چگونه از اتفاقات مهم ارزهای دیجیتال باخبر شوید؟

اتفاقات مهم

در صنعتی مانند ارزهای دیجیتال که به‌سرعت در حال تحول و تکامل است، اتفاقات مهم زیادی می‌افتند که خبردارشدن از تمام آنها می‌تواند دشوار باشد.

نه‌تنها باید قیمت‌هایی را که در عرض چند دقیقه با درصد دو رقمی حرکت می‌کنند دنبال کنید، بلکه باید ببینید چه‌چیزی باعث می‌شود آنها به این شکل حرکت کنند.

رویدادها و به‌روزرسانی‌های زیادی در صنعت ارزهای دیجیتال در حال انجام است که بدون ابزار مناسب نمی‌توان از تمام آنها مطلع شد.

عناوین مطلب:

با این حال، اگر ابزار کارآمد و دانش مناسب در اختیار داشته باشید، صنعت روبه‌رشدی مانند صنعت ارزهای دیجیتال فرصت‌های بسیاری برای کسب سود فراهم می‌کند.

اگر جزء اولین افرادی باشید که از به‌روزرسانی‌ها و عرضه‌های اولیه کوین باخبر می‌شود، احتمالاً می‌توانید پول زیادی به دست آورید.

مطلب مرتبط: مقایسه ترید با سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

اغلب ارزهای دیجیتال در واکنش به به‌روزرسانی‌ها نوسانات شدیدی نشان می‌دهند که حتی معامله‌گران روزانه و نوسانی را نیز می‌توانند صاحب سودهای قابل‌توجهی کنند.

در این مقاله قصد داریم شما را با ابزار و روش‌هایی آشنا کنیم که می‌توانند در مطلع‌شدن از اتفاقات مهم و اخبار روز دنیا کریپتو به شما کمک کنند.

اتفاقات مهم را در اخبار بخوانید

خواندن وب‌سایت‌های خبری بزرگ لزوماً بهترین فرصت‌های معاملاتی را برای شما فراهم نمی‌کند، زیرا اخبار اغلب پس از اینکه بر بازار تأثیر گذاشتند مخابره می‌شوند. با این حال، در طولانی‌مدت، از دانشی که از این اخبار به دست می‌آورید، سود خواهید برد.

وب‌سایت‌های خبری همه رویدادهای مهمی را پوشش می‌دهند که برای مدیریت صحیح پورتفوی خود باید بدانید. اگر وب‌سایت‌های خبری برتر ارزهای دیجیتال را بخوانید، می‌توانید مطمئن شوید که از 99 درصد از تمام رویدادهای مهم پیرامون حداقل 10 رمزارز برتر در این پلتفرم‌های خبری آگاه شده‌اید.

کوین تلگراف (Cointelegraph) و کوین دسک (Coindesk) دو وب‌سایت خبری عالی برای پوشش‌دادن اخبار روزانه هستند. اگر دانش انگلیسی نسبتاً خوبی داشته باشید، می‌توانید از مقالات این دو وب‌سایت استفاده کنید. همچنین در حال حاضر، وب‌سایت‌های ایرانی بسیاری نیز مقالات این وب‌سایت‌ها را ترجمه و منتشر می‌کنند.

وب‌سایت کوین‌ تلگراف اغلب متون ساده‌تری دارد و اخبار «سفته‌بازانه‌تری» منتشر می‌کند. کوین دسک نیز اخیراً رابط کاربری ساده و جدیدی عرضه کرده است که می‌تواند به شما در یافتن موضوعات موردنظرتان کمک کند.

یکی دیگر از وب‌سایت‌های مطرحی که می‌توانید در نظر داشته باشید، وب‌سایت دیکریپت (Decrypt) است که اخبار جالبی را در قالب متونی ساده پوشش می‌دهد.

اما اگر در سریع‌ترین زمان ممکن به دقیق‌ترین اطلاعات احتیاج دارید، بهتر است به تجمیع‌کننده‌های خبر (news aggregator) سری بزنید. این تجمیع‌کننده‌ها اخبار را از سرتاسر اینترنت جمع‌آوری می‌کنند. در این پلتفرم‌ها با جست‌وجوی کلیدواژه موردنظرتان می‌توانید به جدیدترین اخباری که چند دقیقه یا حتی چند ثانیه پیش منتشر شده‌اند، دسترسی داشته باشید.

بهترین تجمیع‌کننده‌های خبری که در این حوزه می‌توانید استفاده کنید Cryptonews.net و Cryptopanic.com هستند.

اتفاقات مهم کریپتو در کوین مارکت کَل

اتفاقات مهم در کوین مارکت کل

کوین مارکت کَل (coinmarketcal.com) احتمالاً جامع‌ترین تقویم ارزهای دیجیتال است و اگر اتفاقی در جهان کریپتوکارنسی پیش بیاید، احتمالاً آن را در این تقویم مشاهده خواهید کرد.

کوین مارکت کَل در سال 2017 راه‌اندازی شد و از آن زمان تاکنون پیوسته در حال رشد بوده است.

این تقویم رویدادهای مختلفی را پوشش می‌دهد، از مصاحبه‌های افراد مشهور در رِدیت (Reddit AMA) گرفته تا به‌روزرسانی پلتفرم‌ها، هارد فورک‌ها، ایردراپ‌ها، فهرست‌شدن دارایی‌ها و همچنین عرضه‌های اولیه کوین.

اخبار کوین مارکت کل توسط جامعه ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود.

هر فردی می‌تواند رویدادی را در این پلتفرم منتشر کند؛ سپس، سایر اعضای جامعه در مورد واقعی بودن یا نبودن این رویداد رأی می‌دهند. به همین دلیل است که اندازه جامعه اهمیت دارد. اگر پایگاه کاربری قدرتمندی وجود نداشته باشد، خبر به‌اندازه کافی منعکس نمی‌شود.

همچنین، اگر بنا به دلایلی جامعه قابل‌اعتماد ارز دیجیتال به‌اندازه کافی بزرگ نباشد، می‌توان از یک نشانه قابل‌اعتماد در گوشه سمت چپ و بالای صفحه استفاده کرد که به‌معنی تأیید رویداد توسط یک نماینده رسمی است. با این دو نوع تأیید، می‌توانید مطمئن شوید که وقت خود را با این رویدادها تلف نمی‌کنید و همه‌چیز واقعی است.

با این حال، از آنجا که هر فردی می‌تواند در این پلتفرم پست بگذارد و در حال حاضر بیش از 2,000 رمزارز مختلف وجود دارد، تحقیق‌کردن در مورد دارایی موردنظر می‌تواند بسیار دشوار و دردسرساز باشد. بنابراین، مانند بسیاری از وب‌سایت‌های دیگر، کوین مارکت کل نیز ویژگی‌های مختلفی برای جست‌وجو و مرتب‌سازی رویدادها ارائه می‌دهد.

اگر به‌دنبال یک رمزارز ویژه هستید، خیلی ساده باید نام آن را در بخش جست‌وجو تایپ کنید. با این حال، اغلب اوقات بهتر است تمام رویدادهای کوچکی را که روی بازار یا روی شما تأثیر چندانی ندارند، فیلتر کنید. این کار را می‌توانید با انتخاب فقط 10 یا شاید 100 رمزارز برتر انجام دهید.

یکی دیگر از فیلترهای مفید انتخاب دیدن رویدادهای مهم است. بنابراین، اگر به گفت‌وگوهای ردیت علاقمند نیستید، می‌توانید انتخاب کنید که فقط رویدادهای پرطرفدار و مهم را مشاهده کنید.

این رویدادها توسط تعداد رأی‌های مثبت و تعداد viewها رتبه‌بندی می‌شوند. هنگام فیلترکردن رویدادها توسط این معیارها احتمالاً مواردی را مشاهده می‌کنید که می‌توانند بر رمزارزی خاص یا کل بازارها تأثیرگذار باشند.  

البته انتقادی که می‌توانیم از کوین مارکت کل داشته باشیم، ساده‌بودن جزئیات رویدادهاست. در واقع، در این پلتفرم اطلاعات زیادی به‌جز عنوان و تاریخ رویداد پیدا نخواهید کرد. به‌همین دلیل، بررسی وب‌سایت‌های خبری که قبلاً اشاره کردیم، می‌تواند روشن کند که واقعاً در یک رویداد چه اتفاقی رخ می‌دهد.

مکانی دیگر برای بررسی رویدادها، رجوع به وب‌سایت پروژه و استفاده از نقشه مسیر (roadmap) پروژه‌هاست، زیرا هیچ‌کس بهتر از توسعه‌دهندگان یک پروژه از رویدادهای آتی آن آگاه نیست.

رویدادهای مهم در کوینز کَلِندِر

یکی از پلتفرم‌های دیگری که به‌خوبی کمکتان می‌کند از اتفاقات مهم آگاه شوید، کوینز کلندر (CoinsCalendar.com) است.

کوینز کلندر اساساً مشابه کوین مارکت کل اما با ساختاری متفاوت عمل می‌کند.

در این پلتفرم نیز اعضای جامعه رویدادها را بارگذاری می‌کنند، اما کسی به آنها رأی نمی‌دهد. در عوض، کاربران باید منبع رویداد را نیز بارگذاری کنند و فقط کوینز کلندر این منبع را چک می‌کند. بنابراین، هیچ رأی‌ای در کنار این رویدادها نخواهید دید. علاوه بر این، رابط کاربری این پلتفرم ساده و زیباست و ویژگی‌های جالبی برای جست‌وجوی رویدادها دارد.

وب‌سایت ایردراپس

اتفاقات مهم ایردراپ

وب‌سایت ایردراپس (Airdrops.io) برای دسترسی به اطلاعات رویدادهای سودآور ایردراپ طراحی شده است.

به‌طور خلاصه، ایردراپ به توزیع رایگان کوینی گفته می‌شود که به دارندگان یا معامله‌گران یک دارایی ویژه ارائه می‌شود. معمولاً برای شرکت در رویدادهای ایردراپ باید دارایی‌های خاصی را بخرید یا معامله کنید تا در موعدی مشخصی دارایی رایگان ثانویه را دریافت کنید.

به‌عنوان مثال، یونی سواپ سال گذشته تصمیم گرفت 400 توکن UNI را به کاربران خودش به‌رایگان و در قالب یک ایردراپ اعطاء کند. این میزان توکن با قیمت امروز (13 آذر 1400)، حدود 6,616 دلار یا به‌عبارتی حدود 200 میلیون تومان ارزش دارد!

با اینکه ایردراپ‌ها رویدادهای سودآوری هستند، پیگیری تمام آنها ممکن است دشوار باشد. به‌همین دلیل، ما استفاده از وب‌سایت Airdrops.io را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در این پلتفرم می‌توانید از زمان ایردراپ‌ها و شرایط آن تقویم کاملی داشته باشید. همچنین Airdrops.io بر اساس کاری که باید برای دریافت کوین موردنظر انجام دهید، ایردراپ‌ها را دسته‌بندی می‌کند.

ویژگی جالب دیگر این وب‌سایت توضیح تمام اقداماتی که باید برای شرکت در ایردراپ انجام دهید، به‌صورت گام‌به‌گام است. همچنین، همیشه پیوندی به پروژه پشتیبان ایردراپ دریافت خواهید کرد تا خودتان بتوانید اصالت پروژه و تمام ملزومات شرکت در آن را چک کنید.

اتفاقات مهم در کوین مارکت کپ

وب‌سایت نام‌آشنای کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) یکی دیگر از ابزاری است که به شما کمک می‌کند اطلاعاتی بیش از قیمت‌های فعلی بازار پیدا کنید.  جالب است بدانید که کوین مارکت کپ یک تقویم کامل در مورد همه‌چیز دارد، از ایردراپ‌ها و رویدادها گرفته تا عرضه‌های اولیه کوین و حتی اطلاعات مربوط به زنجیره‌های جانبی پولکادات.

هر کدام از این سرویس‌ها را در منوی بالای کوین مارکت کپ مشاهده می‌کنید. یکی از جذابیت‌های این پلتفرم تقسیم‌بندی تقویم‌های مختلف است. با استفاده از این ویژگی‌ به‌راحتی می‌توانید رویدادهای ایردراپ‌ یا عرضه‌ اولیه کوین را دنبال کنید.

جالب است بدانید که کوین مارکت کپ با کوین مارکت کل نیز همکاری می‌کند و در خصوص رویدادهای آتی اطلاعات مشابهی در این دو وب‌سایت پیدا خواهید کرد. با این حال، باید اشاره کنیم که فیلترها و سیستم مرتب‌سازی رویدادها در کوین مارکت کل بهتر عمل می‌کند.

COINMARKETCAP

بنابراین، اگر قصد دارید تحقیقات کامل‌تری روی پروژه‌ها انجام دهید، بهتر است از کوین مارکت کل استفاده کنید و اگر به‌دنبال بررسی قیمت‌های روزانه ارزهای دیجیتال در کوین مارکت کپ هستید، سرزدن به تقویم این پلتفرم نیز خالی از لطف نیست.

ردیت، تلگرام، دیسکورد و توییتر

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، بررسی وب‌سایت یک پروژه می‌تواند بهترین راه برای آگاه‌شدن از رویدادها باشد. با این حال، ممکن است شما برای بررسی هرروزه تعداد زیادی پروژه زمان کافی در اختیار نداشته باشید.

خوشبختانه ما امروزه شبکه‌های اجتماعی را در اختیار داریم. تقریباً تمام پروژه‌های مهم حداقل یک حساب توییتری دارند و بسیاری نیز کانال‌های اطلاع‌رسانی دیگری مانند گروه‌های تلگرام دارند. دنبال‌کردن این شبکه‌ها شما را در جریان آخرین تحولات قرار می‌دهد.

البته، دنبال‌کردن تمام پروژه‌ها می‌تواند اندکی دشوار باشد، زیرا تعداد این پروژه‌ها بسیار زیاد است. در این حالت، استفاده از جامعه ارزهای دیجیتال هم می‌تواند پروژه‌های مطرح را به شما نشان دهد. شبکه‌های تلگرام، ردیت و دیسکورد پر از گروه‌هایی هستند که برای تمام موضوعات مربوط به ارزهای دیجیتال اطلاعات ارائه می‌دهند.

در این شبکه‌ها می‌توانید گروه‌های ویژه‌ای برای پروژه‌های خاص پیدا کنید و با گروه‌های بزرگ‌تری که روی کل بازار تمرکز دارند، تعامل داشته باشید. زیرگروه r/cryptocurrency در ردیت یکی از این نمونه‌هاست.

با این حال، در نظر داشته باشید که در کنار افراد باهوش و صادق که اطلاعات ارزشمندی در این گروه‌ها و شبکه‌ها به اشتراک می‌گذارند، افراد کلاهبردار با اطلاعات نادرست نیز وجود دارند. بنابراین، علاوه بر مشارکت در این گروه‌های اجتماعی مطمئن شوید که اطلاعات موجود در این گروه‌ها را از منابع معتبر دیگر نیز چک می‌کنید.

سخن پایانی

همان‌طور که متوجه شدید روش‌های زیادی برای پیگیری اخبار و اتفاقات مهم در حوزه ارزهای دیجیتال وجود دارد. فقط کافی است منبع اطلاعاتی موردنظر را پیدا و آن را دنبال کنید. سعی کنید خودتان را محدود به یک یا چند منبع نکنید و به تمام پلتفرم‌های خبری و اطلاع‌رسانی کارآمد نگاهی داشته باشید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx