شما هم با اعتیاد به معامله گری دست و پنجه نرم میکنید؟

شما هم با اعتیاد به معامله گری دست و پنجه نرم میکنید؟

اعتیاد به معامله گری

امروز قصد دارم داستانی برای شما تعریف کنم از احمد آقا کارمند بانک که چند ماهی هست به معامله گری در بازارهای جهانی مشغول شده اند.

احمد آقای ما در این چند ماهی که به بازار وارد شدند سودها و ضررهای زیادی داشتند ولی در مجموع در ضرر سنگین به سر می برند. ایشان متاسفانه به یکی از بیماری های شایع اکثر معامله گران در بازار های مالی دچار هستند، بله درست حدس زدید ایشون اعتیاد به معامله گری دارند یا از لحاظ پزشکی ایشون به آور دوزینگ معاملات دچار هستند.

یکی از روزهای کاری ایشون را برای شما تعریف می کنم تا با مشکل احمد اقا بهتر آشنا شوید:

احمد اقا الان سر کار هستند و دیشب روی انس طلا یک معامله ی خرید روی قیمت ۱۲۵۳ انجام داده اند، و بنا به دلایلی در محل کار خود دسترسی به اینترنت ندارند، ساعت ۹ به همسر خود زنگ میزنند، لحن صحبت اینگونه است “عزیزم لطفا عدد انس را برام بخونید” سارا خانم جواب میدهند ۱۲۵۳٫۵ و احمد اقا خوشحال شده به کار خود ادامه میدهند.

عناوین مطلب:

ساعت ۱۰ صبح باز با همسر خود تماس گرفته و جویای عدد انس میشوند و سارا خانم عدد انس را ۱۲۵۱ اعلام می کنند، احمد اقا یکم سکوت می کنند و با لبخندی تلخ به همکار خود گوشی را قطع می کنند.

ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه باز با همسر خود تماس گرفته و با این لحن عدد انس را جویا می شوند “زود باش عدد انس را بخون برام بیچاره شدم” سارا خانم هم بنده خدا می گه ۱۲۴۹ احمد اقا هم بدون خداحافظی گوشی را قطع میکنه.

ساعت ۱۰:۵۵ دقیقه باز با همسر خود تماس گرفته و با لحن عصبانی می پرسند یالا عدد انس را بخون، و سارا خانم بیچاره عدد ۱۲۴۷ را اعلام می کنند، این بار احمد آقا در حالی که از عصبانیت یکی از رگهای پیشونیش شروع به ضربان کرده بود به سارا خانم با لحن خشن این جمله را می گویند “امشب خونه بابات و اینا حالشو ندارم بیام زنگ بزن بگو نمی یاییم اصلا حوصله ندارم”.

ساعت ۱۲ شده باز احمد اقا زنگ میزنه به همسر خود و سارا خانم عدد انس را ۱۲۴۴ اعلام می کنند اینبار احمد اقا گویی که انگار تمام زندگی خود را از دست داده با لحنی محکم به سارا خانم میگه غذای دیشبت خیلی بد طعم بود، خیلی جلوی خودمو گرفتم و تا الان چیزی بهت نگفتم همه ی این ناراحتی معده ی من به خاطر غذاهای بد توست و گوشی را محکم به تلفن می کوبه.

بله دوستان این داستان یکی از روزهای معاملاتی احمد آقا بوده البته روزهای خوب هم ایشون داشتند و روزهایی که مارکت در جهت سود آقا احمد به جلو رفته که در این صورت احمد آقا بسیار با طبع لطیف و احساسی با همسر خود سارا خانم و همکاران خود در بانک رفتار کرده اند.

اما به راستی مشکل کار کجاست چرا زندگی تریردی ما با زندگی شخصی ما ترکیب شده؟ چرا ما به معاملات و رصد لحظه به لحظه قیمت ها اعتیاد پیدا کرده اییم؟ معامله گران با تجربه از هفته ی چند معامله صحبت می کنند در حالی که آماتورها روزانه صدها معامله انجام میدهند. چرا با زندگی خود دوئل می کنید.کسانی را می شناسم که به علت همین سبک معامله گری کاملا زندگی شخصی خود را از دست داده اند.

راه حل !
اما راه حل چیست؟ راه حل سادست برای خود یک سیستم معاملاتی تهیه کنید و نقاط ورود و حد ضرر را در نمودار قرار دهید و رها کنید تا زمان مشخص و هر ثانیه یک بار غرق در نمودارهای مالی نشوید، اجازه دهید سیستم کار خودش را انجام دهد. کسی که در معاملات خود حد ضرر دارد در اصل از تشویش روانی خود جلوگیری کرده.
آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx