معرفی کتاب: زندگی از راه دادوستد در بازارهای مالی

زندگی از راه داد و ستد در بازارهای مالی

بازارهای مالی (مانند بازار سهام) به علت پتانسیل سوددهی بالا و جذابیت‌های فراوانی که دارند همه ساله افراد بی‌شماری را به سوی خود جذب می‌کنند.
بسیاری از این افراد که معمولا بدون مطالعه و دانش کافی جذب این بازارها می‌شوند در اندیشه رسیدن به سودهای بالا در یک مدت زمان اندک هستند ولی خیلی زود سرمایه خود را از دست می‌دهند.

بعضی از آنها برای همیشه اینکار را رها می‌کنند و عده‌ای نیز مجددا سرمایه‌ای فراهم نموده و بازمی‌گردند. اما تنها کسانی که از نظر دانش فنی و مسائل روانی (ذهنی) به آمادگی کامل می‌رسند می‌توانند مدت طولانی در این کار باقی بمانند.

یکی از مباحث مهمی که در کنار تحلیل بازارهای مالی اعم از تکنیکال و فاندامنتال وجود دارد و از سوی بسیاری از معامله‌گران نادیده گرفته می‌شود بحث روانشناسی است. بی‌تردید کتاب “Trading for a living” نوشته دکتر الکساندر الدر یکی از بهترین کتاب‌های موجود در زمینه روانشناسی بازارهای مالی است که در زمره پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی دنیا در این زمینه است.

عناوین مطلب:

دکتر الکساندر الدر به واسطه تحصیل خود در رشته روانپزشکی و دارا بودن سال‌ها تجربه معامله‌گری و کار در بازارهای مالی مختلف، کتاب “زندگی از راه دادوستد در بازارهای مالی” را به رشته تحریر درآورده  و در آن مسائل روانی بازار را به طور کامل تشریح کرده است.
در بخش تکنیکال این کتاب نیز نویسنده نگاه متفاوتی نسبت به سایر کتاب‌های مشابه داشته و به تحلیل تکنیکال نیز از دریچه روانشناسی نگریسته است به طوری که خواننده تمام مطالب تکنیکی و فنی کتاب را نیز به طور مفهومی فرا می‌گیرد.

در بخش پایانی کتاب نیز به مبحث مهم دیگری به نام مدیریت سرمایه می‌پردازد و توضیحات مبسوطی در این زمینه ارائه می‌دهد.
امید است که مطالعه این کتاب، تغییرات مثبتی را در ذهن و عملکرد خوانندگان آن ایجاد نماید.

بخشی از پیشگفتار نویسنده
معامله‌گری، مرز بی‌پایان

می‌توانید آزاد باشید، می‌توانید در هرجائی از جهان کار و زندگی کنید. می‌توانید مستقل کار کنید و کسی جواب پس ندهید، این زندگی یک معامله‌گر موفق است.
خیلی‌ها آرزویش را دارند اما عده خیلی کمی موفق می‌شوند. یک آماتور به تابلو قیمت نگاه می‌کند و درخشش میلیون‌ها دلار را در مقابل چشمانش می‌بیند. او پول بدست می‌آورد و از دست می‌دهد؛ دوباره به دست می‌آورد و بیشتر از دست می‌دهد!
معامله‌گران می‌بازند، چون بازی (معامله‌گری) دشوار است، یا درباره‌اش به اندازه کافی نمی‌دانند یا فاقد انضباط در معامله‌گری هستند. اگر هرکدام از این موارد مشکل شماست، من این کتاب را برای شما نوشته‌ام.

آیا واقعا می‌خواهید موفق شوید؟کتاب زندگی از راه داد و ستد در بازار های مالی

در 17 سال اخیر دوستی داشته‌ام که همسری چاق دارد و البته همسر او یک طراح لباس فوق‌العاده است. از زمانی که او را می‌شناسم در رژیم است. او می‌گوید که می‌خواهد وزن کم کند و هیچ‌وقت در حضور دیگران کیک یا چیپس سیب‌زمینی نمی‌خورد اما من بارها او را در آشپزخانه‌اش هنگام خوردن کیک دیده‌ام.
او می‌گوید می‌خواهد لاغر باشد اما از روزی که برای اولین بار او را دیده‌ام هیچ تغییری نکرده است، چرا؟ چون لذت زودگذر خوردن در او بسیار قوی‌تر از لذت درازمدت تندرستی ناشی از کاهش وزن است.
همسر دوستم معامله‌گرانی را به خاطرم می‌آورد که می‌خواهند موفق باشند اما اقدام به معاملات بی‌منطق و احساسی برای ایجاد هیجانی قمارگونه در بازار می‌کنند. مردم خودشان را فریب می‌دهند و به بازی می‌گیرند.
دروغ گفتن به دیگران به اندازه کافی بد هست، ولی دروغ گفتن به خود واقعا ناامیدکننده است. کتابفروشی‌ها مملو از کتاب‌های بسیار خوبی در زمینه رژیم غذایی می‌باشد اما دنیا پر از کسانیست که اضافه وزن دارند.
این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه در بازار معامله و تحلیل کنید و چگونه از ذهن خد برای انجام معاملاه بهره جوئید. من دانش اینکار را در اختیار شما قرار می‌دهم اما خودتان باید انگیزه و اراده استفاده از آن را فراهم سازید.

کتاب “زندگی از راه دادوستد در بازارهای مالی” توسط انتشارات چالش منتشر شده است.

حتما علاقه‌مند به یادگیری معامله‌گری و موفق‌ شدن در بازار سهام هستید. توصیه می‌کنیم دوره‌های آموزشی فروشگاه بورسینس را از دست ندهید؛ این دوره‌ها برای آموزش معامله‌گری و تحلیل بازار تدارک دیده شده و با تضمین بازگشت وجه ارائه می‌شود!

گردآوری: بورسینس دات کام

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

کتاب آموزش تحلیل تکنیکال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
1
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx