معرفی کتاب تحلیل تکنیکی نوین – محمد مساح

کتابی حجیم برای آموزش تحلیل تکنیکال

در کتاب تحلیل تکنیکی نوین که با شعار «نگرشی نوین به تحلیل نمودارهای قیمت در بازارهای مالی» اولین بار در سال 91 به چاپ رسیده است، شما مفاهیم تحلیل تکنیکال را با مثال‌هایی واقعی فرا می‌گیرید.

نام کتاب: تحلیل تکنیکی نوین

قطع: رحلی

عناوین مطلب:

تعداد صفحات: 469 صفحه

نویسنده: محمد مساح

نویسنده این کتاب، آقای محمد مساح درباره این کتاب نوشته است: «در طی سال‌های 1383 تا 1385 براساس تجربیات و یافته‌هایم دو کتاب تالیف نمودم که با نام‌های “تحلیل تکنیکی به زبان ساده” و “تحلیل تکنیکی از الف تا ی” چاپ شد. با این حال اطمینان داشتم که این دانش می‌تواند تکمیل‌تر شود، لذا به فراتر از آن فکر می‌کردم. سرانجام تصمیم گرفتم که از زاویه ریاضیات و آمار نمودارها را بررسی کنم و با بررسی صدها نمودار در بازارهای مختلف به ابعاد جدیدی از تحلیل تکنیکی رسیدم.

در ابتدا می‌خواستم اصولی برای تفسیر و خواندن روندها ایجاد کنم و به جای تکیه بر نماگرهای تکنیکی، از زبان روندها، پیام‌های بازار را درک کنم. این آغاز تولد تحلیل تکنیکی نوین بود. به تدریج به جای خطوط روند، قیمت‌های تغییر انتظارات بازار را برحسب زمان دسته‌بندی کردم و الگوهای اصلی و قاعده‌مندی را به جای ده‌ها الگوی مبهم جایگزین نمودم. در بررسی نمودارها همیشه تلاش داشتم که به منطق هر ابزار یا اصول کلی نمودارها پی ببرم.

صفحه مرتبط: معرفی سایر کتاب‌ها

در زمانی که به بررسی نمودارهای قیمت مشغول بودم، باور داشتم قیمت‌هایی که توسط بازار ساخته می‌شود، کتاب تحلیل تکنیکی نوینحاوی پیام‌های معناداری است که باید روابط انها مشخص شود. معامله‌گرانی که بصورت انفرادی کار می‌کنند غیرممکن است در هنگام خرید و فروش سهام، از نظرات همه افراد درگیر در بازار مطلع شوند، اما نتیجه خرید و فروش‌ها به خوبی نشان می‌دهد که فکر اکثریت چیست و بنابراین بالاترین، پایین‌ترین و آخرین قیمت هر روز تا هرماه، داده‌های با ارزشی هستند که می‌توان انها را براساس فرایند مشخص پردازش و تحلیل کرد.

بخشی از دستاوردهایی که از گذشته با ما رسیده و نتایج بررسی‌هایی که در طی چندسال گذشته انجام داده‌ام، در این کتاب گردآوری شده که می‌تواند در افزایش توانایی تحلیل‌گران در درک بهتر موقعیت قیمت و ارتقا تصمیمات سرمایه‌گذاری موثر باشد.

در این کتاب تلاش کردم که برای واژه‌های کاربردی، تعریف دقیق و مشخصی ارائه شود. تا حد زیادی ساختار روندها و الگو معرفی شده است و ارتباط بین قیمت، زمان و شیب حرکت برای خواننده قابل درک خواهد بود. موقعیت‌های قیمت و حالات مختلف آن مورد بررسی قرار گرفته و به نظر من می‌توانید در هر لحظه بدانید که در چه سطحی از قیمت، روند جدید آغاز می‌شود. بنابراین از مشاهده مداوم نمودارها رها خواهید شد.

یکی از مشکلاتی که در گذشته داشتم این بود که به سختی می‌توانستم بین تصحیح‌های موقت و روندهای کوتاه‌مدت، تفاوت قائل شوم و دوره‌های روندی در کوتاه‌مدت تا بلندمدت با شرایط تثبیت و بدون روند زمانی معلوم می‌شد که شاید اگر زودتر خبردار می‌شدم، ارزش کافی برای تصمیم‌گیری داشت. امروز بسیاری از نقایص و مشکلات حل شده است، اما می‌دانم که پایان راه نیست.»

کتاب تحلیل تکنیکی نوین، کتابی حجیم و بزرگ برای علاقه‌مندان به تحلیل تکنیکال می‌باشد.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

کتاب آموزش تحلیل تکنیکال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx