اکوسیستم گردشگری WeGold: تحول در توریسم آسیا با بلاک‌چین

blank

 به دلیل افزایش قشر متوسط و افراد نسل هزاره، شاهد انفجار صنعت گردشگری آسیا با رهبری چین بوده‌ایم. با وجود اقتصاد رو به نزول، این گردشگران در سال 2017، 50 درصد بیشتر از سال گذشته آن برای گردشگری و مسافرت هزینه کرده‌اند (براساس آمارهای World Travel & Tourism Council).

افزایش ثروت ساکنین محدوده جنوب شرقی آسیا یکی از دلایل این رشد است.

اندازه بازار گردشگری چین و آسیا

عناوین مطلب:

در سال 2014، موج گردشگران و مسافران خارجی چینی از آمریکا پیشی گرفت تا در تعداد توریست و مقدار هزینه، به رتبه اول دنیا تبدیل شود. این آمارها در شرایطی است که فقط 4 درصد از جمعیت چین دارای پاسپورت هستند که نشان‌دهنده پتانسیل عظیم بازار گردشگری جهانی چینی‌ها است.

نمودار زیر را ببینید:

افزایش تعداد گردشگران چینی

تعداد مسافران و گردشگران خارجی چینی از 120 میلیون نفر در سال 2015 به به 220 میلیون نفر در سال 2025 می‌رسد. این میزان رشد برای هنگ‌کنگ و ماکائو، از 50 میلیون نفر به 120 میلیون نفر خواهد بود.

این رقم در حال افزایش، بیش از کل مسافران خارجی آمریکا در سال 2015 خواهد بود که 68 میلیون نفر بودند. (براساس تحقیقات گلدمن ساکس).

در خصوص رزرو آنلاین انجام گرفته توسط گردشگران، سهم چین از 17 درصد فعلی دنیا تا سال 2020 به 24 درصد خواهد رسید، در حالیکه این سهم برای آمریکا، کاهش از 32 تا 26 درصد را نشان می‌دهد.

مقایسه گردشگران چینی با آمریکایی

آسیای جنوب شرقی، دارای سریعترین رشد

اولین مقصد 120 میلیون مسافر چینی، منطقه جنوب شرقی آسیاست (غیر از هنگ‌کنگ و ماکائو). این موضوع باعث افزایش سهم توریسم در تولید ناخالص داخلی کشورهای منطقه شده است.

این موضوع به طور طبیعی باعث رشد و توسعه محصولات و سرویس‌ها در حوزه توریسم شده تا پاسخگوی نیازهای این موج در حال رشد از مسافرین چینی باشد.

مقاصد گردشگران چینی‌ در نقشه زیر مشخص است:

توریست های چینی کجا می روند؟

با در نظر گرفتن عواملی مانند افزایش حقوق و درآمد افراد ساکن چین، وجود انتخاب‌های بیشتر برای گردش بهتر و توانایی سفر مقرون‌به‌صرفه‌تر به مناطق، نباید تعجب کرد که منطقه جنوب شرقی آسیا دارای سریعترین رشد مسافران و گردشگران خارجی بوده است.

براساس آمارهای ارائه شده توسط مسترکارت، در سال 2016 بیش از 45 میلیون سفر بین‌المللی توسط ساکنین کشورهای جنوب شرقی آسیا شامل سنگاپور، مالزی، تایلند، فیلیپین، اندونزی، میانمار و ویتنام انجام گرفته است.

مشکل

با وجود بازار خوب و آینده عالی که در انتظار صنعت گردشگری جنوب شرقی است، مشکلاتی در این حوزه وجود دارد.

سلطه بزرگان

همانند اکثر صنایع، توریسم نیز تحت سلطه شرکت‌ها و موسسات بزرگ قرار دارد. تمرکز روی سودآوری و نه خواسته مشتریان، به طور طبیعی اولین اولویت و هدف این شرکت‌هاست. بنابراین مشارکت‌کنندگان جدید در سیستم فعلی، نمی‌توانند از ابتدای کار، در فرایند تولید ارزش مشارکت داشته باشند.

بهترین تجربه مسافرت، بطور همیشگی در دسترس نیست

ارائه‌کنندگان سرویس‌های مرتبط با توریسم که بطور محلی فعال هستند، معمولا بهترین تجربه و سرویس را برای غوطه‌ور کردن افراد در یک فرهنگ جدید ارائه می‌دهند. بسیاری از این سرویس‌دهندگان محلی، ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز و فعالیت‌هایی اکوسیستمی مناسب آن منطقه را به گردشگران ارائه می‌دهند.

با این حال، شرایط و قوانین توسط افراد دارای سلطه بر بازار تنظیم می‌شود و گردانندگان این سرویس‌های محلی منابع لازم برای دسترسی به مشتریان خارج از کشور را ندارند. علاوه بر مشکلات یافتن مشتری، آنها توانایی مالی برای حضور موثر در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های تجارت الکترونیک را دارا نیستند تا بتوانند به شکلی ساده، خودشان را در دسترس نسل جدید مسافران قرار دهند.

این موضوع که چینی‌ها از شبکه‌های اجتماعی متفاوتی مانند وی‌چت، Weibo و Youku و روش‌های پرداخت متفاوتی مانند WeChat Pay و Alipay استفاده می‌کنند نیز، غلبه بر چالش‌های دستیابی به بازار هدف را بیش از پیش سخت‌تر می‌کند.

حاشیه سود پایین

با مدل سنتی توزیع کسب و کارهای گردشگری، بازیگران کوچک این بازار اغلب اوقات مجبور به پذیرش شرایط غیرمنصفانه بازیگران بزرگ می‌شوند که در نهایت باعث کاهش سودآوری آنها می‌شود. از جمله این شرایط می‌توان به مجبور شدن برای ارائه پایین‌ترین قیمت، انتظار طولانی‌مدت برای پرداخت‌ها و افزایش شدید هزینه‌ها اشاره کرد.

نتیجه این شده که ارائه‌کنندگان واقعی نیازهای گردشگران مشتاق، مجبور به کاهش اعتبار و کیفیت خود گشته‌اند که در نهایت باعث عدم برآورده شدن انتظارات مشتریان می‌شود.

اعتبار دزدیده شده

در حالیکه بازیگران بزرگ سنتی در این بازار در کل زنجیره توزیع مشارکت دارند، شاید بزرگترین ناعدالتی این باشد که آنها در واقع در حال بهره‌گرفتن و استفاده از کار و زحمت دیگران هستند.

نسل جدیدی که از طریق گوشی‌های موبایل اقدام به گرفتن تصاویر و به اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی می‌کند، بازاریابان حقیقی این شرکت‌های بزرگ به شمار می‌روند. و متاسفانه پلتفرمی نیز وجود ندارد که بتواند به مشارکت این افراد در تولید محتوا پاداش دهد و به این طریق از مشارکت آنها قدردانی شود.

پلتفرم Wegogo

این پلتفرم در سال 2015 با هدف معرفی بهترین مقاصد گردشگری همانند دروازه‌های جزایر، ماجراجویی‌ها، اکوتوریسم و فعالیت‌های محلی به گردشگران و مسافران آسیایی ایجاد شده است.

در سال 2016 این پلتفرم یک اپلیکیشن گردشگری مبتنی بر WeChat معرفی نمود که به توریست‌های چینی قابلیت یافتن و رزرو مقاصد گردشگری را در منطقه جنوب شرقی آسیا می‌داد.

به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای رشد تعداد کاربران این اپلیکیشن و پذیرش توسط بازار، کمپین‌ها و بروزرسانی‌های زیادی مانند انتشار نسخه IOS اپلیکیشن و اتصال به درگاه‌های پرداخت پرطرفدار در بین چینی‌ها و اتصال به سیستم کارت اعتباری بین‌المللی انجام شد.

نتیجه‌ای که تا الان حاصل شده شامل ارائه 400 تجربه منحصربه‌فرد گردشگری، 10 جزیره و 5000 تراکنش است.

اپلیکیشن Wegogo نشان داده در حوزه گردشگری، تقاضا برای چنین تجربیاتی وجود دارد، تجربیاتی که بسیاری از آنها توسط سرویس‌‌دهندگان کوچک محلی که نمی‌توانند در پلتفرم‌های مشهور و بزرگی مانند Ctrip، Tuniu و Alitrip فعال باشند ارائه شده است.

راهکار مبتنی بر بلاک‌چین

توکن گردشگری پلتفرم Wegogo با نماد WGD اولین بلاک‌چین در زمینه گردشگری است که قصد دارد به موج در حال رشد گردشگران چینی (که بازار بیش از 216 میلیارددلار در رزرو آنلاین دارد) سرویس‌های خود را ارائه کند. این موج از گردشگران دارای رشد دو رقمی 23 درصدی خواهد بود که در مقایسه با رشد 5 درصد ایالات متحده و بازار 200 میلیارددلاری آن، رقم بالایی محسوب می‌شود.

Wegogo به عنوان یکی از پیشروان حوزه گردشگری در آسیا، در نظر دارد تکنولوژی بلاک‌چین را برای یک اکوسیستم مشارکتی گردشگری که بصورتی منصفانه از طریق پرداخت توکن‌های WeGold پاداش و جایزه به مشارکت‌کنندگان می‌دهد را توسعه دهد.

این مدل انقلابی مبتنی بر تقسیم عادلانه که به لطف ویژگی‌های خاص بلاک‌چین فراهم شده است، دارندگان موقعیت فعلی در صنعت گردشگری و مدل ناعادلانه آنها را به چالش می‌کشد.

اکوسیستم توریستی WEGOGO

اکوسیستم عادلانه و غیرمتمرکز گردشگری

وجود ویژگی‌های زیر، به منصفانه بودن این اکوسیستم گردشگری کمک شایانی کرده است.

ارائه پاداش به خاطر مشارکت 

انگیزه دادن به کاربران و وفادار کردن آن، کاری است که در بسیاری از شبکه‌ها و پلتفرم‌ها انجام می‌شود. WEGOGO معتقد است اولین مشارکت کنندگان یک پلتفرم باید به دلیل اینکه در ایجاد ارزش در آن اکوسیستم و شبکه کمک کرده‌اند، پاداش بیشتری دریافت کنند. به همین دلیل فعالان اکوسیستم جدید گردشگری مبتنی بر بلاک‌چین شامل کاربران مسیریاب، کاربران WEGOGO و ارائه‌دهندگان سرویس‌های گردشگری به خاطر مشارکت زودهنگام‌شان، پاداش‌هایی در قالب توکن‌های WeGold دریافت می‌کنند. این پاداش باعث می‌شود این افراد با چشم‌انداز بلندمدتی این پلتفرم برای ایجاد ارزش، همراستا و هماهنگ شوند.

امکان نگهداری یا خرج کردن توکن

به عنوان یک اکوسیستم بدون پول نقد، توکن WeGold می‌تواند از طریق والت امن برای پرداخت هزینه گردشگری به کار برده شود. کاربران این جامعه همچنین می‌توانند این توکن‌ها را نقد کنند یا اینکه آنها را برای استفاده در آینده نگهدارند.

ایجاد اعتماد و اعتبار از طریق بلاک‌چین

همه اقداماتی که برای انگیزه‌بخشی به کاربران گوناگون صورت می‌گیرد از طریق دفترکل توزیع‌شده بلاک‌چین خواهد بود تا اعتبار و اطمینان، شفافیت و قابلیت دسترسی را برای همه کاربران مسیریاب، کاربران WEOGOGO و ارائه‌دهندگان سرویس‌های گردشگری به همراه داشته باشد. با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین همه اجزاء این مجموعه قادر خواهند بود در رشد و پیشرفت این اکوسیستم مشارکت کنند.

پاداش صداقت

یک سیستم عادلانه و باز که دربرابر مداخله تبلیغاتی و تجاری مصون است، برای رتبه‌دهی به کار برده می‌شود تا کاربران مسیریاب، کاربران WEGOGO و سرویس‌دهندگان گردشگری بتوانند به هم رتبه دهند و به ازای آن توکن WeGold بدست آورند.

حمایت و تشویق ایده‌های جدید در حوزه توریسم

بلاک‌چین گردشگری WEGOGO ویژگی‌های را فراهم خواهد کرد تا کاربران مسیریاب و سرویس‌دهندگان گردشگری بتوانند فعالیت‌های پایدار و انگیزشی جدیدی را در حوزه توریسم پیشنهاد دهند.

اهدای پاداش در ازای تولید محتوا

کاربران مسیریاب می‌توانند در ازای اشتراک‌گذاری اطلاعات مرتبط با مقاصد منحصربه‌فرد در پلتفرم WEGOGO توکن دریافت کنند.

پرداخت پاداش بازاریابی

وقتی کاربران مسیریاب دست به فعالیت‌هایی مانند اشتراک‌گذاری تجربیات می‌کنند به عنوان فعالیت‌های بازاریابی تلقی شده و بابت فعالیت‌های مشابه نیز پاداش می‌گیرند.

پرداخت توکن به سرویس‌دهندگان گردشگری

علاوه بر وجود چندین روش پرداخت، ارائه‌دهندگان سرویس‌های گردشگری می‌توانند به ازای ارائه سرویس‌های انگیزه‌بخش و باکیفیت، توکن WeGold دریافت نمایند.

پرداخت به کاربران WEGOGO

این کاربران در واقع همان مسافران و گردشگران پلتفرم WEGOGO هستند و می‌توانند با معرفی پلتفرم به دیگران و انجام خرید در پلتفرم، توکن WeGold بدست آورند. همچنین با انجام مسافرت‌هایی که مرتبط با فعالیت‌های داوطلبانه و کمک به پایداری اکوسیستم است پاداش بگیرند.

توکن WeGold

این توکن صرفا برای اهدافی مانند پرداخت پاداش به ازای فعالیت‌هایی برای تبلیغ و ترویج محتوای گردشگری ارائه شده روی پلتفرم استفاده می‌شود و یک توکن کاملا کاربردی است. بنابراین نمی‌توان به این توکن به عنوان یک ارز دیجیتالی برای بدست آوردن بازدهی منفعلانه (Passive) و یا به عنوان یک توکن دارای سود دوره‌ای نگریست.

با این حال، کاربرد این توکن در بین کاربران مختلف این اکوسیستم بسیار گسترده خواهد بود.

جزییات ICO

نماد توکن: WGD

قیمت توکن: 0.037 دلار
قیمت توکن به اتریوم: هر 1 اتریوم معامل 17335 توکن
حداکثر سرمایه موردنیاز: 88 میلیون دلار
کل توکن: 10 میلیارد
حداقل سرمایه‌گذاری: 0.2 اتریوم.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx