ایجاد سقف‌های بالاتر بیت‌کوین و احتمال صعود ریپل به ۰.۳۰ دلار

تحلیل ارز دیجیتال

قیمت ریپل از سقوط ماه مارس بازگشت کرده و به نظر می‌رسد که در تلاشی برای بازیابی سطح ۰.۳۰ دلار از مقاومتی کلیدی عبور خواهد کرد.

اخیرا با شکست مقاومتی کلیدی در نمودار بیت‌کوین، آلت کوین ها نیز قوت گرفته‌اند. به ویژه، توکن لینک و تزوس طی ماه گذشته بیش از ۱۵۰ درصد رشد داشته‌اند.

طی هفته گذشته، استلار نیز روندی صعودی طی کرده است. همچنین قیمت ریپل نیز عملکرد قوی‌تری روی نمودارها نشان می‌دهد. آیا طی هفته‌های آینده می‌توان انتظار حرکات شدیدی در آلت کوین‌ها داشت؟ بیایید نگاهی به نمودارها بیندازیم.

عناوین مطلب:

chart1 2 عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

نمودار تتر ریپل

chart2 نمودار 12 ساعته ریپل تتر – منبع: Tradingview

نمودار ۱۲ ساعته تبدیلی امیدوارکننده از مقاومت به حمایت در محدوده ۰.۱۷۷۵ دلار نشان می‌دهد. افت قیمت‌ها در پنجشنبه سیاه اواسط ماه مارس که قیمت ریپل را برای چند ساعت به زیر سطح ۰.۱۲ دلار رسانده بود برای سرمایه‌گذاران ریپل بسیار مایوس‌کننده بود.

با این حال، از آن زمان تاکنون، قیمت ریپل از طریق تبدیل‌ مقاومت به حمایت در سطوحی اساسی توانسته یک روندی صعودی پیش بگیرد. حرکات اخیر قیمت نشان می‌دهد که منطقه کلیدی 0.1775 دلار به عنوان منطقه حمایت در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند قیمت ریپل را بالاتر ببرد.

سطح مقاومت اصلی برای ریپل منطقه قرمز بین ۰.۲۰۲۵ تا ۰.۲۱۲۵ دلار است. شکستی در این سطح می‌تواند قیمت را به ۰.۲۴۷۵ دلار و یا حتی بالاتر به ۰.۲۷۷۵ دلار برساند.

نمودار ریپل دلار

chart3 نمودار دوروزه ریپل دلار – منبع: Tradingview

نمودار دوروزه قیمت ریپل دلار سطح حمایت قابل‌توجهی را در محدوده ۰.۱۴۵ دلار نشان می‌دهد که باید برای حفظ مومنتوم مثبت نگه داشته شود. با این حال، این نمودار همچنین نشان می‌دهد که با توجه به کف‌ها و سقف‌های پایین‌تر روند هنوز به شکل قابل‌ ملاحظه‌ای نزولی است.

با این حال، با حفظ سطح حمایت ۰.۱۴۵ دلاری، احتمال رسیدن قیمت به سطوح بالاتر در محدوده ۰.۳۲۸ تا ۰.۳۳ دلار وجود دارد.

در چرخه قبلی بین سال‌های 2015 تا 2017 نیز، حرکتی مشابه اتفاق افتاد که قیمت ریپل پیش از یک جهش بزرگ، دچار یک اصلاح کامل شده و به سطوح حمایت رسیده بود. با نگه‌داشتن این سطح حمایت و آغاز انباشت، یک جهش بزرگ تا 3 دلار در ژانویه 2018 اتفاق افتاد.

حرکت فعلی قیمت نیز مشابه همین الگو به نظر می‌رسد، گرچه روند اصلاحی بیشتر طول کشید. اما طبیعی است زیرا بازارها به بلوغ می‌رسند و بنابراین برای رسیدن به پایین‌ترین سطح و سپس رشدی مجدد طی یک چرخه جدید احتیاج به زمان بیشتری دارند.

رسیدن به منطقه 0.33 دلار انباشت و بازه نوسان را تائید می‌کند و بیانگر آغاز روند بهبود قیمت است.

نمودار بیت‌کوین ریپل

chart4 نمودار یک روزه بیت‌کوین ریپل – منبع: Tradingview

نمودار روزانه ریپل سطح کلیدی ۰.۰۰۰۰۲۵۰۰ تا ۰.۰۰۰۰۲۵۲۵ ساتوشی را از دست داده بود. با این حال، در عرض چند روز قیمت ریپل این سطح را باز پس گرفت و در حال حاضر آن را تبدیل به سطح حمایت کرده است.

تائید این سطح به عنوان حمایت، که به شدت وابسته به نوسانات قابل توجه قیمت بیت‌کوین است، نشان می‌دهد که احتمال دارد قیمت ریپل مومنتوم صعودی بیشتری پیدا کند. در عین حال، قیمت ریپل برای حفظ مومنتوم باید سقف بالاتری ایجاد کند.

به این منظور، سطح حمایت در محدوده ۰.۰۰۰۰۲۵۰۰ تا ۰.۰۰۰۰۲۵۲۵ ساتوشی باید حفظ شود تا بعد از آن قیمت بتواند به سطوح مقاومت نزدیک شود. اولین سطوح مقاومتی که باید در نظر داشت بین ۰.۰۰۰۰۲۸۹۰ تا ۰.۰۰۰۰۲۹۲۵ ساتوشی و همچنین بین ۰.۰۰۰۰۳۳۰۰ تا ۰.۰۰۰۰۳۳۵۰ ساتوشی است.

اصلی‌ترین سیگنال برای روند صعودی جهشی آشکار از این دامنه و عبور از قیمت ۰.۰۰۰۰۳۸۰۰ ساتوشی است. اما با توجه به قیمت فعلی ریپل، احتمال این حرکت ضعیف است.

chart5 نمودار یک روزه ریپل بیت‌کوین – منبع: Tradingview

نمودار استلار نشان‌دهنده دامنه واضحی بین ۰.۰۰۰۰۰۵۶۰ تا ۰.۰۰۰۰۰۵۹۰ ساتوشی و همچنین ۰.۰۰۰۰۰۸۴۰ تا ۰.۰۰۰۰۰۹۵۰ ساتوشی است. از ده ماه گذشته یعنی جولای 2019 که قیمت وارد این محدوده‌ها شد، سطوح حمایت و مقاومت در این دامنه ایجاد شده‌اند.

با این حال، استلار قدرت خود را با افزایش 28 درصدی قیمت طی چهار روز گذشته نشان داده است. علاوه بر این، قیمت استلار تلاش دارد مقاومت دامنه را بشکند. این شکست می‌تواند سیگنالی مهمی برای مومنتوم صعودی یا نزولی (مشابه با ریپل) باشد.

دستیابی به محدوده کلیدی ۰.۰۰۰۰۰۸۵۰ تا ۰.۰۰۰۰۰۹۳۵ ساتوشی مومنتوم صعودی بیشتری ایجاد می‌کند و منطقه مقاومت بعدی را در ۰.۰۰۰۰۱۴۰۰ ساتوشی قرار می‌دهد. گذشته از این، شکستن سطح ۰.۰۰۰۰۰۸۳۵ ساتوشی می‌تواند منجر به ایجاد اولین سقف بالاتر طی بیش از 18 ماه گذشته شود.

اما اگر قیمت ریپل نتواند در یک حرکت از مقاومت عبور کند، حرکت‌های بعدی وابسته به این مسئله خواهند بود که آیا خریداران قصد دارند وارد گود شوند یا خیر.

نمودار استلار بیت‌کوین

chart6 نمودار یک روزه استلار بیت‌کوین – منبع: Tradingview

اگر قیمت استلار نتواند با تلاش اول از محدوده مقاومت عبور کند (که محتمل هم به نظر می‌رسد)، این نمودار سطوح مشخصی ایجاد می‌کند که باید در نظر گرفت.

از آنجا که پامپ (افزایش قیمت) شدیدی وجود داشته است، سطوح حمایت در نمودار در محدوده‌ای بسیار پایین‌تر قرار گرفته‌اند. سطوح اولیه‌ای که باید برای حمایت در نظر داشته محدوده بین ۰.۰۰۰۰۰۷۱۸ تا ۰.۰۰۰۰۰۷۲۲ ساتوشی و ۰.۰۰۰۰۰۶۸۰ تا ۰.۰۰۰۰۰۶۸۵ ساتوشی هستند.

اگر هر کدام از این سطوح نقش سطح حمایت را بازی کنند، خریداران نیز احتمالا پا به میدان خواهند گذاشت. چنین حرکتی احتمالا سیگنالی برای مومنتوم صعودی خواهد بود.

chart7 نمودار یک روزه استلار تتر – منبع: Tradingview

در این بین، نمودار تتر استلار نیز نشان‌دهنده شکست سطح مقاومت در ۰.۰۵۴ دلار است. با صعود قیمت استلار به ۰.۰۶۵ دلار، این شکست منجر به افزایش چشمگیر قیمت شد.

این حرکت افزایشی 155 درصدی از کف قیمت پنجشنبه سیاه، 12 مارس، به همراه داشته است. با این حال، آیا روند صعودی قیمت در حال حاضر پایان یافته است؟ نه، زیرا پس از چنین جهش و افزایشی، با توجه به روند صعودی فعلی، احتمال خرید گسترده وجود دارد.

رسیدن قیمت به سطح مقاومت قبلی در ۰.۰۵۴ دلار احتمالا نقطه‌ای برای ورود معامله‌گران است. سطوح مقاومت به طور قابل توجهی بالاتر می‌روند. اولین سطح مقاومت به ۰.۰۷۴ دلار و دومین سطح مقاومت به 0.08 دلار می‌رسد.

با این حال، اگر این فشار خرید دوام نیاورد و نتواند سطح حمایت ۰.۰۵۴ دلاری را حفظ کند، احتمال افت قیمت وجود دارد. در این صورت، اولین سطح احتمالا در محدوده ۰.۰۴ تا ۰.۰۴۳ دلار خواهد بود.

 

 

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx