آموزش پرایس اکشن لنس بگز + PDF فارسی

پرایس اکشن Lance Beggs

در این مقاله با روش معاملاتی پرایس اکشن لنس بگز (Lance Beggs) و منابع مطالعاتی آن آشنا می‌شوید.

شرح مختصری از پرایس اکشن

آنالیز بازار بر اساس عملکرد نمودارهای قیمتی یا پرایس اکشن (Price Action) یکی از محبوب‌ترین روش‌های تحلیلی در بازارهای مالی است که از تکنیک‌های تصویری و رفتار کندل‌های نمودار شمعی قیمت برای تصمیم‌گیری معاملاتی استفاده می‌کند.

در این روش، معامله‌گران با مطالعه الگوهای شمعی، سطوح حمایت و مقاومت، و الگوهای نموداری مختلف، بدون نیاز به شاخص‌های پیچیده، به تحلیل بازار می‌پردازند.

عناوین مطلب:

تفاوت اصلی معاملات بر اساس عملکرد نمودارهای قیمتی با روش‌های دیگر، نداشتن وابستگی به شاخص‌ها و اندیکاتورهای پیچیده است.

در این روش، تمرکز به‌طور اصلی بر روی حرکات قیمت در نمودار است که به معامله‌گران اجازه می‌دهد تصمیم‌های به‌موقع‌تری را بر اساس نمودارهای فعلی بازار بگیرند. همچنین، معامله‌گران در این روش بر اهمیت مد نظر قرار دادن شرایط کلی بازار و تحلیل محیط کلی تاکید دارند.

از تریدرهای معروف پرایس اکشن می‌توان لنس بگز را نام برد.

لنس بگز علاوه بر معامله‌گری سودآور با پرایس اکشن، برای آموزش ترید و معامله‌گری در پلتفرم های مختلف از جمله کانال یوتیوب، بلاگ و کتاب خود شناخته شده است.

در این مقاله به استراتژی پرایس اکشن لنس بگز و منابع مطالعه‌ی آن می‌پردازیم.

لنس بگز (Lance Beggs) کیست؟

لنس بگز با ۲۰ سال سابقه فعالیت در بازار یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های دنیای ترید است.

قبل از ورود به دنیای معاملات و بازارهای مالی، لنس بگز خلبان نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا بوده است اما پس از مدتی فعالیت در ارتش، فهمید که علاقه‌ای به خلبانی هلیکوپترهای ارتش ندارد و علاقه‌ی او در ترید و معامله‌گری است.

با شروع فعالیت در بازار سریعا دریافت که معامله‌گر شدن بسیار فراتر از یادگیری چند اندیکاتور و الگوهای قیمت است.

بعد از سال‌ها ترید در بازار، لنس بگز با تجربه‌ای که بدست آورد به این نتیجه رسید که بهترین حالت تریدر شدن زمانی رخ می‌دهد که در کنار معامله‌گری، از یک شغل جانبی یا هر منبع درآمد دیگری نیازهای اولیه خود را بتوان تامین کرد و سپس برای کسب درآمد بیشتر، با باقی پول خود به ترید پرداخت.

با این روش، تریدر ترس و استرس فراهم کردن نیاز های اولیه‌ی خود را ندارد و با آرامش و تحلیل درست رفتار بازار می‌تواند تصمیم های بهتری بگیرد و استراتژی کارآمد و کاربردی خود را بسازد.

برخلاف سایر تریدرهای دوره‌ی خود که بر تحلیل داده‌های اندیکاتورها و الگوهای قیمت پیدا شده در تایم فریم های روزانه یا بلندتر تاکید می‌کردند، لنس بگز بر روی رفتار و روانشناسی معامله‌گران و اثر آن بر شمع‌های نمودار شمعی قیمت و پرایس اکشن در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر تمرکز کرد‌.

لنس بگز یافته‌های خود را اول در بلاگ خود در فضای وب با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشت و در کانال یوتیوب خود نیز به آموزش پرایس اکشن و کندل شناسی پرداخت.

با محبوب‌تر شدن آموزش‌های لنس بگز، او در کتاب خود یافته‌ها و استراتژی‌های بدست آمده در سال‌های فعالیتش را با علاقه‌مندان به معامله‌گری به اشتراک گذاشت.

آموزش پرایس اکشن لنس بگز

لنس بگز در تریدهای خود بجای درگیر شدن با محاسبات سخت و پیچیده و داده‌های اندیکاتورها، روی مفاهیم پایه‌ای سطوح عرضه و تقاضا و اثر آن بر حرکات قیمت تمرکز می‌کند.

لنس بگز معتقد است که بازار را باید یک موجود احساساتی دید و بهترین زمان برای معامله زمانی است که احساسات در حداکثر خود قرار دارند، یعنی سطوح حمایت و مقاومت.

در این سطوح با پیدا کردن روند کلی بازار در تایم فریم بالا، وارد تایم فریم میانی می‌شویم تا روند حرکت بازار و سطح ترس و طمع سایر معامله گران ببینیم.

در آخرین مرحله وارد تایم فریم معاملاتی می‌شویم و با گرفتن سیگنال لانگ (Long) یا شورت (Short) می‌توانیم وارد بازار شویم یا اگر سیگنال در خلاف جهت معامله از قبل باز شده‌ی ماست، از بازار خارج شویم.

  • اما چگونه این سیگنال‌ها را دریافت کنیم؟
  • چگونه رفتار معامله‌گران را در بازار تسخیص بدیم؟

جواب در الگوهای شمعی نهفته است.

در کتاب لنس بگز نزدیک ۶۰ الگوی شمعی مختلف معرفی شده است که هر کدام به نوعی سعی دارند رفتار بازار را بنا به رفتار معامله‌گران طبق الگوهای شمعی پیش بینی کند.

از آن‌جا که یادگیری و حفظ تمامی الگوها کاری بسیار وقت‌گیر است و نمی‌توان همه‌ی آن‌ها را در این قسمت معرفی کرد، به بررسی قوانین کلی لنس بگز در ترید پرایس اکشن او در تایم فریم پانزده، پنج و یک دقیقه می‌پردازیم.

در الگوهای شمعی، هرچقدر بدنه کندل بزرگتر باشد و حجم بیشتری داشته باشد، احتمال اینکه بازار در جهت کندل حرکت بکند را افزایش می‌یابد. نمونه این الگو، الگوی شمعی مارابوزو (Marubozu) است.

از الگوی های شمعی مرتبط می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • الگو سه سرباز سفید (Three White Soldiers)
  • الگو دربرگیرنده گاوی (Bullish Engulfing) برای روند صعودی
  • سه کلاغ سیاه (Three Black Crows) و دربرگیرنده خرسی (Bearish Engulfing) برای روند نزولی
image 2

سایه‌ یا شادو (Shadow) کندل نیز در پرایس اکشن تاثیر گذار است.

به عنوان مثال، فارق از رنگ کندل، اگر بدنه شمع کوچک باشد و سایه‌ی زیر کندل نسبتا بلند باشد، این کندل نیز مانند یک کندل سبز بزرگ عمل می‌کند. نام دیگر این الگوی شمعی الگوی چکش (Hammer) یا دوجی سنجاقک (Dragonfly Doji) است.

برعکس این قضیه نیز صحیح است. یعنی اگر سایه‌ی بزرگ بالای بدنه‌ی کوچک باشد، مثل یک کندل قرمز بزرگ تاثیر کاهشی بر روی پرایس اکشن می گذارد. نام این الگو چکش برعکس (Inverted Hammer) یا سنگ قبر (Tomb Stone) است.

image 3

در سیستم معاملاتی لنس بگز، باید در سطوح حمایت و مقاومت الگوهای شمعی را بیابید و سپس در جهت روند بزرگتر بازار وارد معامله شوید و حد ضرر را بسیار نزدیک ورود بگذارید تا اگر شرایط مطابق اننظار شما پیش نرفت، سریعا از معامله خارج شوید و در نقطه مناسب‌تری وارد شوید.

به عنوان مثال اگر قیمت در یک کانال نوسان کند و از سمت بالای کانال با یک کندل مارابوزو سبز و با حجم بالا از کانال خارج شود، این نشان می‌دهد که معامله‌گران به رشد قیمت ایمان دارند و در جهت رشد قیمت معامله می‌کنند.

شما می توانید با شکست باند بالای کانال وارد معامله شوید یا صبر کنید تا یک کندل تاییدگر شکست روند مشاهده کنید و بعد وارد معامله لانگ شوید. در مقابل اگر کندل‌های نزدیک باند بالای کانال ضعیف باشند و عدم اعتماد بنفس بازار به رشد قیمت را نشان دهد، احتمال بازگشت قیمت تا باند پایین کانال وجود دارد.

ویژگی‌های استراتژی لنس بگز

استراتژی پرایس اکشن لنس بگز مثل هر استراتژی دیگری در بازار مزایا و معایب خود را دارد.

با آشنایی و سنجیدن مزایا و معایب این استراتژی بهتر می‌توانید جایگاه پرایس اکشن لنس بگز را در جعبه ابزار معاملات خود پیدا کنید.

مزایا و معایب پرایس اکشن لنس بگز

بهتر است اول به مزایای معامله‌گری با پرایس اکشن لنس بگز بپردازیم و بعد معایب آن‌را ذکر کنیم.

 دو مزیت مهم سیستم معاملاتی لنس بگز :

  • سادگی
  • تصمیم‌گیری به موقع

شما در این سیستم نیازی به داده‌های پیچیده، اندیکاتورهای پیشرفته ندارید و فقط با دانستن سطوح حمایت و مقاومت، الگوهای شمعی و کنترل ریسک می‌توانید به معامله‌گری و کسب سود بپردازید.

مزیت دیگر این سیستم تصمیم گیری بموقع است.

لنس بگز اعتقاد دارد معامله‌گر زمانی که درحال معامله است باید در بازار حضور داشته باشد و با معاملات شبانه یا در عدم حضور معامله‌گر مخالف است. یکی از دلایلی که لنس بگز تایم فریم پایین را برای معامله انتخاب می‌کند نیز همین است. با حضور داشتن در بازار شما می‌توانید اطلاعات را بصورت لحظه‌ای آنالیز کنید و در صورت نیاز به موقع تصمیم‌گیری کنید.

اما سیستم معاملاتی لنس بگز معایبی هم دارد، شما برای فهمیدن آن باید با مفاهیمی مثل سطوح حمایت و مقاومت، الگوهای شمعی، عرضه و تقاضا و تایید شکست سطوح قیمتی مهم آشنا باشید.

همچنین، سیستم لنس بگز نسبت به سایر سیستم‌های معاملاتی وقت‌گیرتر است. در سیستم لنس بگز معامله‌گر باید تا زمان پایان و بسته شدن معامله، وقت خود را اختصاص به آنالیز و بررسی بازار بدهد.

و در نهایت عیب آخری که می‌توان در سیستم لنس بگز یافت تفسیر اختیاری اتفاقات بازار است؛ این امکان همیشه وجود دارد که معامله‌گران تازه‌کار در عین کارآمد بودن سیستم معاملاتی و کامل بودن اطلاعات دریافتی، تفسیر اشتباهی را انجام دهند و در نهایت تصمیمات غلط بگیرند و دچار ضرر شوند.

اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم معاملاتی لنس بگز هستید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب لنس بگز را مطالعه کنید.

کتاب پرایس اکشن لنس بگز

کتاب معامله‌گری لنس بگز یکی از منابع معتبر و معروف در زمینه معاملات بر اساس عملکرد نمودارهای قیمتی یا پرایس اکشن است.

لینک دانلود کتاب (فرمت فشرده RAR) ترجمه فارسی شده

این کتاب شامل تحلیل‌های جامع و مفصل از روش‌های معاملاتی لنس بگز می‌باشد و به خوانندگان نکات ارزشمندی را درباره‌ی استفاده از تحلیل نمودار قیمت و الگوهای شمعی فراهم می‌کند.

با ارائه مثال‌های عملی و توضیحات واضح، لنس بگز به خوانندگان خود توانایی‌ها و تجربیات خود را در عرصه‌ی ترید به اشتراک می‌گذارد.

لنس، نکات مهمی را درباره مدیریت ریسک، تفسیر الگوهای شمعی و تحلیل نمودارها ارائه می‌دهد.

این کتاب به عنوان یک منبع ارزشمند برای معامله‌گرانی که به دنبال بهبود روش‌های معاملاتی خود هستند، توصیه می‌شود و می‌تواند مبنایی قوی برای پیشرفت در مسیر معاملات موفق فراهم کند.

اگر شما زبان انگلیسی را مانند زبان مادری می‌دانید، پیشنهاد می‌کنیم در صورت علاقه به سیستم لنس بگز حتما به سایت تدریس معامله‌گری لنس بگز مراجعه کنید.

کتاب لنس بگز به دلیل محبوبیت بالا دوبار به زبان فارسی ترجمه شده است.

از بهترین ترجمه‌های فارسی کتاب لنس بگز می‌توان به کتاب معامله‌گر پرایس اکشن ترجمه حسن رضایی و ترجمه‌ی دکتر امیرعباس قربانی اشاره کرد که بین این دو، ترجمه دکتر امیرعباس قربانی محبوب‌تر است.

سوالات متداول

لنس بگز کیست؟

لنس بگز یکی از شناخته شده‌ترین چهره‌های دنیای ترید است که بعد از خروجش از نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا به علاقه خود یعنی معامله‌گری در بازارهای مالی روی آورد و پس از فعالیت پر ثمر خود در معامله‌گری، به آموزش دانسته‌ها و نوشتن کتاب خود پرداخت. کتاب معامله‌گری لنس بگز از مراجع معروف یادگیری معامله‌گری است.

ویژگی‌های پرایس اکشن لنس بگز چیست؟

لنس بگز بجای تمرکز بر روی اندیکاتورها و الگوهای قیمت، بر تاثیر انتخاب و روانشناسی معامله‌گران روی حرکات قیمت و کندل‌ها در تایم فریم‌های پایین تاکید می‌کند. لنس بگز پیشنهاد می‌کند قبل از ورود به یک معامله شرایط کلی بازار را در نظر بگیرید و خود را جای دیگر معامله‌گرها قرار بدهید تا ترس و طمع آن‌ها را بهتر درک کنید. لنس بگز بسیار بر اهمیت الگوهای شمعی برای ورود و خروج از معاملات تاکید می‌کند و حد ضرر را معمولا بسیار نزدیک نقطه ورود قرار می‌دهد.

بهترین ترجمه کتاب لنس بگز کدام است؟

کتاب لنس بگز یکی از شناخته شده‌ترین منابع آموزش معامله‌گری است که به زبان‌های مختلف از جمله فارسی ترجمه شده است. از بهترین ترجمه‌های فارسی کتاب لنس بگز می‌توان به کتاب معامله‌گر پرایس اکشن ترجمه حسن رضایی و ترجمه‌ی دکتر امیرعباس قربانی اشاره کرد که بین این دو، ترجمه دکتر امیرعباس قربانی محبوب‌تر است.

معایب و مزایای پرایس اکشن لنس بگز چیست؟

مزایای پرایس اکشن لنس بگز :
سادگی و عدم پیچیده بودن سیستم
تصمیم‌گیری به موقع در ترید

پرایس اکشن لنس بگز از معامله‌گر می‌خواهد که تا زمانی که معامله‌ی باز دارد آفلاین نشود. این امر موجب تصمیم‌گیری به موقع معامله‌گر می‌شود اما در عوض سیستم معاملاتی را بسیار وقتگیر می‌کند. آزادی عمل در تفسیر داده‌های نمودار قیمت نیز ممکن است موجب اشتباه معامله‌گران تازه‌کار در تفسیر و ضرر دادن آن‌ها شود.

جمع‌بندی

استراتژی معاملاتی لنس بگز بر اساس عملکرد نمودارهای قیمتی یکی از روش‌های جذاب و مؤثر در دنیای معاملات است.

این روش به واسطه‌ی تمرکز بر تحلیل پرایس اکشن نمودارها، از پیچیدگی‌های معمول در استفاده از شاخص‌ها و اندیکاتورها خودداری می‌کند و معامله‌گران را قادر می‌سازد تا با توجه به تحلیل دقیق الگوهای شمعی، تصمیم‌های به‌ موقع‌تری در بازار بگیرند.

این روش بر اهمیت مد نظر قرار دادن شرایط کلی بازار و اندازه‌گیری موقعیت نیز تأکید دارد و از اصول انضباطی برای کنترل هیجان‌ها در معاملات بهره می‌برد.

استراتژی معاملاتی لنس بگز با مزایا و معایب خود، به عنوان یک ابزار قدرتمند برای معامله‌گران حرفه‌ای مطرح است.

با استفاده از کتاب‌ها، منابع و آموزش‌های مرتبط با لنس بگز، معامله‌گران می‌توانند مهارت‌های خود را بهبود دهند و به سوی معاملات موفقیت‌آمیز پیش بروند.

اما همچنین باید به یاد داشته باشیم که هیچ روش معاملاتی نمی‌تواند پیش‌بینی دقیق و صد در صدی از بازار فراهم کند، بنابراین همواره لازم است معامله‌گران به دقت به معاملات خود نگاه کنند و با استفاده از استراتژی‌های مناسب و مدیریت ریسک، تصمیم‌گیری های خود را تصحیح کنند.

استراتژی معاملاتی لنس بگز، به عنوان یکی از ابزارهای موثر و مورد تأیید در دنیای معاملات، می‌تواند به معامله‌گران کمک کند تا به سودآوری و موفقیت در بازار مالی دست یابند.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

پرایس اکشن

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
ali

سلام بسیار عالی

ali

سلام بسیار عالی

ali

سلام بسیار عالی

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
3
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx