چگونه هوش مالی به افزایش درآمد افراد موفق کمک می‌کند؟

افزایش درآمد با هوش مالی

هوش مالی، یعنی توانایی تصمیم‌گیری‌های صحیح و هوشمندانه در مورد مسائل مالی و خرج کردن درآمد.

با داشتن هوش مالی، می‌توانید از درآمد و اندوخته‌ خود به نحو احسن استفاده کنید و حتی آن را برای کسب درآمد بیشتر به کار بیاندازید.

با افزایش هوش مالی می‌توانید تصمیم‌های خوبی در مورد مسائل اقتصادی و راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید یا ارتقاء کسب‌وکارهای قبلی بگیرید. این تصمیمات صحیح و هوشمندانه به کسب درآمد بیشتر منجر می‌شوند.

عناوین مطلب:

با ارتقاء هوش مالی، به مرور زمان، روش‌های مدیریت پول را یاد می‌گیرید. شکست‌ها و موفقیت‌های این مسیر، تجربه‌ای می‌شوند تا در کسب‌وکارهای آتی بتوانید از آنها به بهترین شکل استفاده کنید.

هدف نهایی این نیست که درآمدی کسب کنید؛ بلکه این است که با کمک درآمد خود بتوانید منابع جدیدی برای کسب پول پیدا کنید. باید به دنبال درآمدها و ثروت طولانی‌مدت باشید تا بتوانید روی کسب‌وکار و درآمد خود حساب کنید.

فهرستی که در ادامه معرفی می‌کنیم، ویژگی‌های افرادی است که با کمک هوش مالی، سعی در ارتقاء سطح درآمد خود دارند.

داشتن برنامه‌ریزی دقیق و منظم

افرادی که هوش مالی فوق‌العاده‌ای دارند، یک برنامه مالی منظم و دقیق تهیه می‌کنند و به آن پایبند هستند. این برنامه مالی، یک برنامه دقیق روزانه است که بر اساس اصول هفتگی و ماهانه و حتی سالانه تعیین شده است.

پس‌انداز کردن

افرادی که از نظر مالی رفتاری هوشمندانه دارند، همیشه بخشی از درآمد خود یعنی حداقل در حدود ۱۰ درصد از آن را پس‌انداز می‌کنند. البته پس‌انداز به این معنا نیست که هرگز آن پول را خرج نمی‌کنند، بلکه از آن برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید و ایجاد یک منبع درآمد بلندمدت بهره می‌برند.

کم‌تر کردن بدهی‌ها

افرادی که هوش مالی قابل توجهی دارند، می‌دانند که بدهی‌ها می‌تواند تاثیرات منفی زیادی بر درآمد کلی شما داشته باشد. باید تا جایی که ممکن است، میزان بدهی‌های خود را کاهش دهید و خریدهایی انجام ندهید که شما را زیر بار قرض و بدهی می‌برد.

قبل از اینکه هر محصولی بخرید، دنبال باکیفیت‌ترین و ارزان‌ترین محصول باشید. بابت امکاناتی که به کارتان نمی‌آید، هزینه اضافه برای خرید یک محصول جدید نپردازید.

تعیین اهداف مالی کوتاه‌مدت و بلندمدت

داشتن اهداف مالی در کنار برنامه‌ریزی دقیق، از مهم‌ترین عوامل موفقیت است. اگر برای خودتان اهداف مالی کوچک و بزرگ در نظر بگیرید، همواره برای رسیدن به آنها، انگیزه و اشتیاق کافی دارید. این کار باعث می‌شود که تمرکزتان را روی هدف بزرگتر، از دست ندهید.

خرج کردن هدفمندانه‌ پول

انسان‌هایی که از نظر مالی موفق‌اند و در واقع هوش بالای مالی دارند، برای هر خریدی که انجام می‌‌دهند، با دقت تصمیم‌می‌گیرند. این افراد هیچ وقت‌ پول‌شان را صرف کارهای بیهوده نمی‌کنند.

اگر می‌خواهید با استفاده از هوش مالی، درآمد خود را افزایش دهید باید بدانید که حتی کوچک‌ترین تصمیمات، تاثیراتی بلندمدت و بزرگ دارند. هزینه‌های کوچک غیرضروری اگر در کنار هم جمع شوند، مبلغ قابل توجهی می‌شوند که به راحتی نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

خرج‌های اضافی، بدهی شما را افزایش می‌دهند و فرصت‌ را برای افزایش درآمد، از شما می‌گیرند.

افراد باهوش از نظر مالی، آینده‌نگر هستند. یعنی موقع خرید و خرج کردن پول، آینده را نیز در نظر می‌گیرند و نتایج هر خرید را به دقت بررسی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه پول را بهتر و عاقلانه‌تر خرج کنیم؟

استفاده از توصیه‌های اقتصادی

اگر می‌خواهید هوش مالی خود را افزایش دهید و از این طریق، درآمدتان را بیشتر کنید، باید از توصیه‌های مالی و اقتصادی افراد حرفه‌ای و موفق بهره ببرید.

استفاده از تجربیات دیگران، باعث می‌شود که اشتباهات آنها را تکرار نکنید و دچار مشکلات و کمبودهای مادی نشوید. در این مسیر، از توصیه افراد باتجربه و متخصص کمک بگیرید.

تعامل با افراد موفق

برای اینکه مدیر خوبی در زمینه‌های مالی باشید، با افراد موفق، معاشرت و تعامل داشته باشید. این برقراری ارتباط با افراد موفق باعث می‌شود که عادت‌ها و اصول زندگی آنها را یاد بگیرید و در زندگی خود به کار ببندید.

هر ارتباطی که با افراد موفق برقرار کنید، تجربه‌ای عالی است که شما را یک قدم به موفقیت نزدیک‌تر می‌کند. این کار باعث می‌شود که در تصمیمات بزرگ مالی، مشاورانی عالی داشته باشید.

با گسترش تعاملات خود، منابع اطلاعاتی ارزشمندی خواهید داشت که برای ایجاد منابع درآمد جدید و راه‌اندازی کسب‌وکارهای موفق، برایتان حیاتی و مهم است.

یادگیری استراتژی‌های جدید مالی

افرادی که هوش مالی قابل توجهی دارند، هرگز از یادگرفتن چیزهای جدید در مورد پول، اقتصاد، سرمایه‌گذاری، املاک، سهام و… دست نمی‌کشند. برای آنها، پول درست مثل هوایی که نفس می‌کشند، با زندگی روزمره گره خورده است.

بیشتر بخوانید: 12 ویژگی افراد موفق در مسائل مالی

هر روز از عمرشان در حال یادگیری یک مبحث جدید در مورد پول و مدیریت آن هستند. برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی اقتصادی، کتاب‌های صوتی، شرکت در سمینار‌های اقتصادی و خواندن بخش اقتصادی روزنامه‌ها و مجلات، از عادات همیشگی آنها است که ترک نمی‌شود.

اگر همواره به دنبال کسب آگاهی‌ها و مهارت‌های جدید باشید، علاوه بر اینکه سطح هوش مالی شما افزایش پیدا می‌کند، در کسب‌وکار نیز موفق‌تر خواهید بود. همیشه ایده‌های جدیدی برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای تازه و منابع درآمد دیگر، در ذهن دارید.

استفاده درست از پول

یکی از نکاتی که همواره باید به خاطر داشته باشید این است که برای پول کار نکنید، بلکه کاری کنید که پول برای شما کار کند.

برای اینکه به اینجا برسید، باید بدانید که پول، چطور کار می‌کند و چه تاثیری می‌تواند در زندگی شما داشته باشد. قبل از هر چیز باید ترس خود را کنار بگذارید.

بسیاری از افراد، حاضر می‌شوند که کار خود را هرگز ترک نکنند چون می‌ترسند که نتوانند کار بهتری پیدا کنند.

گرچه باید در زندگی تصمیم‌های هوشمندانه و آگاهانه گرفت، ولی این بدان‌معنا نیست که دست از ریسک کردن بکشید. ریسک کردن، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های افراد موفق در زمینه‌های مالی و تجاری است.

راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی

شغل و کسب‌وکار، دو مفهوم متفاوت‌اند. نباید از نظر مادی فقط به شغل‌تان اتکا کنید و باید به دنبال کسب درآمد دیگر و ایجاد یک کسب‌وکار اختصاصی باشید.

یکی از دلایل مشکلات اقتصادی متعدد ما این است که همواره به دنبال کسی هستیم تا برایش کار کنیم در حالی که بسیاری از ما به قدری توانمند هستیم که می‌توانیم کسب‌وکار خودمان را داشته باشیم.

درآمدی را که از شغل فعلی خود دارید، برای ایجاد کسب‌وکار جدید و ایجاد منبع درآمد دیگر هزینه کنید. هر چقدر که برای یادگیری مهارت‌های جدید هزینه کنید، ارزش دارد. آن را هزینه ندانید بلکه به عنوان یک سرمایه‌گذاری به آن بنگرید.

برای داشتن درآمد بیشتر، نسبت به بازار سهام، بورس، املاک و… نیز توجه داشته باشید و مهارت کار با آنها را یاد بگیرید.

ایجاد فرصت‌ها

بیشتر افراد به دنبال شانس و فرصت می‌گردند ولی افراد موفق و ثروتمند، خودشان فرصت‌سازی می‌کنند.

اگر افکار بزرگ نداشته باشید و ریسک نکنید، هیچ فرصت جدیدی برایتان پیش نمی‌آید. فقط تمام عمرتان را در انتظار یک موقعیت جدید یا شانس سپری کرده‌اید؛ فرصتی که هرگز خودبه‌خود پیش نمی‌آید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

آموزش سواد و هوش مالی

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx