کیف پول‌های ترون : بهترین گزینه‌ها برای ذخیره و سهام‌گذاری

کیف پول‌های ترون

در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین کیف پول‌های ترون (Tron) را معرفی کنیم. از این کیف پول‌ها می‌توانید برای مدیریت رمزارز بومی این بلاک‌چین، یعنی TRX و دسترسی به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز یا سایر خدمات شبکه ترون همچون سهام‌گذاری بهره ببرید.

این فهرست شامل کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می‌شود. کیف پول‌های نرم‌افزاری دسترسی بیشتری به شما می‌دهند و استفاده روزمره از آنها آسان‌تر است؛ با این حال، اگر به‌دنبال نگهداری بلندمدت مبالغ زیاد توکن ترون هستید، پیشنهاد می‌کنیم کیف پول‌های سخت‌افزاری را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برای تهیه کیف پول‌های سخت‌افزاری باید هزینه اولیه بپردازید، اما کیف پول‌های نرم‌افزاری همگی رایگان هستند.

ترون چیست؟

بهترین کیف پول‌های ترونترون بلاک‌چینی محبوب است که در سال 2017 توسط جاستین سان (Justin Sun) راه‌اندازی شد. این بلاک‌چین بخش زیادی از شهرت خود را مدیون تراکنش‌های سریع و کارمزد اندک است. توکن بومی این بلاک‌چین نیز به همین نام، ترون، شناخته می‌شود.

عناوین مطلب:

بیش از 40 میلیون کیف پول در سراسر جهان از ترون پشتیبانی می‌کنند؛ به لطف فعالیت این کیف پول‌ها ترون نیز توانسته است به یکی از سریع‌ترین بلاک‌چین‌های در حال رشد تبدیل شود.

کاربران ترون می‌توانند با استفاده از این شبکه در زمینه‌های متعددی فعالیت کنند. ترون با قابلیت قراردادهای هوشمند امکان ایجاد توکن‌های TRX20 مختلف همچون NFTها و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را فراهم کرده است.

علاوه بر این، ترون با یکی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های اشتراک فایل، یعنی بیت‌تورنت (BitTorrent) ادغام شده است که نقش ویژه‌ای در شهرت این شبکه ایفا کرده است.

گفتنی است شبکه ترون از پروتکل اثبات سهام استفاده می‌کند، به این معنی که شما می‌توانید ترون سهام‌گذاری و در ازای آن، پاداش دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: همه‌چیز در مورد ارز ترون (ساخت کیف پول و روش خرید)

کیف پول سخت‌افزاری لجرنانو ایکس

2کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) نه‌تنها مکانی بسیار ایمن برای نگهداری توکن‌های شماست، بلکه باید بدانید ترون یکی از 5 رمزارزی است که می‌توانید از طریق کیف پول سخت‌افزاری لجرنانو ایکس، مستقیماً آن را سهام‌گذاری کنید.

در واقع، برای سهام‌گذاری ترون از طریق کیف پول لجرنانو ایکس به هیچ پلتفرم شخص ثالثی احتیاج ندارید.

لجرنانو ایکس از سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس، مک و همچنین دستگاه‌های اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند.

کلید خصوصی تنها راه اثبات مالکیت و تنها روش دسترسی به دارایی‌های دیجیتال است. کلیدهای خصوصی شما هرگز از این سخت‌افزار خارج نمی‌شوند و این امر ایمنی دارایی‌های دیجیتال شما را به‌شدت افزایش می‌دهد.

لجرلایو (Ledger Live) که برای دستگاه‌های دسک‌تاپ و موبایل قابل‌دسترس است و می‌توانید آن را همگام‌سازی کنید، نرم‌افزاری است که برای برقراری ارتباط با دستگاه سخت‌افزاری لجر خود احتیاج دارید.

با استفاده از لجرلایو می‌توانید ترون سهام‌گذاری کنید و پورتفوی خود را مدیریت کنید. فرآیند سهام‌گذاری نیز بسیار آسان است؛ فقط کافی است اپلیکیشن ترون را از بخش App Catalog در لجرلایو نصب کنید.

سپس، حساب ترون در لجرلایو را اضافه کنید. اکنون، می‌توانید به آدرس خود برای دریافت ارز دیجیتال TRX دسترسی داشته باشید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در کیف پول‌های سخت‌افزاری حتی آدرس نیز باید مانند تراکنش‌ها تأیید شود. اگر به‌دنبال حداکثر ایمنی دارایی‌های خود هستید، حتماً از کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجرنانو ایکس استفاده کنید.

پس از دریافت TRX، می‌توانید آن را ذخیره کنید یا با انتخاب اعتبارسنج‌هایی به‌نام Super Representatives یا همان SR که برای بلاک‌چین ترون، بلاک تولید می‌کنند، ترون سهام‌گذاری و در ازای آن پاداش دریافت کنید.

نرخ فعلی سود سالیانه حاصل از سهام‌گذاری ترون 7 درصد است که می‌توانید آن را به‌صورت روزانه دریافت کنید.

علاوه بر این، می‌توانید دستگاه لجر خود را به یک مرورگر رسمی بلاک‌چین ترون متصل کنید و از تمام ویژگی‌های این پلتفرم بهره‌مند شوید.

کیف پول سخت‌افزاری کول والت پرو

کول والت پرو یکی از بهترین کیف پول‌های ترونکیف پول سخت‌افزاری کول والت پرو (CoolWallet Pro) از دستگاه‌های iOS و اندروید پشتیبانی می‌کند و بسیار باریک (در حد یک کارت اعتباری) است.

کول والت پرو دومین نسل از کیف پول‌های کول والت و از لحاظ فناوری و تراشه‌های ارتقاءیافته پیچیده‌تر از نسخه پیشین خود است. اولین نمونه از این کیف پول‌ها تحت عنوان کول والت اس (CoolWallet S) شناخته می‌شود.

این کیف پول به‌وسیله بلوتوث به اپلیکیشن CoolBitX Crypto Wallet App متصل می‌شود و علاوه بر ویژگی‌های معاملاتی جدید، از سهام‌گذاری ترون نیز همچون سهام‌گذاری کوین‌های دیگری مثل کازموس (Atom) و پولکادات (DOT) پشتیبانی می‌کند.

فرآیند سهام‌گذاری مانند خود اپلیکیشن، برای کاربران بسیار ساده است. علاوه بر این، با کلیک روی کوین می‌توانید میزان سود سالیانه سهام‌گذاری کوین موردنظر را نیز مشاهده کنید.

کیف پول نرم‌افزاری ترون لینک

4کیف پول نرم‌افزاری ترون لینک (TronLink) از سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS موبایل پشتیبانی می‌کند و نسخه‌ای نیز در قالب افزونه مرورگر کروم ارائه داده است. کیف پول ترون لینک با تیم ترون برای ایجاد لایه‌های ایمنی بیشتر همکاری می‌کند.  

ترون لینک تنها کیف پولی (به‌غیر از سخت‌افزار لجر) است که می‌تواند به ترون اسکن (TronScan)، مرورگر بلاک‌چین ترون متصل شود.

با استفاده از این کیف پول‌ می‌توانید ترون سهام‌گذاری و پاداش دریافت کنید. همچنین، می‌توانید سود تقریبی حاصل از سهام‌گذاری با هر اعتبارسنج را مشاهده کنید.

علاوه بر این، ترون لینک به شما اجازه می‌دهد با استفاده از پلتفرم ادغام‌شدۀ جاست سواپ (JustSwap) مبادله فوری بین ترون و توکن‌های TRX20 انجام دهید و با استفاده از زبانه dApps explorer به هر پلتفرم وام‌دهی، دیفای یا صرافی روی شبکه ترون دسترسی داشته باشید.

همچنین، ترون لینک به شما کمک می‌کند توکن‌های NFT در کیف پول خود نگهداری کنید.

کیف پول موبایلی ویژن

ویژن: یکی از بهترین کیف پول‌های ترونکیف پول ویژن (Vision) برای دستگاه‌های اندروید و iOS در دسترس است و به‌عنوان کیف پول ترون می‌تواند بسیار کاربردی و پایدار باشد. با استفاده از این کیف پول‌ می‌توانید پورتفوی خود را مدیریت کنید، اما به نظر می‌رسد کیف پول ویژن بیشتر از همه دوستدار ترون است.  

این کیف پول سه صرافی درون‌ساخته ترون‌ترید (TronTrade)، یونی‌فای (Unifi) و پولونی‌دکس (POLONI DEX) را در خود جای داده است و شما می‌توانید توکن‌های TRX20 در آنها مبادله کنید.

همچنین، با استفاده از این کیف پول می‌توانید ترون سهام‌گذاری کنید. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، سهام‌گذاری ترون درواقع نوعی رأی‌گیری است که در آن باید SR یا نماینده ویژه خود را انتخاب کنید.  

در این کیف پول، می‌توانید فهرست بسیار بزرگ‌تری از SR را با جزئیات مربوط به هرکدام مانند تعداد رأی فعلی و بلاک‌های تولیدشده (درصد بهره‌وری اعتبارسنج) مشاهده کنید.

گزینه WalletConnect نیز در این کیف پول در دسترس شماست.

کیف پول نرم‌افزاری گواردا

6یکی دیگر از کیف پول‌های چندارزی و غیرامانی که نسخه‌های مختلفی برای دسک‌تاپ، موبایل، افزونه مرورگر و وب ارائه می‌دهد، کیف پول گواردا است.

گواردا از تقریباً تمام سیستم‌عامل‌ها پشتیبانی می‌کند. این کیف پول نسخه‌هایی برای اندروید، iOS، ویندوز، مک و اوبونتو ارائه داده است و به‌شکل افزونه مرورگر کروم یا کیف پول مبتنی بر وب نیز در دسترس است.

شما می‌توانید با توجه به جزئیات مربوط به هر اعتبارسنج (SR) بهترین مورد را انتخاب کنید و به سهام‌گذاری و مدیریت توکن‌های ترون خود بپردازید.

کیف پول گواردا به‌غیر از ترون، از بیش از 1000 کوین و توکن دیگر پشتیبانی می‌کند. تراکنش‌ها در این کیف پول همیشه بدون مشکل انجام می‌شوند و کارمزد تراکنش به‌خوبی و بر اساس وضعیت فعلی بلاک‌چین تنظیم می‌شود. همچنین، تیم پشتیبانی این کیف پول عملکرد قدرتمندی نشان داده است.

علاوه بر این، گواردا با صرافی یک‌پارچه و سریعی ادغام شده است که به شما اجازه می‌دهد مبادلات خود را بدون نیاز به پلتفرم‌های دیگر انجام دهید.

کیف پول موبایلی تراست والت

7تراست والت یک کیف پول چندارزی محبوب برای دستگاه‌های اندروید و iOS است که از کوین‌ها و توکن‌های بسیاری پشتیبانی می‌کند و یک مرورگر اپلیکیشن غیرمتمرکز و درون‌ساخته دارد.

با استفاده از تراست والت، می‌توانید ترون مدیریت کنید، بخرید یا سهام‌گذاری کنید. و البته در صورت عدم تمایل به ادامه سهام‌گذاری، می‌توانید کوین‌های خود را برداشت و پاداشتان را دریافت کنید. همچنین، اطلاعات و جزئیات مربوط به فرآیند سهام‌گذاری و فهرست اعتبارسنج‌ها در این کیف پول نیز در دسترس است.

در حال حاضر، بیش از 10 میلیون کیف پول تراست والت ایجاد شده و نظرات مطلوبی از سوی کاربران دریافت کرده است.

کیف پول نرم‌افزاری اتمیک والت

8اتمیک والت یکی از بهترین و قدیمی‌ترین کیف پول‌های چندارزی برای موبایل و دسک‌تاپ است که در قالب نسخه‌های ویندوز، مک، اوبونتو، دبیان، فدورا، اندروید و iOS در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

اتمیک از تعداد زیادی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. می‌توانید از این کیف پول برای مدیریت و سهام‌گذاری ترون استفاده کنید.

همچنین اتمیک ماشین‌حساب ویژه‌ای برای محاسبه پاداش احتمالی سهام‌گذاری هر کوین از جمله ترون در اختیارتان قرار می‌دهد.

نکاتی که نباید فراموش کنید

در این مطلب، سعی کردیم برخی از برترین و ایمن‌ترین کیف پول‌های حال حاضر ترون را معرفی کنیم. با این حال، هر کیف پول ویژگی‌های امنیتی خاصی ارائه می‌دهد و این شما هستید که باید از حداکثر امکانات کیف پولتان جهت دوری از خطر استفاده کنید.

  • تا حد امکان، توکن‌ها را آفلاین (مثلاً در کیف پول‌های سخت‌افزاری) نگه دارید.
  • از لایه‌های امنیتی بیشتر مانند احراز هویت دوعاملی (2FA) و پین‌کد استفاده کنید.
  • از کیف پول بک‌آپ بگیرید.
  • هرگز عبارت بازیابی (کلید خصوصی) خود را با هیچ فردی به اشتراک نگذارید.
  • هرگز مبالغ زیاد توکن در کیف پول‌های امانی همچون کیف پول صرافی‌ها نگهداری نکنید.
  • برای استفاده از هر کیف پول، خودتان تحقیق کنید و برای کسب اطلاعات در مورد کیف پول، به یک یا دو منبع بسنده نکنید.
  • حتماً اپلیکیشن کیف پول را از وب‌سایت رسمی آن دانلود کنید و مراقب بدافزارهایی که تحت عنوان کیف پول در فروشگاه‌های اپلیکیشن قرار می‌گیرند، باشید.

سخن پایانی

ترون یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال حال حاضر است و با ویژگی اثبات سهام، سرمایه‌گذاران بسیاری را برای مشارکت و کسب سود در سهام‌گذاری این شبکه به خود جذب کرده است. اما پیش از هرگونه فعالیتی در شبکه ترون، شما به یک کیف پول ایمن احتیاج دارید که قابلیت مدیریت ترون و سهام‌گذاری آن را داشته باشد.  

این مطلب از بورسینس فقط یکی از مطالبی است که می‌تواند به شما در انتخاب بهترین کیف پول‌های ترون کمک کند. حتماً تحقیق بیشتری در این زمینه انجام دهید تا بتوانید با آسودگی خاطر به فعالیت در این شبکه روبه‌رشد مشغول شوید و سود کسب کنید.  

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال ترون

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
سید موسی همایون میر

باسلام وخسته نباشید
من از تمام توضیحات و آموزس های شما همیشه بهره مند شدم و استفاده میکنم ، خواستم از صمیم قلب از سرکار خانم کاظمی مقدم تشکر و قدردانی نمایم .وخسته نباشید به تمام دست اندر کاران بورسینس عرض نمایم با آرزوی موفقیت روزافزون برای همه شما . باتشکر
سپاسگزارم همایون میر

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
1
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx