احتمال رسیدن بیت‌کوین به 9 هزار دلار 17 روز پیش از هاوینگ

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت‌کوین اکنون که تنها 17 روز تا رویداد هاوینگ باقی مانده با سطح مقاومت سرسخت 7,800 دلاری روبرو است.

قیمت بیت‌کوین برای چند هفته بین 6,600 تا 7,200 دلار در نوسان بود. اما در نهایت، مقاومت شکسته شد و قیمت با 10 درصد رشد به 7,750 دلار رسید.

اما بیت‌کوین تنها رمزارزی نیست که توانسته قدرت خود را نشان بدهد زیرا آلت کوین‌ها نیز به دنبال بیت‌کوین شاهد رشد قیمت بوده‌اند. کاردانو جهشی 22 درصدی و اتریوم نیز افزایش قیمتی 16 درصدی تجربه کرده‌اند.

عناوین مطلب:

اکنون که اندکی بیش از دو هفته زمان تا رویداد هاوینگ بیت‌کوین باقی مانده، از بازارها چه انتظاری می‌توان داشت؟

chart1 3 عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

شکست مقاومت 7,200 دلاری و روبروشدن با مقاومت 7,800 دلاری

قیمت بیت‌کوین برای چند هفته بین 6,800 تا 7,300 دلار در نوسان بود و مشخص نبود روند میل به ادامه مسیر صعودی دارد یا نزولی. اما با شکست مقاومت و صعود قیمت بالاتر از محدوده 7,300 دلاری، همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید، پاسخ روشن شد.

chart2 1 نمودار چهارساعته بیت‌کوین تتر. منبع: Tradingview

قیمت بیت‌کوین اوایل این هفته محدوده 6,800 دلار را به عنوان حمایت حفظ کرده بود. بعد از آن به‌تدریج چند بار به مقاومت‌ها نزدیک شد. شکست مقاومت و پی‌گرفتن روند صعودی موجب لیکوئید‌شدن (از دست رفتن سرمایه و کنسل‌شدن) موقعیت‌های شورت در قراردادهای آتی شد.

پس از آن، مقاومت بعدی همانطور که نمودار نشان می‌دهد در محدوده 7,700 تا 7,800 دلار قرار دارد.

در حال حاضر، محدوده جدیدی برای بیت‌کوین تعریف شده است. مقاومت حال حاضر در محدوده 7,700 تا 7,800 قرار دارد و حمایت در بازه 7,275 تا 7,350 قرار گرفته است. تا زمانی که قیمت بیت‌کوین بالاتر از سطح حمایت باقی بماند، خصوصا با توجه به نزدیک‌شدن به هاوینگ، فشار و مومنتوم رو به بالا تضمین‌شده است.

شکاف بورس کالای شیکاگو در 9 هزار دلار

chart3 2 نمودار یک‌روزه بورس کالای شیکاگو – بیت‌کوین. منبع: Tradingview

نمودار بیت‌کوین از قراردادهای آتی بورس کالای شیکاگو داده‌هایی در خصوص شکاف‌های قیمت ارائه می‌کند. این شکاف‌های قیمت طی آخر هفته ایجاد می‌شوند زیرا قراردادهای آتی بورس کالای شیکاگو در روزهای شنبه و یکشنبه باز نیستند. معامله‌گران اغلب از این شکاف‌ها به عنوان سیگنال‌های اضافی برای معاملات استفاده می‌کنند، که می‌توانند روند صعودی بازار فعلی را جذاب‌تر کنند.

این نمودار شکاف قیمت بزرگی بین 8,280 دلار تا 9,055 دلار نشان می‌دهد که احتمال دارد در نقطه‌ای اتفاق بیفتد. علاوه بر این، شکاف‌های دیگری نیز در روندی صعودی یافت می‌شوند، خصوصا در 10,100 دلار و 11,675 دلار.

میانگین متحرک 100 هفته‌ای به عنوان حمایت

chart4 2 نمودار یک هفته‌ای بیت‌کوین – دلار. منبع: Tradingview

نمودار هفتگی بیت‌کوین شکستی واضح در میانگین متحرک 100 هفته‌ای نشان می‌دهد. بسته‌شدن بالاتر از میانگین متحرک 100 هفته‌ای می‌تواند نشانی از قدرت بازار باشد.

با این حال، اگر سطح مقاومت افقی در 7,700 دلار رو به بالا شکسته شود، احتمال ایجاد مومنتوم صعودی بیشتر وجود دارد. همانطور که در نمودار دیده می‌شود، در صورت شکست 7,700 دلار احتمال ادامه بیشتر روند به سمت 9,000 دلار زیاد است.

حفظ حمایت 190 میلیارد دلاری برای ارزش کل بازار

chart5 1 نمودار یک روزه ارزش کل بازار رمزارز. منبع: Tradingview

نمودار کل ارزش بازار رمزارز دیدگاه واضحی ارائه می‌دهد. منطقه 190 میلیارد دلاری به عنوان منطقه حمایت در نظر گرفته شده که حفظ آن برای ایجاد هرگونه مومنتوم صعودی ضروری است.

در حال حاضر، سطح مقاومت بعدی در نمودار ارزش کل بازار 220 میلیارد دلار است. با عبور از این سطح، مومنتوم صعودی بیشتر بازارهای رمزارز به سمت 235 تا 245 میلیارد دلار تضمین شده است.

حال سطوح کلیدی حمایت کجا هستند؟

در این نمودار سطح حمایت را می‌توان بین 202 تا 207 میلیارد دلار در نظر گرفت، زیرا این مقاومتی است که ارزش کل بازار توانست از آن عبور کند. اگر ارزش بازار از این سطح پایین‌تر برود، احتمال رسیدن آن به 175 میلیارد دلار وجود دارد.

رشد 100 درصدی ارزش کل بازار آلت کوین

chart6 1 نمودار یک روزه ارزش کل بازار آلت کوین. منبع: Tradingview

ارزش کل بازار با رسیدن به رشد 111 درصدی پس از افت شدید پنجشنبه سیاه قدرت خود را نشان می‌دهد.

مشابه ارزش کل بازار، شکست و صعود از سطوح سبز طی چند روز گذشته اتفاق افتاد که موجب حرکت‌های صعودی برای چند آلت کوین شد.

مقاومت بعدی که باید شکسته شود در حدود 79 تا 80 میلیارد دلار قرار گرفته است. در مرحله بعد، مومنتوم صعودی بیشتر می‌تواند روند را تا محدوده 92 تا 94 میلیارد دلار بالا ببرد. با این حال، در صورتیکه روند سطوح سبز را از دست بدهد، انتظار می‌رود به 66 و 57.5 میلیارد دلار برسد.

سناریوی صعودی برای قیمت بیت‌کوین

chart7 1 نمودار چهارروزه سناریوی صعودی بیت‌کوین دلار. منبع: Tradingview

در صورتیکه قیمت از حمایت یا مقاومت عبور کند، هم سناریوی صعودی و هم سناریوی نزولی کاملا ساده است. تا زمانی که حمایت 7,300 دلاری حفظ شود، مومنتوم صعودی برقرار است.

علاوه بر این، ماجرای هاوینگ نیز به طور فزاینده‌ای اهمیت می‌یابد. چنین ماجرایی می‌تواند ترس از دست دادن (FOMO) ایجاد کند و تا زمان رسیدن به این رویداد فشار خرید را بیشتر کند. با این حال، باید در نظر داشت که با یک جهش چشمگیر تا زمان رویداد هاوینگ، احتمال فروش گسترده بعد از این رویداد نیز وجود دارد.

در هر صورت حفظ حمایت 7,300 دلاری باعث تقویت روند صعودی و افزایش خرید می‌شود. قیمت بیت‌کوین احتمالا پیش از صعودی یا نزولی شدن برای مدتی در این بازه نوسان داشته باشد.

عبور از مقاومت 7,700 دلاری می‌تواند ضامن مومنتوم صعودی بیشتر با اهداف 8,500 و 9,000 دلار (با توجه به شکاف بورس کالای شیکاگو) باشد.

سناریوی نزولی قیمت بیت‌کوین

chart8 نمودار چهار ساعته سناریو نزولی بیت‌کوین – دلار. منبع: Tradingview

سناریوی نزولی نیز ساده است. اگر قیمت بیت‌کوین به سمت مقاومت حرکت کند اما بعد شاهد فروشی گسترده باشد، صعود قیمت احتمالا موقتی خواهد بود، به ویژه در 7,700 دلار زیرا این محدوده آخرین حمایت پیش از سقوط قیمت بیت‌کوین در پنجشنبه سیاه بود.

اگر این سطح حمایت حفظ نشود، قیمت احتمالا دچار افت خواهد شد پیش از اینکه بازار دوباره بتواند مومنتوم صعودی خود را بازیابد.

بنابراین، یک فروش گسترده که منجر به رسیدن قیمت به 7,250 دلار و متعاقبا بازگشت فوری آن از 7,400 دلار شود می‌تواند سیگنالی برای شروع یک مومنتوم نزولی با اهداف بعدی 6,800 و 6,500 دلار باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx