درس چهارم ثروتمند شدن: راه‌های بیشتری برای رشد سبد تخم‌مرغ‌ها بیابید

blank

در میان درس‌های ثروتمند شدن، این درس در رابطه با سرعت تجمع ثروت بیشترین کارکرد و کارایی را دارد. برای تعریف این درس در یک جمله می‌توان گفت: راه‌هایی اضافی برای کمک به رشد سبد تخم‌مرغ‌هایتان پیدا کنید.

جی.پل گتی که زمانی ثروتمندترین مرد جهان معرفی شده، این امر را «ذهنیت میلیونری» نامید: «ذهنیت میلیونری به هزینه‌ها توجه دارد و سعی می‌کند آنها را کاهش دهد و تلاش می‌کند تولید و فروش و در نتیجه سود را افزایش دهد.»

اگرچه پل گتی درباره تجارت سخن می‌گفت، اما در همه‌ی امور مالی این اصل صدق می‌کند. دوراه برای اجرایی کردن درس چهارم وجود دارد، راه اول اینکه درآمدهای اضافی بدست آورید. راه دوم هم اینکه مقدار بیشتری از درآمدی که بدست می‌آورید را نگه دارید و در واقع هزینه‌ها را کاهش دهید.
البته توصیه می‌کنیم هردو کار با هم انجام شود.

عناوین مطلب:

به دنبال هرچه باشید، آنرا پیدا خواهید کرد

شاید افرادی را دیده‌اید که همیشه پول یا اشیاء قیمتی پیدا می‌کنند. ممکن است فکر کنید این افراد خوش شانس هستند ولی در واقع آنها همیشه به اطراف‌شان نگاه می‌کنند تا پولی را پیدا کنند و چشم آنها همیشه در حال جستجوی پول روی زمین است. به دلیل اینکه همیشه در جستجوی آن هستند، بیشتر از سایر افراد پول پیدا می‌کنند.

البته هدف من از بیان این مطلب این نیست که شما هم همیشه چشم‌تان را به زمین بدوزید و دنبال پول بگردید، بلکه هدف من این است به شما بگویم اگر در جستجوی چیزی باشید، آنرا پیدا خواهید می‌کنید. در صورتی که در جستجوی راه‌هایی برای افزایش درآمد باشید، متوجه می‌شوید که در اطراف شما فرصت‌هایی وجود دارد که هرگز به آنها توجه نکرده‌اید یا هرگز به فکرتان نرسیده است.

وارن بافت، مولتی میلیونر مشهور درس کسب درآمد از روش‌های مختلف را در اوایل زندگی‌اش آموخت. هنگامی که تنها 14 سال داشت، با پولی که از فروش کاغذ به دست آورده بود چهل هکتار از اراضی نبراسکا را خریداری کرد و سپس آنرا اجاره داد.

همچنین در ماشین فروش سودا و بازی پین‌بال سرمایه‌گذاری کرد و از سودی که به دست می‌اورد، در اولین سرمایه‌گذاری مشارکتی خود وارد شد.

بیش از آنکه فکر می‌کنید می‌توانید از طریق راه‌های درآمد جانبی به ثروت خود اضافه کنید.

اگر در جایی با حقوق ثابت کار می‌کنید باهوش باشید و به اطراف دقت کنید، ببینید چه چیزهایی است که شما می‌توانید آنرا بفروشید. چه نیازهایی در اطراف شما وجود دارد که شما می‌توانید با برطرف کردن آن، درآمد بیشتری بدست آورید؟

می‌توانید بگویید افرادی که از راه‌های جانبی درآمد خوبی بدست می‌آورند فقط خوش شانس بوده‌اند. شاید اینطور باشد، اما جورج اس.کلاسون نوشته است: «شانس الهه‌ای مغرور است و وقت خود را به خاطر کسانی که آمادگی ندارند تلف نمی‌کند»

به عبارت دیگر باید وارد عمل شوید تا شانس هم به شما رو بیاورد. هیچ‌کس صرفا با تجسم و خیال‌پردازی و مراقبه به موفقیت دست نیافته است. تجسم کردن، رویاپردازی و کارهای ذهنی دیگر، همان چیزی هستند که شما را به عمل وادار می‌کنند. اما اگر در برابر افکاری که شما را وادار به کار می‌کند، از خود مقاومت نشان داده و کاری انجام ندهید، در همان سستی و بی‌حالی و بی‌پولی خواهید ماند.

اگر رقم درآمدهای جانبی شما زیاد نیست، هیچ اشکالی ندارد. بعدا در آن کار وارد خواهید شد و هرچه مهارت و تجربه بیشتری کسب کنید، درآمد شما نیز افزایش می‌یابد. برخی افراد هستند که به دلیل همین طرز فکر که فکر می‌کنند حتما باید درآمدهای میلیونی بدست آورد، دست به هیچکاری نمی‌زنند.
فراموش نکنید درآمدها و پول‌های جانبی که بدست می‌اورید را باید به سبدتخم‌مرغ اضافه کنید.

میلیاردها خرج شده تا به ذهن شما بقبولانند چه چیزی شما را خوشبخت می‌کند، باید چه بپوشید، چه ماشینی سوار شوید، چه چیزی بخورید و سرانجام پول‌تان را چگونه خرج کنید.

نیروی این افکار و تبلیغات تحمیلی که روز و شب در همه جا به خورد افراد داده می‌شود بسیار موثرتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. «ذهنیت میلیونری» تشیص می‌دهد که تبلیغات و سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای خرج کردن پول ما انجام می‌شود، همچنین می‌داند مردم شستشوی مغزی می‌شوند تا پول بیشتری خرج کنند.

هر سال میلیاردها تومان خرج می‌شود تا شما را به خرج کردن پول و خرید چیزهای غیرضروری وادار کند. محققین بازار و تبلیغات‌چی‌ها رفتار خرید کردن شما را مطالعه و بررسی می‌کنند تا بهتر بتوانند شما را هدف قرار دهند.

در اینترنت، خیابان، سوپرمارکت‌ها، نمایشگاه‌ها و … عادات پول خرج کردن شما را ردیابی و پیگیری می‌کنند و به طور منظم پیشنهادهای موردپسندتان را در معرض دید شما قرار می‌دهند.

بازاریاب‌ها روزبه‌روز گروه جوان‌تری از مشتریان را هدف می‌گیرند و آنها را به شیوه زندگی مصرف بیش از حد معتاد می‌کنند.

ثروت‌سازان موفق طبیعت دنیای واقعی را می‌شناسند. بنابراین هر هزینه‌ای را با دقت انتخاب می‌کنند. آنها با حفظ بخشی از آنچه بدست آورده‌اند برنده می‌شوند.

در حالی که بسیاری از کتاب‌های ثروت‌اندوزی و موفقیت امروزه در مورد فکرکردن به چیزهای بزرگ سخن می‌گویند، جی.پل گتی در کتاب «چگونه ثروتمند شوید» که در سال 1965 به چاپ رسیده است، مسئله شکست و عدم موفقیت مالی را مورد بحث قرار می‌دهد و علت آن را ناتوانی در دیدن چیزهای کوچک و فکر نکردن به چیزهای کوچک می‌بیند.

ذهنیت میلیونری حتی به کوچک‌ترین جزئیات به دقت توجه می‌کند و اجازه نمی‌دهد هیچ فرصتی برای کاستن از هزینه‌ها هدر رود». این ذهنیت را می‌توان در همه‌ی امور مالی به کار برد، از هزینه‌های روزانه یک کارمندساده گرفته تا تجارت‌های میلیاردی در سطح بالا.

چهار عنصر ذهنی مشخصه‌ی یک فرد ثروت‌ساز و یک ثروتمند است:

1 – ذهنیت میلیونری با دقت هرنوع هزینه‌ای را موردتوجه قرار می‌دهد.
2 – ذهنیت میلیونری معتقد است که آزادی مالی و قدرت، بهتر از لذت زودگذر است.
3 – ذهنیت میلیونری پول خرج کردن را معادل شادی نمی‌داند.
4 – ذهنیت میلیونری از سبدتخم‌مرغ‌ها محافظت می‌کند.

همان‌طور که بعضی افراد همیشه با نگاه کردن به زمین و جستجوی پول در حین قدم زدن پول پیدا می‌کنند، شما نیز از همین الان همواره با دقت کردن به اطراف، راه‌های کسب درآمد جانبی را پیدا کنید و با افزودن درآمدهای جانبی به سبد تخم‌مرغ‌هایتان، سرعت رسیدن به ثروت را افزایش دهید.

سه درس قبلی ثروتمند شدن

درس اول ثروتمند شدن: تصمیم بگیرید ثروتمند شوید

درس دوم ثروتمند شدن: مسئولیت پول‌تان را بر عهده بگیرید

درس سوم ثروتمند شدن: سبد تخم‌مرغ‌تان را سنگین‌تر کنید

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx