احتمال عدم حفظ حمایت ۱۰,۰۰۰ دلاری و حرکت قیمت به سوی شکاف بورس کالای شیکاگو

blank

بازار بیت‌کوین اندکی متزلزل به نظر می‌رسد و احتمال دارد طی یک تا دو روز آینده، قیمت زیر سطح 10,000 دلار نزول کند. اما بعد از آن، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

هفته گذشته، بازار بیت‌کوین شاهد فروشی گسترده بود و برترین ارز دیجیتال 10 درصد از ارزش خود را از دست داد. همچنین، سایر ارزهای دیجیتال ضعف بیشتری نشان دادند، تا حدی که اتر کاهش قیمتی 30 درصدی را تجربه کرد.

علاوه بر این، بازار سهام و کالاها نیز دچار افت شده است و بازار بورس نزدک (Nasdaq) نیز هفته سرخ‌رنگی را پشت سر گذاشته است. در حال حاضر، گام بعدی برای بازارها، یافتن ساختاری برای شناسایی کف قیمت است.

عناوین مطلب:

1 3
عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

نمودار روزانه بیت‌کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال در محدوده مقاومت قبلی، یعنی 10,000 دلار، در حال نوسان است. این محدوده مقاومت پس از هاوینگ ماه مه (اردیبهشت) و هنگامی‌که بیت‌کوین در حال نوسان بود، شکل گرفت.

2 4
نمودار یک‌روزه بیت‌کوین-دلار. منبع: TradingView

بدیهی است که اکنون و پس افت ناگهانی بازار بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال، محدوده پیشین حمایت بیت‌کوین در 11,100 دلار از دست رفته است. با این همه، همانطور که نمودار نشان می‌دهد، چنین افتی دور از انتظار نبود.

هیچ منطقه حمایت مشخصی بین 10,000 و 11,100 دلار دیده نمی‌شود؛ بنابراین، بعید نیست که این سطح شکسته شده و قیمت تا 10,000 دلار عقب بنشیند.

شکاف پرنشده قراردادهای آتی بورس کالای شیکاگو (CME)

3 3
نمودار چهارساعته قراردادهای بیت‌کوین در بورس کالای شیکاگو. منبع: TradingView

در نمودار بورس کالای شیکاگو، هنوز شکاف بازی بین 9,600 تا 9,900 دلار قابل مشاهده است. این شکاف‌ها اغلب پر می‌شوند و این استدلال که کف قیمت را می‌توان احتمالاً در سطح 9,600 دلار تعیین کرد، منطقی به نظر می‌رسد.

با این حال، همانطور که نمودار نشان می‌دهد، اگر قیمت بیت‌کوین در طول هفته دچار ضعف شود، ممکن است شکاف بالقوه جدیدی در بورس کالای شیکاگو شکل بگیرد.

روز جمعه، قیمت بیت‌کوین در قراردادهای آتی بورس کالای شیکاگو، در سطح 10,625 دلار بسته شد. بنابراین، اگر قیمت روز یک‌شنبه زیر سطح 10,625 دلار باز شود، احتمال ایجاد شکافی جدید در بورس کالای شیکاگو وجود دارد؛ این شکاف بالقوه می‌تواند زمینه‌ساز حرکتی صعودی باشد.

چه در انتظار قیمت بیت‌کوین است؟

در این مرحله، ممکن است قیمت در کوتاه‌مدت به کف خود برسد و سپس صعود جدیدی را آغاز کند.

با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا این آخرین کف قیمت برای اصلاح اخیر بیت‌کوین است یا خیر. در هر صورت، با توجه به نمودارهای کنونی، می‌توان به چند سناریوی مختلف دست یافت. طبق پیش‌بینی یکی از این سناریوها، احتمال دارد شکاف‌ قراردادهای آتی بورس کالای شیکاگو پر شود.

4 2
نمودار دوساعته بیت‌کوین-دلار. منبع: TradingView

با تکیه بر این سناریو، کف قیمت در محدوده این شکاف شکل خواهد گرفت؛ سپس، یک واگرایی صعودی می‌تواند تأییدکننده بازگشت کوتاه‌مدت قیمت باشد. در این محدوده، نقاط کلیدی سطح حمایت 9,600 دلاری است که باید حفظ شود و مقاومت 10,000 دلاری که باید بازپس گرفته شود.

اگر این سناریو اتفاق بیفتد، شکاف بورس کالای شیکاگو بسته و سطح حمایت 10,000 دلاری تأیید می‌شود؛ در این صورت، صعود مجدد به سطوح بالاتر محتمل‌تر از ادامه اصلاح نزولی خواهد بود.

سطوح جدید حمایت برای بیت‌کوین

با این حال، اگر شکاف بورس کالای شیکاگو مانعی بر سر افت قیمت نباشد، سطوح زیر باید به‌عنوان حمایت‌های بالقوه در نظر گرفته شوند.

5 1
نمودار یک‌روزه بیت‌کوین-دلار. منبع: TradingView

در صورت ادامه افت قیمت زیر 10,000 دلار و شکاف بورس کالای شیکاگو، سطوح بعدی حمایت در محدوده‌های 9,400 و 9,500 دلار و همچنین 8,800 و 9,100 دلار قرار می‌گیرند. در صورت حفظ این سطوح، جهش مجدد قیمت اتفاق خواهد افتاد.

در مجموع، بازارهای فعلی متزلزل به نظر می‌رسند و ساختار مشخصی در نمودارها دیده نمی‌شود؛ بنابراین، سرمایه‌گذاران بهتر است در معاملات خود محتاط‌تر باشند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx