روش تولید محتوای ویدیویی: 11 نوع ویدئو که هر کسب و کاری باید تولید کند

blank

اگر یک عکس به‌اندازه‌ی هزاران کلمه ارزشمند است پس ارزش واقعی یک ویدئو چقدر است؟

بازاریابی ویدئویی می‌تواند برای همه‌ی اهداف، از جمله ایجاد ارتباط بهتر میان مشتریان، تبلیغ برند، سرویس‌ها و محصولات مورد استفاده قرار بگیرد.

به علاوه، محتوای ویدئویی می‌تواند به عنوان یک وسیله برای نمایش دادن رضایت‌مندی کاربران، اتفاقات مهم و به روز و پخش محتواهای ویروسی (سرگرم‌کننده) کاربردی باشد.

عناوین مطلب:

در ادامه 11 نوع محتوای ویدیویی که هر کسب و کاری باید تولید کند تا بالاترین میزان مشارکت را از مخاطبانش دریافت کند.

1. ویدیوهای زنده

ویدیوهایی که به صورت زنده نمایش داده و پخش می‌شوند بهترین و ساده‌ترین نوع محتواهای ویدیویی هستند که برای داشتن بالاترین تاثیرگذاری در مخاطب‌تان به کمک شما می‌آیند.

نتایج بررسی این نوع محتوای ویدیویی:

  • 64 درصد افراد مورد مطالعه در یک سال گذشته یک ویدیو را به صورت آنلاین تماشا کرده‌اند
  • 82 درصد از آن‌ها تماشای ویدیوهای زنده یک برند را به پست های معمول آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی ترجیح می‌دهند

ویدیو زنده یک راه فوق العاده سازنده برای ارتباط گرفتن هرچه بهتر برند شما با مخاطبینتان و نزدیک تر شدن به آن‌ها است.

رفتار کاربران در مشاهده محتوای ویدئویی

از پخش ویدیو بصورت زنده خجالت نکشید!

آنچه که هستید و ‌تلاش‌تان برای افزایش مشارکت مخاطب‌تان را در لحظه نشان دهید.
بدون توجه به اینکه ویدیو زنده را در اینستاگرام،‌‌ توییتر یا فیسبوک پخش می‌کنید،‌ راه‌های بسیاری برای این کار وجود دارد:

  • پشت صحنه فعالیت برندتان را به مخاطب نشان دهید
  • یک رویداد زنده که در حال برگزاری آن هستید را نمایش دهید
  • اشتیاق و انگیزه خود برای شروع پروژه جدید را ابراز کنید
  • در مورد آخرین محصولتان به صورت زنده و آنلاین صحبت کنید

یک مثال گویای خارجی از ویدیو زنده، ویدیوهای اجتماعی « هرچی میخوای بپرس» تولید شده توسط جاسمین استار است (Ask Me Anything by Jasmin Star).

این ویدیوها که به صورت هفتگی پخش می‌شوند چند هدف را محقق می‌کنند:

  • هر هفته تمامی شنونده‌ها و بیننده‌های ویدیوهای جاسمین در یک روز مشخص جمع می‌شوند تا با تماشای ویدیوها به صورت زنده گروه اجتماعی بزرگتری ایجاد کنند
  • به جاسمین کمک می‌کنند تا مهارت های خود را افزایش داده و آن‌ها را در محیطی صمیمانه‌تر و با آسودگی بیشتر به اشتراک بگذراد
  • همچنین جاسمین می‌تواند از این طریق با طرفداران خود در فیسبوک به صورت فرد به فرد ارتباط بگیرد و تبادل اطلاعات داشته باشد

کلید موفقیت در این راه تداوم، خلاقیت در ایجاد یک مضمون محوری مشخص برای موضوعات با هدف ایجاد تجربه‌ای ارزشمندتر و به یاد ماندنی‌تر برای مخاطب و اشتراکگذاری مهارت‌هاست. نکاتی که باعث می‌شوند شما معتبر، قابل اطمینان و قدرتمندتر شمرده شوید.

2. ویدیوهای هدایت افکار

این نوع ویدیوها برای زمانی که مخاطب کسب و کار شما به طور کامل در جریان محصولات شما و نیازمندی خود به آن‌ها نیست بسیار مناسب هستند. در مرحله آگاهی بخشی به مشتریان‌تان باید از این نوع ویدیو استفاده کنید.

در این مرحله ویدیوهای رهبری افکار به شما کمک می‌کنند تا نه تنها برند خود را به مشتریان احتمالی محصولات‌تان معرفی کنید، بلکه خود را به عنوان مجموعه‌ای کاردان و ماهر در زمینه فعالیت‌تان نشان دهید. این ویدیوها برای آموزش و انگیزش مخاطبان شما هستند.

نکته جذاب در مورد ویدیوهای رهبری افکار روش‌های متنوع و فناورانه بسیاری است که در تولید و ارزش بخشی به‌ آن‌ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد. به طور مثال شما می‌توانید حقایق یا نکاتی جذاب در مورد کسب و کار خود را در ویدیو نشان دهید،‌ وبینار برگزار کنید و بسیاری موارد مشابه دیگر.

موضوعی که در هنگام تولید این نوع ویدیوها باید مورد توجه قرار گیرد این است که شما بدون شک باید با تحقیق و مطالعه و نیاز سنجی و شناخت کامل مشتریانتان و با قصد پاسخگویی به سوالات و نیازهای آنان وارد این راه شوید.

3. ویدیوهای «چطور / چگونه»

مردم عموما به دنبال یادگیری موضوعات جدید هستند و دقیقا یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری سریع‌تر، راحت‌تر و مهیج‌تر یک موضوع، تماشای ویدیو‌های آموزشی است.

به دنبال موضوعاتی برای آموزش و ارائه ایده‌های ارزشمند و کاربردی به مخاطبتان باشید. برای این کار به انواع روش‌های تولید محتوای ویدیویی برای سهولت هرچه بیشتر تماشای ویدیو و پاسخگویی به نیازهای روزمره مشتریان خود فکر کنید و با ارائه ایده‌های نو به دنبال تولید محتوای مخصوص خود باشید.

این دسته از ویدیوها یا همان ویدیو‌های آموزشی، در مرحله آگاهی بخشی به مشتریان بسیار کاربرد دارند. نه تنها می‌توان از این طریق به کیفیت آگاهی و استفاده مشتریان از محصولات کمک کرد، بلکه می توان با افزایش تبادل اطلاعات و ایجاد تعامل با مشتریان نرخ تبدیل را به بیش از 20درصد افزایش داد.

این ویدیوها نه تنها منجر به افزایش سهم شما از بازار و اثبات مهارت و صحت محصولات شما می‌شود که به شما کمک می‌کند تا سکاندار مجموعه سرچ‌های تحت عنوان «چگونه» یا «چطور» باشید.

4. وبینار

برگزاری وبینار می‌تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند در تمامی مراحل سفر مشتری از آفزایش آگاهی برند شما گرفته تا تبدیل آن‌ها به مشتری در چرخه حیات محصول شما کارایی داشته باشد.

طبق آماری جالب توجه حدود 78 درصد از خریداران، تماشای وبینار را محرک اصلی خود در اعتماد و اقدام به همکاری B2B می‌دانند.

بزرگترین مزیت وبینار محیط اختصاصی شده‌ای است که به شما ارائه می‌دهد تا هرچه بهتر با مخاطب خود تعامل مستقیم داشته باشید، بدانید چه کسانی به موضوع علاقمند هستند و پاسخگوی سوالات آن‌ها باشید تا بهترین تاثیرگذاری را در مخاطب خود داشته باشید.

درست است که تولید وبینار وقت‌گیر است اما شما می‌توانید دوباره از آن‌ها استفاده کنید به طور مثال آن را در قالب یک پست وبلاگ منتشر کنید یا به عنوان آهنربای مشتری با هدف تبدیل مشتریان بالقوه به مصرف کنندگان بالفعل و بعنوان انواع محتواهای آنلاین از آن استفاده کنید.

اگر بتوانید تمامی وبینارهای خود را در قالب یک مجموعه مانند Hubspot‌ جمع آوری کنید در نهایت شما یک پایگاه آموزشی جامع در موضوع تخصصی خود خواهید داشت.

5. ویدیوهای معرفی برند

با وجود پیشرفت روز افزون بشر و ایجاد انواع کسب و کارها معرفی برند و ایجاد آگاهی از برند و در نهایت دیده شدن دشوار به نظر ‌می‌رسد اما در این بین ویدیوهایی که به معرفی شما از درون مجموعه به بیرون آن می‌پردازند بهترین راه برای متمایز نشان دادن شما از رقبایتان هستند.

در این روش با نشان دادن ارزش‌های سازمانی برندتان، فرهنگ و زندگی روزمره و اهدافتان برنده میدان برای هرچه بهتر شناخته شدن خواهید بود. چرا که مردم برای استفاده از محصولات برندی که با آن احساس نزدیکی و مشابهت بیشتری دارند اشتیاق بیشتری نیز دارند.

به این نکته توجه کنید که مطابق مطالعات، برندهایی که توانسته‌اند با ایجاد انگیزه و تعامل احساسی مثبت در بیننده خود القا کنند، 3 برابر بیشتر در معرض بازاریابی دهان به دهان و هرچه سریع‌تر مطرح شدن در بازار نسبت به رقبای خود با ارتباطات احساسی ضعیف‌تر قرار می‌گیرند.

روابط عاطفی برندها

راه‌های زیادی برای ایجاد تعامل حسی وجود دارد:

  • یک ویدیو پشت صحنه از دفتر کار و فرایند‌های کاری خود بسازید
  • با کارمندان خود مصاحبه کنید
  • از لحظات شاد و جشن‌های شرکت‌تان مانند تولدها و … ویدیو تهیه کنید
  • ویدیوهای دوربین مخفی از زمان‌های برنامه‌ریزی و تیم سازی شرکت‌تان تولید کنید
  • برخی از لحظات اصطلاحا «یهویی» خود و کارمندان‌تان را به اشتراک بگذارید و آن‌ها را غافل‌گیر کنید

بزرگترین مزیت ویدیو این است که شما به بیننده فرصت می‌دهید تا بشنود، ببیند و حس کند به جای اینکه صرفا از دور شنونده داستان برند شما باشد.

6. ویدیوهای شخصی سازی شده

امروزه که همگی مردم با نمایش ویدیوهایی از خود و لحظات مختلف زندگی و کار خود به دنبال صحبت و تعامل با هزاران یا شاید میلیون‌ها نفر هستند، با تولید ویدیوهای شخصیسازی شده خود را از این خیل یکسان متمایز کنید.

تنها 12 درصد از کسب و کارهای حال حاضر در حال ساخت ویدیوهای یک به یک یا شخصی‌سازی شده هستند.

محتوای ویدئویی شخصی سازی شده

فقط یک لحظه تصور کنید چه حسی از دیدن ویدیویی که تنها و تنها برای شخص شما ساخته شده است خواهید داشت! قطعا حس خاص بودن به شما دست میدهد و در نهایت تمایل شما به خرید محصولات این برند نسبت به سایرین افزایش خواهد یافت.

برای این کار ویدیوهایی کوتاه در پاسخ به سوالات یا کامنت‌های مشتریان خود بسازید. یا حتی ویدویی برای تشکر از یک مشتری پس از خرید محصول شما یا ابراز نظری مثبت درباره برندتان بسازید. این ویدیو نباید طولانی باشد و ویدیویی 30 ثانیه‌ای برای تبدیل مشتریتان به فردی وفادار به برند خود کافیست.

 اگر شما یک برند بزرگ هستید برایتان مقدور نیست که ویدیوهای شخصی‌سازی شده برای تک تک مشتریانتان بسازید اما حتی تعداد اندکی ویدیو فرد به فرد در روز نهایتا تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد.

7. ایمیل‌های ویدیویی

اگر از استراتژی بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنید باید بدانید که ویدیو باید بخشی از محتوای پیام هایتان باشد.

تولید ویدیو برای این هدف نه تنها آسان است بلکه شخصی‌تر به نظر رسیده و منجر به افزایش 200 تا 300 درصدی نرخ کلیک می‌شود.

ویدیوی شما نباید خیلی طولانی یا تخصصی باشد کافیست چند دقیقه کوتاه زمان بگذارید و نکاتی در مور برندتان را با خوانندگان و بینندگان خود مطرح کنید. بدانید که مخاطبین‌تان از این امر خوشحال بوده و ایمیل برند شما میان میلیون‌ها برند کسب و کاری دیگر متمایز شناخته می‌شود و این همان چیزی است که از برندسازی می‌خواهید.

8. مطالعه موردی ویدیویی (Case study)

کلمات زیبا و خوشایند لازم هستند اما چیزی که مردم میخواهند اطلاعات و دلیل است. دلیلی که ثابت کند برند شما به درد ان‌ها می خورد و به آن‌ها نفع می‌رساند. این جاست که مطالعات موردی وارد می‌شوند.

این نوع ویدیوها بهترین نوع محتوای ویدیویی برای ارائه اطلاعات از برند هستند و آخرین دلیل اجتماعی ضروری برای تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل. به همین علت است که 82 درصد بازاریابان از مطالعه موردی به عنوان استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده می‌کنند.

9. توصیه و پیشنهاد مشتریان (Testimonials)

عموما نظرات و دیدگاه خریداران یا مصرف کنندگان خیلی بیشتر از توضیحات سازمان مورد توجه قرار می‌گیرند. این موضوع دلیل خوبی بر این حقیقت است که این مشتریان هستند که باید تصمیم نهایی را گرفته و تبعات انتخاب خود را بپذیرند.

پس به سراغ چند نفر از مشتریان ثابت و راضی خود بروید و از آن‌ها بخواهید تا با تولید ویدیوهایی کوتاه نظرات خود در مورد برند شما را اعلام کنند. این کار برای خودشان هم جذاب بوده و باعث رضایتمندی بیشتر آنها می‌شود.

برای این‌که به آنان در ساخت ویدیو کمک کنید و همچنین به کم و کیف نحوه توصیه کردن آن‌ها اطمینان و رضایت خاطر بیشتری داشته باشید، از آن‌ها بخواهید تا به چند سوال کوتاه و کلیدی شما پاسخ دهند:

  • نگرانی اصلی شما در هنگام خرید و استفاده از این برند چه بود؟
  • چه نتایجی از استفاده از این برند گرفتید؟
  • چه چیزی را در مورد این محصول از این برند بیش از همه مطلوب می‌دانید؟
  • به افرادی که هنوز از خرید و استفاده از خدمات و محصولات این برند مطمئن نیستند چه توصیه یا پیشنهادی دارید؟

زمانی که ویدیوهای توصیه‌ای مشتریان به دست‌تان رسید در وب‌سایت خود یا صفحات فروش محصولی خاص از برند خود آن‌ها را بارگذاری کنید.

نکته قابل توجه در تولید این ویدیوها این است که شما در نهایت باید به مشتریان بالقوه خود ثابت کنید که استفاده از خدمات و محصولات شما همان چیزی است که به دنبالش هستند و به این باور برسند که شما به افرادی مشابه آن‌ها در تحقق نیازهایشان کمک کرده‌اید.

10. ویدیوهای آزمایش محصول

90 درصد افراد معتقدند تماشای ویدیویی از یک محصول باعث شده تا برای خرید و استفاده از آن تصمیم بگیرند.

عجیب نیست! مردم به دنبال این هستند تا قبل از خرید بدانند محصول مورد نظرشان به درد آن ها میخورد یا نه. همان پاسخی که مشاهده نسخه‌ آزمایشی محصول به آن‌ها خواهد داد و چه چیزی بهتر از این که این موضوع را با مشاهده یک ویدیو متوجه شوند.

خصوصا که مشتریان 4 برابر بیشتر ترجیح می دهند که ویدیویی از نمایش جزئیات محصول را مشاهده کنند تا خواندن اطلاعاتی درباره آن.

تماشای ویدئویی محصول

ویدیوهایی بسازید که نشان دهد محصول شما در هنگام استفاده چگونه عمل خواهد کرد. مطمئن شوید که ویدیو گویای نکات مثبت برند و محصول شماست و مشتریان کاملا متوجه می‌شوند که چگونه محصول شما در حل مشکل‌شان به آن ها کمک خواهد کرد.

همچنین شما می‌توانید عنوان ویدیو خود را به شکل « چطور یک مشکل رایج را حل کنیم » طراحی کرده و محصول خود را راه حل آن معرفی کنید. طراحی و ساخت این چنین ویدیوهایی به مشتریان شما کمک می‌کند تا خود را در حال استفاده از محصول شما و در جایگاهی که در ویدیو به آن‌ها نشان می‌دهید تصور کنند.

اما توجه داشته باشید کلید موفقیت در ساخت این نوع محتوای ویدیویی داشتن یک سناریوی داستانی قوی و ارائه ارزش واقعی محصول‌تان به واضحترین شکل ممکن است. در حقیقت بهترین ویدیوهای محصول‌محور، ویدیوهایی نیستند که بیش از حد بر محصول تمرکز دارند.

11. ویدیوی تبلیغاتی

ایجاد وفاداری برند در مشتریانتان با استفاده از ویدیوهای آموزشی و انگیزشی بسیار صحیح و مفید است اما شما در قدم بعدی نیاز دارید تا آن‌ها را به سمت استفاده از برندتان ترغیب کنید.

زمانی که مخاطب را با برند خود آشنا کرده توجه او را جلب کرده و نسبت به برند و محصول خود به او آگاهی دادید وقت آن است تا او را تبدیل به یک مشتری واقعی کرده و خرید محصول را قطعی کنید. اینجا جاییست که ویدیو تبلیغاتی به میان می‌آید.

برای این کار همیشه به یاد داشته باشید:

  • دقیقا و نهایتا چه چیزی را دارید می‌فروشید
  • چه عناوینی به فروش آن کمک می‌کنند
  • برای افزایش اعتبار و اطمینان از برند در مورد چه مسائلی باید صحبت کنید
  • چه چیزی افراد را ترغیب به همکاری با شما یا استفاده از برند و محصول شما می‌کند

سخن آخر

توجه داشته باشید که ویدیو ابزاری بسیار قدرتمند برای ایجاد آگاهی از برند،‌ بهبود و پرورش روابط شما با مشتریان و تبدیل مخاطبان‌تان به مصرف‌کنندگان محصولات شماست. پس تمام تلاش خود را برای تهیه ویدیویی خلاقانه و مناسب به کار ببرید و بدانید که نتیجه ثمربخش حاصل از آن به سختی تولید و تهیه‌اش می‌ارزد.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx