22 نکته مهم برای موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی

درک صحیح از شبکه‌های اجتماعی و بهره برداری از ظرفیت‌های آنها از اهمیت بسیار زیادی برای شرکت‌ها و برندهای تجاری برخوردار است.

 این روزها بسیاری از کسب و کارها افرادی را که دارای تخصص در حوزه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هستند استخدام می‌کنند تا حضوری جدی و حرفه‌ای در این شبکه‌ها داشته و ضمن برقراری ارتباط با مشتریان، از طریق تولید محتوای ارزشمند و به اشتراک گذاشتن آن بر تعداد مخاطبان خود بیفزایند.

1 – خود و کسب و کارتان را بشناسید

متاسفانه اکثر بازاریابان یک اصل بسیار اساسی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را نادیده می‌گیرند. آن چیزی نیست جز درک و شناخت از شرکت، نقاط ضعف و قوت آن و جایگاه شرکت در بازاریابی.

عناوین مطلب:

اگر با خودتان صادق باشید و آنچه که واقعیت است در مورد خود قبول کنید، می‌توانید به موفقیت در این عرصه برسید. موارد زیر می‌تواند به شما در شناختن خودتان کمک کند:

  • مشخص کردن هدف و قصد خود از حضور در شبکه های اجتماعی
  • مشخص کردن مخاطبان هدف
  • مشخص کردن مواردی که مخاطبان هدف شما نسبت به آن ها محتاط هستند
  • مشخص کردن اینکه در چه موردی دانش و آگاهی زیادی دارید
  • چه نوع محتوایی با شخصیت، فرهنگ و توانایی تیم کاری شما مطابقت دارد

زمانی که به تمام این موارد پی بردید، قادر خواهید بود که یک استراتژی و برنامه ریزی موفق برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و محتوای خود تدوین کنید. اما بدون توجه به این نکات تلاش شما در بازاریابی بی ثمر خواهد بود و تنها موفقیت رقیب خود را خواهید دید.

فراتر از موضوع “شناختن خود”، شما قدرت درک و همپوشانی بین نقاط قوت خود و آنچه که مخاطبان هدف شما می خواهند و انتظار دارند را پیدا خواهید کرد.

2 – سخن دیگران را بشنوید

موفقیت در حوزه بازاریابی شبکه های اجتماعی و تولید محتوا بیشتر نیازمند شنیدن سخنان دیگران است نه سخن گفتن مداوم.

بنابراین محتوای تولید شده توسط مخاطبان‌تان در فضای آنلاین را مطالعه کرده و با آنها به بحث و گفت وگو بپردازید تا متوجه شوید به چه موضوعاتی علاقه‌مند هستند. تنها در این صورت است که می‌توانید با تولید محتوای مناسب و ارزشمند، زمینه را برای بحث و گفت وگوی مشتریان تان فراهم کرده و بر اطلاعات‌شان بیفزایید.

حتما استراتژی گوش کردن را در روند کارهای خود در اولویت قرار دهید زیرا بدون گوش دادن و خواسته‌های کابران کاری از پیش نخواهید برد.

اگر نمی‌دانید برای موفقیت در شبکه‌های اجتماعی از کجا شروع کنید بر است بر روی نیازهای کاربران سرمایه گذاری کنید. نکته بسیار مهمی که در اینجا حائز اهمیت است این است که بدانید:

  • مشتریان بالقوه شما چه مشکلاتی دارند یا در چه مورد صحبت می‌کنند؟
  • از چه شکایت می‌کنند؟ چه رفتاری برایشان ارزش دارد؟
  • چه مشکلاتی دارند که خدمت یا محصول شما آن را رفع می‌کند؟
  • لحن این صحبت‌ها به چه صورت است؟

از این مطالب بصورت غیرفعال نکات بسیار بیشتری نسبت به یادگیری فعالانه یاد می‌گیرید، تا جایی که در زمان وارد شدن به میدان عمل خودتان از نتیجه آن شگفت‌زده می‌شوید.

3 – تمرکز کنید

بهتر است در یک زمینه متخصص باشید تا اینکه در تمامی موضوعات صاحب‌نظر و کارشناس شوید.

استفاده از یک استراتژی ارزشمند و متمرکز در زمینه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی از طریق تولید و به اشتراک‌گذاری محتوای ارزشمند موجب قدرتمند شدن و افزایش احتمال موفقیت برند شما خواهد شد تا اتخاذ یک استراتژی وسیع و گسترده که سعی می‌کند راجع به همه چیز اطلاعات داشته و آن را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

4 – هم کیفیت محتوا و هم کیفیت دنبال‌کنندگان شما مهم است

کیفیت همواره مهم‌تر از کمیت است. وجود هزار دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی که مطالب منتشر شده از سوی شما را خوانده و آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک می‌گذارند بسیار بهتر از آن است که 10 هزار دنبال کننده داشته باشید که به محض ورود به حساب کاربری شما و مطالعه محتوای تولید شده به سرعت ناپدید شده و هرگز مطالب و محتوای‌های تولید شده از سوی شما را با دیگران به اشتراک نگذارند.

تولید محتوا نیز یکی از ارکان اصلی شبکه های اجتماعی است که در صورت پیاده‌سازی استراتژی صحیح می‌تواند موفقیت شما را تضمین کند.

اگر نمی‌توانید محتوای جذاب و مورد نیاز کاربران خود را تولید کنید هیچ‌چیز باارزشی برای مخاطبین خود ندارید. اولین گام برای موفقیت در شبکه‌های اجتماعی محتوا است. شما با تدوین محتوای مناسب می‌توانید نظر مشتری خود را جلب کرده و برندینگ خود را وسعت بخشید .

5 – صبر داشته باشید و اثرات مثبت آن ببینید

موفقیت در حوزه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی از طریق تولید محتوای ارزشمند برای مخاطبان یک شبه اتفاق نمی‌افتد. بنابراین به منظور جلب نظر مخاطبان و ارائه مطالب مورد نیاز آنها باید مطالعات گسترده‌ای در رابطه با موضوعات روز و همچنین مرتبط با حوزه فعالیت‌تان صورت دهید تا بر میزان کیفیت محتوایی که تولید می‌کنید، افزوده شود.

به این منظور بهتر است تا رسیدن به موفقیت و اهداف از پیش تعیین شده خود در شبکه‌های اجتماعی سخت کار کنید و همچنین صبور باشید.

6 – کار ترکیبی انجام دهید

چنانچه شما تمام انرژی خود را برای تولید مطالب باکیفیت و ارزشمند صرف کنید، مخاطبان شما ضمن مطالعه و استفاده از این مطالب، آن را با سایر مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی دیگر نظیر فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و… به اشتراک می‌گذارند که این موضوع در نهایت می‌تواند منجر به افزایش چشمگیر تعداد مخاطبان شما شود.

اشتراک‌گذاری مطالب تولید شده توسط شما در شبکه‌های اجتماعی و بحث و تبادل نظر کاربران در مورد آن سبب می‌شود رتبه این مطالب در موتورهای جست وجوی اینترنتی نظیر گوگل به میزان قابل توجهی افزایش یافته و با تایپ کلمه‌های کلیدی می توان به سادگی به محتوای تولید شده توسط شما دست یافت.

این افزایش رتبه در موتورهای جست‌وجو و تکرار کلمات کلیدی به کار رفته در آن در نهایت منجر به افزایش مراجعه کاربران به حساب کاربری‌تان در شبکه‌های اجتماعی خواهد شد.

7- به ارزش های کسب و کار اهمیت دهید

چنانچه شما زمان زیادی را صرف حضور در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغ محصولات و خدمات‌تان کنید به مرور دنبال‌کنندگان خود را از دست خواهید داد، چرا که آنها دیگر حاضر به شنیدن و دیدن تبلیغات تکراری و متعدد شما نیستند.

بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی آن است که از میزان تبلیغات خود کاسته و موضوعات ارزشمندی را برای گفت وگو با مشتریان و مخاطبان خود انتخاب کنید.

مشارکت کاربران مشهور و تاثیرگذار در گفت وگوهای شما و مخاطبان تان می‌تواند گفت وگوی شما را ارزشمندتر کرده و افراد بیشتری را به شرکت در بحث تشویق کند.

8- ارتباط با افراد را حفظ کنید

زمانی که افراد به صورت شخصی به شما مراجعه می‌کنند معمولا به آنها توجه کرده و با آنها گفت‌و‌گو می‌کنید، بهتر است هنگامی که این اتفاق به صورت آنلاین رخ می‌دهد نیز همین رویه را داشته و افراد را از خود نرانید.

ایجاد ارتباطات آنلاین یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در فرآیند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است، بنابراین هرگز از اهمیت ارتباط با افراد در فضای آنلاین غافل نشده و چنانچه کاربران شبکه های اجتماعی به شما مراجعه کردند با گشاده رویی با آنان صحبت کرده و سوالات شان را بدون پاسخ نگذارید.

درست است شبکه‌های اجتماعی یک ارتباط مجازی است اما به یاد داشته باشید آن کسی که پشت صفحه رنگی است یک انسان است. پس سعی کنید برای بازاریابی آنلاین خود برنامه‌ای تهیه کنید که این ارتباط دو سویه حفظ گردد. شما می‌توانید از ترفندهایی مانند شخصی‌سازی پیام‌ها در این بین استفاده کنید.

9- در دسترس باشید

بعد از انتشار مطالب خود در شبکه های اجتماعی ناگهان ناپدید نشوید و همواره در دسترس کاربران و مخاطبان خود باشید. معنای این جمله آن است که شما باید به صورت مداوم به تولید محتوا پرداخته و آن را با مشتریان و مخاطبان خود به اشتراک بگذارید و در گفت وگوها به صورت فعال و سازنده مشارکت داشته باشید.

مخاطبان و دنبال کنندگان آنلاین شما در صورتی که متوجه غیبت طولانی مدت شما شوند در جایگزین کردن شما با سایر برندها تردید نخواهند کرد. بنابراین در چنین شرایطی حضور فعال و در دسترس بودن از جمله نکات مهمی است که می تواند منجر به موفقیت شما در زمینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی شود.

10- عمل متقابل انجام دهید

شما نمی توانید از دیگران انتظار داشته باشید که مطالب شما را به اشتراک گذاشته و در ارتباط با آن به بحث و تبادل نظر بپردازند، در حالی که شما متقابلا محتوای تولید شده توسط آنها را به اشتراک نمی گذارید.

این به معنای آن است که شما باید بخشی از زمانی را که در شبکه های اجتماعی مشغول فعالیت هستید، به انتشار و اظهارنظر درباره مطالب و محتوای تولید شده توسط دیگران بپردازید.

11 – از اینفلوئنسرها کمک بگیرید

اگر احساس می‌کنید در بین مرزهای تبلیغات سنتی گیر کرده‌اید، به یاد داشته باشید که اینفلوئنسرها راه نجات شما هستند.

موج جدید شبکه‌های اجتماعی فقط و فقط منتج از بازاریابی دهان‌به‌دهانی است که از اینفلوئنسرهای این حوزه آغازشده و منجر به فروش می‌شوند. اگر با افراد مناسب ارتباط برقرار کنید، بازاریابی و فروش خوبی را تجربه می‌کنید که البته شناخت چنین افرادی پیش از هر چیز از قانون اول همین مطلب تبعیت می‌کند.

12 – مراقب انتشار محتوای نامناسب باشید

متاسفانه شبکه‌های اجتماعی برخلاف مزایای بسیاری که دارد دارای معایبی هم هستند. عده‌ای از افراد سودجو در این بین با استفاده از انتشار شایعات و اخبار نامناسب می‌خواهند توجه مخاطبین را جلب کنند.

اما توجه داشته باشید که با این کار با ریزش بسیار زیادی مواجه خواهید شد و دیگر نمی‌توانید اعتماد کاربران را جلب کنید. بهترین راه برای اجتناب از این موضوع و کم کردن ریسک همیشه و همیشه داشتن سیاست فکر کردن قبل از انتشار محتوا است.

سعی کنید این را تبدیل به یک عادت کنید که قبل از انتشار محتوا، چند نفر دیگر هم باید آن را چک کنند، یا اینکه یک فرایند خاص برای چک کردن آن در نظر بگیرید.

13 – پروفایل‌تان را بهینه کنید

آدرس سایت خود در قسمت کاور صفحه قرار دهید.

به یاد داشته باشید که شما باید سایت خود و همچنین زمینه‌ی فعالیت خود را به بیننده برسانید این انتقال بیشتر و بهتر به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند کسب و کار شما را بشناسند. پس درج آدرس سایت یا لوگوی کسب و کار را در کاور صفحه  فراموش نکنید.

نکات زیر برای بهینه‌سازی همه پروفایل‌ها قابل‌استفاده هستند:

  • از یک عکس واقعی استفاده کنید و صورت خود را نشان دهید. عکس حیوان‌ها یا جاهای دیدنی را به‌عنوان عکس پروفایل خود انتخاب نکنید. شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط دادن انسان‌ها به یکدیگر ساخته شده‌اند؛ بنابراین اگر می‌خواهید پروفایلتان قابل‌اعتماد باشد، باید چهره خود را به دیگران‌ نشان دهید.
  • یک توضیح خوب و کامل در مورد خودتان یا شرکتتان بنویسید. زمینه کاری و تخصص‌های خود را ذکر کنید. تمام مواردی را که از داشتن آن‌ها به خودتان افتخار می‌کنید، داخل پروفایل قرار دهید.
  • به کاربران بگویید چه اطلاعاتی را می‌خواهید با آن‌ها به اشتراک بگذارید. انجام این کار ضروری نیست؛ اما بعضی از مردم دوست دارند بدانند چه اطلاعاتی را می‌توانند از پروفایل شما دریافت کنند.
  • در قسمت درباره شما لینک وب‌سایت خودتان قرار دهید. به عبارتی از پروفایل شبکه اجتماعی خود برای سئوی وب‌سایت استفاده کنید.

14 – از اسپم خودداری کنید

باید مراقب باشید که پیام های تکراری از طریق صفحهء کاربری خود به کسانی که مطالب شما را دنبال می کنند، ارسال نکنید. زیرا باعث تحریک آنها خواهید شد.

این امر موجب هرزنگاری میشود. اگر نمی خواهید صفحهء کاربری شما در شبکه های اجتماعی به حالت تعلیق در آمده و یا حذف شود، بهتر است به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی آنلاین و کسب و کار اینترنتی خود، از ارسال spam خودداری نمایید.

شبکه‌های اجتماعی برای از بین بردن اسپمرها یک سری قوانین دارند. به‌عنوان مثال توییتر و گوگل پلاس برای تعداد افرادی که می‌توانید در هرروز فالو کنید، محدودیت دارند.

فیسبوک نیز قوانین مخصوص به خودش را دارد. این یعنی مدتی زمان می‌برد تا بتوانید تعداد فالوئرهای خود را افزایش دهید. از راه‌های غیرمجاز برای افزایش تعداد فالوئرهای خود استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است حساب کاربری‌تان مسدود شود. زمان خود را صرف ساختن یک پروفایل جالب کنید و صبور باشید. شاید پروفایل شما هم تبدیل به یک پروفایل معتبر و پرطرفدار شود.

15 – سرتیترهای عالی و مهم انتخاب کنید

چه مطلب شما کوتاه باشد و چه بلند، باید از سرتیترهای عالی و مهم استفاده کنید تا در شبکه‌های اجتماعی گزینه ای مناسب برای به اشتراک گذاری انتخاب شوید.

چرا که اولین چیزی که از یک مطلب یا پیام قابل رؤیت است و معمولاً برای همه مهم‌ترین بخش به حساب می‌آید، سرتیتر یا موضوع اصلی آن مطلب یا پیام می‌باشد.

16 – عملکرد کلی خود را بهبود بدهید

ثابت شده است هرچه محتویات شما بیشتر باشد کنترل کیفیت آن پیچیده تر می‌شود.

سعی کنید هوشمندانه ولی ساده عمل کنید و به یاد داشته باشید طولانی بودن اصل نیست بلکه کیفیت اصل می‌باشد. پس کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. زمانبندی مناسب و ثابت قدم بودن در تولید محتوا یک اصل مهم است که باید به آن پایبند باشید.

17 – از عکس‌های بزرگ‌تر و بهتر، بیشتر استفاده کنید

اگر خواهان جلب توجه بیشتر خوانندگان مطالب خود هستید، اگر می‌خواهید آن‌ها از خواندن مطالب طولانی شما خسته نشوند می‌بایست آن‌ها را با عکس‌ها و تصاویر جذاب تشویق کنید.

عکس‌های جالب بازدید کنندگان را تشویق به مطالعه متن مربوط به آن‌ها می‌کنند. نه تنها عکس‌ها و تصاویر، بلکه استفاده از عناصر گرافیکی نیز بسیار مفید می‌باشد.

نکته مهم اینجاست که باید از کیفیت و مرتبط بودن آن‌ها با پست و محتوای مطلبتان اطمینان حاصل کنید. رعایت این موارد به مقدار زیادی کاربران را تحریک به ایجاد ارتباط می‌کند.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، استفاده از تصاویر با کیفیت در فیسبوک به افزایش میانگین 53 درصدی اشتراک گذاری‌ها منجر شده است. همچنین استفاده از تصاویر باعث شده است که نظرات (Comments) مطالب نیز با بیش از 104% افزایش رو به رو شود.

18 – افراد و برندهای مهم و تأثیرگذار زمینه کاری خود را دنبال کنید

افراد مناسب را فالو کنید و از این طریق تعداد فالوئرهای خود را افزایش دهید. مطمئنا آن‌ها شما را دنبال نخواهند کرد، زیرا پروفایل شما تازه شروع به فعالیت کرده است.

انجام این کار به ۳ دلیل زیر مهم است:

الف) پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی از این اطلاعات استفاده می‌کنند و به دیگران پیشنهاد می‌دهند کدام پروفایل‌ها را دنبال کنند. بنابراین با دنبال کردن افراد شناخته‌شده در یک حوزه به دیگران می‌گویید که شما نیز در این زمینه فعالیت می‌کنید.

ب) یکی از ترفندهایی که مردم برای افزایش تعداد فالوئرها انجام می‌دهند این است که فالوئرهای افراد معروف را دنبال می‌کنند. زیرا احتمال می‌دهند که برخی از این افراد آن‌ها را نیز فالو ‌کنند.

ج) این افراد معمولا اطلاعات مهم و مفیدی را در زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند، به اشتراک می‌گذارند. پس شما نیز می‌توانید این نکات را یاد بگیرید و آن‌ها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

19 – از کارهای دیگران الگو بگیرید

برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی اینترنتی شبکه و رسانه‌های اجتماعی دیگران را الگو قرار دهید و کارهای دیگران را دنبال نمایید مخصوصا افرادی که در حوزه کاری‌تان فعالیت دارند و تقریبا مشابه به شما هستند. دنبال کردن کارهای آنها می‌تواند به شما کمک بزرگی کند.

علاوه بر این با دنبال کردن آنها می‌توانید به رمز موفقیت‌شان دست یابید و دید خود را در این زمینه قوی‌تر کنید. با همکاران خود تبادل داده و اطلاعات داشته باشید و در نهایت تمام کارهای آنها را بررسی نمایید و از روش‌های آنها ایده بگیرید.

20 – در ارسال محتوا مداومت و نظم داشته باشید

یکی از ساده‌ترین راه‎ها برای توسعه‎ی شبکه شما ارائه محتوا به صورت ثابت و منظم است. تجربه نشان داده است که مخاطبین مختلف نسبت به توالی‎های متفاوتی از زمان ارسال پست‌ها، واکنش نشان می‎دهند؛ بهترین زمان ارسال پست را در رابطه با مخاطب خود تست کنید.

توالی‎ زمانی پست‎های رقبای خود را بررسی نمایید و ببینید در جدول زمانی انتشار مطالب از طرف ایشان، چه ساعاتی بیشترین مخاطب را به خود جلب کرده است.

به ساعت ارسال پست خود توجه کنید، زمان بندی در رسانه‎ی اجتماعی بسیار مهم است. اگر شما زمانی مثل ساعت ۶ صبح را به علت آزاد بودن خودتان برای ارسال پست‌ها در توییتر انتخاب کنید فکر نمی‌کنم افراد زیادی پست شما را ببینند.

21 – محتوای صوتی کوتاه تولید کنید

ما همه از ازدیاد بیش از حد اطلاعات رنج می‎بریم، مردم وقت و صبر کمتری برای خواندن محتواهای بلند بالا دارند. سعی کنید برای این افراد محتواهای “پرمغز” در شبکه‌های اجتماعی پخش کنید.

ممکن است در ابتدا تعداد افرادی که به صدای شما در شبکه‌های اجتماعی گوش می‌کنند کم باشد ولی این افراد با آن روند هر روز یک پست شما به شدت زیاد خواهند شد.

یکی از راهکارهای موثر برای ازدیاد بازدید کننده و طرفدار در شبکه‌های اجتماعی استفاده از پادکست ها یا صدا های ضبط شده ایت. ابرانیان به شدت به این نوع از محتوا ها علاقه مندند. می‌توانید از سرویس Sound Cloud برای اینکار استفاده کنید.

22 – سوال و جواب راه بیاندازید

تعامل برای زنده نگه داشتن هر جامعه‎‏ی آنلاینی ضروری است. یک تاکتیک عالی برای رشد جامعه‎ی شما در آنها و افزایش چشمگیر تعامل توسط یک سوال و جواب است.

ایده‎ی پشت این تفکر این است که یک روز از هفته را انتخاب کنید، سپس مخاطبین خود را با طرفندی خلاق تشویق کنید که سوال‎هایی در رابطه با محصول، فعالیت تجاری، صنعت یا هرچیزی در مورد شما، بپرسند.

این کار را می توانید به کمک کارمندان خود به سرعت جلو ببرید و با تلنگرهایی از طرف ایشان رشد دهید. سپس شما جواب این سوال‎ها را می‎دهید و بعد بهترین سوال را انتخاب و از آن در یک پست در بلاگ خود تحلیل و جوابی عالی ارائه می نمایید.

با گذشت زمان دیگران نیز در این قضیه شرکت می‎کنند و به آهستگی شما برند خود را به عنوان یک برند قابل اطمینان در اینترنت مطرح می‎کنید.

شما چه نکته دیگری می‌دانید که برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مفید باشد؟ در بخش نظرات بنویسید!

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
ایمانی

با سلام و عرض ادب؛
لطفا در خصوص درج کانال در دایرکتوری وب سایت بورسینس راهنمایی بفرمایید.
سپاس از شما

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx