آیا برای ورود به بازار ارز دیجیتال دیر شده است؟

blank

این روزها بسیاری از خود می‌پرسند آیا ارزش ارزهای دیجیتال بشکل حبابی رشد کرده؟

و اگر اینچنین است آیا به زمان انفجار این حباب نزدیک می‌شویم؟

آیا دیگر برای ورود به بازار ارز دیجیتال دیر شده است؟

عناوین مطلب:

پیش از هر چیز باید به این نکته اشاره کنیم که علت تمام این حساسیت‌ها و توجه‌ها به ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت‌کوین، بالا بودن ارزش آن‌ها است.

در حال حاضر ارزهای دیجیتال فراوانی وجود دارند که ارزش آن‌ها در زمانی کمتر از یک سال صد برابر رشد داشته‌؛ اما بخاطر پایین بودن قیمت‌شان نسبت به دلار صحبتی از آن‌ها و حبابی بودن این جهش قیمتی نمی‌شود.

مطمئنا رشد صد برابری نسبت به رشد سه برابری و ناگهانی بیت‌کوین در سال 2011 چشمگیرتر است؛ اما نگاه رسانه‌ها تماما به بیت‌کوین معطوف شده است.

ارز دیجیتال همچنان در حال رشد

کمتر از 0.3% از جمعیت دنیا صاحب مقادیری ارز دیجیتال هستند، پس از یک سرمایه‌گذاری نسبتا انحصاری صحبت می‌کنیم. از سوی دیگر اگر به آمار نگاهی دقیق‌تر بیاندازیم خواهیم دید که روند رشد ارزش ارزهای دیجیتال به نسبت افت ارزشی که اخیرا داشته‌اند بسیار بیشتر بوده است.

مثلا در سال 2017 بیت‌کوین رشدی 2800 درصدی را به خود دید، این در حالیست که در سال 2018 تنها 60 درصد از ارزش خود را از دست داده است. پس سرمایه‌گذاران در حوزه ارز دیجیتال با وجود افت اخیر سود فراوانی داشته‌اند.

جنبه دیگری که بازار ارز دیجیتال را جذاب‌تر کرده روند رشد محبوبیت و نفوذ سریع آن بین فروشگاه‌های اینترنتی و مبادلات مالی است. امروزه می‌توانید از کوچکترین موارد تا معاملات بزرگ را با ارز دیجیتال انجام دهید.

در دهه اخیر دنیا شاهد تغییرات بزرگ و اساسی سرمایه‌گذاری در دنیای دیجیتال بوده است.

اوبر بازار تاکسی را در اختیار خود گرفته، ایر‌بی‌ان‌بی هتل‌داری را متحول کرده، آمازون و علی‌بابا تقریبا تمامی معاملات اینترنتی اجناس دنیا را در اختیار دارند و ارزهای دیجیتال نیز در حال تسخیر معاملات اقتصادی در هرکجای جهان هستند.

پس اگر می‌خواهید با تغییرات پیش بروید و در این امواج بزرگ گم نشوید بهتر است سریع‌تر اقدام کنید.

مقایسه ارز دیجیتال با دیگر بازارها

اگر بازار ارز دیجیتال را در کنار سایر سرمایه‌گذاری‌ها مانند بازار بورس بگذاریم، اطلاعات جالبی بدست می‌آید. بورس آمریکا 97 برابر و بورس چین 31 برابر بازار ارز دیجیتال هستند، پس اگر مقدار ارزش بورس‌ها را ببینیم و کوچک بودن بازار ارز دیجیتال را بهتر درک کنیم، خواهید دید که تا چه حد جای رشد برای این حوزه وجود دارد.

اگر ارزش شرکت بزرگی مانند اپل را محاسبه کنیم خواهیم دید که چهار برابر کل بازار ارز دیجیتال است، پس حوزه ارزهای دیجیتال راه درازی برای پیشرفت در پیش دارد.

با در نظر گرفتن تعداد سرمایه‌گذاران اندک و افرادی که از ارز دیجیتال استفاده می‌کنند به نسبت بازار وسیع این شرکت‌ها و بورس‌های جهانی براحتی می‌توان دید گسترش نفوذ این ارزها شرایط را کاملا بسود سرمایه‌گذاران تغییر خواهد کرد.

هم‌اکنون بسیاری از موسسات و شرکت‌ها مانند صندوق‌های بیمه، بانک‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های بازنشستگی و مدیران موسسات دارایی اقدامی برای ورود در بازار ارز دیجیتال نکرده‌اند. پس وقتی از تمام شدن زمان برای سرمایه‌گذاری در این حوزه جدید صحبت می‌‌‌کنیم در اشتباهیم؛ زیرا ورود این سازمان‌ها خود جهشی جداگانه را در ارزش ارز دیجیتال ایجاد خواهد کرد.

با ورود و سرمایه‌گذاری شرکتی مانند اپل یا شرکت آمازون بلافاصله شاهد افزایش نفوذ چند برابری ارز دیجیتال و گسترش بازار آن خواهیم بود. هرکدام از این غول‌ها چندین میلیارد مشتری در سرتاسر جهان دارند و اگر استفاده از ارز دیجیتال را در دستور کار خود قرار دهند دیگر هیچ چیز جلودار آن‌ها نخواهد بود.

طبق پیش‌بینی‌ها سال 2019 زمان ورود این غول‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال است، پس بهتر است که عجله کنید!

برای سرمایه‌گذاری در این بازار دیر نشده است

اگر هنوز پس از خواندن این مطالب فکر می‌کنید دیگر دیر شده و قایق ارز دیجیتال از بندر فاصله گرفته بهتر است به این نکته هم توجه داشته باشید.

سیستم‌های مالی جهانی که در حال حاضر بر اساس روش‌های سنتی مانند پول‌های کاغذی و فلزات گران‌بها ارزش‌گذاری می‌شوند در شرف فروپاشی هستند، همانطور که بحران اقتصادی سال 2009 و جنگ‌های اقتصادی میان آمریکا و چین این موضوع را تایید می‌کنند.

در چنین شرایطی وارد شدن به بازار ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در این حوزه معقول‌ترین کاری است که می‌توان انجام داد. اگر بدترین سناریوهای اقتصادی هم در دنیا رخ دهد پول دیجیتالی شما مطمئنا در امان خواهد بود. چه آینده اقتصادی دنیا روشن باشد و چه تاریک، ارز دیجیتال یکی از واقعیات آینده است.

ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاران و تکنولوژی‌های مرتبط با آن مانند بلاک‌چین همگی جدید هستند. ما با سرمایه‌گذارانی مبتدی روبرو هستیم که در حال کسب تجربه هستند.

بسیاری از شرکت‌ها مانند امریکن اکسپرس، فیسبوک، آی‌بی‌ام و اوراکل نیز در حال بررسی شرایط ورود و استفاده از تکنلوژی بلاک‌چین هستند.

این غول‌ها و تاثیری که بر بهبود این تکنولوژی خواهند گذاشت شاید مستقیما بر روی ارزش ارزهای دیجیتال بی‌تاثیر باشد، اما روند استفاده از این تکنولوژی‌ها و محبوبیت آن‌ها را در پی خواهد داشت و حتما سرمایه‌گذاران از این بابت سود خواهند برد.

تغییر تنها چیزیست که همواره ثابت است. بازارهای مالی تا ابد با این سیستم قدیمی به فعالیت خود ادامه نخواهند داد و این موضوع برای همه روشن است. با در نظر گرفتن شرایط کنونی تنها جایگزین برای این سیستم فرسوده ارز دیجیتال است و دیر یا زود شاهد همه‌گیر شدن و پذیرش هرچه بیشتر آن خواهیم بود.

پس در یک جمله باید پاسخ این سوال را داد: نه دیر نشده، و بالاخره مجبور به سرمایه‌گذاری و استفاده از ارز دیجیتال خواهید بود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
زبیده رئیسی

عالی

Rasool

دمت گرم . خیلی مطلب مفیدی بود .

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx