جهش صعودی اتر با عبور از مرز 200 دلار

تحلیل بازار رمزارزها

طی هفته‌های اخیر، اتر کف‌های بالاتری با جفت بیت‌کوین خود ایجاد کرده است و این می‌تواند نشانه‌ای صعودی از احتمال شکست مقاومت مهم بعدی برای قیمت اتر باشد.

بااینکه اخیرا توجه‌ و تمرکز جامعه رمزارز به بیت‌کوین بوده است، اکنون توجه‌ افراد به‌تدریج به سایر پروژه‌ها معطوف می‌شود. دلیل این امر واضح است: هاوینگ سپری شده و نوسان معمول و روزانه به بازارهای رمزارز بازگشته است. از این رو، آلت‌ کوین‌ها توجه بیشتری را به خود جلب کرده‌اند.

بر این اساس، تجزیه و تحلیل اتریوم و توکن بومی آن اتر (ETH)، که به عنوان دومین رمزارز برتر از لحاظ ارزش بازار است، ضروری است.

عناوین مطلب:

chart1 12 عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

مقاومت سنگین بعدی اتر: بین 215 تا 230 دلار

همانطور که بیت‌کوین بعد از هاوینگ در دامنه‌ای جدید در حال نوسان است، همین امر نیز در مورد اتر نیز صادق است. قیمت اتر در محدوده 168 تا 175 دلار سطح حمایت تشکیل داده است، اما هنوز نتوانسته از مقاومتی که در محدوده 215 تا 230 دلار شکل گرفته عبور کند.

chart2 14 نمودار یک‌روزه اتر-دلار. منبع: TradingView

نکته مهم اینجاست که قیمت اتر به‌شدت از قیمت بیت‌کوین عقب‌ مانده است. بیت‌کوین توانسته به اوج قیمت ماه فوریه (بهمن) خود باز گردد درحالیکه اتر نمی‌تواند حرکتی تا این حد قدرتمند شکل دهد و هنوز 30 درصد پایین‌تر از قیمت فوریه است.

طی چند ماه گذشته، تمرکز به خاطر هاوینگ روی بیت‌کوین بوده است. در طول آخرین فشار برای افزایش قیمت بیت‌کوین از 7,800 دلار تا 10,400 دلار فروش گسترده‌ای در بازارهای آلت‌ کوین به راه افتاد و قیمت‌ جفت‌ارزهای بیت‌کوین دچار افت‌ شدید 20 تا 30 درصد شدند.

با این حال، در تاریخ رمزارزها، بیت‌کوین همیشه در هر حرکتی پیش‌قدم بوده است. بیت‌کوین دسامبر 2017 به رکورد تاریخی قیمت خود دست یافت. همین روند نیز برای آلت کوین‌ها در سه ماه اول سال 2018 اتفاق افتاد.

بنابراین، قیمت بیت‌کوین باید تثبیت شده و از نوسانات آن کاسته شود تا آلت کوین‌ها بتوانند شانس قرار‌گرفتن در شرایط بیت‌کوین را پیدا کنند. و بر این اساس، آن‌ها می‌توانند مومنتومی صعودی پیدا کرده و دوباره به سطح قیمتی برسند که آخرین بار در ماه فوریه تجربه کرده بودند؛ این سطح برای اتر بین 270 تا 300 دلار است.

حمایت مهم ارزش کل بازار

ارزش کل بازار رمزارز در حال حاضر شاهد یک مومنتوم صعودی قدرتمند است.

chart3 14 ارزش کل بازار رمزارز، نمودار یک‌روزه. منبع: TradingView

مهمترین نکته این است که ارزش کل بازار در نهایت توانست سطح کلیدی 2018 را یک بار دیگر تبدیل به حمایت کند. این سطح حمایت را می‌توان هم‌تراز با حمایت بیت‌کوین در 6,000 دلار دانست. قیمت بیت‌کوین، پیش از وقوع سقوط بزرگ، از سطح کلیدی 2018 خود چندین بازگشت را تجربه کرده بود.

بر این اساس، ارزش کل بازار به شدت از بیت‌کوین عقب مانده است زیرا بیت‌کوین در حال حاضر در 9,600 دلار معامله می‌شود که 60 درصد بیشتر از این حد حمایت است. نتیجه اینکه: آلت‌ کوین‌ها از بیت‌کوین عقب مانده‌اند.

دومین نکته اینجاست که این نمودار بیانگر افزایش حجم است. افزایش حجم، به هنگام نوسانات قیمت، به این معنا است که علاقه افراد به این دارایی در حال افزایش است و بسیاری در حال خرید آن هستند. افزایش حجم یک سیگنال صعودی است.

علاوه بر این، میانگین‌های متحرک 100 روزه و 200 روزه نیز در تایم‌فریم روزانه سطح حمایت تشکیل داده‌اند.

chart4 9 ارزش کل بازار رمزارز، نمودار یک‌روزه. منبع: TradingView

اهمیت میانگین‌های متحرک در این نمودار نشان داده شده است. در طول چرخه صعودی قبلی، ارزش کل بازار همواره میانگین‌های متحرک خود را حفظ کرد تا اینکه میانگین متحرک 100 روزه خود را در اوایل سال 2018 از دست داد. حفظ و تبدیل این میانگین‌های متحرک به حمایت به این معنا است که بازار قدرت گرفته و در حال تغییر مسیر خود است. اگر ارزش کل بازار نتواند این میانگین‌های متحرک را حفظ کند، بازار به محدوده نزولی خود باز خواهد گشت.

chart5 7 ارزش کل بازار آلت کوین‌ها، نمودار یک‌روزه. منبع: TradingView

ارزش کل بازار آلت کوین‌ها ساختاری مشابه با ارزش کل بازار را نشان می‌دهند؛ خصوصا اینکه، حمایت بیت‌کوین در 6,000 دلار را می‌توان با خط افقی قرمز در این نمودار مقایسه کرد.

از این طریق، می‌توان نتیجه گرفت که آلت کوین‌ها به‌شدت از بیت‌کوین عقب مانده‌اند.

با این حال، ارزش کل بازار آلت کوین نیز در میانگین‌های متحرک 100 و 200 روزه حمایت نشان می‌دهد، و همچنین 70 میلیارد نیز تبدیل به حمایت شده است.

تا زمانی که این سطوح حمایت حفظ شوند، مومنتوم بیشتر برای روند صعودی تا سطح 110 تا 120 میلیارد دلار محتمل است.

برای اتر چه سطوحی را باید مد نظر داشت؟

chart6 5 نمودار یک‌روزه اتر-تتر. منبع: TradingView

درست همانطور که ارزش کل بازار رمزارز در میانگین‌های متحرک 100 و 200 حمایت تشکیل داده است، همین مسئله برای قیمت اتر نیز صادق است.

تا زمانی که این میانگین‌های متحرک به عنوان سطح حمایت حفظ شوند، می‌توان انتظار داشت روند ادامه پیدا کند و در این حالت با توجه به داده‌های تاریخی دلیل چندانی برای شکل‌گیری روند نزولی وجود ندارد.

سطح کلیدی برای قیمت اتر-دلار محدوده 168 تا 173 دلار است (جهش قیمتی تا 160 دلار ممکن است اتفاق بیفتد). اگر اتر بتواند این سطح را حفظ کند، ادامه روند تضمین‌شده است. یک اصلاح کوتاه‌مدت به سمت این سطح می‌تواند به نفع بازار باشد. چنین اصلاحی می‌تواند موجب تائید تثبیت قیمت و شکل‌گیری محدوده حمایت 168 تا 173 دلار شود.

با این حال، تبدیل سطح مقاومت 195 دلاری به حمایت را می‌توان یک سیگنال صعودی دانست.

هنگامی که هر یک از این دو سطح تبدیل به حمایت شوند، می‌توان انتظار داشت اتر به روند صعودی خود ادامه دهد.

چه اهدافی در مسیر صعودی اتر قرار گرفته‌اند؟

اولین هدف مهم اتر بین 250 تا 252 دلار دیده می‌شود. دومین هدف بین 280 تا 290 دلار (اوج قیمت فوریه) قرار گرفته است. پس از آن، سطوح 320 تا 340 دلار مقاومت مهم بعدی هستند.

با این حال، اندیکاتور کلیدی که باید مد نظر داشت این است که آیا اتر بالاتر از میانگین‌های متحرک باقی می‌ماند یا خیر، زیرا این اندیکاتورها برای پیش‌بینی مومنتوم‌های صعودی/نزولی بسیار مهم هستند.

chart7 7 نمودار یک‌روزه اتر-بیت‌کوین. منبع: TradingView

اتر در نمودار اتر-بیت‌کوین باید قدرت بیشتری پیدا کند. قیمت اتر در جفت‌ارز بیت‌کوین-اتر هنوز در محدوده 0.018 تا 0.0275 ساتوشی در نوسان است.

با این حال، حمایت 0.021 ساتوشی برای دومین بار تائید شده است. آنچه که در اینجا باب میل سرمایه‌گذارها و معامله‌گرها است ایجاد سقف‌های بالاتر است. جفت بیت‌کوین اتر از سپتامبر 2019 کف‌های بالاتر ایجاد کرده است، اما هیچ سقف بالاتری ایجاد نشده است.

بنابراین، تائید حمایت 0.021 ساتوشی برای افزایش مومنتوم صعودی ضروری است. مرحله بعدی حرکتی واضح به سمت مقاومت 0.024 ساتوشی و عبور از آن است. اگر چنین جهشی اتفاق بیفتد، یک سقف بالاتر در محدوده‌ای بالاتر از 0.0273 ساتوشی هدف بعدی خواهد بود.

نکته: برای چنین حرکتی، فرض بر این است که نوسانات بیت‌کوین آرام گرفته‌اند. در طول جهش صعودی قیمت بیت‌کوین پیش از هاوینگ، اتر در مقایسه با جفت بیت‌کوین خود به‌شدت سقوط کرد. تنها هنگامی که نوسانات بیت‌کوین کمتر شوند، آلت‌ کوین‌هایی مانند اتر فضای آزادی برای رشد و رسیدن به روند بیت‌کوین خواهند داشت.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx