مهمترین دلیل زیان در بورس چیست؟

مهمترین دلیل زیان در بورس

بسیاری از افرادی که در بازار سهام مشغول معامله می‌شوند با زیان این بازار را ترک می‌کنند!

دلایل زیادی برای زیان افراد در بورس ذکر می‌شود.

برخی‌ها وضعیت اقتصادی، سودآوری شرکت‌ها، برخی کمبودها و نواقص فنی و یا برخی دیگر، سهامدار عمده و سایر نهادها را مسئول می‌دانند.

عناوین مطلب:

قبول داریم که ضعف‌هایی وجود دارد ولی از آن طرف باور داریم از آنجایی که مسئولیت همه‌چیز در بورس و زندگی برعهده شخص است، می‌توان نتایج را به نفع خود تغییر داد.

در این مطلب از بورسینس قصد داریم به موضوعی اشاره کنیم که فکر می‌کنیم مهمترین و پایه‌ای‌ترین دلیل شکست افراد است.

شما با شناخت این دلیل اصلی، شانس موفقیت‌تان در بازار سهام را تا حد زیادی افزایش می‌دهید.

مطلب مرتبط را بخوانید: بعد از یک زیان بزرگ در بورس این 5 قدم را بردارید

به عنوان یک سرمایه‌گذار تازه‌وارد اولین قدم‌هایتان را برای شروع در بازار سهام برمی‌دارید ولی نمی‌دانید دقیقا چکار کنید، ممکن است راهنمایی‌ها و مقالاتی را در اینترنت بیابید یا از روش‌های دیگر مانند مشورت گرفتن از یک دوست، خرید و خواندن کتاب برای یافتن روش شروع کار در بورس استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: شروع سریع در بورس

مطمئنا اگر به اندازه کافی پیگیر باشید، با وجود مقالات و کتاب‌هایی که بعضا مبهم است و یا از میان توصیه‌هایی که دوست‌تان به شما ارائه می‌کند، بالاخره متوجه می‌شوید که باید برای شروع، چه قدم‌هایی را بردارید.

در مطلب راهنمای سرمایه‌گذاری در بورس برای تازه‌واردان نوشتیم که برای شروع فعالیت در بورس می‌بایست ابتدا از یک کارگزاری کدسهامداری (کدبورسی) بگیرید.

بعد از دریافت کدبورسی، خرید اولین سهام واقعا بسیار راحت است و آسان‌ترین کار ممکن در بازار سهام به شمار می‌رود.

اما سوالی که پیش می‌آید این است که این خرید چقدر با اصول سرمایه‌گذاری و معامله‌گری همخوانی دارد؟ چند درصد از افراد در خریدهای اولشان (که همراه با شور و اشتیاق انجام می‌دهند) واقعا براساس تحلیل و بررسی عمل کرده‌اند؟

با توجه به گفتگوهایی که در فروم‌ها، گروه‌های بورسی و جامعه‌های مجازی مختلف صورت می‌گیرد می‌توان به جرات گفت درصد خیلی زیادی از افرادی که به تازگی سرمایه‌گذاری در بورس را شروع کرده‌اند؛ قبل از خرید سهام هیچ تحلیل و بررسی انجام نداده‌اند و صرفا براساس پیشنهادهای اطرافیان و افرادی که تصور می‌کنند مهارت دارند، سهام را برای خرید انتخاب می‌کنند.

مهمترین عامل غفلت از یادگیری، می‌تواند نبود ضرورت در افراد برای آموزش و یادگیری باشد. راز موفقیت در بورس یادگیری و بهبود مداوم و پیوسته است، این یک شعار کلیشه‌ای نیست و یادگیری مستمر، آینده مالی شما در بازار سهام را رقم می‌زند.

مطلب مرتبط: آشنایی با بورس‌بازان موفق دنیا

ضرورت برای یادگیری و تمرین و آمادگی را با این نکته بهتر درک خواهید کرد:

تصور کنید قرار است در مسابقه‌ دو میدانی شرکت کنید و رقیب شما قهرمان این رشته است. به شما نیز (هرچقدر که بخواهید) مهلت داده‌اند تا قبل از شروع مسابقه، خودتان را برای رقابت با این شخص آماده کنید.

اگر ببازید چیز مهمی را از دست می‌دهید و باید مجددا سال‌ها تلاش کنید تا بتوانید آن را برگردانید، آیا با وجود این شرایط، خودتان را برای رقابت آماده نمی‌کنید؟

به طور قطع اگر آن چیزی که در صورت باختن از دست می‌دهید برایتان مهم است، تلاش می‌کنید تا خودتان را از لحاظ بدنی، انضباط فردی و قدرت بهبود ببخشید، کتاب می‌خوانید به توصیه‌های کتاب عمل می‌کنید و حتی مربی می‌گیرید!

البته اگر طرز تفکر بازنده‌ها را داشته باشید و با خودتان بگویید “من که قرار است ببازم، پس چرا تمرین کنم” از همان ابتدا بهتر است اصلا وارد این مسابقه نشوید.

در بازار بورس تقریبا با همین شرایط روبرو هستید، شما قرار است با افراد زیادی که تجربه بیشتری از شما دارند دارند و برخی از آنها دونده‌های خیلی خیلی خوب و قدرتمندی هستند مسابقه دهید. طرز فکر سازنده‌ای است، اینطور نیست؟

تلاش دونده‌ها

در بورس دونده‌های ماراتن و دونده‌های سرعت در مسافت‌‌های مختلف وجود دارد و همه هدف‌شان برنده شدن است، شاید فکر کنید برنده نهایی فقط در زمان مسابقه و در خط پایان تعیین می‌شود در حالی که در اشتباه هستید، برنده نهایی در زمان قبل از مسابقه و وقتی در آماده‌سازی است تعیین می‌شود، زمانیکه هر روز در حال تمرین، مطالعه و یادگیری است تا وضعیت خود را بهبود بخشد.

در حالی که طرف بازنده در حال اتلاف وقت و یا اینکه مشغول چت کردن یا چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی است. قانون علت و معلول می‌گوید در این دنیا همه‌چیز به دلیلی رخ می‌دهد هیچ‌چیز اتفاقی نیست، فرقی نمی‌کند شما چقدر آدم شریف و خوبی هستید، اگر طبق قانون بازی نکنید می‌بازید.

نکته اینجاست: دونده‌ای که برنده می‌شود لزوما سخت‌تر از سایرین تمرین نکرده است و معامله‌گر یا سرمایه‌گذاری که در بورس مرتب سود می‌کند هم لزوما تمرین و مطالعه سخت و فشرده‌ای نداشته، بلکه مداومت و بهبود روزانه در طی ماه‌ها و سال‌ها باعث شده تکانش ایجاد شود، قدرت عضلات و مهارت کسب سود از بورس به سطح بالایی برسد و هیچکس در کوتاه مدت توان رقابت با این افراد را نداشته باشد.

اما در بلندمدت چطور؟

در بلندمدت همه می‌توانند برنده باشند اما اگر در جستجوی یک شبه چگونه پولدار شویم، سودهای سریع و بدون دردسر، باورهای غلط و سبک زندگی امروزی که در آن همه‌چیز با یک کلیک و دکمه در دسترس است باعث شده افراد انتخاب‌های ضعیفی داشته باشند؛ انتخاب‌هایی که افراد تصور می‌کنند باعث پیشرفت‌شان می‌شود.

به طور مثال با دیدن یک صحنه‌ یا شنیدن داستان یا به هرترتیبی، تصمیم می‌گیرند وضعیت‌شان را متحول کنند و همان روز شروع به خواندن یک کتاب آموزشی می‌کنند تا بتوانند مهارت‌شان را در بورس و سرمایه‌گذاری افزایش دهند.

اما این اقدام فقط همان روز یا چندروز بیشتر دوام پیدا نمی‌کند و هیچ مداومت و تکراری در آن نیست. چنین انتخاب‌هایی را می‌توان به جهش یکباره فواره آب تشبیه کرد که پس از بالا رفتن مجددا به پایین می‌آید.

در واقع چنین انتخاب‌ها و اقداماتی که آغاز شده ولی پس از مدت کوتاهی قطع می‌شوند و به ظاهر مفید هستند حتی می‌تواند مخرب نیز باشد! چون شخص پس از شروع به بهبود خود با هر بار قطع کردن این روند، به جای اول برمی‌گردد و انرژی بیشتری نیاز دارد تا مجددا شروع به حرکت کند.

مطلب خواندنی : بورس یا فارکس ؟ کدام بازار برای شما مناسب است؟

تاثیر استراتژی در برنده شدن

اما آیا تمرین سخت و مطالعه روزانه به تنهایی باعث پیروزی می‌شود؟ خیر! استراتژی شما نیز روی برنده یا بازنده بودن شما تاثیر گذار است.

ممکن است شما برای دو ماراتن به سختی و روزانه تمرین کنید ولی تمرینی که انجام می‌دهید فقط باعث شود عضلات مچ دست شما قوی‌تر شود، با اینکار فکر نمی‌کنم احتمال برنده شدنتان را افزایش داده‌ باشید.

انتخاب‌های هر لحظه و هر روز شما که بطور مرتب انجام می‌شود، در طول زمان ترکیب شده و تاثیر خود را بر روی میزان سود و درآمد شما می‌گذارد. این موضوع فقط مربوط به بورس نیست بلکه در کل زندگی شما، سلامتی، کار، روابط نیز اثر خود را می‌گذارد.

روش‌های یادگیری

به طور کلی سه روش برای یادگیری وجود دارد.

روش اول: یادگیری از طریق مطالعه و شرکت‌ها در دوره‌های آموزشی

منظور من از مطالعه، خواندن چت‌ها و گفتگوها در شبکه‌های اجتماعی نیست. نیاز نیست که صفحه اخبار، سایت‌ها و کانال‌های بورسی را مرتبا رفرش کنیم تا خبری برسد و با خواندن یک خبر مثبت از شرکتی که سهام آنرا در اختیار داریم احساس بهتری پیدا کنیم.

پیشنهاد می‌کنم این وسواس فکری و این انرژی را به سمتی هدایت کنید که برای‌تان تاثیر مثبتی داشته باشد. اوقات فراغت را روزانه به خواندن کتاب‌هایی از سرمایه‌گذاران بزرگ و تحلیلگران برتر اختصاص دهید.

یادگیری تحلیل‌ها از طریق فیلم‌های آموزشی این مزیت را دارد که می‌توانید آنها را بارها و بارها ببینید >>> آموزش‌های پیشنهادی

روش دوم: یادگیری از طریق اقدام و انجام معاملات

به تنهایی حتی با خواندن صدها کتاب، در صورتی که دست به عمل نزنید هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. بخش مهمی از یادگیری زمانی تکمیل می‌گردد که شما از دانشی که کسب کرده‌اید در عمل بهره بگیرید و دانش‌تان را کاربردی کنید.

نگران شکست هستید؟ پس هیچوقت پیشرفت نخواهید کرد! به این فکر کنید که هیچکس بدون اقدام نتوانسته به جایی برسد.

روش سوم: یادگیری از طریق مربی و مشاور

امکان دریافت مشاوره از یک مربی و فردی که واقعا در بورس پیشرفت کرده و در حال حاضر می‌دانید که تجربه و مهارت بالایی دارد یک نعمت بزرگ است.

اما برای پیشرفت پایدار، این مشاوره گرفتن نباید برای دریافت پیشنهاد خریدوفروش سهام باشد و می‌بایست برای یادگیری از وی مشاوره بگیرید.

نتیجه‌گیری

همه بزرگان عقیده دارند که هرکس مسئول سرنوشت خویش است، به غیر از خودتان، هیچکس دیگری وجود ندارد تا مسئولیت اشتباهات، غیرفعال بودن و باورهای غلط خود را به او مرتبط کنید.

غیر از عدم علاقه به یادگیری، به نظر ما نبود مداومت در یادگیری و بهبود شخصی یکی از مهمترین دلایل شکست افراد در سرمایه‌گذاری و بورس است.

امیدواریم در دریای بورس و سرمایه‌گذاری در حالی که بیشتر افراد در اطلاعات نامفید، احساسات و هیجانات شدید، توصیه‌های مضر افراد ناآگاه غرق شده‌اند شما بتوانید با آگاه شدن از پتانسیل پیشرفت و سودآوری که در بورس وجود دارد، با شکافتن امواج سهمگین به افق‌های روشن‌ و پیشرفت‌های بزرگ دست پیدا کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

54 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
امین

سلام ممنون از سایت عالیتون،واقعا عالیه.مطالعات و تجربیات نسبتا زیادی تو حیطه موفقیت و بیزینس دارم،مطالب سایتتون واقعا با این تجربیات و مطالعات بنده منطبقه.دوستان بنظرم حتما رعایت کنید عالیه.الان اکثر مردم چشم و گوش بسته میرند دنبال بورس(یا هرکار دیگه ای)،اگر از الان اصولی یادبگیرید،خیلیییی میتونید به موفقیت های بزرگ برسید. موفق باشید.در این راستا،برای افرادی که دنبال آزادی مالی هستند،کتاب چهارراه پولسازی آقای رابرت کیوساکی رو بعنوان یک گزینه مناسب از یک فرد موفق و بزرگ بهتون پیشنهاد میدم.

بنیامین جامعی

سلام من تو بورس کار میکنم اما سرمایه م کمه میخوام وام بگیرم ولی باید سطح ۵ باشم اگر میتوانید
به من امتیاز بده

من دارم سایت میزنم همه کار شو کردم ولی میخوام با دامنه های بهتر بزنم وقتی هم زدم سایت مو کلی مطلب باشه برا همه این پروژه خیلی زمان بره (خواستم بگم هدف مندم ????)

مهرداد مظلوم زاده

با سلام و ادب.یک سئوالی مدتی است فکرم را مشغول کرده لطفا راهنماییم بفرمایید.به نظر شما یه عده ای اعم از حقوقی و سهامداران حقیقی عمده اقدام به تحلیل سازی نمیکنند.مثلا خرید و فروش ها را به سمتی ببرند که فلان نمودار شکل بگیرد که افکار سهامداران را به خرید یا فروش سوق بدهند؟

سلام مهرداد عزیز ، تقریبا میشه ادعا کرد این ماجرا به صورت مداوم در حال رخ دادنه و در بازار های مختلف چه دلار و سکه ، چه بورس و رمز ارز و حتی بورس آمریکا می تونیم شاهدش باشیم. موفق باشید.

Mahdi

سلام میخواستم ببینم سهام عدالت من فروش نرفته

سید علیرضا بنوفاطمه

سلام مهدی عزیز باید از طریق کارگزاری تون پیگیری کنید.

علی

سلام واقعا ممنون از شما بابت سایت خوب تون
برای تحلیل تکنیکال سهام ها اول لگاریتمی میکنم سهم رو بعد اون قسمت که نوشته بدون تعدیل برای تحلیل بلند مدت یعنی تو کانال بلند مدت باید بزنم افزایش سرمایه و سود نقدی یا همون بدون تعدیل بزارم بمونه و در کانال های کوتاه مدت چند هفته ای چطور من از همه روش ها مثل هارمونیک کلاسیک و اندیکاتور و … برای تحلیل یک سهم استفاده میکنم و یه قسمتی تو سایت ره اورد هست به اسم عملکردی که پولی هست ایا اون رو بخرم خوبه ؟ خیلی ممنون

reza

سلام
هیچ وقت نفهمیدم اینهمه تحلیل کندل و تکنیکال که یه روزه با بازشدن خساپا رفتار مردم 360 درجه عوض میشه چقدر باید بهشون توجه کرد؟

عليرضا

سلام عرض ميكنم جناب جهانديده،از شما بابت پاسخ به سوالات و افزايش اطلاعات بسيار سپاسگزارم.خواهش ميكنم در صورت امكان لطف بفرماييد و نحوه خريد عرضه اوليه را بفرماييد كه مانند بقيه سهام ها در روز عرضه به صورت انلاين ميتوان خريد يا نحوه خريد طور ديگريست و اينكه افرادي كه تازه كد بورسي گرفته اند(يك هفته) اجازه خريد عرضه اوليه را دارند يا خير
با تشكر

فرجی

سلام سوال داشتم چرا در هنگام نوسان قیمت سهام ها یعنی ریزش قیمت ها من که می‌خواهم سریع سهام را بفروشم اپلیکیشن آگاه کند عمل کرده و عمل نمی‌کند و قفل میکند ولی اگر در هنگام ریزش بخواهم آن سهام را بخرم سریع می خرد چون به ضرر من است و بر عکس در هنگام بالا رفتن سهامی من می‌خواهم آنرا بخرم اپلیکیشن سریع عمل نمی‌کند و نمی‌توانم آنرا بخرم و از دستم در می رود. در مورد روزهای بعد سهام اولیه ها که عمرا بتوانیم بخریم با تشکر

اصغر

سلام آقای جهاندیده خسته نباشین بنده چندتا سوال داشتم
آیا میشه از ۲کارگزاری سهام خرید؟
چطور میشه از یه کارگزاری کلا انصراف داد و به یه کارگزاری دیگه رفت؟کلا همه اطلاعاتت رو از کارگزاری پاک کنی

حسن

سلام وقت بخیرتشکرازمطالب خوبتان ولی بایدببخشید جهت اطلاع خود یک سئوال داشتم که باتوجه به اینکه بورس تمام کارهایش با آماروارقام سهامداران وشرکت مربوطه حساب شده وبروز وشفاف است وطبق گفته هاباید درعمل چنین شفاف دیده شود. ولی متاسفانه نسبت به آمار کدبورسی افرادی که دراختیار دارندومقدارسهامی که ازشرکت جهت عرض اولیه به مقدارمشخص معرفی واطلاعیه صادر می نمایند ولی درعمل به آن اطلاعیه خودشان عمل نمیکنندبه عنوان مثال سهام شرکت شستاکه به هرکدده هزار سهم اعلام کرده بودند ولی به یک سوم آن عمل شداینجاست که یک معماشده وچگونه میشودگفت شفافسازی وخودمان را قانع کنیم ونسبت به آورده خوداطمینان داشته باشیم باکمال تشکر

احسان

سلام. دوست عزیز خسته نباشید
ایا به نطر شما الان سهام بخرم خوبه یا بد. و اگه خوبه ب نظر تون چه سهامی. رو. بخر؟؟ ممنون از. راهنمایی شما

داود

سلام استاد لطفا منابع به جهت مطالعه در مورد تحلیل میفرمائید
منابع فارسی و یا فیلم آموزشی
و به نظر شما تحلیل تکنیکال یا بنیادی
متشکر

آسمان

سلام ۵شنبه پانزده اسفند از طریق دفتر پیشخوان برام درخواست کد بورسی آگاه شده تا الان هنوز نیومده بنظرتون تا کی میاد؟

رامین

سلام آقای جهاندیده. چندتاسوال داشتم.
برای خریدوفروش سهام وآغازکاردربورس ازطریق اپلیکیشن کارگزاری ها انجام میشه ویاسایت tsetmc.com
??

اگرازطریق این سایت انجام میشه پس اپلیکیشن کارگزاری هابه چه دردی میخوره واگرازطریق اپلیکیشن انجام میشه پس این سایت برای چی هست؟!
لطفاًدراین موردتوضیحات کامل وهمه فهم ارائه بدید، بسیارممنون میشم.

سوال بعدیم درباره این هست که آیاشماکلاس آموزشی درباره بورس هم دارید؟ اگرداریدشرایطش چحوری هست وسرفصل هایی که آموزش داده میشه چه سرفصل هایی هست؟ چون قصد دارم درفروردین ماه برای کلاس بورس ثبت نام کنم. سپاس

رامین

آیادراین سایت اطلاعاتی نشان داده میشه که دراپلیکیشن هاموجودنیست؟ ویااینکه اپلیکیشن کافی هست؟؟
آیامراجعه به سایت tsetmc.com اساساً نیازهست ویااپلیکیشن همه نیازهاروپاسخ میده؟؟

واینکه یادگیری دوره مقدمات بورس کافی هست؟

بهزاد

سلام برای سرمایه گذاری در بورس شما چه سهامهای را پیشنهاد میدیدبرای کوتاه مدت و بلند مدت من یک تازه وارد هستم با تشکر

رامین

یعنی دراپلیکیشن ها اون اطلاعاتی که درسایت tsetmc.com
هست وجودنداره؟
کلاًاین سایت چیزهاواطلاعاتی درونش وجود داره که علاوه ازاپلیکیشن هابهش احتیاج داشته باشیم یانه هری بخواهیم در اپلیکیشن هاهست؟
درباره دوره های آموزشی فقط مقدمات روبدونیم کافی هست؟

رامین

آقای جهاندیده درایران میشه مامثلاًسهام ازشرکت اپل خریداری کنیم یاامکانش نیست؟! امروزیک سایتی دیدم که این ادعاهارونوشته بودخواستم ببینم دروغه؟! فکرنمیکنم بشه چون ایران تحریم هست

طیبه ارباب

سهام سالهای ۸۴ را میتوانیم درخواست سود نقدی و افزایش سرمایه داشته باشیم چون شنیدم بعد ده سال پیگیری نکنیم سهام را دیگر به ما تعلق نمیگیرد. با تشکر منتظر جواب سوالم هستم چون نگرانم

عارف

سلام خیلی ممنون از مطلب مفید و قلم شیوای شما

احسان

سلام جناب جهاندیده نازنین ممنون از زحماتتون .آیا شما کتاب آموزشی دارید یا فیلم
؟ اگر جواب مثبت هست بفرمایید چگونه تهیه کنم اگر جواب منفی پیشنهاد چه کتابی دارید .کلا علاقمند به یادگیریم ولی در طول روز وقت رفتن کلاس ندارم ممنون میشم منو راهنمایی کنید . البته چند خرید داشتم با راهنمایی یک دوست ولی تمایل دارم خودم تحیلیل کنم و حداقل بتونم با اندیکاتورهای معتبر کار کنم
مممنون از صبر و شکیبایی شما

روستا

چناب چهاندیده عزیز یک سوال دارم نمیدونم کجا و چگونه از شما بپرسم ؟
رمز ارزی که در ایران معامله نمیشه و صرافی خارجی هم که ان ارز معامله میشه به ایرانی ها سرویس نمیده . چگونه ارز مورد نظرم را به رمزهای رایج مثل بیت کوین و سپس ریال تبدیل کنم ؟ ممنون از زحمات شما

روستا

ممنون از پاسختون .. آیا رفتن به یک کشور خارجی مثل ترکیه یا دبی میشه تبدیل رو انجام داد؟ استفاده از vpn کمک می کنه؟

اسماعیل بنی فاطمه

pi

میر احمد

جناب مهندس سلام ، مطالب عالی و آموزنده بود ممنون از راهنمایی هاتون

ابوالفضل صفری

سلام ،اقای جهاندیده ،چند سوال داشتم ،ایا با صد هزار تومن هم میشود وارد بورس شد وشروع به کار کرد یاخیر ؟وبعد اینکه شما سهام کدوم شرکت هارا پیشنهاد می کنید ؟،ود اخر اینکه ایا اگر ضرر کنم کل پولما از دست میدم یا نه ؟،ممنون از سایت خوب شما

رسول

سلام مهندس وقت بخیر.من ثبت نام کردم کد بورسی هم گرفتم ولی هنوز خرید اولیه نکردم الان میخوام خرید بزنم چه گذینه ای را ملاک قراربدم؟ ب درصد سودی ک این شرکتاها داشتن نگا کنم؟

zahra

سلام جناب آقای جهاندیده گرامی و عزیز بنده یک سوال خیلی خیلی خیلی مهم از شما دارم فقط خواهشا واضح جواب بدید میخواستم بدونم از نظر شما در حال حاضر چه صنعت یا صنایعی بهترین گزینه برای سرمایه گذاری هستند. البته اگه بتونید چند سهم پر بازده رو هم معرفی کنید. میدونم که شما نمیتونید پیشنهاد خرید سهمی رو به کسی بدید ولی من فقط و فقط نظر شما رو میخواستم بدونم. مسیولیتش با خودمه. سپاس

حسین سپاسگزار

مطالب خوب و مفیدی بود.ممنون

محمد

سلام
وقتتون بخیر
اینجا گفتین ک آره اگر حاضر ب پول خرج کردن برای بورس نیستین برین آپارات و … ببینین
یه چیزی میخواستم بگم در مورد همین خرج کردن برای آموزش و …

۹۹ درصد همه کلاهبرداریه و فقط میخوان پول آدم های ساده مثل ما رو بالا بکشن

پول میگیرن اونم زیاد ک بیاین آموزش میدیمُ استراتژی نشونتون میدیمُ و …

بعد ک میری میبینی با چهارتا چیز بی خود الافت کردن و سرت رو کلاه گذاشتن
من خیلی از این موارد دیدم

و متاسفم برای این آدم های آشغال ک از مردم بدبخت و بی اطلاع سو استفاده میکنن

با چندتا اسیلاتور سر ملت بدبخت رو شیره میمالن

تف بهشون بیاد

اگر دروغِ این شمارم بیاد بهم ثابت کنه ک واقعا من اشتباه میکنم

من خیلی بخاطر این سود جو ها ضرر کردم و سرم کلاه رفته

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
54
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx