حداقل سرمایه اولیه برای ترید ارز دیجیتال در ایران و صرافی‌های خارجی

کمترین مقدار سرمایه برای انجام ترید چقدر است

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که می‌خواهید وارد عرصه ترید ارز دیجیتال شوید، ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که سرمایه اولیه برای ترید چقدر است و آیا می‌توانیم با حداقل سرمایه ممکن وارد این بازار شویم؟

در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

حداقل سرمایه اولیه برای ترید ارزهای دیجیتال در ایران چقدر است؟

سرمایه مورد نیاز برای ترید کردن

در صرافی‌های ایرانی مانند بیت پین، اکسکوینو، نوبیتکس، بیت مکس و ایرانیکارت، حداقل سرمایه مورد نیاز برای ترید بین 50 تا 500 هزار تومان است.

عناوین مطلب:

به عنوان مثال، در صرافی بیت پین باید حداقل 90 هزار تومان معامله کنید. این در حالی است که برای صرافی تبدیل حداقل نرخ در نظر گرفته شده 50 هزار تومان است. در عین حال، برای صرافی بیت مکس باید حداقل 500 هزار تومان معامله داشته باشید.


همچنین بخوانید: آموزش ترید


حداقل سرمایه برای ترید اولیه ارزهای دیجیتال در صرافی خارجی چقدر است؟

درست مانند صرافی‌های ایرانی، در حال حاضر صرافی‌های خارجی زیادی نیز وجود دارند که هرکدام حداقل میزان سرمایه متفاوتی را برای معاملات در نظر می‌گیرند. اما اگر بخواهیم میانگین نرخ حداقل ارزش معاملات را اعلام کنیم، باید بگوییم که این مبلغ معادل 10 دلار است.

سرمایه مناسب برای تریدینگ

در حال حاضر، صرافی‌هایی مانند بایننس، کوین بیس، کراکن و کریپتو دات کام حداقل میزان سرمایه برای ترید را 10 دلار در نظر گرفته‌اند. در حالی که برای صرافی بینگ ایکس حداقل میزان معامله 1 دلار در نظر گرفته شده است.

بهترین میزان سرمایه برای شروع ترید و ورود به بازار ارز دیجیتال

شما حتی با مبلغ کمتر از 10 دلار نیز می‌توانید وارد حوزه ترید ارز دیجیتال شوید. اما برای اینکه بتوانید به سوددهی مناسب برسید، این مقدار سرمایه‌ها کافی نیستند. جهت ورود به حوزه ترید ارز دیجیتال و همین‌طور خرید و فروش آن، پیشنهاد می‌کنیم حداقل 20 میلیون تومان در اختیار داشته باشید.

این مقدار سرمایه به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید در معاملات با حجم پایین شرکت کنید و بتوانید حداقل سوددهی را داشته باشید.

روش‌های گرفتن سرمایه اولیه برای شروع ترید

اگر به فکر دریافت سرمایه اولیه برای شروع ترید هستید، چند روش پیش رویتان قرار دارند. اما در کنار همه این موارد، حتما به این نکته توجه داشته باشید که قرار نیست در همان ابتدا همه سرمایه خود را وارد این بازار کنید و بهتر است به سراغ معاملات کوچک و مارجین پایین بروید. در ادامه برخی از بهترین روش‌ها برای دریافت سرمایه را معرفی کرده‌ایم.

فروختن برخی از اموال

در برخی مواقع، افرادی که می‌خواهند وارد حوزه ترید شوند، برخی از اموال خود را می‌فروشند. به عنوان مثال، ممکن است یک فرد خودروی اضافی خود را بفروشد تا بتواند از ارزش مالی آن برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کند. اما پیشنهاد می‌کنیم اگر تازه‌کار هستید، به سراغ روش‌های دیگر تامین سرمایه بروید.

استفاده از پس‌انداز

استفاده از پس انداز برای انجام ترید

اگر نزد خود مقداری پس‌انداز دارید، می‌توانید از آن برای شروع تریدینگ استفاده کنید. این به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بدون نیاز به قرار دادن خود در فشار مالی، سرمایه تامین کنید که خود می‌تواند یک امتیاز بزرگ باشد.

قرض کردن پول از اقوام

یکی از روش‌های رایج برای ورود به حوزه تریدینگ و تامین سرمایه اولیه، قرض کردن وجه از اقوام است. به این معنی که می‌توانید از یکی از دوستان نزدیک یا خانواده خود خواهش کنید که مقداری پول به شما قرض بدهند و بتوانید از آن برای تریدینگ ارز دیجیتال استفاده کنید.

دریافت وام

کمترین مقدار پول قرض کردن برای ترید

دومین روش برای تامین سرمایه مورد نیاز جهت شروع ترید رمزارز، دریافت وام است. با دریافت وام می‌توانید مبلغ مورد نظرتان را تامین و از آن برای شروع ترید استفاده کنید. البته به این نکته توجه کنید که دریافت وام در بسیاری از مواقع سخت است و شاید شرایط دریافت آن را نداشته باشید.

دریافت سرمایه از شرکت‌های پراپ تریدینگ

همکاری با شرکت های پاپ تریدینگ

در حال حاضر شرکت‌هایی با عنوان پراپ تریدینگ وجود دارند که برای تامین سرمایه اولیه مورد نیاز خود می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید. این شرکت‌ها می‌توانند سرمایه اولیه مورد نیاز برای ترید را در اختیار شما قرار دهند و در ازای آن، باید مبلغی را از سودی که دریافت می‌کنید، به آن‌ها پرداخت کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شروع ترید پیشنهاد می‌کنیم مقاله چگونه ترید را شروع کنیم را مطالعه کنید.

نکات مهم هنگام گرفتن سرمایه اولیه برای ترید

ترید ارزهای دیجیتال به یک روش محبوب برای سرمایه‌گذاران باتجربه و تازه واردانی تبدیل شده است که به دنبال ورود به دنیای هیجان‌انگیز دارایی‌های دیجیتال هستند. اگر می‌خواهید بلافاصله بعد از دریافت سرمایه اولیه و انجام چند معامله اولیه تمام سرمایه‌تان را از دست ندهید، باید به چند نکته توجه کنید.

در ادامه برخی از نکات مهم درباره دریافت سرمایه اولیه ترید را بررسی کرده‌ایم:

  • ریسک‌پذیری: برخی از فعالان بازار کریپتو تصمیم می‌گیرند در مورد چیزهایی مانند خرید یک ارز دیجیتال نامطلوب با این باور که قیمت آن در آینده افزایش خواهد یافت، ریسک کنند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند با شرط‌بندی مطمئن معامله کنند. با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال ذاتاً نوسان دارند و قیمت دارایی‌های دیجیتال مستعد نوسانات سریع و قابل توجه است، باید به صورت حساب شده سرمایه‌گذاری خود را انجام دهید
  • هدف داشته باشید: همه ما اهداف مالی متفاوتی داریم و روش‌‌هایی را برای دستیابی به آنها در نظر داریم. برخی از ما دوست داریم در 30 سالگی با چند میلیارد تومان سرمایه در بانک بازنشسته شویم، در حالی که برخی دیگر می‌خواهیم به اندازه کافی برای گذران زندگی بدون نگرانی برای آینده، داشته باشیم. مهم‌تر از همه این است که برای خود هدف مشخص تعیین کنید
  • از معاملات کوچک شروع کنید: اگر تازه وارد هستید، بهتر است با مقدار کمی پول شروع کنید، اما قبل از آن، کسب دانش پیرامون بلوک‌های سازنده دنیای کریپتو و اطلاع از آخرین افشاگری‌ها و به‌روزرسانی‌های بازار ضروری است
  • مدیریت ریسک و تنوع: فرض کنید تصمیم گرفته‌اید که با چه مقدار پول می‌خواهید تجارت کریپتو را شروع کنید. قبل از انجام اولین حرکت خود، بسیار مهم است که یک استراتژی مدیریت ریسک شفاف ایجاد کنید تا از زیان‌های بی‌سابقه جلوگیری کنید

سوالات متداول درباره سرمایه اولیه برای ترید

آیا با 50 دلار می‌توان وارد بازار ترید شد؟

بله. اما این میزان سرمایه سوددهی مناسبی نخواهد داشت.

مهم‌ترین نکته در ترید ارز دیجیتال چیست؟

مهم‌ترین نکته در ترید شروع از معاملات کوچک برای افراد تازه‌کار است.

آیا منطقی است که همه سرمایه‌مان را وارد ارز دیجیتال کنیم؟

خیر. همواره باید تنها بخشی از سرمایه‌تان را برای ترید استفاده کنید.

جمع‌بندی سرمایه اولیه برای ترید

سرمایه اولیه شما برای ترید ارز دیجیتال، بهتر است که حداقل 200 دلار باشد تا بتوانید به سوددهی مناسب برسید. ما در بورسینس امکان مطالعه مقالات و کتاب‌های آموزشی برای ارتقای مهارت‌های ترید و سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی را برای شما فراهم کرده‌ایم. برای مطالعه آموزش‌های بیشتر می‌توانید از طریق منوی سایت اقدام کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx