تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 15 آگوست، 25 مرداد

blank

معامله‌گران برای بار دیگر موجب صعود ارز دیجیتال اتریوم شدند و شکستی قدرتمند بالاتر از سطح 400 دلار می‌تواند بیت‌کوین و دیگر آلت‌کوین‌ها را نیز به سطوح بالاتر حرکت دهد.

داده‌های حاصل از شرکت سرمایه‌گذاری Grayscale نشان می‌دهد که دارایی‌های تحت مدیریت این شرکت از حدود 1.9 میلیارد دلار در پایان سال 2019 به بیش از 3.5 میلیارد دلار تا پایان 30 ژوئن 2020 افزایش یافته است.

اصلاح قیمت دلار آمریکا (DXY) و احتمال تضعیف بیشتر آن به دلیل ادامه‌ی چاپ پول توسط فدرال رزرو ایالات متحده، می‌تواند یکی از دلایل اصلی افزایش سرمایه گذاری‌های بخش سازمانی در ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) باشد.

عناوین مطلب:

جالب این است که حدود 40 درصد از بیت‌کوین انباشته شده طی دو سال گذشته جابجا نشده است و این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران این دارایی‌ خود را حفظ کرده‌اند، چراکه پیش‌بینی می‌کنند در آینده سطوح بالاتری را شاهد خواهند بود.

Bill Barhydt مدیر عامل شرکت Abra معتقد است که اکنون بیت‌کوین به عنوان یک طبقه از دارایی جدید، شاهد “یک لحظه‌ی کلیدی” است.

Rumors اظهار داشت كه دولت آمریكا می‌تواند با دامن زدن به تورم، سعی در احیای رشد كند.

از این رو، به نظر Barhydt این بهترین زمانی است که بیت‌کوین می‌تواند ادعا کند که یک “دارایی دیجیتالی سخت بالفعل” است.

اما اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در تاریخ 12 آگوست از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 11,253 دلار) بازگشت، که این نشان می‌دهد گاوها در زمان افت تا این سطح حمایت به صورت تهاجمی به سمت خرید روی می‌آورند.

پرایس اکشن چند روز گذشته‌ی بیت‌کوین یک الگوی مثلث صعودی را شکل داده است، که درنتیجه‌ی شکست و بسته شدن قیمت آن (طبق چارچوب زمانی UTC) بالاتر از سطح 12,113.50 دلار تکمیل خواهد شد.

هدف قیمتی این وضع صعودی، سطح 13,702.55 دلار است.

شیب هر دو میانگین متحرک رو به افزایش است و شاخص قدرت نسبی نیز در منطقه‌ی مثبت قرار دارد که این نشان می‌دهد گاوها از برتری برخوردار هستند.

نمودار قیمت بیت‌کوین

اگر جفت ارز BTC / USD از سطوح فعلی و یا از مقاومت محدوده‌ی 12,113.50 دلار کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه شکسته شود، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی اولین نشانه‌ی سیو سود در سطوح بالاتر خواهد بود.

به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه، افت این ارز تا قیمت 10,400 دلار امکان‌پذیر است.

اگر این سطح حمایت حفظ شود، این جفت ارز ممکن است برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

روند بیت‌کوین در نتیجه‌ی شکست به زیر محدوده‌ی حمایت 10,400 تا 10,000 دلار، منفی خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارزدیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 13 آگوست به بالاتر از خط روند نزولی و مقاومت محدوده‌ی 415.634 دلار صعود کرد که این نشان می‌دهد روند صعودی آن از سر گرفته شده است.

شیب هر دو میانگین متحرک نمایی رو به افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی بیش خریداری شده قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها دارای برتری هستند.

هدف بعدی در این روند صعودی، قیمت 480 دلار و سپس 520 دلار است.

اگر خرس‌ها بر شکست فعلی غلبه کنند و جفت ارز ETH / USD را به زیر سطح 415.634 دلار کاهش دهند، این دیدگاه صعودی باطل خواهد شد.

نمودار قیمت اتریوم

چنین حرکتی نشانگر سیو سود در سطوح بالاتر است و می‌تواند منجر به پولبکی عمیق‌تر شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) بالاتر از الگوی وج خیزان شکسته شد، که این نشان دهنده‌ی صعود این ارز است.

اگر گاوها بتوانند قیمت ریپل را به بالاتر از سطح 0.307301 دلار برسانند، احتمال صعود آن تا مقاومت محدوده‌ی 0.326113 تا 0.346727 دلار وجود دارد.

شکست بالاتر از این محدوده، نشانگر از سرگیری روند صعودی این کریپتوکارنسی خواهد بود.

بالاتر از سطح 0.346727 دلار، هدف بعدی که باید زیر نظر داشت قیمت 0.40 دلار است.

نمودار قیمت ریپل

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی بیش خریداری شده، نشان می‌دهد که گاوها در بازار دارای برتری هستند.

برخلاف این فرض، اگر جفت ارز XRP / USD از سطح 0.307301 دلار سقوط کند، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت این آلت‌کوین را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.275 دلار) کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، امکان اصلاحی عمیق‌تر تا سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 0.244472 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) در تاریخ 13 آگوست بالاتر از سطح 261.8 درصدی فیبوناچی گسترشی 17.4319 دلار شکسته شد، اما گاوها نتوانستند قیمت را بالاتر از آن حفظ کنند، که این نشان دهنده‌ی اندکی سیو سود در سطوح بالاتر است.

با این حال، جفت ارز LINK / USD هنوز قدرت خود را از دست نداده است، و این نشان می‌دهد که هنوز اکثر گاوها موقعیت‌های خود را نگه داشته‌اند چراکه انتظار دارند قیمت این ارز به صعود خود ادامه دهد.

اگر خریداران بتوانند قیمت چین لینک را به بالاتر از سطح 18.3488 دلار حرکت دهند، این صعود می‌تواند تا قیمت 20 دلار ادامه یابد.

ارز دیجیتال چین لینک

از سوی دیگر، در نتیجه‌ی شکست به زیر سطح 15.9175 دلار، فروش می‌تواند از سر گرفته شود.

به زیر این سطح، افت این کریپتوکارنسی تا سطح 38.2 درصدی فیبوناچی اصلاحی 13.9639 دلار محتمل است.

اگر این جفت ارز از این سطح بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا روند صعودی خود را از سر بگیرند، اما شکست به زیر از این سطح می‌تواند نشانگر تضعیف حرکت آن باشد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) طی چند روز گذشته سطح حمایت 280 دلار را حفظ کرده است، که این نشان می‌دهد گاوها مشغول خرید در این سطوح هستند.

با این حال، اگر گاوها قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از خط روند نزولی حرکت دهند، خرس‌ها برای بار دیگر در جهت شکست سطح حمایت 280 دلار تلاش خواهند کرد.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

اگر قیمت بیت‌کوین کش مجددا از خط روند نزولی کاهش یابد، یک الگوی مثلث نزولی را تشکیل می‌دهد، که درنتیجه‌ی شکست و بسته شدن قیمت آن به زیر سطح 280 دلار تکمیل خواهد شد.

هدف قیمتی این وضع، سطح 222 دلار است.

با این حال، اگر گاوها قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از خط روند نزولی سوق دهند، امکان حرکت آن تا سطح 325 دلار و سپس تا 353 دلار وجود دارد.

شکست بالاتر از این سطح مقاومت، سیگنال از سرگیری احتمالی روند صعودی آن خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV سطح حمایت 200 دلار را حفظ کرده است اما این بازگشت فاقد قدرت است، که این نبود فوریت در میان گاوها برای خرید در این سطوح را نشان می‌دهد.

اکنون قیمت این کریپتوکارنسی به خط روند نزولی رسیده است که احتمالاً به عنوان یک سطح مقاومت سخت نیز عمل خواهد کرد.

اگر جفت ارز BSV / USD از این سطح مقاومت کاهش یابد، احتمال شکست آن به زیر سطح 200 دلار و میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 192 دلار) افزایش می‌یابد.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

به زیر این سطح، افت آن می‌تواند تا قیمت 160 دلار ادامه پیدا کند.

در حال حاضر، شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 214 دلار) مسطح است و RSI نیز نزدیک به نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این تعادل میان عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد.

شکست این آلت‌کوین بالاتر از خط روند نزولی و سطح مقاومت 227 دلار، نشانگر این است که گاوها به بازی بازگشته‌اند.

بالاتر از این سطح، امکان تجربه‌ی مجدد قیمت 260.86 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

گاوها با موفقیت از سطح شکست 51 دلار دفاع کردند که این نشانه‌ی مثبتی است.

اگر آنها بتوانند ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) را به بالاتر از کانال نزولی منتقل کنند، حرکت آن تا سطح 60 دلار و سپس تا 65.1573 دلار امکان‌پذیر است.

شکست لایت‌کوین بالاتر از سطح 65.1573 دلار منجر به صعود تا قیمت 80 دلار خواهد شد.

نمودار قیمت لایت‌کوین

جفت ارز LTC / USD در حال حاضر بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 55 دلار) قرار دارد و RSI نیز به زیر سطح 60 رسیده است، که این نشان دهنده‌ی برتری جزئی گاوها در بازار است.

برخلاف این فرض، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی کاهش یابد، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت این آلت‌کوین را به زیر سطح 51 دلار کاهش دهند.

شکست به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 48 دلار)، نشانه‌ای بسیار مثبت خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال کاردانو (ADA) بین محدوده‌ی 0.13 تا 0.15 دلار در حال تثبیت است.

تلاش خرس‌ها برای شکست کاردانو به زیر این محدوده در تاریخ 12 آگوست با خریدی تهاجمی توسط گاوها رو به رو شد، که این تقاضای زیاد در سطوح پایین‌تر را نشان می‌دهد.

در طی این مرحله از حرکت صعودی، دو بار روند تثبیت قیمت حدود 27 روز یا بیشتر به طول انجامید.

نمودار قیمت کاردانو

تثبیت قیمت فعلی 18 روزه به پایان رسیده است و اگر تاریخ مجددا تکرار شود، ممکن است قیمت این ارز برای چند روزی پیش از شکست سقف و یا کف، در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.137 دلار) مسطح شده است و RSI نیز درست بالاتر از نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی تعادل میان گاوها و خرس‌هاست.

حرکت جهت‌دار بعدی احتمالا پس از بسته شدن قیمت جفت ارز ADA/USD (طبق چارچوب زمانی UTC) بالاتر از سطح 0.15 دلار و یا به زیر 0.13 دلار، آغاز خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 11، 12 و 13 آگوست به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 21.37 دلار) کاهش یافت، اما در هر سه روز خرس‌ها نتوانستند سطوح پایین‌تر را حفظ کنند، که این نشان دهنده‌ی خریدی تهاجمی توسط گاوها است.

در تاریخ 14 آگوست، گاوها قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از خط روند نزولی رساندند و اکنون در تلاشند تا به مقاومت محدوده‌ی 22.93 دلار دست یابند.

در صورت موفقیت‌شان، امکان صعود این ارز تا قیمت 24.588 دلار و سپس تا 27.1905 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت بایننس کوین

شیب هر دو میانگین متحرک رو به افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها دارای برتری هستند.

برخلاف این فرض، اگر جفت ارز BNB / USD از سطح 22.93 دلار کاهش یابد، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا سطح حمایت میانگین متحرک نمایی 20 روزه را بشکنند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

قیمت ارز دیجیتال کریپتو (CRO) در حال تثبیت در یک روند صعودی است، که این نشانه‌ی مثبتی محسوب می‌شود.

در حال حاضر قیمت این آلت‌کوین بین محدوده‌ی 0.154322 تا 0.176596 دلار گیر کرده است.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.16 دلار) به تدریج رو به افزایش است و RSI نیز نزدیک به سطح 60 قرار دارد، که این نشان می‌دهد حرکت کریپتو تضعیف شده است اما برتری هنوز در اختیار گاوها است.

نمودار قیمت کریپتو

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالاتر از سطح 0.176596 دلار برسانند، روند صعودی آن احتمالاً با هدف قیمتی بعدی بر روی 0.20 دلار از سر گرفته خواهد شد.

در مقابل، اگر جفت ارز CRO / USD به زیر سطح حمایت این محدوده‌ی رنج نزول پیدا کند، احتمال افت آن تا قیمت 0.13 دلار وجود دارد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
1
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx