن را ببینید و از درآمد خود لذت ببرید.

راه های موثر برای پولدار شدن در ایران

علاوه بر درآمد بیشتر، شما این مزیت را خواهید داشت که در کارتان رئیس خود باشید و زمان‌های کاری خودتان را تنظیم کنید و این انعطاف باعث می‌شود به اهداف غیر شغلی خود نیز دست یابید.

پیشنهاد می‌کنیم پس از کسب تجربه در یک زمینه خاص و به‌دست‌آوردن دانش جنبه‌های مختلف آن، تجارت خود را شروع کنید.

2. پولدار شدن از طریق سرمایه‌گذاری

احتمالاً با شنیدن کلمه سرمایه‌گذاری ذهن شما به سمت خرید زمین و یا طلا معطوف شده؛ اما سرمایه‌گذاری، فقط سرمایه‌گذاری پول و طلا و دارایی‌های مشابه نیست و راههای پولدار شدن با سرمایه کم هم وجود دارد و شما می‌توانید در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنید.

سرمایه‌گذاری‌کردن از طریق تحصیل

حتی اگر موفق نشدید از طریق کنکور وارد دانشگاه شوید، می‌توانید به سایر دانشگاه‌های بدون کنکور بروید یا از طریق اینترنت و حجم بالای اطلاعاتی که وجود دارد کسب مهارت در یک زمینه را دنبال کنید.

برای مثال اگر شخصی که به تجارت علاقه‌مند است، مدرک MBA بگیرد، هزینه تحصیل خود را بعدها در مدت کوتاهی جبران خواهد کرد.

در بازارهای مالی سرمایه‌گذاری کنید

بازارهای مالی محل مناسبی برای چندبرابر کردن پول شما هستند. اگر خود را به دانش لازم مجهز کنید و فرد ریسک‌پذیری باشید قادر خواهید بود چندبرابر درآمد سالانه خود را از این طریق به دست آورید.

خریدوفروش سهام شرکت‌های معتبر و اوراق بهادار راهی مطمئن برای ایجاد درآمد فرعی است. برای افراد ریسک‌پذیرتر، سرمایه‌گذاری در بازار بورس، سود بیشتری به دنبال خواهد داشت.

در کنار این‌ها نباید از سرمایه‌گذاری روی طلا و ارز غافل شد. این بازارها در بحران‌های اقتصادی داخلی یا جهانی، به طرز شگفت‌آوری سودآوری دارند.

البته در نظر داشته باشید که حتماً دانش لازم را برای سرمایه‌گذاری کسب کنید تا متضرر نشوید.

راه های موثر برای پولدار شدن در ایران

در مستغلات سرمایه‌گذاری کنید

خرید املاک استیجاری یا زمین در مکان‌های روبه‌رشد، سرمایه‌گذاری است که شما همواره برنده آن خواهید بود.

باتوجه‌به افزایش جمعیت و در نتیجه بالارفتن تقاضا برای مسکن و همچنین املاک تجاری، می‌توانید انتظار یک سود تضمین شده را داشته باشید.

اگر فرد ریسک‌پذیری نیستید می‌توانید با خرید یک واحد استیجاری، نه‌تنها از افزایش سرمایه خود مطمئن شوید، بلکه از اجاره ماهانه آن استفاده کنید.

اگر هم وقت و انرژی کافی دارید و به دنبال سود بالا هستید، پیشنهاد می‌شود به‌صورت فردی یا مشارکتی اقدام به ساخت‌وساز کنید.

وقت خود را سرمایه بدانید

به‌جای اینکه چند ساعت در روز را به بطالت صرف کنید، سعی کنید برای روزتان برنامه‌ریزی داشته باشید.

از هرزمانی برای یادگیری مطالبی مانند کسب‌وکار اینترنتی، سازوکارهای اقتصادی، عملکرد شرکت‌های بورس، روش تحلیل بازارهای مالی و … استفاده کنید.

با این کار می‌توانید از خریدهایی که ارزش آنها در آینده پایین خواهد آمد، اجتناب کنید و زمینه‌های پرسود را شناسایی کنید.

به طور مثال، اگر سرمایه شما کم است، خرید یک موبایل گران‌قیمت، اقدام هوشمندانه‌ای از لحاظ اقتصادی به شمار نمی‌آید.

زیرا صرف‌نظر از میزان استفاده‌ای که از آن می‌کنید، بعد از 5 سال، ارزش آن به میزان زیادی افت خواهد کرد.

ثروت خود را حفظ کنید

ثروتمند شدن سخت است، اما ثروتمند ماندن حتی از آن هم سخت‌تر است. دارایی شما همواره از بازار تأثیر می‌پذیرد و بازار هم که پستی و بلندی‌های خود را دارد.

اگر شما در زمانی که بازار در شرایط خوبی به سر می‌برد، بی‌خیال باشید و استفاده حداکثر را نبرید، در زمان رکود محکوم به شکست و بازگشت به پله نخست خواهید بود.

اگر ارتقایی در حقوق خود داشتید یا سهامتان سوددهی خوبی داشت، این مبلغ اضافه را پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری کنید، زیرا قریب‌به‌یقین با روزهای سخت مواجه خواهید شد.

خرید طلا و املاک مرغوب، یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ ثروت است.

3. پولدار شدن از طریق پس‌انداز روزانه

در گذشته پس‌اندازکردن روشی مؤثر بود؛ زیرا تورم سرعت کندتری نسبت به امروز داشت.

دوران انباشتن پول و نگهداری آنها در حساب پس‌انداز به‌منظور دریافت سود بانکی، گذشته است. اگر پول را صرفاً در بانک نگهدارید، رفته‌رفته ارزش آن کم می‌شود، زیرا تورم قدرت خرید پولتان را کاهش می‌دهد.

پس‌انداز به‌تنهایی ممکن است مانع رشد ثروت شما شود. پس‌انداز باید صرفاً یک اقدام اولیه برای به‌دست‌آوردن سرمایه برای سرمایه‌گذاری یا شروع یک کسب‌وکار باشد.

راه هایی برای پولدار شدن

بنابراین، به‌خاطر داشته باشید که سپرده‌گذاری پول در بانک کسی را ثروتمند نمی‌کند و فقط به‌عنوان اقدامی اولیه برای شروع سرمایه‌گذاری‌های بعدی تصمیم خوبی است.

در چند حوزه مختلف سرمایه‌گذاری کنید

بهتر است هر فردی در بیش از یک حوزه سرمایه‌گذاری کند و به‌اصطلاح تمام تخم‌مرغ‌هایش را در یک سبد نچیند.

به‌این‌ترتیب یک بخش از پول را در بانک برای پرداخت‌ها و هزینه‌های جاری قرار دهید، یک بخش دیگر را روی طلا سرمایه‌گذاری کنید که ارزش پولتان حفظ شود و بخشی دیگر را به‌منظور ترید کردن و کسب سود به بازار ارزهای دیجیتال اختصاص دهید.

به طور مثال، اگر سرمایه‌ای ندارید بهتر است هرزمان که حقوق خود را دریافت کردید، همان ابتدا درصدی از پولتان را در حساب مخصوصی بریزید و از آن برای خرید طلا یا سرمایه‌گذاری استفاده کنید.

خرید طلا می‌تواند به شکل مجازی در بورس به‌صورت گواهی سپرده طلا نیز انجام شود. یک حساب دیگر هم برای مخارج زندگی در نظر بگیرید.

بودجه‌بندی کنید

برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند شما را به سمت کنترل مخارج هدایت کند و کمک کند درآمد خود را به‌درستی خرج یا سرمایه‌گذاری کنید.

یک بودجه بندی ماهانه که تمامی هزینه‌های اولیه شما را پوشش دهد، مقرر کرده و مقدار کمی را هم برای تفریح و سرگرمی کنار بگذارید. در بودجه‌تان آن‌قدرها هم سفت و محکم نباشید و انعطاف‌پذیر باشید.

برای پولدار شدن در بلندمدت، در یک‌کلام نباید تجمل‌گرا نباشید و مخصوصاً اجازه ندهید چشم‌وهم‌چشمی زیادی که در بین ایرانیان وجود دارد باعث ازدست‌رفتن سرمایه‌تان شود.

بنابراین با تنظیم یک بودجه درست و نگاهی بلندمدت می‌توانید مسیر پولدار شدن را طی کنید.

با این کار ماهانه مقدار زیادی پول پس‌انداز خواهید کرد تا اینکه روزی برسد که بتوانید بهترین منزل و ماشین را بخرید بدون اینکه چیزی از درآمد شما کم شود.

4. پولدار شدن از طریق اینترنت

اگرچه این روزها سرعت اینترنت کند شده و شاید؛ مانند سابق نتوان از آن بهره برد؛ اما هنوز راه‌های کسب درآمد از طریق اینترنت به روی ما بسته نشده است.

تصور اینکه کسب‌وکار آنلاینی راه‌اندازی کنید که پیامک‌های واریز پول مرتب به موبایلتان ارسال شود، چیز جذابی است.

بسیاری از افراد رویای پولدار شدن با اینترنت را دارند؛ ولی آیا برای آن‌وقت می‌گذارند و تلاش می‌کنند آن را فرابگیرند؟

راه‌انداختن یک سایت چندان هم پول نمی‌خواهد و بدون سرمایه هم می‌توان شروع کرد، به‌شرط اینکه ابتکار داشته، وارد حوزه‌ای بشوید که تخصص آن را داشته باشید، می‌توانید از آن کسب درآمد کنید.

کلید موفقیت در ترکیب ایده‌ها و مهارت‌هاست. اگر قبلاً در کابینت‌سازی مهارت داشته‌اید، مهارت قبلی خود را وارد اینترنت کنید و خدمات یا محصولاتی را از طریق اینترنت به افراد بیشتر ارائه دهید.

کسب‌وکار اینترنتی به بازاریابی مؤثر و فعالانه، تولید محتوای عالی و صبر نیاز دارد، مخصوصاً در ابتدای کار؛ بنابراین صبر داشته باشید و به طور مستمر تلاش کنید و کار خود را ارتقا دهید.

اینترنت منبع درآمد خیلی خوبی محسوب می‌شود به‌شرط اینکه سعی کنید از زیروبم آن اطلاعات به دست بیاورید و هر روز به دانشتان بیفزایید. نیاز جامعه هدف را به‌خوبی بررسی کنید و محصولات و خدمات آنلاین خود را مطابق با آن ارائه دهید.

5. پولدار شدن با صنایع‌دستی

هنر همیشه بازار دارد، به‌شرط آنکه نیازسنجی کنید.

همان‌طور که اشاره کردیم برای پولدار شدن لازم است بدانید چه چیزی در چه زمانی و برای چه کسانی جذابیت دارد آن‌وقت است که به‌راحتی می‌توانید هنر دست خودتان را به بالاترین قیمت بفروشید و سود خوبی هم به دست آورید.

پولدار شدن با صنایع دستی

خیلی از افراد از نقاشی، مجسمه‌سازی، معرق‌کاری، کار با شیشه و فلز و … درآمد کسب می‌کنند. امروزه ربان دوزی و محصولات رزینی نیز طرف‌داران زیادی دارند که می‌توانید با خلاقیت درآمد خوبی از آنها کسب نمایید.

حضور در نمایشگاه‌های محلی و بین‌المللی نیز می‌تواند فروش فوق‌العاده‌ای برای شما به ارمغان بیاورد.

همچنین فروش اینترنتی امکان آشناشدن افراد بیشتری با محصولات شما را فراهم می‌کند که منجر به فروش بیشتر و درآمد بهتر خواهد شد.

با آموزش‌های فشرده هنر موردنظر خود را یاد بگیرید و اقدام کنید چرا که با مدرن‌شدن زندگی‌ها دلتنگی‌ها برای صنایع‌دستی بیشتر احساس خواهد شد.

به‌خاطر داشته باشید که برای پولدار شدن با صنایع‌دستی و هنری، کار شما باید خلاقانه باشد و کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشد.

پس از خلق محصولی منحصربه‌فرد، با تولید محتوایی جذاب آن را به مخاطب معرفی کنید و او را ترغیب نمایید که محصولات شما را خریداری کنند و به این صورت اولین گام‌های خود را برای پولدار شدن در خانه بر می‌دارید.

6. پولدار شدن با ارائه طعمی به‌یادماندنی

اگر بتوانید با خلق خوراکی‌های جذاب و دل‌انگیز خاطره‌ای به‌یادماندنی برای مشتریان خود بسازید پولدار شدن برای شما دیگر یک رؤیا نخواهد بود.

تنها کافی است مادامی که کیفیت محصولات خود را بالا نگه می‌دارید، ابتکار را نیز چاشنی کار خود کنید.

جالب است بدانید گرفتن مجوز فعالیت از اتحادیه‌های مختلف مرتبط به صنایع غذایی خیلی هم دشوار نیست به‌شرط آنکه اهل نظافت باشید.

این روزها به دلیل مشغله‌های فراوان، بیشتر از قبل، از غذاهای آماده استقبال می‌شود. برای مثال آماده‌کردن فینگرفود، دسر و انواع کیک و شیرینی‌ها برای مهمانی‌ها و تولدها می‌تواند موجب موفقیت کسب‌وکار شما شود.

شما قادر خواهید بود به‌راحتی در فروشگاه‌های اینترنتی محصولتان را بفروشید. در اینترنت تبلیغ کنید و یا در گروه‌ها و صفحات مجازی برای محصول خانگی‌تان مشتری جذب کنید.

پولدار شدن با فروش فینگرفود

7. خدمات ارائه بده و پولدار شو

حوزه خدمات این روزها بازار خوبی دارد به‌شرط آنکه ابتدا موقعیت‌سنجی کنید که در چه منطقه‌ای و چه حوزه‌ای، چه خدمتی کم و یا محدود است.

سنگ بزرگ برندارید و در سطح توان خودتان وارد عرصه شوید. برای پولدار شدن، به‌مرور خدماتتان را توسعه و بهبود ببخشید و به فکر گسترش کارتان در حد یک شرکت بزرگ باشید.

به‌عنوان‌مثال بیشتر شرکت‌ها و سازمان‌ها نیازمند خدمات برون‌سازمانی و سرویس‌های بازاریاب تلفنی و پیگیری‌های مکرر هستند.

می‌توانید یک سرویس ارائه خدمات بازاریابی را با دریافت حق عضویت به مشتریان ارائه کنید.

همچنین در عرصهٔ جدید تکنولوژی وجود یک وب‌سایت برای هر کسب‌وکاری واجب است.

کافی است که بتوانیم مقالاتی در این زمینه بنویسیم که چقدر راحت در خانه و بدون پرداخت هزینهٔ بالا هر فردی می‌تواند یک کسب‌وکار داشته باشد و این فرهنگ را که برای داشتن درآمد حتماً باید استخدام شویم را از بین ببریم و به رشد و شکوفایی خلاقیت‌های ذهنی مردم کمک کنیم.

شما با گذراندن چند دورهٔ کوتاه‌مدت آکادمیک و گذراندن دوره‌های برنامه‌نویسی می‌توانید به مهارت ساخت وب‌سایت دست پیدا کنید و از این طریق درآمد کسب کنید.

8. پولدار شدن با بازاریابی و فروش

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه پولدار شویم بدون سرمایه؟، حتماً لازم نیست خودتان تولیدکننده محصول یا ارائه‌دهنده خدمات باشید. برای کسب ثروت می‌توانید محصولات یا خدمات دیگران را معرفی کنید و پورسانت دریافت نمایید.

بازاریابی اینترنتی یکی از پرسودترین و پردرآمدترین کارهاست، زیرا همه کسب‌وکارها به دنبال مشتری بیشتر هستند.

اگر بتوانید برای دیگران مشتری و بازارهای تازه پیدا کنید اطمینان داشته باشید که سود خوبی کسب خواهید کرد. تولیدکنندگان زیادی وجود دارند که محصولات با کیفیتی تولید می‌کنند.

بیشتر افراد این سوال را می‌پرسند که «چی بفروشم پولدار بشم؟»، اما راه درست جذب مشتری و فروش را نمی‌دانند و همین سبب می‌شود کسب‌وکارشان با مشکل مواجه شود.

شما با پیداکردن مشتری و بازار خوب برای محصولات دیگران هم کار آنها را رونق می‌بخشید و هم خود ثروتمند می‌شوید.

پولدار شدن با بازاریابی

یک ایده جالب این است که محصولات و خدماتی که در خارج از فضای مجازی عرضه می‌شود را در قالب اینترنت به طیف گسترده‌تری از افراد معرفی کنید.

در جوانی انرژی زیادی وجود دارد و با شروع حرفه بازاریابی در جوانی می‌توان آینده روشنی را در انتظار داشت، زیرا اگر مهارت فروش و بازاریابی را کسب کنید، در هر کسب‌وکاری کمک می‌کند پول بیشتری به دست آورید.

چگونه با یک میلیون تومان پولدار شویم؟

ازآنجایی‌که یک میلیون تومان، پول چندانی نیست، بهترین کاری که می‌توانید با این یک میلیون تومان انجام دهید این است که آن را صرف یادگیری یک مهارتی کنید که کسب درآمد از آن در ابتدا نیاز به سرمایه کمی داشته باشد.

فرآیند به این شکل است:

یک میلیون تومان را صرف یادگیری کنید سپس با جستجوی بیشتر در اینترنت و همچنین دست به عمل زدن و تجربه‌کردن، دانسته‌های خود را افزایش دهید و زمانی که درک و دانش کافی از زمینه موردنظر به دست آورید به دنبال پول درآوردن از آن مهارت و دانش بروید.

به‌این‌ترتیب همین یک میلیون تومان هم به شما در پولدار شدن کمک کرده است.

پولدار شدن در یک ساعت

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه سریع پولدار شویم، باید بی‌حال بودن را کنار بگذارید!

در یک هفته و یک ساعت نمی‌توان پولدار شد، اما می‌توان با هدف پولدار شدن، یک مسیر متفاوت را در زندگی شروع کرد.

شاید شخصی به شما پیشنهاد دهد در یک ساعت پولدار شوید! احتمالاً پیشنهادش به شما بازی با پولتان در قمار یا شرط‌بندی خواهد بود که به‌هیچ‌عنوان روشی عاقلانه و صحیح برای پولدار شدن نیست.

دلیل اینکه این کار درست نیست این است که اگر دست به قمار و شرط‌بندی بزنید دو حالت وجود دارد:

یا در شرط‌بندی برنده می‌شوید و پول به دست می‌آورید یا می‌بازید و تمام پولتان را در کسری از ثانیه از دست می‌دهید.

نتیجه هرچه باشد، چه برنده شوید و چه ببازید، شما به قمار یا شرط‌بندی ادامه خواهید داد! می‌دانید چرا؟

چون اگر ببرید، وسوسه می‌شوید و حس طمع‌کاری بر شما غلبه خواهد کرد و می‌خواهید باز هم بازی کنید و بیشتر برنده شوید.

از طرفی اگر ببازید، در بازی بعدی هدفتان جبران باخت خواهد بود. این یک چرخه باطل است، زیرا شما توان خارج‌شدن از این بازی را نخواهید داشت!

در نهایت این چرخه آن‌قدر ادامه پیدا می‌کند که پولتان تمام می‌شود و تنها چیزی که برایتان می‌ماند حسرت و عصبانیت است.

برخی از افراد به قمار معتاد می‌شوند و نمی‌توانند از این چرخه ویران‌کننده بیرون بیایند و در نتیجه زندگی‌شان را نابود می‌کنند.

پس اگر شخصی به شما پیشنهاد داد تا در یک هفته یا یک ساعت پولدار شوید، باید شک و تردید زیادی به خرج دهید؛ زیرا یا هدف کلاهبرداری از شما و خالی‌کردن جیبتان است یا هدایت شما به قمار و شرط‌بندی!

چگونه با گوشی موبایل پولدار شویم؟

گوشی موبایلتان که به اینترنت وصل است یک وسیله فوق‌العاده در دستان شماست. خیلی از افراد که به فکر پولدار شدن هستند از کارهایی که می‌توان با یک گوشی ساده انجام داد غافل می‌شوند.

با این وسیله می‌توان در یک زمینه کاری به یک متخصص تبدیل شد و پول زیادی از طریق ارائه مشاوره، تدریس یا فروش دوره‌های آموزشی به دست آورد.

همچنین فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند منبع درآمدی برای شما باشد همان‌طور که حتماً دیده‌اید عده‌ای هستند که با تولید محتوا، کسب درآمد می‌کنند.

شما هم می‌توانید یادگیری با موبایل که هدف اصلی آن پولدار شدن است را شروع کنید.

اما یک نکته ظریف وجود دارد و آن این است که اگر از همان ابتدا پول را هدف اصلی خود قرار دهید، احتمالاً به آن نخواهید رسید.

در اول مسیر، هدف شما باید کمک به دیگران باشد، این‌گونه است که پول به شکل یک نتیجه حاصل از کمک به دیگران، به سمت شما سرازیر می‌شود.

پول دراوردن با گوشی

یک فرد که در زمینه کاری خود متخصص و حرفه‌ای شده و از این راه پولدار شده را در نظر بگیرید، آیا زمانی که در حال انجام کار است، روی کار تمرکز دارد یا اینکه چقدر پول به دست می‌آورد؟ قطعاً روی کار!

اگر روی نحوه انجام کار تمرکز نداشت، نمی‌توانست در حوزه موردنظرش متخصص شود و درآمد خوبی به دست آورد.

 بنابراین با دردست‌داشتن یک موبایل همین حالا با دیدن فیلم‌های آموزشی و خواندن مقالات، می‌توانید یادگیری در یک زمینه که به دنبال کسب درآمد و پولدار شدن از آن طریق هستید را شروع کنید!

همچنین گوشی موبایل شما یک ابزار برای تولید محتواست. گرچه برای محتوای حرفه‌ای‌تر نیاز به سخت‌افزارهای بهتر دارید؛ ولی گوشی موبایل می‌تواند پله اول برای تولید محتوا باشد.

البته قبل از تولید محتوا، تجربه و دانش لازم را به دست آورید تا محتوایی خلاقانه و درخور مخاطب تولید کنید، در غیر این صورت تلاش شما بی‌فایده خواهد شد.

البته باید گوشزد کنیم که اگر فکر می‌کنید با گوشی موبایل می‌توانید خیلی سریع پولدار شوید سخت در اشتباهید و به‌احتمال‌قوی در دام کلاهبرداران گرفتار خواهید شد.

پس سعی کنید در هر کاری صبر لازم را داشته باشید و از عجله بپرهیزید.

چگونه در منزل پولدار شویم؟

اینکه بپرسید چگونه پولدار شویم در منزل بنشینیم و منتظر پولدار شدن بمانیم واقع‌بینانه نیست، اما در منزل می‌توان کسب‌وکارهایی راه‌اندازی کرد که سودمند واقع می‌شوند.

اما برخلاف تصور خیلی از افراد، راه‌اندازی کسب‌وکار در خانه نیز چالش‌های زیادی دارد.

مهم‌ترین چالش‌هایی که در کسب‌وکار باهدف پولدار شدن در منزل برای بسیاری از افراد به وجود می‌آید که ادامه مطرح می‌شوند:

  • نبود مکان مناسب برای دستگاه و تجهیزات احتمالی
  • مشکل در تولید یا ارائه خدمات به‌خاطر مزاحمت‌ها و حواس‌پرتی‌های موجود در منزل
  • مشکل بازاریابی یا فروش خدمات ارائه شده به دلیل تجربه پایین یا در دسترس نبودن مشتریان بالقوه

اگر هدفتان پولدار شدن در منزل است، این سؤالات را از خودتان بپرسید؛ زیرا پاسخ‌هایی که برای آنها پیدا می‌کنید به شما در تولید و ارائه خدمات کمک می‌کند.

  • مشتریان احتمالی من چه نیازهایی دارند؟
  • چطور می‌توانم این نیازها را برآورده کنم؟
  • حاشیه سود من چقدر است؛ یعنی به طور مثال با هر فروش، چقدر سود به دست می‌آورم؟ ازآنجایی‌که هر کسب‌وکاری برای ادامه‌یافتن نیاز به سود مناسب دارد، محاسبه و درنظرگرفتن حاشیه سود اهمیت زیادی دارد.
  • پتانسیل سودآوری این کسب‌وکار چقدر است و ارزش هزینه، زمان، انرژی صرف شده را دارد؟
  • چه ریسک‌هایی پیش روی من وجود دارد؟ مثلاً خرابی احتمالی تجهیزات و دستگاه‌ها، هزینه‌های زیاد، نبود مشتری یا عدم استقبال مشتریان احتمالی، کمبود وقت و…
  • نقاط قوت و ضعف من چیست؟
  • چه مهارت‌هایی دارم؟
  • از چه کسانی می‌توانم کمک بگیرم؟

برخی از کسب‌وکارهای موفق و اشخاص پولدار، کارشان را از منزل خود شروع کرده‌اند، بنابراین دورازذهن نیست که بتوانید پس از مدتی کسب‌وکار خود را گسترش دهید و شرکت خود را اره اندازی کنید.

چگونه با فکر کردن پولدار شویم؟

افکار روی نتایجی که افراد در زندگی می‌گیرند تأثیر می‌گذارد. افکار شما به طور مستقیم عملکرد شما را شکل می‌دهد.

دانشمندان توانسته‌اند ارتعاشات افکار و احساسات اشخاص را اندازه بگیرند. آنها پی بردند که افکار مثبت و سازنده، احساساتی مانند عشق و شکرگزاری ارتعاشات قوی‌تری دارند.

همچنین افکار و احساساتی مانند ترس، ناامیدی، حسادت و حس کمبود، دارای ارتعاش ضعیف هستند.

نام‌ها و اصطلاحات زیادی برای شرح این موضوع عنوان شد؛ مانند قانون جذب، قانون ارتعاشات و … اما صرف‌نظر از نام‌هایی که بر این موضوع گذاشته شده و حاشیه‌های آن، چند اصل نشان‌دهنده رابطه بین افکار و زندگی شما وجود دارد.

برای پولدار شدن، ابتدا باید در مورد افکاری که نسبت به پول دارید آگاه شوید. اگر متوجه شدید افکار و گفتار مثبتی نسبت به پول ندارید، می‌توانید افکار سازنده را با تکرار و تمرین جایگزین افکار مخرب کنید.

نکات حیاتی که به پولدار شدن شما سرعت می‌بخشد

در ادامه نکاتی مطرح می‌شود که تأثیر به سزایی در روند ثروتمند شدن دارد و شما می‌توانید با رعایت این نکات مسیر پیچ‌وخم را هموارتر نمایید:

5 نکته برای پولدار شدن

ارتباطات مؤثر برقرار کنید

منظور از ارتباط مؤثر این نیست که فقط با افراد پولدار معاشرت داشته باشید، بلکه افرادی که مثل خود شما ایده‌پرداز و پرتلاش بوده و به دنبال ثروتمند شدن هستند می‌توانند به شما اطلاعات مفیدی بدهند.

احتمال تحقق اهداف توسط جمعی از افرادی که هدف مشترک دارند بسیار بیشتر از انجام آن توسط یک فرد تنهاست.

2

در گذشته یافتن افرادی که هدف مشترکی با شما دارند کمی سخت بود؛ اما امروزه راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد.

یکی از بارزترین آنها استفاده از شبکه‌های اجتماعی است؛ ولی شما باید این کار را در دنیای واقعی هم انجام دهید. هیچ پل ارتباطی را قطع نکنید و با افراد باانگیزه‌ای که می‌شناسید ارتباطی تخصصی و تقویت شده برقرار کنید.

حتی اگر یک ارتباط در آن زمان خاص به نظر بی‌ربط برسد، چه کسی می‌داند که در طول مسیر چه اتفاقی خواهد افتاد؟

با غریزه مصرف‌گرایی خود بجنگید

بیشتر والدین ما با صرفه‌جویی رشد کردند و به‌تدریج آن را پذیرفتند؛ اما به نظر می‌رسد نسل ما کمی متفاوت است.

ما در جامعه‌ای که غرق در مصرف‌گرایی بود متولد شدیم و بخش بزرگی از نسل ما نیاموختند که چگونه با آن دست‌وپنجه نرم کنند.

نوجوانان و حتی برخی جوانان و بزرگسالان معمولاً با تبلیغات رنگارنگ به هر سو کشیده می‌شوند و اگر با آخرین مدها هماهنگ نباشند، افسرده می‌شوند.

پولدارها چیزهایی می‌خرند که آنها را پولدارتر می‌کند؛ اما افراد فقیر چیزهایی را می‌خرند که افراد پولدار را پولدارتر می‌کنند. همین جمله برای ترغیب شما به مقابله با غریزه مصرف‌گرایی‌تان کافی است.

اطلاعات مفید جمع‌آوری کنید

از اینکه سرگذشت افراد موفق را بررسی کنید و اطلاعات جمع‌آوری کنید نترسید؛ زیرا این کار می‌تواند؛  مانند چراغی راهنما، راه تاریک پیش روی شما را روشن کند.

افراد موفق در ایران و جهان را بشناسید و ببینید آنها از چه روند فکری استفاده کردند تا به جایی که اکنون قرار دارند برسند. چه چیزی الهام‌بخش آنان برای رسیدن به اهدافشان بود و چگونه به این موفقیت بزرگ دست یافته‌اند.

خلاقیت و الهام بهترین متحدانی هستند که می‌توانید در محیط کسب‌وکار داشته باشید و وقتی با سختی مواجه می‌شوید، در حفظ انگیزه به شما کمک می‌کنند.

میلیونرهای خودساخته زیر 30 سال در سال 2022

شناختن میلیونرهای خودساخته می‌تواند انگیزه‌ای برای ما باشد تا تلاش کنیم و ثروت موردنظر خود را به دست آوریم.

علاوه‌برآن کاری که آن‌ها انجام داده‌اند و به ثروت دست یافته‌اند می‌تواند ایده‌ای برای ما باشد تا راحت‌تر بتوانیم زمینه فعالیت خود را مشخص کنیم.

جدول زیر نام این میلیونرها، سن، منبع و میزان ثروت و کشور آن‌ها را نشان می‌دهد:

نام
سن
دارایی خالص
منبع ثروت
کشور
اندی نیش
29
1.1 میلیارد دلار
شرکت DoorDash
آمریکا
استنلی تانگ
29
1.2 میلیارد دلار
شرکت DoorDash
آمریکا
گوستاو مگنار وتیزو
28
4.5 میلیارد دلار
پرورش ماهی
نروژ
گری وانگ
28
5.9 میلیارد دلار
ارز دیجیتال
آمریکا
رایان برسلو
27
2 میلیارد دلار
تجارت الکترونیک
آمریکا
آستین راسل
27
1.6 میلیارد دلار
فناوری خودرو
آمریکا
کاترینا آندرسن
26
1.3 میلیارد دلار
شرکت سرمایه گذاری
نروژ
هنریک دوبوگراس
26
1.5 میلیارد دلار
Fintech
برزیل
وانگ زلونگ
25
1.5 میلیارد دلار
تولید رنگدانه
چین
پدرو فرانچسکی
25
1.5 میلیارد دلار
Fintech
برزیل
آلکساندرا آندرسن
25
1.3 میلیارد دلار
شرکت سرمایه گذاری
نروژ
کوین دیوید لمان
19
2.4 میلیارد دلار
داروخانه‌های زنجیره ای
آلمان
میلیونرهای خودساخته زیر 30 سال در سال 2022

خلاقیت و الهام بهترین متحدانی هستند که می‌توانید در محیط کسب‌وکار داشته باشید و وقتی با سختی مواجه می‌شوید، در حفظ انگیزه به شما کمک می‌کنند.

هدفمند باشید

در راه پولدار شدن، به‌راحتی ممکن است در طول راه حواستان پرت شود و چشم از اهدافتان بردارید. به‌علاوه، هر روز فکر‌کردن به اینکه «آرزو می‌کنم یک میلیونر شوم» چیزی نیست که بتوان نام آن را هدف داشتن گذاشت.

باید تعیین کنید که در زندگی چه می‌خواهید و سخت برای تحقق آن هدف تلاش کنید، تنها پس از مشخص‌کردن اهداف قادر خواهید بود برای رسیدن به آنها برنامه‌ریزی کنید.

اهداف کوچک هم برای پولدار شدن مهم هستند، بنابراین وقتی که برنامه‌ریزی می‌کنید، انگیزه را از درون اهداف کوتاه‌مدت خود بیرون بکشید تا شما را در مسیر نگه دارند؛ اما همیشه مقصد نهایی‌تان را در ذهن داشته باشید.

blank

از اینترنت بهره ببرید

اطمینان دارم که بسیاری از جوانان امروز به‌خوبی آگاه‌اند که اینترنت چه عظمتی دارد و هنوز زمینه‌های رشد آن به پایان نرسیده است. مخصوصاً در ایران، پتانسیل بزرگی برای پولدار شدن با کسب‌وکار اینترنتی وجود دارد.

هرجا که باشید و اهداف کسب‌وکاری شما هر چه که باشند، اینترنت می‌تواند در برخی راه‌ها به شما کمک کند. اگر هدفتان پولدار شدن است نمی‌توانید به‌راحتی اینترنت را نادیده بگیرید.

البته گستردگی اینترنت گاهی ممکن است موجب سردرگمی شود، پس تلاش خود را بکنید تا مسیر خود را در این فضای متنوع پیدا کنید.

برای ایجاد ارتباط، بازاریابی، موقعیت‌های تجاری، سرمایه‌گذاری، تحقیقات بازار، تحقیقات رقابتی و هر چیزی که فکرش را بکنید، می‌توان راهی یافت تا به‌صورت آنلاین انجام شوند.

به عبارتی اینترنت طلاست، از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

اقدام کنید

فکرکردن به آینده‌تان یک چیز است، اما انجام کار و دست به عمل زدن یک چیز دیگر.

اینکه وقت خودتان را فقط با خواندن توصیه‌های دیگران در نی‌نی سایت، اینستاگرام و تلگرام تلف کنید شما را پولدار نمی‌کند.

برای رسیدن به اهدافی که برای خود تعیین می‌کنید، باید اقدام کنید، زیرا فقط با فکرکردن و خواندن نمی‌توان پولدار شد.

اگر به ساعات کاری ثروتمندان جوان بنگرید، خواهید دید که بسیاری از آنان 10 تا 12 ساعت در روز کار می‌کنند و از انجام آن شادمان‌اند.

به طور حتم افراد جوان مورد انتقاد و تأییدنشدن از سوی تاجران و کاسبان قدیمی‌تر قرار می‌گیرند؛ اما نباید اجازه دهید که این امر شما را مأیوس کند.

آنها بیشتر از شما تجربه دارند؛ اما شما نظم دنیای جدید را بسیار بهتر از آنان درک می‌کنید و علاوه‌برآن می‌توانید ساعات طولانی‌تری در روز کار کنید.

علاوه‌برآن بسیاری از کارها هستند که جوانان بهتر از افراد مسن‌تر می‌توانند انجام دهند؛ یکی از آنها داشتن ابتکار بیشتر در سازگاری با چیزهای جدید است.

برای پولدار شدن به جوانی خود تکیه کنید تا از تجربیات آنان بیاموزید و نظرات تجاری جدید به دست آورید و درک بهتری از شغل خود داشته باشید و از انتقادهای آنان ترسی به دل راه ندهید؛ زیرا قطعاً خوب گوش‌دادن مقدمه اقدام‌کردن است.

با ترس مقابله کنید

بعضی چیزها هستند که شانس شما را برای پولدار شدن ویران می‌کنند و دراین‌بین می‌توان به ترس اشاره کرد. رایج‌ترین آنها این است که «من خیلی جوانم» و این مورد بدترین آنهاست.

تنها به این دلیل که جوان هستید به این معنی نیست که نمی‌توانید کسب‌وکاری عالی داشته باشید و افراد زیادی هستند که با کسب‌وکار موفقشان این را به اثبات رسانده‌اند.

blank

اگر خود را جدی نگیرید، هیچ‌کس دیگری این کار را نخواهد کرد. از ترس خود به‌عنوان علامت هوشیاری استفاده کنید؛ اما خجالت نکشید که از موقعیت‌هایی که ناشی از ترس نامعقول هستند خود را دور کنید.

در مسیر پولدار شدن، نباید هرگز به خود اجازه بدهید که پتانسیل رسیدن به ثروت و خودتان را دست‌کم بگیرید. ترس از عدم موفقیت و خودکم‌بینی موانع بزرگی سر راه موفقیت شما هستند که باید با درایت آن‌ها را از بین ببرید.

فکر طی‌کردن راه صد‌ساله در یک شب را فراموش کنید

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم، پولدار شدن راهی است که به تلاش، صبر و پشتکار مداوم نیاز دارد و نمی‌توان این راه صدساله را در یک شب طی کرد.

البته حتماً در طول زندگی خود به افرادی برمی‌خورید که می‌گویند می‌توانند به‌سرعت شما را پولدار کنند، اما به‌خاطر داشته باشید اکثر این روش‌ها به پولدار شدن شما ختم‌ نمی‌شود و حتی ممکن است همان سرمایه اولیه خود را نیز از دست بدهید.

توجه داشته باشید که هیچ‌چیز قطعی نیست و کسی نمی‌تواند ثروتمند شدن شما را به طور صددرصد تضمین کند، بلکه خود شما می‌توانید با تدوین یک برنامه مناسب و پایبند بودن به آن، پیشرفت کنید و احتمال پولدار شدن را در خود بالاتر ببرید.

چه کتاب‌هایی را برای پولدار شدن بخوانیم

برای پولدار شدن شما به دانشی بیش از دانش کنونی‌تان نیاز دارید و باید به طور مداوم اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید.

غافل شدن از مطالعه و یادگیری یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که می‌تواند شما را از هدفتان دور کند.

برای رسیدن به اهداف عالی باید رشد کنید و یک شخص بهتر شوید و این کار با خواندن کتاب، خواندن مقالات، تمرین و استمرار در این کارها ممکن خواهد شد.

دو نوع دانش و منابع نیاز دارید:

  • دانش موفقیت که پایه و اساس کار است، مانند باورها، روان‌شناسی موفقیت، هدف‌گذاری، افزایش بهره‌وری
  • دانشی که ما به آن دانش فنی و نحوه انجام کار می‌گوییم. مانند بازاریابی، فروش و بازاریابی اینترنتی، تولید محتوا و سایر مسائل مرتبط با کسب‌وکار

در ادامه چند کتاب برای یادگیری نوع اول دانش پولدار شدن و موفقیت معرفی می‌کنیم:

کتاب چگونه ثروتمند شویم؟

کتاب چگونه ثروتمند شویم اثر برایان تریسی است که در آن راهکارها و رمز و رازهای ثروتمند شدن را به خوانندگان هدیه می‌کند.

نویسنده کتاب معتقد است ثروتمند شدن اکتسابی است و برای رسیدن به آن باید مهارت‌های لازم را آموخت و به کار گرفت.

در این کتاب با استراتژی‌هایی روبه‌رو خواهید شد که به شما در راه‌اندازی، ساخت، مدیریت و توسعه کسب‌وکارتان کمک می‌کنند.

کتاب اسرار ذهن ثروتمند

کتاب «اسرار ذهن ثروتمند» نوشتهٔ «تی. هارو اکر» و ترجمهٔ «مرتضی ذوالانوار» با موضوع «ثروتمند فکر کنید تا ثروتمند شوید» و «در بازی ثروت درون خود استاد شوید» نگاشته شده است.

چطور پولدار بشم؟ تی هارو اکر با استفاده از اصول و قواعدی که به دیگران می‌آموزد، توانست تنها در عرض 2 سال و نیم به یک میلیونر تبدیل شود. او از نام تجاری و منحصربه‌فرد ” فروشنده زبل” استفاده می‌کند.

هارو اکر در این کتاب در بخش اول به طرح اولیه پول در ذهن می‌پردازد و بررسی می‌کند که هر فرد چه ذهنیتی نسبت به پول دارد و این ذهنیت را از کجا دریافت کرده است.

سعی او در این بخش این است که به خواننده نشان دهد اغلب باورهایی که در مورد پول در ذهن شکل ‌گرفته است نادرست است و باید این ذهنیت را تغییر داد.

در بخش دوم کتاب اسرار ذهن ثروتمند نویسنده به پرونده‌های ثروت می‌پردازد که 17 تفاوت فکری بین افراد ثروتمند و افراد فقیر را شرح می‌دهد.

در هرکدام از این پرونده‌ها موضوع مدنظر شکافته می‌شود و در مورد آن توضیحات کاملی ارائه می‌شود. در نهایت هر پرونده با تأکیدات و تمرینات بسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های موفقیت و ثروت

کتاب دیوانگان ثروت ساز

کتاب «دیوانگان ثروت ساز» نوشته دارن هاردی و ترجمه شادی حسن‌پور است و با نام “قطار کارآفرینی” نیز منتشر شده است.

این کتاب جدیدترین اثر نویسندهٔ کتاب مشهور اثر مرکب است.

این اثر راهنمای خوبی برای کارمندان و کارآفرینان است و در آن «دارن هاردی» تمام پیچ‌وخم‌های زندگی امروز جامعهٔ بشری را معرفی می‌کند و به شما مهارت‌ها و اصول زندگی را می‌آموزد.

در قسمتی از متن این کتاب می‌خوانید:

«کتاب دیوانگان ثروت ساز اصول زندگی در دوران جدید است. دورانی که در آن از عصر انبوه‌سازی صنعتی خبری نیست و وعده‌ای داده نشده که برای اشخاص، امنیت شغلی و به‌تبع آن امنیت زندگی فراهم آورد.

به‌نوعی بازگشته‌ایم به یک قرن قبل که در آن نه‌چندان از استخدام‌های انبوه و جامعهٔ حقوق‌بگیر خبری بود و نه از کار بدون ریسک با حقوق سر ماه.

مسئولیت زندگی به معنای واقعی و عیان بر دوش خودمان قرار گرفته و این ماییم که باید گلیم زندگی‌مان را از آب بیرون بکشیم.

باید نه مثل پدران بلکه مثل پدربزرگانمان و ای‌بسا پدران پدربزرگانمان زندگی کنیم که در آن هر فرد، خودش یک کارفرما و کارآفرین بود و امنیت زندگی خود و خانواده‌اش را بر عهده داشت.

تکنولوژی، بار دیگر ما را به همان عصر کشانده و از حباب عصر صنعتی فاصله‌مان داده.

در این میان تنها کسانی موفق خواهند بود که فنون زندگی در عصر جدید را بدانند و به کار ببندند و فکر نکنند که آسمان همیشه این رنگی است…»

خواندن این کتاب می‌تواند به ما در یافتن راه درست ثروت کمک کند.

کتاب هایی برای پولدار شدن

سری کتاب‌های راز جذب پول در ایران

کتاب «راز جذب پول در ایران» نوشتهٔ «علی‌ اکبری» و در زمینهٔ پولدار شدن در بازار کنونی ایران با صد اسکناس هزارتومانی نگاشته شده است.

این کتاب در دو بخش اصلی و 11 فصل تدوین شده است. «باورت در مورد خودت چیه؟»، ‌ «وسعت فکری خودتونو گسترش بدین!»، «شوهر بی‌خاصیت من» و «همیشه باید خوب بود و از هر فرصتی استفاده کرد!» عنوان برخی از این فصل‌ها است.

نویسنده در نخستین فصل کتاب، با نثری روان آورده است:

«وقتی من باور و ایمان ندارم که صد متر رو می‌تونم توی نه ثانیه و حتی کمتر از اون بدوم، بدون شک نمی‌تونم و هرگز هم به خودم زحمت دویدنش رو نمی‌دم! چرا؟ می‌دونم که نمی‌تونم بدوم.»

وی در ادامه این فصل کوشیده با ارائه راه‌حل‌هایی مانند «تبدیل نمی‌توانم به می‌توانم!» مخاطب را در درک بهتر مطالب کتاب یاری دهد.

بخش دوم کتاب حاوی سه بخش شامل «چرا اکثر فعالیت‌های اقتصادی من و شما سرانجام نافرجامی دارن؟»، «با بازی پول همین لحظه و همین‌الان در ایران می‌تونی پولدار بشی» و «یاد بگیر چطوری کار کنی تا پولدار بشی!» است.

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

اگر واقعاً هدفتان پولدار شدن است، این کتاب را حداقل 10 بار بخوانید. کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» اثر «ناپلئون هیل» و ترجمهٔ «مهین خالصی» است.

این کتاب شامل پانزده فصل و از نخستین و جامع‌ترین کتاب‌هایی است که در قرن بیستم به معرفی روش‌های موفقیت در زندگی و کسب‌وکار پرداخته و این روش‌ها را که تا آن زمان تنها در اختیار معدود افراد موفق بوده، در اختیار همگان قرار داده است.

این کتاب پیشنهاد اولیه آن از سوی اندرو کارنگی، مؤسس و صاحب غول فولاد امریکا و دومین نفر در لیست ثروتمندترین افراد تاریخ به ناپلئون هیل ارائه شد و خود حاصل مصاحبه نویسنده با نزدیک به پانصد فرد موفق آن دوره از جمله فورد، ادیسون و … است.

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، اولین‌بار هفت دهه قبل و در سال 1937 منتشر گردید و تا به امروز مورداستفاده افراد مشتاق قرار گرفته است.

کتاب شامل پانزده فصل است و یکی از سه کتابی است که رندی گیج در درس رشد شخصی خود از آن نام می‌برد.

کتاب اثر مرکب

از جهاتی، کتاب «اثر مرکب» نوشتهٔ دارن هاردی را می‌توان جان کلام کتاب‌هایی دانست که در دهه‌های گذشته در زمینهٔ توانمندسازی و رسیدن به موفقیت منتشر شده‌اند.

شاید به همین خاطر باشد که شماری از نام‌آورترین اساتید جهانی رشته تریدری در دانشگاه، نظرشان را در مورد این کتاب نوشته‌اند و همگان را به مطالعهٔ دقیق و حتی چندبارهٔ آن دعوت کرده‌اند.

فلسفه و تفکر پشت این کتاب می‌تواند به حدی اثرگذار واقع شود و تحول ایجاد کند که هیچ بعید نیست در سال‌های آینده گروه‌هایی در فضاهای آنلاین و آفلاین شکل بگیرند که حامل اندیشهٔ اثر مرکب باشند.

این کتاب چنان پرمایه است که حسین یاغچی ویراستار مجموعهٔ «ثروتمندان خودساخته» درباره آن این‌چنین می‌گوید:

این کتاب را باید آمیخته با جان کنیم و در اکنونمان جاری سازیم و نتیجه‌اش را هم در مقیاس یک‌عمر متشکل از امروزها و این لحظه‌ها ببینیم و بسنجیم که گفت: «زندگی، آبتنی کردن در حوضچهٔ اکنون است.»

کتاب اثر مرکب و مضمون و هدف‌گذاری آن به نحوی است که مدیر، کارمند، مرد، زن، پیر، جوان و هر مخاطبی در هر قشر و سن و شغل و حرفه‌ای بتواند به فراخور نیازش از آن بهره‌مند شود و برای موفقیت و تداوم موفقیت به آن نیازمند باشد.

تا آنجا که نویسنده در مقدمه کتاب ادعایی بزرگ می‌کند و می‌گوید: مهم نیست چه چیزی یاد می‌گیرید یا از چه استراتژی و تاکتیکی استفاده می‌کنید، موفقیت در نتیجه اثر مرکب به دست می‌آید.

خلاصه کتاب اثر مرکب [پادکست بورسینس] را از دست ندهید.

کتاب های مفید برای ثروتمند شدن

کتاب چهارراه پول‌سازی

کتاب رابرت کیوساکی با موضوع «چهارراه پول‌سازی» و در قالب داستانِ «پدر پولدار و پدر بی‌پول»، از ما دعوت می‌کند که با گفتن این حرفِ کلیشه‌ای که فقط انسان‌های بد به ثروت می‌رسند و انسان‌های خوب، فقیر باقی می‌مانند؛ بیش‌تر از این خودمان را فریب ندهیم!

چون قرنِ 21 قرنی است که انسان‌های بسیار زیادی چه در کشورهای پیشرفته و چه در کشورهای جهان سوم، به‌خصوص با استفاده از امکانات اینترنت و فضای دیجیتال؛ در مدت کمی به ثروت‌های قابل‌توجهی رسیده‌اند و می‌رسند.

امروزه راهِ دستیابی به ثروت در مدت‌زمان معقول، داشتن سواد مالی است.

یعنی به‌کارگیریِ مجموعه روش‌هایی که هرکسی در هر سطح تحصیلی و با هر شرایطی می‌تواند آن را در مدت بسیار کوتاهی با گوش‌دادن به آموزش‌های رابرت کیوساکی یاد بگیرد و وضعیت زندگی خود را با استفاده از تکنیک‌های فوق‌العاده کاربردیِ او به نحو چشمگیری بهبود بخشد.

با مطالعه این کتاب می‌توانید راه‌ورسم کسب ثروت را بیاموزید.

کتاب راهنمای پدر پولدار برای سرمایه‌گذاری

راه‌های مختلف بسیاری برای پولدار شدن وجود دارد برنده‌شدن در قرعه‌کشی یا یک مسابقه تلویزیونی فقط 2 نمونه از راه‌های‌ شانسی ثروتمند شدن هستند.

شما می‌توانید با کم خرج‌کردن، کلاهبرداری، یا حتی دزدی ثروتمند شوید، اما همان‌طور که می‌دانید حفظ و توسعه پول از به‌دست‌آوردن پول مهم‌تر است و صدالبته کسی که مهارت سرمایه‌گذاری ندارد همهٔ ثروت خود را در آنی می‌بازد.

کتاب «راهنمایی پدر پولدار» برای سرمایه‌گذاری» نوشتهٔ «رابرت کیوساکی» و ترجمهٔ «ناهید سپهرپور» و از مجموعه کتاب «پدر پولدار» است و موضوع اصلی این کتاب امور مالی شخصی است.

نویسنده با نوشتن تفکرات ناب و دست‌اول اقتصادی در کتاب خود با نام پدر پولدار، پدر بی‌پول تمامی علاقه‌مندان به مباحث اقتصادی و مالی را مبهوت خود کرده است.

میلیون‌ها نفر با پیروی از نظرات خلاقانه رابرت کیوساکی توانسته‌اند به موقعیت‌های مالی و اجتماعی خیره‌کننده‌ای در جهان دست یابند.

از جمله ویژگی‌های بارز تفکرات و نظریات کیوساکی می‌توان به کاربردی‌بودن آنها و ارتباط فوق‌العاده این نظریات با زندگی واقعی افراد جامعه اشاره کرد.

شاخص‌های متعدد رابرت کیوساکی و کتاب‌های پرفروش وی توانسته است تحسین بزرگانی چون آنتی رابینز و دونالد ترامپ را برانگیزد.

رابرت تی. کیوساکی نویسنده کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول، صاحب پرفروش‌ترین کتاب سال در طول شش سال اخیر شده است، بنابراین خواندن این کتاب خالی‌ازلطف نخواهد بود.

کتاب 50 توصیه از وارن بافت برای ثروتمند شدن

ما آموزش‌های وارن بافت را فقط به دلیل ثروتی که دارد به شما توصیه نمی‌کنیم؛ بلکه او علاوه بر ثروتمند بودن، یک مغز متفکر اقتصادی است که همهٔ ما می‌توانیم زندگی خود را با استفاده از شیوه‌های او بهبود بخشیم.

حتی اگر وارن بافت خود یک میلیاردر نبود، بازهم تجربیات او در بسیاری موارد قابل‌استفاده بود، او می‌گوید:

«وال‌استریت» جایی است که مردم با ماشین‌های لوکسِ «رولز رویس» به آنجا می‌آیند تا از کسی راهنمایی بگیرند که با مترو به آنجا آمده است!»

جالب اینجاست که آموزش‌های وارن بافت برای یک سرمایه‌گذار و کسی که می‌خواهد رشد اقتصادی خود را از نقطهٔ صفر آغاز کند؛ به یک‌میزان مفید است!

توصیه‌های او می‌تواند تصمیمات شما را متحول کند برای مثال می‌گوید: من فکر می‌کنم اگر شما کارهایی را انجام بدهید که دوست ندارید، نشانهٔ این است که دیوانه شده‌اید!

این کار، شبیهِ این است که ازدواج‌کردن را برای دوران پیری نگه‌داریم!»

از این کتاب، مهم‌ترین مهارت‌ها و ویژگی‌هایی را خواهید آموخت که باعث شدند وارن بافت تبدیل به بهترین سرمایه‌گذار تاریخ شود.

تلاش کنید کتاب‌های معرفی شده را مطالعه کنید، حتی با وجود ترس، نبود همراه و تنهایی باز هم دست به اقدام بزنید و ایده‌های خود را عملی کنید. غلبه بر ترس، خودباوری، تلاش و استمرار راز موفقیت شما خواهد بود.

کتاب قله‌ها و دره‌ها

کتاب قله‌ها و دره‌ها نوشته اسپنسر جانسون است. نویسنده‌ای که به مسائل پیچیده و مهم می‌پردازد؛ اما راه‌حل‌های ساده برای آن‌ها ارائه می‌کند.

در این کتاب شما خواهید آموخت چطور لحظات سخت و خوب زندگی‌تان را مدیریت کنید تا به یک زندگی عالی و موقعیتی وصف‌ناپذیر دست پیدا کنید. قطعاً اینکه بدانید در سختی‌ها چگونه باید رفتار کنید می‌تواند به شما در کسب ثروت کمک کند.

سؤالات متداول

چگونه در یک هفته پولدار شویم؟

هیچ‌کس یک‌شبه پولدار نشده است و قطعاً برای ثروتمند شدن نیاز به صبر و تلاش خواهید داشت.

آیا پولدار شدن در ایران ممکن است؟

اگرچه اوضاع اقتصادی در ایران کمی نامساعد شده است؛ اما باز هم راه‌های رسیدن به ثروت بر شما بسته نیست. اگر در مسیر درست تلاش کنید حتماً موفق خواهید شد.

آیا با فکر می‌توان پولدار شد؟

اینکه صرفاً فکر کنید و بدون دست به عمل زدن، انتظار پولدار شدن داشته باشید کمی دورازذهن است؛ اما قطعاً افکار ما بر روی زندگی ما اثرگذار خواهند بود پس مثبت‌اندیش باشید.

برای پولدار شدن چه چیزی می‌توانیم بفروشیم؟

باتوجه‌به بودجه‌ای که در اختیار دارید می‌توانید مواد غذایی، صنایع‌دستی و هنری تولید کنید و به فروش برسانید.

چگونه با سرمایه کم پولدار شویم

بهترین تصمیم این است که سرمایه اندک خود را برای یادگیری یک مهارت صرف کرده و یک کسب‌وکار کوچک را شروع کنید، در مدت کم و با پشتکار قطعاً می‌توانید آن را گسترش بدهید.

آیا بدون سرمایه اولیه می‌توان پولدار شد؟

بله شما می‌توانید با بازاریابی و تولید محتوا و ارائه خدمات متنوع دیگر بدون داشتن سرمایه اولیه قدم در مسیر ثروتمند شدن بگذارید.

سخن پایانی

همه افراد دوست دارند که پولدار شدن را تجربه کنند و بتوانند به اهداف و آرزوهای خود تحقق ببخشند، ما نیز در ایران به دنبال کسب درآمد بیشتر و بهتر هستیم.

در این مقاله تلاش ما بر این بود که راهکارهایی را برای کسب درآمد و نقشه راه  ثروتمند شدن در ایران ارائه دهیم. همچنین کتاب‌هایی را معرفی نمودیم که می‌توانند چراغ راه شما باشند و مسیر را برای شما هموارتر کنند.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

چگونه پولدار شویم؟

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

77 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
رحیم نجفی

میخوام ی کسپ کاری داشته باشم

نگین فرجام

سلام وقت بخیر ممنونم بابت جمع‌آوری این مطالب مفید و ارزشمند. البته وقتی هیچ سرمایه‌ای نداری عملی کردنش یکم سخته. بارها تو بیزینس اینسایدر و دانشگاه کسب‌وکار دیدم که بهترین سرمایه‌گذاری روی خودمونه اما همین سرمایه‌گذاری رو خودمون هم نیاز به سرمایه داره

Behzad

سلام چقد سرمایه داری . اگه خواستی بیا یه پرورش ماهی قزل آلا بزنیم . زمین هم از من.

محمد

سلام دوستای عزیزم اسم بنده محمد هستش وکارای خیر زیادی انجام دادم و میدم و امیدوارم بیشترم بشه به لطف الله که به یگانگیش سوگند هر چه دارم از اوست
من الان دارم طرحی روانجام میدم که بتونم افرادی رو براشون کار درست کنم بدون حضور فیزیکشون و سر هر ماه حقوقشونو بگیرن بیشتر برای کسایی دارم این کار رو میکنم که سرمایشون کمه مثلا ۲۰۰تا ۵۰۰ هزار تومنه و واقعا نمیتونن بیشتر از این مقدار رو فراهم کنن و به لطف خدا کاری میخوام بکنم که با این سرمایه کم حداقل ماهی ۱تا ۵ میلیون براشون در آمد ثابت داشته باشه بدون اینکه بخوان حضور فیزیکی داشته باشن چون واقعا شرایط طوری شده که نمیشه خرج زندگی رو داد من درک میکنم مردمم رو و به الله سوگند میخورم کسایی که الان تو فقر هستن رو بینهایت ثروتمند میکنم من یک جوون هستم هم سن هام به فکر خرج زندگی رو درآوردنن ولی من به الله سوگند به زندگی خودم اصلا اهمیت نمیدم تا زمانی که حال مردمم خوب نباشه یک لحظه به زندگی خودم فکر نمیکنم این متن شروع این پروژه جدید من هست که علاوه بر کمک های قبلیم این بار هم بتونم مردم ایران رو کسایی که زندگی براشون سخت هست رو راحت کنم عاشقتونم به زودی زود تا چند روز آینده در همین سایت زیبا و پر انرژی اطلاع رسانی میکنم که پروژه چطوری باید انجام بدین مراحلشو دوستون دارم زیباترین مردمان ایران

نیما

چقدر قسم می خوری!

مهدی

با سلام بنده بچه روستا هستم زمین کشاورزی با موقعیت های عالی زیاد دارم خودمم مکانیک هستم ولی سرمایه زیاد ندارم تجربه واسه راه اندازی سرد خانه میوه ندارم تحقیقاتی هم که کردم سود دهی عالی داره
اگه کسی باشه در این زمینه تجربه داشته باشه و سرمایه مایل به شراکت هستم اینم شمارمه 09037429330

فیروزی

سلام دوستان میدونید باخوندن نظراتتون حس کردم که منم باید یه چیزی بنویسم که بهای خواندن مقاله ای که خوندم رو بدم همون ذکات مکات //خوب هیچ چیز اول کامل نیست پس هدف ، کامل کردن یا شدنه واین کار هم فقط وفقط از طریق عمل گرایی انجام میشه پس اگه وارد وادی طلب شدی یا واقعا از ته دلت میخوای برنده بازی بشی چندتا ایده بهتون پیشنهاد میدم. باشد که برخیزید و بدرخشید واگر ناکرده نتیجه نگرفتید بدانیدکه باید برخیزید و برخیزید تا بره ها شیر شوند به امید ان روز
//حتما نیاز به یه ایده فوق العاده و جادویی با سرعت رشد در سطح عالی نیست میتونی فقط و فقط با استفاده از یه ایده موفق که تو یه جای دیگه جواب داده موفق بشی //خب برای شروع از 100شروع نکن،اول از یه مغازه یا یه نمونه از کالا یا یه چندتایی نهال یا بذر شروع کنید نیازی به عجله کردن نیست ، عجله احتمال شکست در اینده رو زیاد میکنه
خوب بقیه اش رو میتونید از گوگل گوگولی بپرسید یا از دیگران مشورت بخواهید
پیشنهاد//
ایده // یه گروه بسازید از افراد جویای کاردر شهرهای مختلف و بشینید باهم درباره قیمت های انواع کالا ها باهم صحبت کنید اینجوری میتونید یه شبکه قدرتمند از خرید وفروش درسراسر ایران راه بی اندازید .کفش مارک دارعالی با قیمت خیلی ارزان رو از سیستان بفرستید به شریکتون در تهران اونجا بازاریابی کنید و بفروشید بعد چندین کالا رو از تهران بفرستید سیستان . کلا جزییات زیادی داره ولی مطمئنم که خودتون میتونید این ایده رو تراش بدید و یه الماس بسازید البته بهتون بگم که این رو تجربه کردم و یه چیز تخیلی یا ایده غیرممکن نیست مثلا من از گناوه عطر میخریدم وتوشیراز با سه برابر قیمت میفروختم و هرسه تامون، صددرصد راضی بودیم، چای گیلان رو به ایلام ،شانی رو از عسلوییه به کرمان ،سوغات اصفهان رو به جهرم ،مسقطی لار رو به بندر عباس….حالا ما دو نفر بودیم و واسه لذت و تمرین فروش این کار رو میکردیم فکر کنید اگه هزار نفر از هر شهرستانی دور هم جمع بشن و تبادل اطلاعات بکنن اون وقت چی میشه…
به این کار تو اقتصاد میگن آرمیتراژ
ایده بعدی ////کسانی که زمین کشاورزی دارن اگر مشکل مالی دارن فقط و فقط از تنبلی خودشونه چرا /خاک ،اب و زمین رو می برید جهاد سازندگی بعد از ازمایش میدونید چه محصولاتی در اون زمین بازدهی بهتری دارن بعد وارد باارزشترین بازار ایران میشوید/جاویژه اقتصادی ایران /گنج پنهان شده ایران صنعت گیاهان دارویی فقط بکارید از کاکتوس میوه دار گرفته تا گون و بابونه و….. اگه سرمایه و روابطی با المان داشته باشید تضمین میکنم تو پنج سال میلیارد فروش داشته باشید
قدم بعدی کشاورزی نوین ،پهپاد سم پاش بخرید نه تنها زمین خودتون رو سم پاشی میکنید بلکه می تونید زمین های دیگه رو سمپاشی کنید/میتونید تو زمان بیکاری پهپاد، از اون بعنوان دستگاه فیلمبرداری استفاده کنید یا کرایه بدید اگه بیشتر سرمایه دارید یه پیج حرفه ای درباره کار و زندگی در مزرعه بسازید/ یه وبلاگ خوب درست کنید بازم اگه بیشتر سرمایه دارید وارد حوزه طلایی گردشگری یا بوم گردی شوید نه تنها افراد خارجی بلکه میتونید واسه بروبچ ایرونی هم تور بزارید حالا وارد عصر جدید میشیم با انجام قدم های قبلی شما یه غاز تخم طلایی دارید /آیا به همین راضی هستید ؟ اگرنه پس ادامه بدهید یه استخر ابیاری دو منظوره هم برای مزرعه هم برای پرورش ماهی قدم بعد پروش موازی یا همزمان حیواناتی که بهتون کمک میکنن یا سوداوری دارن همچنین برای استفاده در تور گردشگری مثال یه جفت الاغ یا گاو اگه از ریسک مرگ و میر حیوانات گران میترسید پس تخم مرغ هایتان را در یک سبد نگذارید /مرغ /کبک/بلدرچین/شترمرغ/قورباغه /زالو/مار/عقرب/و…..
/پول هایتان را پس انداز کنید وقت تاسیس یک اسطبل اسب است البته یه خورده رویایی به نظر میرسه ولی بهش فکر کنید /سبک و سنگینش کنید واسش طرح و برنامه بنویسید عیب هایش رو اصلاح کنید خوب این واسه زمین دارا بود
ایده /اگه سرمایه دارید/ماشین های سیار که تبدیل به رستوران خیابونی کوچک میشوند البت که باید یه کم خلاق باشید مثلا تو شهر ما هیچ سرگرمی ای نیست یه دوست خلاق یه ماشین اینجوری خرید روشنایی ،چندتا میز و صندلی و موزیک /و البت همراه با فصل های سال غذاهای مختلف سرو کنید مثال سمبوسه /دونات /قهوه/سیب زمینی سرخ کرده و….
واسه اینکه از مقاله دوستمون بیشتر نشه فقط ایده ها مینویسم
وارد کردن قهوه / بو دادن و پودر کردن قهوه ،سودی 150درصدی داره /تولیدی لوازم تحریر برای مشاغل خانگی یا ساخت و پخش جعبه کادو ، میتونید تو بازار کادو سازی ثروتمند شوید فقط مثلا یه پرینتر سه بعدی بخرید و مجسمه افراد رو واسه کادو بسازید/ پرینتر سه بعدی به زودی یه طوفان به پا میکنه اگه سرمایه دارید و از کامپیوتر سررشته دارید این ایده فوق العاده است پرستیژ بالایی هم داره چون جدیده میتونید با یه کم سرمایه تعمیرکاریش رو یادبگیرید و جزء محدود تعمیرکاران تو ایران شوید خلاصه // تولید زغال//بچه های جنوب ،تولید خرما ، مبل سازی با خرما،کلوچه خرمایی،شیره خرما و….//صنایع تبدیلی در ایران بازار خیلی خیلی بکری داره که میتونید پول پارو کنید مثال تعاونی بازیافت بزنید ایران سلطان دور ریختن مواد ارزشمند است همین بس که بازیافت طلا و پلاتین از وسایل الکترونیکی از استخراج طلا از معدن مقرون به صرفه تر است(البته بعضی از معدن ها نه همه آن ها)// تولید اسانس و پودر میوه از ضایعات میدان تره بار///بازیافت داروهای فاسد//بازیافت نخاله های ساختمانی/ /بوتیک زنانه همراه با خیاط،فروش کالابصورت شخصی سازی شده برای مشتری{میتونید لباس بخرید و تو مغازه لباس رو براتون فیکس بدنتون میکنن،اگر مثل من باشید که لباس های آماده به تنم نمیشینه متوجه ارزش این ایده میشوید/اگه میلیارد سرمایه داری میتونی جهشی کار کنی /یه دوستی دستگاه خورد کننده لاستیک ماشین رو از چین وارد کرد بعد از خراب شدن دستگاه و بازکردن آن برای تعمییر فهمید که میشه تو ایران با وسایل بومی یه جورایی یه دستگاه بهتر از نسخه چینی ساخت (شما که نمیخواهید بمب افکن مهندسی معکوس کنید) خلاصه با خرید یه دستگاه برش فلزی تونست یه نمونه ایرانی بسازه و بعنوان کارآفرین برتر شناخته شد و الان یه ثروتمند موفقه وشغلش شده مهندس معکوس کننده تکنولوژی های پیشرفته / بومی ساز واردات رو سرچ کنید هزاران ایده جدید واستون پیدا میشه البته نیاز به سرمایه زیادی داره///اگه میلیارد سرمایه داری روی مشوق های صادراتی هم میتونی تحقیق کنی مثلا کشمش رو با 5 درصد مشوق صادراتی صادر کنید و از اون ور موز رو که تعرفه 26 درصدی گمرگی داره با فقط 6درصد تعرفه به عنوان یه کارافرین که به کشورش خدمت میکنه وارد کنید بعد از چند سال شما عسکراولادی هستید//ودراخر از اینترنت بگم گه اینده متعلق به شبکه اینترنت بخصوص گوشی همراه ، اگر سرمایه دارید ایده ندارید ، روی استارتاپ هایی که توانایی رشد تصاعدی دارند سرمایه گذاری کنید مثل اپارت یا دیجی کالا یا مثال هایی از این دست ،اگرتو زمان مناسب روی یک استارتاپ سرمایه گذاری کنید صددرصد موفق میشوید مثلا پدر جف بزوس مالک امازون وقتی امازون یه کتاب فروشی کوچیک بوده روش سرمایه گزاری کرده و چند درصد از سهام بهش تعلق گرفته حالا امازون یه غوله و اون چند درصد سهام ،میلیاردها دلار ارزش داره /تنها چیزی که هست باید تحلیل کنید ،تحقیق کنید و درزمان مناسب سرمایه گذاری کنید //حالا اگه سرمایه ندارید یکی از ایده ها همین دنیای اینترنته مثل مالکان دیجی کالا ،برنامه نویسی یادبگیرید بازار اینترنت رو رصد کنید نیازها و مشکلات و ای کاش ها رو بیابید دراخر یه برنامه یا سایت یا اپلیکیشن بسازید و با کسانی که سرمایه دار هستند قرارداد بنویسید تا بتونید یه کسب و کار موفق دیگه در ایران بسازید امیدوارم که تونسته باشم جرقه ای درذهنتون روشن کنم برخیزید و بدرخشید

مژده

با تشکر از صحبت های دوست عزیز. اما من واقعا نمی دونم از کجا و چطوری شروع کنم، اگر بتوانید راهکار بیشتری ارائه نماید سپاسگزار خواهم بود

نجمه

وای عالی بود عالی یه دنیا ممنون
کاش بیشتر در مورد بازارهای مالی میگفتید. کاری که خودم زمان نزارم و پول برام کار کنه نه من برای پول کار کنم.
اگه کسی بتونه کمکم کنه ممنون میشم.

مهران حسین پور

عالی ممنون از راهنماییت

مهران حسین پور

ممنون دوست عزیز

زینب

عالی بود چه جوری میتونم از شما راهنمایی بگیرم؟

امیر

سلام میتونم باهاتون در ارتباط باشم برای راهنمایی

اتابک

بسیار عالی ممنون دوست عزیز درود خداوند بر شما باد که آنقدر انرژی مثبت وارد این فضای ما آرام کردین تشکر ویژه از شما دارم

علیرضا

سلام من ثرمایه ای دارم ولی نمیدونم چیکار کنم اونوقتی ک پول نداشتم کلی ایده تو سرم بود حالا ک پول دارم ایده ندارم
09300643230واتساپ

امیر

سلام میتونم باهاتون در ارتباط باشم برای راهنمایی

نیکا

سلام وقت‌تون بخیر
من دلم می‌خواد که پولدار بشم یعنی انقدر پولدار بشم که دیگه به هیچ چیز تو دنیا احتیاج نداشته باشم و همه‌چیز رو داشته باشم من همش در روز دارم به این فکر می‌کنم که چه شغلی رو انتخاب کنم که داخلش خیلی پول باشه کلاس نهم هستم امسال باید انتخاب رشته بکنم ولی من بیشتر به پولش دارم فکر می‌کنم تا علاقه به اون شغل لطفا کمکم کنید خیلی خیلی ممنونم ازتون

ممد

این حرف درست نیست همیشه یه راهی هست

بابایی

بورس به حد اشباع خودش رسیده است . به نظر من بعد از ۴ سال دیگر که تورم سالیانه و ریزش بورس که در جهت کمک به یافتن قیمت واقعی بورس در بازار در حرکت خواهد بود . بهترین موقع خرید سهام است .نه الان .با این قیمتهای کاذب بورس . شرکتهایی که همه کارایی کمتر و راندمان پایین داشته و حتی توان پرداخت حقوق کارگران خود راهم ندارند .

محمدمهدی

سلام
امید وار باش
وارد قرن جدید شدیم
خیلی سختی ها مثل
کرونا سیل زلزله بی پولی بی کاری بی اشتیاقی نا امیدی های بسیار و دشواری های عجیبی رو پشت سر گذاشتیم

خیلی ها تو همین سختی ها شروع کردن و الان نسبت ب جایگاه اولیشون خیلی تغییر کردن

تنها چیزی ک میتونه کمک کنه بهمون امیدواری تلاش زیاد و برنامه ریزیه

مطمئن باش امیدوار ک باشی
میتونی تلاش کنی
و برنامه ریزی ک داشته باشی
تلاشت اثر بخشِ

اگه بی فایده بود
انسان تنها و برهنه
توی دنیا ب این جایگاه نمیرسید

سرسخت باش و مُصِر
ب آرزوهات پایبند باش

محمد

من فکر کردم اینجا فقط منم دنبال پول میگردم …🤣🤣🤣🤣والا ما کارو بار خودمونو داشتیم …پخش عمده سیسمونی بودم هفت سال خاکشو خوردم بعدش واسه خودم کار راه انداختم به همه چی رسیدم ولی تنها بدبختیم این شد ک دولت و کشورم زیر پامو خالی کرد بیشتر از نصف جنسامو به عنوان کالای قاچاق گرفتن بردن و خوردن یه کوزه اب هم روش منم دستم به جایی بند نشد ..الباقی اجناسمم فروختم تا بتونم خودمو از دست طلب کار نجات بدم ….و دیگه چیزی برام نموند … الانم به شغل شریف اسنپ رو اوردم چون دیگه ن پولی دارم ن اون طوری ک من زمین خوردم بتونم بلند شم …به نظرم بلند شدن دوباره من تو این تورمی ک کشور واسمون ساخت به پول زیادی نیاز میشه…ک منم دیگه ندارم …. و به این نتیجه رسیدم ک باید در لحظه زندگی کنم ..و بیخیال بشم…همین…😐😐

مش نعمت

داداش چقدر سختی کشیدی😢😢😢متاسفم داش.
نگران نباش منم بع همین ایده تو رسیدم و خلاص ولی هنوز هم ته دلم یکم امید دارم پس تو هم امیدوار باش💪💪💪

Sajad

سلام ی کتاب خوب در زمینه ثروت برای شروع بهم معرفی کنید ک خودتونم ازش راضی بوده باشید.؟ممنون

امیرحسین

سلام دوست عزیز یه سوال ازتون داشتم من میخوام وارد بورس شم میخواستم بپرسم بورس خوابیده؟یا هنوز میشه ازش یه چیزی گیر اورد

هستی

سلام
تو بورس اصلا شرکت نکن من خواستم سهام بگیرم اما چند نفر به من گفتند نه

آرمان بختیاری

با سلام و عرض ادب

پا بزار روی ترست و فقط روبه جلو پیش برو چون هدف تو منتظر توست از وقتی که داری استفاده کن چون تو الان قدرت داری خودت رو در اینده که دوست داری که بشه تصویر سازی کن و در راستاش تلاش کن.

موفق باشد

میلاد

چطوری توی ۱۴ سالگی با این کرونا پول دربیارم اهتیاج شدید دارم میشه کمک کنید؟؟؟
لطفا لطفا لطفا بگید

حمید

برو اسنپ کار کن 😂😂

https://hooshmandbms.ir/

من اثر مرکب رو خوندم و واقعا خیلی خوب توضیح داده. اینکه موفقیت یک شبه حاصل نمیشه و زمان میبره خیلی خوب بیان کرده. خصوا تو مثال سه تا دوستی که اول کتاب زده

مهدی

باپول اندک نمی شود ارزوهای بزرک کرد.ولی میشود سرمایه گذاری کرد.(مثال.دربورس.بیمه عمر.مشارکتی خریدن خانه،ماشین

ممد

این حرف درست نیست همیشه یه راهی هست

زینب

خرید خونه سرمایه اندک میخواد؟؟؟؟

Pk

ممنون خوب بود.

بابایی

بورس به حد اشباع خودش رسیده است . به نظر من بعد از ۴ سال دیگر که تورم سالیانه و ریزش بورس که در جهت کمک به یافتن قیمت واقعی بورس در بازار در حرکت خواهد بود . بهترین موقع خرید سهام است .نه الان .با این قیمتهای کاذب بورس . شرکتهایی که همه کارایی کمتر و راندمان پایین داشته و حتی توان پرداخت حقوق کارگران خود راهم ندارند .

محمد آرمند

سلام دوستای گلم خیلی خوشحالم که میتونم ببینم هنوز کسایی هستند که دیوانه وار پشت هدف و برنامه ریزی زندگیشون هستند
امیدوارم و برای تک تکتون آرزوی سعادت و خوشبختی دارم
هر کسی که اصالت داره حتما یک رسالت هم داره
که فقط خودش در درونش میتونه این شعله رو روشن نگه داره تا بتونه هدفهایی که داره نه تنها برای رشد خودش بلکه برای ایجاد ارزش و الگو بین انسانهایی که به کمک فکری و مالی نیاز دارند کمک کنند تا هممون سهم زیبا و قشنگ تری از پیرامونمون پیدا کنیم و داشته باشیم .
اگر فکری تو رو به وجد آورد و با حیجان از جات بلند شدی نتونستی خندت رو کنترل کنی
مطمعن باش بهترین و بهترین و بهترین حس دنیا رو تجربه کردی و باید به خودت افتخار کنی
چون اون فکر ابتدای راه خوشبختی شما هستش
و این شعله رو باید همیشه روشن نگهش داری تا بتونی بهش برسی
اون ( استعداد تو هستش )
اون ( همه چیز تو میشه )
اون ( مثل ناموسته )
پس ازش محافظت کن و اولین قدم رو در راهش بردار
تا چشم به هم بزنی نصف راه رو رفتی
امیدوارم این حس درون همتون به وجود بیاد

mohsen

سلام محمد جان. مطلب تو از خود متن اصلی هم بهتر بود.سپاس

Kosar

من یک ساعت پیش اون حسو پیدا کردم و حالا با خوندن این متن و پیام تو مطمعنم ک این حس همون راه خوشبختیه ک همه ی ما باید با تلاش خودمون بهش برسیم و با هر شکستی سر خم نکنیم

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
77
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx