پروژه Neon: بهره‌گیری از برترین ویژگی‌های اتریوم و سولانا

پروژه Neon

در فناوری بلاک‌چین شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در سال‌های اخیر هستیم.

یکی از این پروژه‌ها، Neon EVM است که یک پروژه پیشگام بوده و هدف Neon آن است تا به طرز هوشمندانه ای، ویژگی‌های مقیاس پذیری و نقدینگی سولانا را با زیرساخت قوی اتریوم ادغام کند.

در این مطلب شما را با این پروژه آشنا می‌کنیم. در مورد ارز دیجیتال Neon اطلاعات جامع و کامل را در ادامه بخوانید.

عناوین مطلب:

نکات کلیدی

  • Neon EVM یک ماشین مجازی اتریوم است که بر روی بلاک‌چین سولانا ساخته شده است. این برنامه از DApp های اتریوم (اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز) پشتیبانی می‌کند.
  • Neon EVM  تلاش کرده تا مزایا مقیاس پذیری، هزینه تراکنش کم و سرعت بالای تراکنش سولانا را به کاربران ارائه دهد.
  • شما می‌توانید ارز دیجیتال این پروژه یعنی Neon را از طریق صرافی‌های مختلف خریداری کنید.

پروژه Neon چیست

پروژه Neon

پروژه Neon EVM یک ماشین مجازی اتریوم است که بر روی بلاک‌چین سولانا ساخته شده است.

آدرس سایت: neonevm.org

این پروژه در واقع به شکلی است که از DApp های اتریوم بدون نیاز به پیکربندی مجدد پشتیبانی کرده و همچنین زبان‌هایی برای ایجاد قرارداد هوشمند پرکاربرد مانند Solidity و Vyper در آن قرار گرفته است.

در واقع توسعه دهندگان این زبان‌ها می‌توانند با استفاده از این پروژه، هم از مزایای بلاک‌چین سولانا در سرعت تراکنش و هم از مزایای شبکه اتریوم استفاده کنند.

مزایای نئون EVM بسیار زیاد است. از جمله:

  • سهولت در ایجاد قرارداد هوشمند
  • امکان استفاده از مزایا سولانا
  • مقیاس پذیری عالی
  • هزینه‌های تراکنش کم
  • سرعت بالای انجام تراکنش

در این پروژه توکن آن یعنی NEON نیز نقشی محوری ایفا می‌کند.

پس از راه اندازی یک شبکه، مدیریت آن توسط یک پروتکل غیرمتمرکز به نام Neon DAO انجام می‌شود که فرآیندی شفاف و کاربر پسند برای پیشنهاد و رأی گیری در مورد بهبود پروتکل ارائه می‌کند.

تیم توسعه دهنده پروژه Neon

پروژه Neon

این پروژه توسط تیم NeonLabs در سه ماهه دوم سال 2021 ساخته شده است.

هدف اصلی NeonLabs ادغام مقیاس پذیری و کارایی هزینه و توان بالای سولانا با اکوسیستم گسترده اتریوم DApps است.

نقشه راه (Roadmap) ارز Neon

پروژه Neon

به منظور معرفی رودمپ پروژهNeon EVM  باید گفت که این پروژه قصد دارد تا شکاف بین اکوسیستم‌های اتریوم و سولانا را پر کند و از نقاط قوت هر دو برای ایجاد یک محیط بلاک‌چین کارآمدتر و مقیاس پذیر استفاده کند.

Neon EVM به دنبال دستیابی به اهداف گفته شده است و همچنین با ارائه یک محیط کاملاً سازگار با اتریوم در  بلاک‌چین سولانا، به شما این اجازه را می‌دهد تا بتوانید DApps اتریوم را بدون نیاز به پیکربندی مجدد به طور یکپارچه بر روی بلاک‌چین سولانا اجرا کنید.

 Neon EVM برای اولین بار در سه ماهه دوم سال 2021 معرفی شد.

یک سال بعد، Neon EVM وارد مرحله آلفای خود شد، که در آنDApp های کلیدی آزمایش شد. همچنین در این مرحله بود که پروژه‌های NeonPass و NeonScan راه اندازی شدند.

در سه ماهه دوم 2023، تیم Neon EVM یک نسخه بتا را در 22 ژوئن 2023 راه اندازی کرد. نسخه بتا Neon EVM درست مانند Neon EVM عمل می‌کند اما با یک تفاوت کلیدی که از تراکنش‌های بدون هزینه پشتیبانی می‌کند.

در حرکت رو به جلو، Neon EVM قصد دارد اکوسیستم خود را رشد دهد، قابلیت همکاری با قراردادهای هوشمند سولانا را اضافه کرده، برنامه Grants را راه اندازی و شبکه اپراتورهای غیرمتمرکز را تا پایان سال 2023 راه اندازی کند.

همچنین Neon EVM قصد دارد تا سال 2024 سازگاری کاملی داشته باشد و به یکی از برترین ابزارها و خدمات اکوسیستم حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل شود.

توکنومیک ارز دیجیتال Neon

پروژه Neon

NEON توکن اصلی پروژه Neon EVM است. به عنوان یک توکن، ارز دیجیتال NEON  برای تسهیل تراکنش‌ها در پلتفرم نئون استفاده می‌شود.

شما می‌توانید از این توکن برای نقل و انتقال پول، استقرار DApp و تعامل باDApp ها استفاده کنید.  

زمانی که کاربر می‌خواهد تراکنشی را انجام دهد، با یک اپراتور نئون ارتباط برقرار می‌کند.

نقش این اپراتور دوگانه است.

آن‌ها تراکنش نئون را در یک تراکنش سولانا برای اجرای تکراری در یک خوشه سولانا کپسوله کرده و هزینه هر تکرار تراکنش نئون را پرداخت می‌کنند.

این سیستم به شکلی طراحی شده تا کاربران بتوانند به سادگی از آن استفاده کرده و هدف آن ساده سازی فرآیند پرداخت برای تراکنش‌های نئون است.

برای هر بار تکرار تراکنش نئون، اپراتور توکن‌های SOL را برای اعتبار سنجی سولانا و خزانه داری Neon DAO پرداخت می‌کند. پرداختی که به خزانه داری Neon DAO انجام می‌شود به عنوان هزینه پلتفرم Neon EVM شناخته می‌شود.

سپس، برای جبران این هزینه‌ها به اپراتور، کاربران هزینه را در غالب توکن‌های NEON پرداخت می‌کنند. این پرداخت جامع است و شامل هزینه اعتبار سنجی Solana، هزینه پلتفرم Neon EVM و کمیسیون برای خدمات اپراتور می‌شود.

توکن NEON به دارندگان خود اجازه می‌دهد تا در مدیریت جامعه غیرمتمرکز Neon DAO شرکت کنند. دارندگان NEON می‌توانند تغییراتی را در پروتکل نئون پیشنهاد دهند و به پیشنهادهایی که بر پروتکل نئون تأثیر می‌گذارد رأی دهند.

همچنین لازم به ذکر است که کل تعداد توکن‌های neon که به وجود آمده 1 میلیارد عدد است. از بین این 1 میلیارد توکن، 90 میلیون توکن در گردش است و کاربران می‌توانند اقدام به خرید و فروش این ارز دیجیتال کنند.

ویژگی‌های پروژه Neon

اگر بخواهیم شما را با پروژه Neon آشنا کنیم باید گفت که این پروژه شامل چندین ابزار می‌شود. اگر بخواهیم شما را با این ابزارها آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

NeonScan

 NeonScan یکی از ویژگی‌ها و ابزارهای پروژه Neon است که به عنوان یک بلوک کاوشگر و پلتفرم تجزیه و تحلیل برای اکوسیستم Neon EVM عمل می‌کند. این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های نئون را در بلاک‌چین سولانا بررسی و تجزیه و تحلیل کنند.

کاربران NeonScan می‌توانند تراکنش‌های شبکه اصلی، بلوک‌ها و توکن‌های مرتبط با Neon EVM را ردیابی و بررسی کنند. این ابزار به صورت شفاف عمل کرده و می‌توانید از آن برای تأیید تراکنش‌ها، نظارت بر نقل و انتقال توکن‌ها و درک اطلاعات بلوک استفاده کنید.

NeonPass

NeonPass ابزاری است که انتقال توکن‌های ERC-20 را بین سولانا و Neon EVM تسهیل می‌کند. توجه به این نکته مهم است که برای هر تراکنش نیاز به پرداخت کارمزد است که در دو توکن NEON یا SOL قابل پرداخت است. به عنوان مثال، اگر توکن‌هایی را از Neon EVM به Solana منتقل می‌کنید، باید دو تراکنش را انجام دهید. یکی از این تراکنش‌ها پرداخت Neon در شبکه Neon EVM و پرداخت Sol در شبکه Solana است. ابزار NeonPass باعث می‌شود تا فرآیند انتقال توکن‌ها به بهترین شکل ممکن انجام شود.

Neon Faucet

Neon Faucet سرویسی است که به کاربران برای دریافت NEON یا سایر توکن‌هایERC-20  طراحی شده است. Neon Faucet با ارائه توکن‌ها، به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا بتوانند برنامه‌های خود را قبل از استقرار در شبکه اصلی در محیطی بدون ریسک آزمایش کنند. این ویژگی باعث بهبود عملکرد و افزایش امنیت برنامه‌ها می‌شود و باعث می‌شود تا اکوسیستم نئون قوی‌تر و قابل اعتمادتر شود.

کاربرد پروژه Neon

 Neon EVM به طور منحصر به فرد توان عملیاتی بالا، سرعت ایجاد بلوک سریع، کارمزد ارزان و مقرون به صرفه و… دارد که تمامی ویژگی‌های سولانا بوده و این ویژگی‌ها را به قراردادهای اتریوم می‌آورد.

کاربرد این پروژه آن است که به طور مستقیم با گره‌های سولانا ارتباط برقرار کرده تا تراکنش‌ها را در بلاک‌چین سولانا انجام شود.

این سرویس از سه جزء اصلی تشکیل شده است که هر کدام نقش مهمی در اکوسیستم نئون داشته و کاربرد خاصی دارد. اگر بخواهیم شما را با کاربرد این پروژه آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Neon EVM

برنامه Neon EVM یک سیستم قرارداد هوشمند است که بر روی بلاک‌چین سولانا ایجاد شده است. کاربرد Neon EVM آن است که تراکنش‌های اتریوم را دریافت کرده و آن‌ها را در بلاک‌چین سولانا با رعایت قوانین اتریوم پردازش کند.

در واقع Neon EVM  به شما کمک می‌کند تا بتوانید تراکنش‌های اتریوم را در بلاک‌چین سولانا با مزایا گوناگون پردازش کنید.

Neon Proxy

Neon Proxy  یکی دیگر از کاربردهای پروژه Neon است که برای انتقال DApps اتریوم به Neon با حداقل پیکربندی مجدد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی Neon Proxy به شما کمک می‌کند تا تراکنش‌های نئون را در شبکه سولانا قرار دهید. اپراتورهای نئون سرورهای Neon Proxy  را اجرا کرده و باعث اجرای روان تراکنش‌های مشابه اتریوم در بلاک‌چین سولانا می‌شود.

Neon DAO

Neon DAO با ارائه خدمات گوناگون به مدیریت، تحقیق و توسعه و گسترش پروژه نئون کمک می‌کند. Neon DAO به عنوان مجموعه ای از قراردادهای مستقر در سولانا عمل کرده و یک لایه حاکمیتی برای کنترل عملکرد Neon EVM ارائه می‌دهد.

DAO از یک رابط وب استفاده کرده و به دارندگان توکن NEON اجازه می‌دهد تا پیشنهاداتی را که بر عملکرد Neon EVM تأثیر می‌گذارند، پیشنهاد داده و رأی دهند.

نحوه خرید ارز Neon

برای خرید ارز دیجیتال Neon، صرافی‌هایی که این ارز در آن لیست شده را پیدا کنید.

برای یافتن این صرافی‌ها در صفحه این رمزارز در سایت coinmarket.com روی تب Markets بزنید.

ارز دیجیتال Neon در صرافی کوینکس قابل خرید و فروش است.

در حال حاضر توکن نئون در صرافی‌های Bybit، Gate.io، Coinlist Pro، Hotcoin Global و BitMart نیز معامله می‌شود.

قیمت ارز Neon

اولین قیمت ثبت شده از ارز دیجیتال Neon مربوط به 18 جولای 2023 است که این رمز ارز با قیمت 0.2013 دلار لیست شد.

بالاترین قیمت ثبت شده برای ارز نئون 0.2382 دلار است. شما می‌توانید نمودار قیمت ارز Neon را در سایت Coinmarketcap مشاهده کنید.

پروژه Neon

سوالات متداول

پروژه Neon چیست؟

Neon در واقع پروژه ای است که هدف آن استفاده از مزایا بلاک‌چین سولانا در شبکه اتریوم و DAppهای این شبکه بهره مند شوید.

ارز نئون را از کجا می‌توان خرید؟

شما می‌توانید ارز نئون را از صرافی‌های Bybit، Gate.io، Coinlist Pro، Hotcoin Global و BitMart خریداری کنید.

بالاترین قیمت ارز Neon چقدر است؟

بالاترین قیمت ثبت شده برای ارز نئون 0.2382 دلار است.

خلاصه‌ی کاربرد نئون EVM

ماشین مجازی اتریوم نئون بهترین‌های دو جهان، اتریوم و سولانا را متحد می‌کند. پروژه‌های مبتنی بر اتریوم می‌توانند برای اولین بار از مخاطبان و نقدینگی سولانا که قبلاً غیرقابل دسترس بودند، بدون نیاز به بازنویسی کد آن‌‌ها در Rust استفاده کنند. در نتیجه، کاربران اکنون می‌توانند از تجربه‌های کاربری پیشرفته‌تری در سولانا لذت ببرند، بدون اینکه امکان استفاده از dAppهای اتریوم را از دست بدهند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx