برای موفقیت در شروع کارآفرینی به چه نکاتی توجه کنیم؟

موفقیت در شروع کارآفرینی

کارآفرین شخصی است که یک نیاز را شناسایی کرده و یک ایده نوآورانه برای کسب و کار ارائه می‌دهد تا آن نیاز را رفع کند. کارآفرینان ریسک پیاده‌سازی ایده خود را به جان می‌خرند و همچنین نقش رهبر کسب و کار را بر عهده می‌گیرند.

کارآفرینان خود را مسئول اجرای کارها و به موفقیت رساندن یک کسب و کار می‌دانند و همچنین از پذیرش مسئولیت شکست ترسی ندارند.

مطلب مرتبط: کارآفرینان موفق چه کسانی هستند و رازهایشان چیست؟

عناوین مطلب:

یک کارآفرین در دنیای مدرن امروزی ممکن است شخصی باشد که ایده‌های خلاقه در فضای آنلاین ارائه می‌دهد و با کمک اینترنت، نیازهای گروهی خاص از افراد را برآورده می‌کند.

وقتی افراد رویای کارآفرین شدن دارند، خود را به عنوان رئیس و مالک یک کسب و کار سودآور و موفق می‌بینند که باعث می‌شود آزادی زمانی برای کار می‌دهد، در حالیکه در اغلب مواقع واقعیت شکل دیگری دارد.

واقعیت این است که بسیاری از افراد هرگز نمی‌توانند کسب و کار خود را داشته باشند. با وجودیکه کارآفرینی ثمره مالی بسیار خوبی دارد، نیازمند کار بسیار زیاد، عزم و پشتکار و تحمل سختی است.

9 نکته برای موفقیت در کارآفرینی

وقتی به کسب و کارهای موفق توجه می‌کنیم، متوجه می‌شویم نکاتی خاص در آنها وجود دارد، برخی از این نکات را در ادامه شرح می‌دهیم.

1. از ثبات مالی اطمینان حاصل کنید

مرحله اول یک الزام جدی نیست اما قطعاً توصیه می‌شود که آن را جدی بگیرید.

درست است که کارآفرینان موفق، بعضا از نظر مالی در شرایط خوبی نبودند (مانند بنیانگذار فیسبوک، مارک زاکربرگ، که عنوان دانشجوی کالج بود)، اما شروع کسب و کار با تامین پول کافی و اطمینان از بودجه‌ی درحال مصرف می‌تواند به یک کارآفرین مشتاق کمک کند تا انگیزه خود برای دستیابی به موفقیت را افزایش دهد و نیز به کارآفرین فرصت بیشتری دهد تا روی ساختن یک کسب و کار موفق کار کند، به جای اینکه نگران دستیابی به درآمدزایی سریع باشد.

2. مجموعه‌ای از مهارت‌های متنوع ایجاد کنید

هنگامی که یک فرد مهارت‌های مالی قوی داشته باشد، لازم است مجموعه متنوعی از مهارت‌ها را ایجاد کرده و سپس از آنها در دنیای واقعی استفاده کند. زیبایی مرحله دوم این است که می‌تواند همزمان با مرحله یک انجام شود.

ایجاد یک مجموعه مهارت می‌تواند از طریق یادگیری و تلاش برای انجام کارهای جدید در محیط دنیای واقعی حاصل شود.

به عنوان مثال، اگر یک کارآفرین پیش‌زمینه ای از مسائل مالی داشته باشد، می‌تواند در شرکتی که هم‌اکنون درحال کار است، به سمت نقش فروش برود تا مهارت‌های نرم‌افزاری لازم برای موفقیت را بیاموزد. هنگامی که مجموعه‌ای از مهارت‌های متنوع ساخته شد، ابزاری قابل اعتماد برای کارآفرین خواهد بود تا بتواند هنگام مواجهه با شرایط و موقعیت‌های سخت و اجتناب‌ناپذیر از آن استفاده کند.

3. از محتواهای چندین کانال استفاده کنید

به همان اندازه که ایجاد مجموعه‌ای از مهارت‌های متنوع حائز اهمیت است، نیاز به استفاده از محتواهای متنوع نیز اهمیت دارد.

این محتوا می‌تواند به صورت پادکست، کتاب، مقاله یا سخنرانی باشد. نکته مهم این است که محتوا، بدون توجه به کانال آن، باید در رابطه با آنچه پوشش می‌دهد نیز متنوع باشد. یک کارآفرین مشتاق همیشه باید خود را به دنیای اطراف خود نزدیک و آشنا سازد تا بتواند با دید و چشم‌اندازی تازه به صنایع نگاه کند و بتواند پیرامون یک بخش خاص کسب و کار خود را بنا کند.

4. مشکلی را جهت حل کردن شناسایی کنید

یک کارآفرین مشتاق قادر است با استفاده از بررسی مطالب و اطلاعات از چندین کانال مختلف، مشکلات مختلفی را برای حل کردن شناسایی کند. ضرب‌المثلی در دنیای تجارت وجود دارد که می‌گوید “محصول یا خدمات یک شرکت باید یک مشکل یا نیاز را برطرف کند – چه برای مشاغل دیگر و چه برای گروهی از مصرفکنندگان.”

یک کارآفرین مشتاق قادر است از طریق شناسایی یک مشکل، کسب و کاری را پیرامون حل آن بنا کند.

ترکیب مراحل سه و چهار بسیار مهم است تا بتوانید با نگاه به صنایع مختلف به عنوان یک شخص خارجی، مشکلی را برای حل کردن شناسایی کنید. این ترکیب اغلب باعث می‌شود تا یک کارآفرین مشتاق مشکلاتی را ببیند که دیگران قادر به دیدن آن نیستند.

5. مشکل را حل کنید

استارتاپ‌های موفق مشکل خاصی را برای سایر شرکت‌ها یا عموم مردم حل می‌کنند. این رویکرد به “ارزش‌افزایی از طریق مشکل” معروف است. کارآفرین تنها با ارزش‌افزایی درمورد یک مشکل خاص یا نیاز مبرم، موفق می‌شوند.

مثلاً بگویید، شما می‌توانید شناسایی کنید که چه فرآیندهای پیچیده و مزاحمی باعث می‌شوند تنظیم قرار ملاقات با یک دندانپزشک برای بیمارانش سخت و مبهم شود و به این ترتیب دندانپزشکان مشتریان زیادی را از دست بدهند. ارزش‌افزایی درمورد این مسئله می‌تواند توسعه یک سیستم آنلاین تنظیم قرار ملاقات باشد که امکان رزرو جلسات را آسانتر می‌کند.

6. شور و اشتیاق برای اقدام

دیگر چه نقطه اشتراکی بین داستان‌های موفقیت کارآفرینان وجود دارد؟

این داستان‌ها همواره شامل افراد سختکوشی هستند که خود را مشتاقانه درگیر کارهایی می‌کنند که به آنها علاقه دارند.

به قول معروف، “راهی پیدا کنید تا در ازای کاری که حاضر بودید رایگان انجام دهید، به شما پول بدهند”.

شور و شوق، مهمترین مؤلفه‌ای است که صاحبان کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها باید داشته باشند.

داشتن هر میزانی از شور و شوق، برای موفقیت کمک‌کننده است.

در حالی که رویای “رئیس خود شدن” و “دستیابی به ثروت”، برای کارآفرینان جذابیت دارد، حرکت نزولی در راستای سقوط و ورشکستگی شخصی نیز بسیار محتمل است. هیچ تضمینی برای درآمد وجود ندارد، از مزایا و حمایتهای مالی کارفرمایان خبری نیست، و هنگامی که کسب و کارتان پول و سرمایه خود را از دست می دهد، ممکن است دارایی‌های شخصی شما ضربه مهلکی ببیند – نه فقط محدودیت‌های سرمایه‌ای شرکت. اما پایبندی به چندین اصل امتحان شده و درست، می‌تواند به کاهش این ریسک کمک فراوانی کند.

7. خودتان دست به کار شوید

هنگام شروع کار، ضروری است که هروقت برایتان مقدور بود شخصاً فروش و سایر تعاملات با مشتریان را کنترل کنید.

تماس و گفتگوی مستقیم با مشتری، روشن‌ترین راه برای بدست آوردن بازخوردهایی صادقانه درمورد علایق و نیازهای بازار هدف و ارتقای عملکرد شما در این راستا است.

اگر همیشه امکان ارتباط گرفتن با تک تک مشتریان وجود ندارد، شما به عنوان یک کارآفرین باید به کارمندان خود آموزش دهید که برای نظرات و انتقادات مشتریان اهمیت بسیاری قائل شده و آنها را به گفتگو کردن ترغیب کنند. این امر نه تنها باعث می‌شود كه مشتری احساس قدرت كند، بلكه مشتریان راضی و خوشحال احتمالا کسب و کار شما را به دیگران توصیه می‌كنند.

پاسخگویی شخصی به تلفن‌ها یکی از مهمترین مزیت‌های رقابتی است که کارآفرینان مستقر در خانه نسبت به رقبای بزرگتر خود دارند.

در دوره‌ای که ارائه خدمات مبتنی بر تکنولوژی بالا پس زده می‌شود و مشتریان از پاسخ‌های خودکار و منوهای لمسی ناامید شده‌اند، شنیدن صدای یک انسان یکی از راه‌های مطمئن برای جذب مشتریان جدید و ایجاد حس قدردانی است – این واقعیت جالب را هم در نظر بگیرید که حدود 80 درصد از کل کسب و کار بر مبنای مشتریان تکراری و وفادار ایجاد می‌شود.

به طور متناقضی، در حالی که مشتریان از تلفن‌های لمسی پیشرفته برای دسترسی به محصول یا خدمات بهره می‌برند، همچنان انتظار یک وب سایت بسیار شیک و بینظیر را دارند. حتی اگر کسب و کارتان در یک صنعت پیشرفته نیست، باز هم کارآفرینان باید از فناوری اینترنت استفاده کرده و پیام خود را به مخاطبان برسانند. یک استارتاپ که تمام کسب و کارش در یک گاراژ است، می‌تواند وب سایت بهتری نسبت به یک شرکت 100 میلیون دلاری داشته باشد.

8. دانستن زمان مناسب برای تغییر مسیر

تعداد اندکی از صاحبان کسب و کار موفق می شوند که ایدهشان را از ابتدا کاملا در یک چارچوب و مسیر جلو برده و به شکوفایی برسانند. در مقابل: ایده‌ها باید با گذشت زمان تغییر شکل دهند. در اغلب دوراهی‌ها و چالش‌های به وجود آمده، پیدا کردن یک راه حل مناسب نیازمند آزمون و خطاست.

هاوارد شولتز، رئیس و مدیرعامل سابق استارباکس، در ابتدا فکر می‌کرد که پخش موسیقی اُپرای ایتالیایی از بلندگوهای فروشگاه، باعث می‌شود افراد تجربه خوبی از حضور در این کافه ایتالیایی کسب کنند.

اما مشتریها مسئله را به شکل متفاوتی می‌دیدند و به نظر نمی‌رسید به پخش این موسیقی‌ها هنگام نوشیدن اسپرسوهای خود علاقه‌ای داشته باشند. در نتیجه، شولتز پخش ُپرا را متوقف کرده و به جای آن صندلی‌های راحتی جدیدی را معرفی کرد.

9. مدیریت پول خُرد

در قلب هر کسب و کار جدید و موفق، خطرپذیری عامل حیاتی حفظ جریان نقدی ثابت است – که برای خرید موجودی، پرداخت اجاره، نگهداری از تجهیزات و ارتقای کسب و کار ضروری است.

مهمترین نکته برای ماندن در وضعیت مناسب، حسابداری و بررسی دقیق درآمدها در مقابل هزینه هاست.

از آنجا که بیشتر کسب و کارهای جدید در سال اول خود سودی نمی‌برند، کارآفرینان می‌توانند با کنار گذاشتن پول به کاهش خطر کمبود بودجه کمک کنند. در ارتباط با این مسئله، ضروری است که هزینه‌های شخصی و هزینه‌های کسب و کاری را جدا نگه دارید و هرگز برای تأمین هزینه‌های زندگی روزانه از بودجه‌های کسب و کاریتان استفاده نکنید.

البته، مهم است که برای خودتان یک حقوق واقعی درنظر بگیرید که نیازهای اصلی‌تان را برطرف کند، اما نه بیشتر – به ویژه در مواردی که پای سایر سرمایه‌گذاران نیز در میان است.

مطلب مرتبط: چگونه هوش مالی به افزایش درآمد افراد موفق کمک می‌کند؟

البته چنین فداکاری‌هایی می‌تواند روابط شما با عزیزانتان را تا حدی تحت‌الشعاع قرار دهد چرا که احتمالا مجبور می‌شوید معیارهای مادی زندگی خود را تعدیل کنید و همواره نگران دارایی‌های خانواده باشید. به همین دلیل، کارآفرینان باید بتوانند این موضوعات را به مرور زمان مدیریت کرده و اطمینان حاصل کنند که عزیزانشان به لحاظ معنوی در کنار آنها خواهند بود.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx