کدام ارزهای دیجیتال برای پرداخت بهتر هستند؟

ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال از جمله مباحثی است که این روزها بازار آن بسیار داغ است.

در دنیای دیجیتالی امروز که همه چیز بر مبنای اینترنت و به صورت الکترونیک انجام می‌شود، پرداخت الکترونیک از طریق ارزهای دیجیتال یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبادلات اینترنتی است.

به همین منظور آشنایی با شناخته‌‌شده‌ترین ارزهای دیجیتال و انتخاب بهترین رمز ارز برای پرداخت از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است.

عناوین مطلب:

این مطلب از سایت بورسینس به شما کمک می‌‌کند بهترین ارزهای دیجیتال 2018 را بشناسید و در معاملات دیجیتال خود از آنها بهره بگیرید. برای اینکه بدانید کدام ارزهای دیجیتالی برای پرداخت بهتر است، در ادامه با ما همراه باشید.

بیت‌کوین راهی مطمئن برای پرداخت

شاید مهم‌‌ترین معیار برای انتخاب ارز دیجیتال سرعت بالا و کارمزد تراکنش ارزهای دیجیتال باشد، اما اکثر افراد ترجیح می‌‌دهند ارزی انتخاب کنند، که نسبت به سایر ارزهای دیجیتالی از اصالت و قدمت بیشتری برخوردار است.

بیت‌کوین آشناترین ارز دیجیتال است که قدمت فعالیت آن به سال 2009 میلادی برمی‌‌گردد.

زمانی که این ارز فعالیت خود را آغاز کرد، ارزش آن بسیار ناچیز بود، اما رفته رفته با گسترش ارزهای دیجیتال و مطرح شدن آن در مجامع بین المللی ارزش این ارز دیجیتال به صورت چشمگیری افزایش یافت. تا جایی که امروزه دارندگان بیت‌کوین ترجیح می‌‌دهند به جای استفاده از آن در پرداخت‌‌های دیجیتال خود، به چشم یک سرمایه مطمئن به آن نگاه کنند.

این موضوع به خوبی بیانگر محبوبیت بیت‌کوین در بین سایر ارزهای دیجیتال است؛ اما مسئله‌‌ای که کاربران بیت‌کوین را در پرداخت با این ارز دچار تردید می‌‌کند، سرعت تراکنش و همچنین کارمزد بالای آن در پرداخت‌‌های روزمره است.

اگر به دنبال ارز دیجیتالی هستید که به راحتی بتوانید خریدهای خود را با آن انجام دهید و در کمترین زمان و با حداقل هزینه تراکنش، به انجام معاملات بپردازید، بهتر است در انتخاب بیت‌کوین کمی بیشتر تامل کنید.

در ادامه ارزهای دیجیتالی به شما معرفی خواهیم کرد، که در این دو ویژگی از بیت‌کوین پیشی گرفته و محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده است.

اتریوم، رقیب سرسخت بیت‌کوین

اتریوم، نام ارز دیجیتالی که تقریبا اندکی پس از بیت‌کوین بر سر زبان‌‌ها افتاد. این ارز دومین ارز شناخته شده جهان پس از بیت‌کوین است که بسیاری از معاملات دیجیتال از طریق آن صورت می‌‌گیرد. پشتیبانی از قراردادهای هوشمند مهمترین مزیت اتریوم است که آن را از سایر ارزهای دیجیتال متمایز می کند.

هرچند کاربردهای اتریوم بسیار متفاوت است، اما این ارز نیز می‌‌تواند مانند بیت‌کوین در دسته ارزهای دیجیتال قرار بگیرد و در پرداخت‌‌های روزانه استفاده شود.

شاید یکی از دلایلی که اتریوم در بین کاربران محبوبیت پیدا کرده است، عدم محدودیت در تولید اتر (Ether) است. در حالی که تعداد کل بیت‌‌کوین‌‌ها 21 میلیون عدد است، اتر می‌‌تواند تا 100 میلیون نیز تولید شود.

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است شما اتریوم را به بیت‌کوین ترجیح بدهید، زمان تراکنش بسیار پایین آن است. در حالی شما برای تراکنش با بیت‌‌کوین باید چندین دقیقه منتظر بمانید، در تراکنش با اتریوم تنها پس از چند ثانیه شاهد انجام تراکنش خواهید بود.

ترجیح اکثر افراد برای انتخاب یک ارز قابل اعتماد، ارزی است که بتوان آن را به راحتی با دیگران مبادله کرد.

در واقع شما باید رمز ارزی را انتخاب کنید که ماینرهای بیشتری داشته باشد؛ هرچند بیت‌کوین یکی از ارزهای دیجیتال است که در سراسر جهان توسط افراد زیادی استخراج می‌‌شود، اما ماینرهای اتریوم نیز روز به روز در حال افزایش است. پس شما با خیال راحت می توانید ارزهای دیجیتال خود را در هر زمان و مکانی به پول یا کالا تبدیل کنید.

شبکه پرداخت ریپل نت

ریپل (Ripple) ارز دیجیتالی است کمتر نام آن را شنیده‌‌ایم، اما این دلیل نمی‌‌شود که در انتخاب بهترین ارز دیجیتالی برای پرداخت ساده از آن بگذریم.

از زمان ورود این ارز به دنیای سکه‌‌های دیجیتال (سال 2012) بانک‌‌ها و موسسات بزرگی به شبکه پرداخت ریپل متصل شده‌‌اند و انتقال پول در این موسسات بر بستر شبکه ریپل اتفاق می‌‌افتد.

بیشتر بخوانید: روش ساخت کیف پول و خرید ریپل

سرعت تراکنش 4 ثانیه‌‌ای ریپل آن را به رقیب قدرتمندی برای بیت‌‌کوین و اتریوم تبدیل می‌‌کند. اهمیت این مسئله زمانی نمود پیدا می‌‌کند که گاهی ممکن است برای یک تراکنش با بیت‌‌کوین نسبت به ترافیک شبکه حتی تا 5 ساعت هم منتظر بمانید.

از طرفی کارمزد تراکنش پایین آن از دلایلی است که باعث می‌‌شود این ارز یکی از کریپتو‌‌کرانسی‌‌های مطرح در جهان برای پرداخت باشد.

شبکه دش

برای آن دسته از افرادی که با ارزهای دیجیتالی آشنایی کافی دارند، سکه‌‌های «دارک کوین» چندان غریبه نیست. اما از آنجایی که این نام تداعی کننده فعالیت‌‌های غیر قانونی است، بنیانگذاران آن نام این ارز دیجیتال را به «دش» تغییر دادند.

در واقع شبکه دش، یک راهکار مناسب برای پرداخت‌‌های روزمره و سریع است.

این ارز که در سال 2014 به دنیای دیجیتال پا گذاشت، یکی از ارزهایی است که علاوه بر سرعت بالای تراکنش، کارمزد بسیار ناچیز آن، این سکه را به یک ارز مطمئن برای پرداخت‌‌های روزمره تبدیل کرده است.

هدف بنیانگذاران شبکه دش، یکپارچه کردن این شبکه با کسب و کارها برای تبدیل شدن آن به یک شبکه کاربردی‌‌تر است.

ارز دیجیتال دش

ارز دیجیتال استلار

استلار نام ارز دیجیتالی دیگر است در سال 2014 پا به عرصه وجود گذاشت. این ارز عملکردی شبیه ریپل دارد و می‌‌توان آن را یکی از شاخه‌‌های ریپل دانست.

جالب است بدانید که  هر تراکنش در این شبکه در کمتر از 6 ثانیه، انجام می‌‌پذیرد و کارمزدی معادل 0.0001 دارد. همین امر موجب می‌‌شود این ارز دیجیتال به یکی از گزینه‌‌های مناسب برای پرداخت تبدیل گردد.

بیشتر بخوانید: ارز استلار چیست و چه کاربردی دارد؟

تفاوت بزرگی که این ارز با سایر ارزهای دیجیتال دارد، شبکه توزیع آن است.

استلار بر بستر یک شبکه غیرمتمرکز فعالیت می‌‌کند، اما این شبکه بلاک‌چین نیست. نکته دیگری که در مورد این ارز باید بدانید این است که لومن یا همان استلار قابل استخراج نیست.

سخن آخر

اگر با وجود تمامی آنچه گفته شد، همچنان در انتخاب خود برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال جهت پرداخت‌‌های آنلاین خود مردد مانده اید، می توانید از ارزهای کمتر شناخته شده نیز برای معاملات الکترونیک خود بهره بگیرید.

یکی از گزینه‌‌هایی که می توانید از آن استفاده کنید، بیت‌کوین کش است. ارز دیجیتالی که در نام و عملکرد بسیار شبیه بیت‌کوین است، اما برخی قابلیت‌‌های آن مثل سرعت بالا در انجام تراکنش وجه تمایز آن با بیت‌کوین است.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx