عرضه توکن DeNet : پلتفرم ارائه فضا و هاست غیرمتمرکز

فضای ذخیره سازی ابری بر پایه بلاک چین

اگر قبلا به فکر راه‌اندازی سایت افتاده‌اید یا در هر حال نیاز به دخیره حجم زیادی از اطلاعات در فضای ابری یا نیاز هرگونه نیاز به هاست و سرور داشته‌اید، حتما با مشکلاتی مواجه بوده‌اید. مشکلاتی مانند قیمت بالای برخی سرویس‌ها، عدم اطمینان از دسترسی افراد غیرمجاز به اطلاعات شما، عدم احساس امنیت نسبت به خطر افتاده داده‌ها و…

تکنولوژی بلاک‌چین برای این مشکلات راه‌حل‌های خوبی دارد و می‌تواند مشکلات اساسی این حوزه را حل کند که در نتیجه باعث رواج استفاده از تکنولوژی خواهد شد و شرکت‌ها و پروژه‌های فعال از این حوزه منتفع  می‌شوند.

در ادامه قصد داریم یکی از این راه‌حل‌ها را معرفی کنیم، پروژه‌ای که ارزش توجه و بررسی برای سرمایه‌گذاری را دارد.

عناوین مطلب:

DeNet یک سرویس میزبانی وب کاملا غیرمتمرکز است. کاربران این شبکه که با نام “نقاط اتصال شبکه” (network nodes) شناخته می‌شوند فضای خالی و بدون استفاده کامپیوتر خودشان را به سایر کاربرانی که با نام مشتریان (clients) شناخته می‌شوند ارائه می‌دهند و در ازای آن درآمد کسب می‌کنند.

در این مدل، مشتریان فضای خالی، سرویسی باکیفیت بالا و با قیمت بسیار پایین‌تر (نسبت به روش‌های سنتی ارائه هاست و فضا) دریافت می‌کنند. از طرف دیگر، ارائه کننده فضای میزبانی، از طریق اجاره فضای خالی سرورها و دستگاه‌هایش بدون زحمت به کسب درآمد می‌پردازد.

پیاده‌سازی این طرح از طریق تکنولوژی بلاک‌چین و یک توکن کاربردی با نماد DNET مقدور شده است. توکن DNET باعث شفافیت کارکرد سیستم شده و اتوماتیک‌سازی تسویه حساب بین تعداد زیادی از مشارکت‌کنندگان در این شبکه را ممکن می‌کند.

این پروژه در بین رقبای احتمالی فعال در حوزه بلاک‌چین متمایز شده است. به خاطر اینکه این پروژه قصد دارد یک سرویس ارائه فضای کاملا غیرمتمرکز ارائه دهد که دارای قابلیت routing و DNS نیست و به همین خاطر شبکه‌ای کاملا مستقل و خودمختار خواهد بود.

همچنین این پروژه دارای MVP است. (Minimum viable product به معنای محصولی که با ویژگی‌های مقدماتی، به اولین مشتریان یک سیستم یا کسب و کار ارائه می‌شود)

5 دلیل برای خرید توکن DNET

1 – تقاضای خوبی برای توکن DNET وجود خواهد داشت
توکن‌ DNET برای پرداخت هزینه اجاره فضا و همینطور برای جمع آوری به جهت کاهش هزینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدل اقتصاد مبتنی بر توکن باعث افزایش گردش توکن درون این اکوسیستم می‌شود.

2 – DNET مشکلی اساسی را رفع می‌کند
این پروژه ناکارآمدی بنیادین موجود در بازار ارائه فضای ذخیره‌سازی اطلاعات (عدم استفاده از فضای خالی) را اصلاح می‌کند.

3 – وجود محصول اولیه
نمونه اولیه این طرح ساخته شده.

4 – بازار بزرگ و در حال رشد
حجم بازار ارائه فضای ذخیره‌سازی داده بیش از 100 میلیارد دلار است (فقط در حوزه میزبانی وب). این بازار با افزایش تعداد سایت‌ها و افزایش تقاضا برای راهکارهای ابری، به رشد خود ادامه خواهد داد.

5  وجود تمایل شدید به سرمایه‌گذاری در این صنعت
صنعت میزبانی فضا و هاست غیرمتمرکز علاقه‌مندان زیادی پیدا کرده است.

تعداد سایت‌های موجود در اینترنت از 1.8 میلیارد سایت گذشته و با شتاب در حال رشد بیشتر است. همچنین تقاضای در حال رشد برای میزبانی داده‌ها، سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها روی وب‌سرورها وجود دارد. سیسکو سیستمز در یکی از مطالعات خود پیش‌بینی‌ کرده که حجم ترافیک آی‌پی جهانی در سال 2021 از 3.3 زتابایت فراتر خواهد رفت.

همچنین براساس مطالعه انجام شده توسط Market Research Future پیش‌بینی شده که ارزش بازار میزبانی وب در سال 2022 معادل 154 میلیارد دلار باشد که رشدی 16 درصدی را نشان می‌دهد.

مشکلات فعلی

  • هزینه زیاد برای هاستینگ (به دلیل اینکه ارائه‌دهندگان هاست باید هزینه خرید تجهیزات و نگهداری سرورها را تامین کنند)
  • عدم وجود امنیت و تضمین امنیت: کارکنان شرکت‌های ارائه‌دهنده هاست، دسترسی کاملی به اطلاعات کاربران دارند.
  • کنترل توسط مسئولین محلی: احتمال دست‌پیدا کردن نامحدود به داده‌های شما بنابه تقاضای دادگاه وجود دارد.

راه‌حل

  • استفاده از فضای خالی و بلااستفاده که متعلق به افراد عادی یا نهادهای مختلف است.
  • از بین بردن نقش مدیر سرور: داده‌ها می‌توانند بصورت رمزنگاری شده نگهداری شوند تا از دسترسی غیرمجاز افراد مصون بمانند.
  • غیرمتمرکزسازی ذخیره داده‌ها: فایل‌ها به بخش‌های مختلفی تقسیم شده، رمزنگاری می‌شوند و به شبکه ارسال می‌گردند، بنابراین هیچ اطلاعاتی به تنهایی در یک مکان ذخیره نخواهد شد.

طرز کار سیستم

DeNet به طور مستقیم صاحبان داده‌ها (مشتریان) را به ارائه‌دهندگان فضای خالی و سرورها (Nodes) می‌رساند. مشتریان می‌توانند داده‌ها، فایل‌های سایت، اپلیکیشن‌ها را در فضای ارائه شده قرار دهند و یا کارهای مرتبط دیگری که نیاز به فضای ابری یا قدرت پردازش دارد را انجام دهند.

تسویه حساب‌ها بین کاربران از طریق توکن DNET انجام می‌گیرد، سیستم مقداری کارمزد از هر تراکنش کسر می‌کند تا مبلغی را برای اهدای جوایز به کاربران ذخیره نماید.

اگر صاحب سرور و یا یک مجموعه بزرگ، مقادیر زیادی توکن DNET را خریداری کرده و نگهدارد، کارمزد پرداختی به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند، بنابراین تمایل زیادی برای خرید توکن DNET وجود خواهد داشت.

برای جلوگیری از خرابکاری‌ها در سیستم و تشخیص اعتبار کاربران، یک سیستم اعتبار سنجی وجود دارد که حملات مرسوم را دفع می‌کند تا سیستمی پایدار ایجاد شود.

هر سرور، تعداد مشخصی توکن غیرقابل انتقال دارد (به عنوان توکن‌های اعتبارسنجی) و فقط زمانی که سرور به شرایطی خاص دست یابد امکان اضافه شدن آن به شبکه وجود خواهد داشت.

جزییات ICO

عرضه عمومی توکن: در سه‌ماهه دوم و سوم 2018
قیمت توکن: 0.035 دلار (3.5 سنت)
حداکثر توکن قابل انتشار: 1 میلیارد
حداقل سرمایه (Soft Cap) معادل 3 میلیون دلار
حداکثر سرمایه (Hard Cap) معادل 24.5 میلیون دلار

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
علی

کدوم کیف پول ها این توکن را پشتیبانی میکنن؟

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx