پلتفرم Jur: سیستم حل اختلاف سریع، آسان و تقریبا رایگان

پلتفرم حل اختلاف jur.io

سلامت اقتصادی یک جامعه به میزان کارآمدی بخش حقوقی و اداری آن بستگی دارد. سیستم قضایی و حقوقی فعلی برای افراد عادی، حرفه‌ای‌ها و شرکت‌ها کارآمد نیست. اگر یک اختلاف پیش بیاید، طرفین باید هزینه‌های زیادی را متقبل شوند. احتمال شکل‌گیری اختلافات هزینه‌بر باعث می‌شود کسب و کارها با ملاحظه با هم برخورد کنند که این شرایط موجب ایجاد اصطکاک در کل اقتصاد می‌شود.

حل اختلافات حقوقی و توانایی انعقاد قراردادها و به پیش‌بردن آنها برای عملکرد مناسب یک اقتصاد موضوعی حیاتی است. علاوه بر این، رویه‌های قانونی خوب، عدم قطعیت موجود در روابط تجاری را محدود می‌کند و باعث شکل‌گیری اعتماد در بین سرمایه‌گذاران می‌شود.

از سمت دیگر، وقتی تراکنش‌های تجاری با رویه‌های پرزحمت و کاغذبازی‌های مربوط به حل اختلاف درهم شکسته می‌شود، اعتماد کلی که در بازار وجود دارد کاهش می‌یابد.

عناوین مطلب:

بانک‌ها مجبور می‌شوند به دلیل عدم قطعیت در بازپرداخت‌شدن اقساط، وام‌دادن را کاهش دهند که به نوبه خود باعث می‌شود سیاست‌های انجام تراکنش‌ها بصورت نقدی در اقتصاد رشد کنند. در نتیجه شاهد اقتصادی با سرعت رشد و توسعه پایین و سرمایه‌گذاری‌های کم خواهیم بود.

مطالعات نشان‌ داده کسب و کارهایی که در مکان‌های کارآمد از لحاظ سیستم حقوقی و قضایی قرار دارند دسترسی بهتری به اعتبارات دارند. این کسب و کارها بزرگ‌تر و کارآمدتر از کسب و کارهایی هستند که در مناطقی دارای سیستم قضایی با کارآمدی‌ پایین‌تر تشکیل شده‌اند.

اطمینان به سیستم قضایی همچنین موجب افزایش تمایل به سرمایه‌گذاری نیز می‌شود.

مشکلات فعلی راهکارهای حل اختلاف

مکانیزم‌هایی که برای حل اختلافات در دادگاه‌ها طراحی شده، برای کاهش زمان و هزینه و افزایش شفافیت پرونده‌ها است تا جلوی انبارشدن پرونده‌ها گرفته شود و فرایندها به پیش رود. با این حال واسطه‌ها و داورانی که در این کار دخیل هستند یا دارای قدرت اجرایی کافی نیستند یا اینکه باید هزینه و پول زیادی برای حل اختلاف در قراردادها صرف شود.

راه‌حل دیگر استفاده از سرویس‌های وثیقه است، به این صورت که مبلغی به عنوان وثیقه (Escrow) نزد آنها امانت گذاشته شود و فقط زمانی که طرف قرارداد به وعده خود عمل کرد، این وثیقه آزاد شود.

اما این اشخاص ثالثی که به عنوان واسطه عمل می‌کنند و امکان وثیقه کردن نزد آنها وجود دارد نیز هزینه بالایی دارند و قابل انعطاف نیستند. علاوه بر این، وجود مکانیزیم حل اختلاف متمرکز در آن باعث شده در شرایط خاصی ناکارآمد باشند.

در قراردادهای حقوقی نیز هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم زیادی بر کسب و کار تحمیل می‌شود. دعوی قضایی علاوه بر اینکه اثر مستقیمی روی توانایی رقابت و ایجاد ثروت شرکت‌ها می‌گذارد، هزینه‌های غیرمستقیم دیگری نیز به همراه دارد، مثلا عدم قاطعیت که از آن دعوی قضایی نشات گرفته که می‌تواند موجب ترس سرمایه‌گذاران شود.

قراردادهای هوشمند حقوقی غیرمتمرکز که بطور خودکار اجرا می‌شوند، نحوه تسویه قراردادها و انواع تراکنش‌ها را متحول خواهند کرد. اما بر خلاف کارآمدی‌های قراردادهای هوشمند، ایجاد قراردادهایی که بتواند فاکتورهای خارجی زیادی مانند کیفیت را اندازه‌گیری و مدیریت کند با محدودیت‌های فنی فعلی دست‌یافتنی نیست.

پلتفرم Jur چگونه شیوه حل اختلافات را متحول می‌کند؟

وقتی صحبت از تکنولوژی بلاک‌چین می‌شود، از هم گسستن ساختارهای قدیمی نیز به ذهن ما می‌رسد. این تکنولوژی تاثیرات شگرفی روی کسب و کارها در بازه زمانی کوتاه خواهد گذاشت.

تقریبا همه صنایع به شیوه‌ای در حال پیاده‌سازی تکنولوژی بلاک‌چین هستند، چه موسسات مالی، چه شرکت‌های حمل و نقل، سازندگان جواهر و…

تحقیقات نشان داده در بین همه تکنولوژی‌های نوظهور، تکنولوژی بلاک‌چین بزرگترین تاثیر روی اقتصاد را خواهد گذاشت. طبق این تحقیق دانشگاه هاروارد، بلاک‌چین روی شیوه کسب و کار و روابط تجاری با کارآمدتر کردن و شفاف کردن آن اثر می‌گذارد، تا جایی که در سال 2027 ارزش آن به حدود 10 درصد از تولید ناخالص دنیا می‌رسد.

با پیش‌بینی ارزش چندتریلیون‌دلاری کسب و کارهای بلاک‌چین، تقاضا برای یک راهکار حل اختلاف قابل اتکا برای توافقات مبتنی بر بلاک‌چین بسیار زیاد خواهد شد.

تکنولوژی بلاک‌چین روی صنعت حقوقی و قضایی اثر زیادی می‌گذارد و ساختار شفاف و غیرمتمرکز بلاک‌چین می‌تواند نقشی حیاتی در ایجاد یک چارچوب حقوقی برای حل اختلاف و ایجاد قراردادهای هوشمند داشته باشد.

پروژه Jur از بلاک‌چین برای کارهای زیر استفاده خواهد کرد:

  • ثبت رسمی توافق‌نامه‌ها
  • وثیقه پول مربوط به قراردادها
  • زمانی که طرفین توافق کردند قرارداد تکمیل شده بطور خودکار مبالغ را انتقال می‌دهد، یا در صورت نیاز به حل اختلاف، تصمیمی که توسط اورکل‌ها گرفته شده اجرایی می‌شود
  • ارائه سیستم رای‌گیری که نتایجی منصفانه به روشی غیرمتمرکز و غیرقابل دستکاری ارائه می‌دهد

در نتیجه شاهد سیستم قابل اتکا، سریع، مقرون‌به‌صرفه برای حل اختلاف خواهیم بود که نتایجی ارزنده برای زنجیره تامین تازه‌ توزیع‌شده و بین‌المللی هم در سطح میکرو و هم در سطح ماکرو خواهد داشت.
برای مثال در سطح میکرو، سیستم به همه افراد توانایی ایجاد و تایید هرگونه قرارداد غیرقابل خدشه‌دار شدن را در چند دقیقه و توانایی حل مشکلات حقوقی در چندساعت را می‌دهد. این سیستم عادلانه برای بازیگران بزرگ و کوچک بازار توانایی دست‌یافتن به معامله عادلانه را صرف‌نظر از نقش آنها مهیا می‌کند.

در سطح ماکرو نیز این سیستم موجب شکل‌گیری یک اقتصاد کارآمدتر و فارغ از بی‌اعتمادی، افزایش بین‌المللی شدن کسب و کارهای کوچک، افزایش امنیت در تراکنش‌های بزرگ و کوچک و در نهایت یک اقتصاد رقابتی‌تر و روان‌تر می‌شود.

بخش‌های مختلف پلتفرم Jur

بخش‌های مختلف پلتفرم Jur در ادامه شرح داده شده است.

انژکتور توافق‌نامه هوشمند حقوقی (SLAI)

ابزارهای اولیه برای ایجاد توافقات، به کاربران امکان آپلود قرارداد عمومی را به سادگی فراهم کرده، علاوه بر این، کاربران می‌توانند یک قالب قرارداد از بازار قراردادهای پلتفرم خریداری کنند یا اینکه با ابزار سازنده، قرارداد دلخواه خود را ایجاد کنند.
وقتی قرارداد ایجاد و امضا شد، طرفین می‌توانند قرارداد را روی بلاک‌چین ثبت کنند.

سازنده توافق‌نامه هوشمند حقوقی (SLAB)

این ابزار به کاربران قابلیت ایجاد قالب‌های قراردادهای هوشمند را می‌دهد که شامل یک راهنمای قدم به قدم برای پر کردن جزییات لازم است. کاربران می‌توانند فرم‌های تعاملی را برای صنایع و معاملات خاص ایجاد کنند و سپس قالب‌های قرارداد ساخته شده را روی بازار قراردادهای Jur به فروش رسانند.
اوراکل‌ها یا گروهی از اوراکل‌ها می‌توانند روی قالب‌های قراردادهای ساخته شده رتبه دهند یا نظرشان را در آن مورد ثبت کنند.

بازار توافق‌نامه‌های حقوقی هوشمند (SLAM)

بازار Jur جایی است که ایجادکنندگان قراردادها، قالب‌های قراردادهای حقوقی هوشمند را در آن به فروش خواهند رساند و درآمد کسب خواهد کرد. افرادی که به این قالب‌های قرارداد نیاز دارد با جستجو در بین قالب‌های قرارداد که متناسب با موضوع و صنعت جدا شده و خواندن نظرات سایرین، رتبه‌بندی‌ها و بررسی پیشنهادات اوراکل‌ها، تصمیم به خرید قالب قرارداد موردنظر می‌کنند.

گروه اوراکل‌ها (OG)

ابزاری در پلتفرم وجود دارد که می‌توان با آن جوامع و انجمن ایجاد کرد تا افراد به تبادل نظر بپردازند. گروه اورکل‌ها به کاربرانی که علایق مشترکی با آنها دارند یاری می‌رسانند و گفتگوهایی متمرکز بر موضوعات خاص ایجاد می‌کنند.
قابلیت ایجاد اتاق‌های گفتگو، پروفایل‌ها و سایر ویژگی‌هایی که در پلتفرم‌های اجتماعی وجود دارد مهیا خواهد شد.

رابط تحت وب

این ابزار از سری صفحاتی تشکیل شده که مستقیما با بلاک‌چین در ارتباط هستند و به اوراکل‌ها قابلیت رای دادن و مشاهده نتایج را می‌دهند. این رابط کاربردی همچنین گزارش کلیه اختلافات باز شده را ارائه می‌دهد تا اوراکل‌ها با جستجوی دقیق در بین آنها براساس صنعت و موضوع، بتوانند اتاق گفتگوی برای گفتگو درباره اختلافات را ارائه دهند.

نقش‌ افراد در اکوسیستم Jur

در این اکوسیستم افراد مختلفی می‌توانند فعال باشند. صنعت جهانی حقوقی یک بازار چندین میلیارد دلاری است که دعوی قضایی در آن همچنان با ساختار سنتی حل و فصل می‌شود. پروژه Jur قصد دارد این چارچوب سنتی را از طریق تکنولوژی بلاک‌چین به یک چارچوب قضایی دیجیتال تغییر شکل دهد.

این نوآوری به فعالان مختلف این حوزه که در اکوسیستم Jur مشارکت می‌کنند کمک بسیاری خواهد کرد. در عین حال، این فعالان به توسعه و سالم ماندن این سیستم کمک می‌کنند. قدرت Jur به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز، از طریق کاربرانش بدست می‌آید.

برخی از فعالان حوزه تکنولوژی و قضایی نیز در این سیستم مشارکت خواهند کرد، بدون اینکه مستقیما از آن استفاده کنند.

کاربران پلتفرم: این کاربران شامل سازمان‌ها از کوچک تا متوسط و بزرگ با تراکنش‌های ریز و درشت، سایت‌های ثالث، کارآفرینان، مالکان و پیمانکاران همراه و هرکسی که از پلتفرم Jur یا API آن برای ایجاد توافق‌نامه‌های هوشمند حقوقی یا حل اختلاف استفاده می‌کنند خواهد بود.

جامعه کاربران حرفه‌ای: برخی از اختلافات در حوزه قضایی نیاز به ارزیابی متخصصان دارد. Jur با معرفی هاب‌ها که دربرگیرنده افراد حرفه‌ای در فیلدهای گوناگون هستند، مانند وکلا، متخصصان تکنولوژی، متخصصان املاک و مستغلات، متخصصان معامله و سایر حوزه‌ها، امکان دسترسی سایر کاربران به این متخصصان را فراهم کرده و هر زمان کاربری نیاز به دانش تخصصی برای حل اختلاف داشته باشد به این هاب‌ها مراجعه می‌کند.

اورکل‌های داوطلب جامعه Jur: جامعه کاربران Jur شامد کاربران عادی و متخصصان است. کاربران به اکوسیستم Jur این قابلیت را می‌دهند که به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز برای حل اختلافات حقوقی عمل کند. اعضای جامعه به ازای مشارکت‌شان در موارد مختلف پاداش دریافت می‌کنند.

همکاران تکنولوژی: Jur از ترکیب تکنولوژی‌های سطح بالا برای قدرت‌بخشی به پلتفرم خود استفاده می‌کند. برای ارائه سرویس‌های پایدار و ارتقا مداوم کیفیت، Jur با شرکت‌های تکنولوژی مختلف، متخصصان امنیت و توسعه‌دهندگان بلاک‌چین کار می‌کند.

همکاران حقوقی: برای ایجاد یک چارچوب جهانی حل اختلافات حقوقی، درک قوانین کشورهای مختلف اهمیت زیادی دارد و ایجاست که همکاران حقوقی Jur وارد صحنه می‌شوند. Jur با شرکت‌های برتر حقوقی در سرتاسر دنیا همکاری می‌کند تا اطمینان یابد راهکارهایش معتبر و مطابق با قوانین مناطق جغرافیایی مختلف است.

استفاده پلتفرم jur

مزایای پلتفرم Jur برای کسب و کارها

  • دسترسی رایگان به یک پلتفرم غیرمتمرکز حل اختلاف: همه می‌توانند به یک سیستم رایگان و غیرمتمرکز برای حل اختلاف دسترسی داشته باشند. برای طرفین ثالثی که قصد دارند یک سیستم حل اختلاف به سایت یا پلتفرم‌شان اضافه کنند، امکان افزودن Jur بدون هیچ هزینه‌ای امکان‌پذیر است.
  • ایجاد اپلیکیشن‌های مبتنی بر بلاک‌چین: توسعه‌دهندگان، وکلا و شرکت‌ها می‌توانند اپلیکیشن خودشان را برای بخش‌های موردنظرشان بسازند.
  • امکان ایجاد دریافت یک اوراکل غیرمتمرکز برای قراردادهای هوشمند: قابلیت پشتیبان‌سازی برای قراردادهای هوشمند با Jur وجود دارد (برای احتمالاتی مانند اجرانشدن صحیح یا مشکلات فنی الگوریتم قرارداد هوشمند)

توکن JUR

توکن JUR یک توکن کاربردپذیر است که نه تنها دسترسی به سرویس‌های مستقل بلاک‌چین را فراهم می‌کند بلکه برای پرداخت نیز کاربرد دارد. تحت قوانین کشور سوئیس، توکن Jur باید به عنوان توکن هیبرد کاربردپذیر دسته‌بندی شود.

کاربردهای توکن به شرح زیر است:

  • روشی برای پرداخت / وثیقه: توکن JUR را می‌توان برای وثیقه‌گذاری در سیستم قرارداد و حل اختلاف Jur استفاده کرد. همچنین از طریق این توکن می‌توان هزینه سرویس‌های ثالث (مثلا پلتفرم‌های آزادکاری) را پرداخت کرد.
  • توکنی کاربردی برای رای‌دادن: JUR تنها توکنی است که افراد برای رای‌دادن در اختلافات موجود در سیستم Jur می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • پرداخت برای سرویس‌های پلتفرم Jur: توکن JUR برای پرداخت هزینه استفاده از قابلیت‌های خاص پلتفرم و هاب‌ها استفاده خواهد شد.

سخن آخر

ساختار فعلی حقوقی و راهکارهای رفع اختلاف بین افراد در حال حاضر ناکارآمد، با هزینه بالا و دارای تاخیر است. قراردادهای هوشمند یک روش موثر برای توافق به وجود آورده ولی این قراردادها دارای مکانیزمی برای حل اختلافات نیستند.

پروژه Jur با کمک تکنولوژی بلاک‌چین یک سیستم برای حل اختلافات ارائه می‌کند که الهام‌بخش شفافیت و غیرقابل تغییر بودن در صنعت حقوق و قضا خواهد بود.

حل اختلاف با Jur از طریق سری قراردادهای هوشمند که برای ارائه اوراکل‌های غیرمتمرکز غیرقابل فسخ که راهکارهای منصفانه، بسیار کم هزینه و سریع برای حل اختلاف هستند انجام می‌شود.

علاوه بر این، Jur ابزاری فراهم می‌کند که کاربران با آن می‌توانند توافق‌های حقوقی هوشمند ایجاد کنند و با سپردن مبالغ به واسطه (Escrow)، توافقی کارآمد و امن داشته باشند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx