مسدودکردن TikTok توسط ترامپ می‌تواند موجب رشد قیمت بیت‌کوین شود

تحلیل قیمت بیت کوین

ممنوعیت استفاده از تیک‌توک توسط ترامپ می‌تواند 80 میلیون کاربر آمریکایی این پلتفرم را به سمت ارزهای دیجیتال بکشاند که خبر خوبی برای قیمت بیت‌کوین و کل فضای رمزارزها است.

روز گذشته، بسیاری از آلت کوین‌ها شاهد جهش‌های چشمگیری بودند که آن‌ها را به اوج قیمت سالانه خود رساند. اتر نیز توانست از مرز 400 دلار عبور کند.

علاوه بر این، ریپل نیز روزی موفقیت‌آمیز را سپری کرد و با فراتررفتن از قیمت ۰.۳۲ دلار، عملکردی حتی بهتر از بیت‌کوین داشت.

عناوین مطلب:

در این مقاله با نگاهی به وضعیت کنونی کوین‌های برتر، بررسی خواهیم کرد که اقدام جدید رئیس‌جمهور ترامپ در جهت مسدودکردن شبکه اجتماعی چینی تیک‌توک، چه تاثیری می‌تواند بر بازار رمزارز داشته باشد.

chart1 1 بازار روزانه رمزارز. ۲ اوت (۱۲ مرداد). منبع: Coin360

بیت‌کوین

chart2 نمودار یک‌هفته‌ای بیت‌کوین. منبع: TradingView

بیت‌کوین در نمودار هفتگی خود نشانی از آینده دارد. برترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار پیش از بازگشت روند با سطح 50 درصد فیبوناچی در ۱۲,۰۰۰ دلار تماس داشت. هدف بعدی این ارز دیجیتال می‌تواند سطح ۶۱.۸ درصدی فیبوناچی در 13,500 دلار باشد که 20 درصد سود عاید خریداران بیت‌کوین خواهد کرد. البته، با نگاهی به آلت کوین‌های برتر درمی‌یابیم که اکثر آن‌ها زیر سطح فیبوناچی ۲۳.۶ درصد در حال معامله هستند و این به‌معنای پتانسیل سود بیشتر است، همانطور که طی هفته گذشته تجربه کردیم.

اتریوم

chart3 1 نمودار یک‌هفته‌ای اتریوم. منبع: TradingView

اتریوم با رشدی 80 درصدی از کف کانال صعودی خود را به سطح فیبوناچی ۲۳.۶ درصد رساند. در نظر داشته باشید که بیت‌کوین در حال حاضر در سطح 50 درصدی فیبوناچی معامله می‌شود و نسبت به عملکرد اتر، دو سطح بالاتر از ۲۳.۶ درصد است.

درصورتی‌که این سطح شکسته شود و اتر روندی صعودی تا ۳۸.۲ درصد پیش بگیرد، به قیمت 660 دلار دست خواهد یافت و این تازه آغاز چرخه صعودی اتر خواهد بود.

با این حال، اگر خریداران اتر به‌اندازه کافی مشتاق به صعود این ارز دیجیتال نباشند، بازگشت قیمت تا بالای کانالی که اتر توانست از آن عبور کند، یعنی 300 تا 330 دلار، اتفاق خواهد افتاد. اگر این سطح نیز حفظ نشود، حمایت بعدی را می‌توان در میانه کانال و در محدوده 280 دلار در نظر گرفت.

با توجه به اینکه چند ساعت پیش، سقوطی ناگهانی قیمت اتر را تا این سطوح نزول داد، افت دوباره قیمت تا این محدوده پیش از صعود تا 660 دلار چندان بعید نیست.

ریپل

chart4 1 نمودار یک‌هفته‌ای ریپل. منبع: TradingView

اگر نمودار اتر مورد پسند شما قرار گرفت، احتمالا متوجه خواهید شد که چرا ریپل نیز تا این حد قدرتمند عمل کرده است. ریپل همان کانال صعودی را که اتر در آن قرار داشت شکست. با این حال، این کوین راه زیادی برای رسیدن تا سطح فیبوناچی ۲۳.۶ درصدی در پیش دارد.

در واقع، ریپل باید 188 درصد رشد داشته باشد تا بتواند به این هدف فیبوناچی در ۰.۸۵ دلار دست یابد. بنابراین، اگر از صف خرید بیت‌کوین و اتر جا مانده‌اید، فرصت مناسبی برای خرید سومین ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش کل بازار در مقابل شما قرار گرفته است.

با این حال، اگر ریپل افت کند، برای یافتن سطوح حمایت باید از همان کانال استفاده کنیم. سطوح حمایت ریپل در میانه کانال، یعنی ۰.۲۴ دلار، و در پایین کانال، یعنی ۰.۱۹ دلار، قرار گرفته‌اند. مانند اتر، ریپل نیز با اولین سطح حمایت در سقوطی ناگهانی تماس داشت ولی بازگشت کرد. با این حال، با توجه به سطوح فیبوناچی درنظرگرفته‌شده، احتمال افت دوباره روند دور از ذهن است.

ایاس (EOS)

chart5 نمودار یک‌هفته‌ای ایاس. منبع: TradingView

ایاس اخیرا چندان مورد توجه نبوده است و از نظر فنی، به نظر می‌رسد که کوین بعدی در این جهش‌های صعودی ایاس باشد که با رسیدن به سطح فیبوناچی ۲۳.۶ درصدی می‌تواند به 6.50 دلار دست یابد. در حال حاضر، قیمت این آلت کوین زیر 3 دلار است و در صورت چنین رشدی می‌تواند در کوتاه‌مدت سود قابل‌ملاحظه‌ای در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

با این حال، تا خروج ایاس از کانال خود راه درازی در پیش است. ایاس در حال حاضر نزدیک به کف کانال و اندکی بالاتر از ۲.۵۰ دلار معامله می‌شود؛ اما، نسبت سود به زیان این کوین آن را تبدیل به گزینه‌ای دلخواه برای سرمایه‌گذاری کرده است.

علاوه بر این، در حال حاضر، دلایل خوب دیگری نیز برای جلب توجه ویژه به ایاس وجود دارند: علاوه بر نامزدی بروک پیرس (Brock Pierce)، هم‌بنیان‌گذار ایاس، برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، شرکت مادر ایاس، یعنی Block.one نیز با تبلیغ برای پلتفرم شبکه اجتماعی صوتی خود، کاربران نسل زِد (Gen Z) را که مجبور به کوچ از پلتفرم تیک‌توک هستند، هدف قرار داده است. نسل زِد افرادی هستند که در اواخر دهه 90 و اوایل قرن 21 به دنیا آمده‌اند. 30 ژوییه (9 مرداد)، پیرس در توییتی نوشت:

جوانان نسل زِد در پی گرفتن حقوق و حریم شخصی خود هستند! افرادی که می‌توانند تغییری ایجاد کنند. صدای همه شنیده شده است.

پیرس همچنین به مطلب لوس آنجلس تایمز (LA Times) اشاره کرد که از مهاجرت ستارگان پلتفرم تیک‌توک به سایر پلتفرم‌ها به علت نگرانی در مورد حفظ حریم شخصی خبر می‌داد.

سرمایه‌گذاران اولیه بیت‌کوین افرادی بودند که گزینه مناسب را در زمانی مناسب انتخاب کردند. اکنون و با مسدودشدن پلتفرم تیک‌توک به دستور رئیس‌جمهور ترامپ، 80 میلیون کاربر آمریکایی این پلتفرم به‌دنبال گزینه‌های دیگر خواهند بود. افزایش کاربران پلتفرم‌های مختلف به افزایش سود سرمایه‌گذاران توکن بومی آن پلتفرم‌ها می‌انجامد.

در حال حاضر، ایاس می‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ با این حال، پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر بلاک‌چین دیگری نیز مشغول فعالیت هستند که روی ورود کاربران جدید به فضای ارزهای دیجیتال تمرکز دارند.

به عنوان مثال، طی ماه جاری، شرکتی آمریکایی، به نام هایپر (Hyprr)، پیش از راه‌اندازی نام تجاری خود را تغییر داد. این شرکت با غول بانکداری آمریکایی، ولز فارگو (Wells Fargo)، وارد همکاری شده است تا ورود و خروج به دنیای ارزهای دیجیتال را هموارتر کنند. در حال حاضر، این شرکت یکی از نامزدهای اصلی برای تصاحب بازار تیک‌توک در آمریکا است.

دیوید برایلی (David Brieley)، مدیرعامل هایپر، در خصوص موقعیت این شرکت با توجه به مسدودشدن تیک‌توک اظهار داشت که نسل زِد در هر روز 5 میلیون ساعت محتوا از طریق شبکه‌های اجتماعی دانلود می‌کنند که دوبرابر این میزان در نسل هزاره است. نسل هزاره افرادی هستند که در قرن 21 به دنیا آمده‌اند.

اگر در نظر داشته باشید که زمانی پلتفرم استیمیت (Steemit) رشد ۱.۸ میلیارد دلاری ارزش بازار خود را اساسا وام‌دار تمایل نسل هزاره به این پلتفرم بود، می‌توانید تصور کنید که با ممنوعیت جنجالی استفاده از تیک‌توک، پلتفرم‌های مطرح شبکه اجتماعی که مبتنی بر بلاک‌چین هستند تا چه اندازه از این موقعیت بهره خواهند برد. تیک‌توک یکی از سریع‌ترین پلتفرم‌ها در رسیدن به شهرتی بین‌المللی بود.

سناریوی نزولی بیت‌کوین

اگر بیت‌کوین نتواند سطح جدید حمایت خود را در 10,500 دلار که سال‌ها مقاومتی مهم در برابر روند این ارز دیجیتال به شمار می‌رفت، حفظ کند، احتمال نزول قیمت تا سطح فیبوناچی ۳۸.۲ در محدوده 9,500 دلار وجود خواهد داشت. با این حال، احتمال اینکه بازار صعودی به این زودی برچیده شود چندان زیاد نیست.

سناریوی صعودی بیت‌کوین

اگر بیت‌کوین بتواند بالاتر از سطح ۱۲,۰۰۰ دلار باقی بماند، منطقه منطقی بعدی برای مقاومت سطح ۶۱.۸ درصدی فیبوناچی، یعنی 13,500 دلار، در نظر گرفته می‌شود. با این حال، با توجه به افت و خیز جدید بازار آلت کوین‌ها و احتمال رفت و برگشت سرمایه از بازار بیت‌کوین به بازار سایر کوین‌ها، احتمال اینکه قیمت طی هفته آینده تقریبا ثابت و بدون نوسان باقی بماند، بیشتر است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx