5 راه برای مدیریت و متمرکز نگه داشتن فریلنسرها (کارکنان دورکار)

روش مدیریت فریلنسرها

دورکاری روش خوبی برای شرکت‌هاست که بتوانند فعالیت خود را به قسمت‌های مختلف کشور گسترش دهند.

همچنین برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها برای کاهش هزینه‌هایشان افرادی را بصورت دورکاری استخدام می‌کنند.

در این مطلب به چند روش برای مدیریت پرسنل دورکار اشاره می‌کنیم تا بتوانید تمامی آنها را روی یک هدف متمرکز کنید.

عناوین مطلب:

دور‌کاری برای بسیاری از کارمند‌ها و مدیران صنعت و خدمات یک امر جا افتاده است و شرکت‌های خدماتی، عامل جغرافیا را به عنوان یک مزیت در‌ نظر گرفته و از آن به عنوان اهرمی برای کاهش زمان پاسخگویی و اطمینان از حل سریع‌تر مشکلات مهم استفاده می‌کنند.

امروزه با ظهور ابزارهای قدرتمند همکاری، دورکار‌ها اطلاعات مهم خود را در کمترین زمان ممکن به اشتراک می‌گذارند که در فرآیند تصمیم‌گیری و همچنین جلب رضایت مشتری تاثیر به‌سزایی دارد.

تعداد نیروهای مستقر و دفتری یک شرکت موفق و نسبتا بزرگ شاید زیاد نباشد، در عوض بسیاری از کارمندان و مدیرانش؛ دورکار بوده و در مکان‌هایی دیگر مثل خانه و یا حتی کافی‌شاپ کار می‌کنند.

مدیران دورکار قادرند روزانه چندین مشتری را ویزیت کرده و دائما با تکنسین‌های خدمات درمورد هرگونه چالش کاری بحث کنند و به بررسی مشکلات عملکردی بپردازند.

دورکاری شروع خوبی است اما با گذر زمان ممکن است تمرکز افراد از دست رفته و حواس‌شان به عادت‌های غیرسازنده پرت شود و کمتر دل به کار بدهند. شما می‌توانید این حواس‌پرتی را با بکارگیری تکنیک‌های مدیریتی معمول، هدایت و کنترل کنید.

1. اولویت‌بندی بستر ارتباطی

دورکار‌ها باید به صورت روزانه ابزار‌های ارتباطی خود را اولویت‌بندی کنند.

اگر در حال حاضر از چند ابزار مانند ایمیل، پیامک، اسکایپ، تلگرام، واتساپ، ایمو و امثالهم استفاده می‌کنید، کارمندان با درخواست‌های مختلفی مواجه می‌شوند که باعث حواس‌پرتی آنها می‌شود.

سعی کنید برای هر ابزار یک اولویت تعیین کنید تا سطح توقعات و انتظارات مشخص شوند.

برای مثال، برای ساده‌کردن ارتباطات خود، از 3 ابزار اصلی استفاده کنید.

به اینصورت که اولویت اول برای ارتباطات داخلی روزمره، اولویت دوم برای پیام‌های فوری که به صورت تکی یا گروهی فرستاده می‌شوند و الویت سوم نیز زمانی استفاده می‌شود که باید یکی از مشتریان نیز به فرآیند گفتگو اضافه شود.

همچنین می توانید از ابزارهایی مثل Google Calender برای تقویم مشترک استفاده کنید، بنابراین اولویت هر شخص با توجه به سطح سازمانی و فرآیند کاری که انجام می‌دهد مشخص است و می‌داند که برای امور مختلف باید به کدام بسترهای ارتباطی سر بزند.

اگر اولویت‌بندی‌تان در بسترهای ارتباطی مدنظر درست باشد، هر کارمند دقیقا می‌داند که روزانه باید انرژی و دقت خود را کجا متمرکز کند.

2. برنامه‌ای تنظیم کنید و به آن وفادار باشید

اندازه‌گیری میزان بهره‌وری دورکارها می‌تواند چالش برانگیز باشد؛ مگر اینکه به طور مداوم، معیارهای ارزیابی مشخص شده و چک شوند.

کارمند‌ها باید بدانند چه چیزی از آنها انتظار می‌رود و با یک برنامه مشخص، میزان پیشرفت کار خود را با مدیران در میان بگذارند.

می‌توانید از مجموعه‌ای از ابزار‌های گزارش‌دهی برای کنترل بهره‌وری استفاده کنید. گزارش هفتگی – مثلا هر جمعه – می‌تواند روش خوبی برای مستند‌سازی اهداف و نتایج مهم، مسائل و مقاصد مشتریان و اضافه کردن منابع لازم باشد.

این گزارش‌ها در کنار جلسات دو هفته یک بار مدیران و ملاقات ماهانه رهبران سازمان به بررسی فعالیت‌ها در راستای هدف غایی شرکت کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که روند فعالیت‌های هر تیم با خط مشی شرکت مطابقت دارند.

ترکیب گزارشات مکتوب و جلسات تکی و گروهی، تمرکز را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود کارمندان بهره‌وری خود را فارغ از موقعیت مکانی‌شان حفظ کرده و حواس‌شان به کارهای کم‌ارزش‌تر پرت نشود.

3. بستری برای اشتراک گذاری اطلاعات پیدا کنید

شرکت‌های خدماتی بر اشتراک‌گذاری لحظه‌ای اطلاعات تکیه می‌کنند تا مشکلات مشتریان را پیش از تبدیل شدن به چالش‌های پرهزینه، برطرف کنند‌.

البته ممکن است دورکارها از استانداردهای مستندسازی مشخص شده منحرف شوند و این مسئله منجر به ایجاد شکاف در اطلاعاتی شود که برای حل مشکلات حیاتی به اشتراک گذاشته می‌شوند.

ملزم کردن شرکت‌ها برای اشتراک‌گذاری استاندارد اطلاعات، مستندسازی و کنترل پیوستگی داده‌ها به صورت مداوم ضروری است. شما می‌توانید این استانداردها را در جلسات فردی یا ملاقات‌های ماهانه مطرح کنید تا پیشرفت حاصل شود.

4. میزان پاسخگویی کارکنان دورکار را بالا نگه دارید

متاسفانه تمامی نیرو‌های دور‌کار موفق نیستند بنابراین شما باید حین استخدام به صفات شخصیتی مناسب توجه کنید.

دور‌کار‌ها انسان‌های خود‌انگیخته، مستقل، مسئولیت‌پذیر و با‌ اعتمادبه‌نفسی هستند که استانداردهای بالایی برای کیفیت کارشان دارند.

اگر گاهی به کارمند دورکارتان دسترسی ندارید و از اینکه یک روز تمام ناپدید شده است متعجب و سرگردانید، احتمالا باید از طریق زمانبندی آنلاین، تماس‌های تصادفی یا تعیین برنامه چک روزانه، سطح پاسخگویی او را افزایش دهید.

اعتمادسازی هم به تلاش کارفرما و هم به تلاش کارمند نیاز دارد، اما برای پیگیری نگرانی‌هایتان خیلی صبر نکنید. اعتماد ممکن است با گذشت زمان و پیگیری نکردن امور کاملا از بین برود.

5. اجازه ندهید که فاصله فیزیکی باعث از دست رفتن فرهنگ شرکت شود

گفته می‌شود که “ فرهنگ “ دقیقا همان رفتارهایی است که کارمندان وقتی اتاق شما را ترک می‌کنند، از خود بروز می‌دهند. بنابراین دور‌کار‌ها با یک چالش واقعی برای کشف هر‌گونه ناسازگاری فرهنگی روبرو هستند.

برای حصول اطمینان از اینکه نیروی دور‌کارتان پایبند به تجربه فرهنگی شرکت است، بهتر است این افراد حین تصمیم‌گیری‌های کلیدی توسط چارچوب‌های فرهنگی شرکت هدایت شوند.

به‌خاطر داشته باشید که فرهنگ شرکت هنگام تعامل با کارکنان آن مشخص شده و فراگرفته می‌شود.

تشویق نیروی دور‌کارتان برای مشارکت در جلسات گروهی و رویداد‌های شرکت را فراموش نکنید. همچنین می‌توانید یکی از افراد شرکت را بعنوان همکار او در پروژه‌های کاری یا ملاقات با مشتریان تعیین کنید.

دور‌کاری برای بیشتر شرکت‌های خدماتی بسیار حیاتی بوده و می‌تواند تجربه مفید و جذابی برای کارکنان باشد.

شما می‌توانید با پیروی از چند تکنیک ساده کارکنان دورکارتان را مدیریت کرده و انحراف آنها از اهداف مشترک را کنترل کنید و اینگونه یک محیط رقابتی قدرتمند با نیروهای دور‌کار پاسخگو و متعهد ایجاد کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

مدیر موفق کیست؟

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx