شرایط بازار بیت‌کوین در صورت نزول قیمت تا ۷,۷۰۰ دلار

تحلیل ارز دیجیتال

در حال حاضر، بیت‌کوین هنوز در حال آزمایش شانس خود برای رسیدن به ۱۰,۰۰۰ دلار است. با این حال، اگر قیمت تا حد ۷,۰۰۰ دلار پایین بیاید، می‌تواند فرصت خوبی برای خریداران فراهم کند.

قیمت بیت‌کوین اکنون در یک دامنه باریک در حال نوسان است و هنوز در محدوده 9,000 دلار معامله می‌شود. در این بین، از طرفی شاهد کاهش حجم معاملات بیت‌کوین و از طرف دیگر، شاهد افزایش تزلزل در بازار سهام هستیم که می‌تواند بر بیت‌کوین تاثیرگذار باشد.

chart1 7 عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

عناوین مطلب:

حفظ حمایت 9,000 دلاری بیت‌کوین

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران تابستان 2019 را به خاطر دارند، زمانی که بیت‌کوین جهشی تا 14,000 دلار را تجربه کرد که درنهایت منجر به روندی اصلاحی تا 9,000 دلار شد. طی ماه‌های بعد، برای مدت قابل توجهی، قیمت در همین سطح حمایت تثبیت شد.

منطقه 9,000 تا 9,300 دلار سطح حمایت مهمی برای این ارز دیجیتال است که روند بارها از آن بازگشت داشته و تلاش کرده تا پس از عبور، آن را به عنوان سطح حمایت حفظ کند.

chart2 8 نمودار یک‌روزه بیت‌کوین/دلار. منبع: TradingView

در حال حاضر، بیت‌کوین بالاتر از این سطح حمایت معامله می‌شود. علاوه بر این، هنوز سطح حمایتی در محدوده 8,250 تا 8,500 دلار وجود دارد.

با این حال، محدوده‌های مقاومت هنوز مشخص هستند: بین 10,100 تا 10,500 دلار. از آنجا که روند بارها در طول سال گذشته به این سطح مقاومت رسیده است، تلاشی دیگر می‌تواند این مقاومت را بشکند.

چنین شکست مقاومتی می‌تواند روند را هزار دلار یا بیشتر جابه‌جا کند.

نمودار چهارساعته و محدوده باریک‌تر بین 9,200 و 9,600 دلار

chart3 7 نمودار چهارساعته بیت‌کوین. منبع: TradingView

نمودار چهارساعته ساختاری واضح نشان می‌دهد که در آن محدوده 9,600 دلار، محدوده مقاومت کنونی است. علاوه بر این، محدوده 9,175 تا 9,225 دلار، سطوح حمایتی هستند که باید حفظ شوند.

قیمت بیت‌کوین سطح حمایت 9,200 دلار را اوایل این هفته از دست داد و دُم کندل تا 8,900 دلار پایین آمد. با این حال، این افت قیمت کوتاه‌مدت بود و قیمت بیت‌کوین دوباره تا 9,600 دلار بازگشت داشت.

سطح حمایت پیشین در 9,200 دلار به عنوان حمایت تائید و باعث ادامه حرکت روند تا 9,600 دلار شد.

همانطور که پیش از این گفته شد، هرچه روند بیشتر با مقاومت تماس داشته باشد، مقاومت ضعیف‌تر و فروشندگان کمتر می‌شوند. اگر قیمت بیت‌کوین بتواند سطح 9,200 دلار را حفظ کند، احتمال تماس مجدد با مقاومت 9,600 دلاری بیشتر خواهد شد و احتمال شکست این سطح وجود دارد.

ارزش کل بازار در مسیر صعودی

chart4 8 نمودار یک‌روزه ارزش کل بازار. منبع: TradingView

پس از سقوط ماه مارس و طی ماه‌های اخیر، حجم معاملات در ارزش کل بازار افزایش قابل‌توجهی داشته است و هنوز در مسیری صعودی قرار دارد.

از آنجا که سقوط ناگهانی تا 3,600 دلار باعث شد نقدینگی بازار از کف قیمت هم کمتر شود، جای تعجب نخواهد بود اگر روند بخواهد نقدینگی را بالاتر از سقف‌های اخیر بکشاند. این سقف‌های اخیر را می‌توان در 306 میلیارد دلار یافت، که برابر است با قیمت بالاتر از 10,500 دلار برای بیت‌کوین.

به طور کلی، منطقه سبز و میانگین‌های متحرک 100 و 200 روزه بسیار مهم هستند. اگر ارزش کل بازار بتواند بالاتر از این میانگین‌های متحرک باقی بماند، می‌توان به ادامه مسیر صعودی امیدوار بود.

نمایی نزدیک‌تر می‌تواند در پیش‌بینی کوتاه‌مدت قیمت موثر باشد.

chart5 5 نمودار یک‌روزه ارزش کل بازار رمزارز. منبع: TradingView

همانطور که در این نمودار دیده می‌شود، سطح حمایتی که باید حفظ شود محدوده‌ای بین 240 تا 245 میلیارد دلار است. تا زمانی که این سطح به عنوان حمایت حفظ شود، روند صعودی ادامه خواهد یافت.

با این حال، این نمودار همچنین نشان می‌دهد که ارزش کل بازار از سطح 265 میلیارد دلار پایین‌تر رفته و این سطح تبدیل به مقاومت شده است.

در صورت افت قیمت، سطح حمایت 240 تا 245 میلیارد دلاری باید حفظ شود. در غیر این صورت، 215 میلیارد دلار سطح حمایت بعدی خواهد بود. در سناریوی صعودی، اگر قیمت بتواند مقاومت 265 میلیارد دلاری را بشکند، می‌تواند بیشتر اوج بگیرد. اگر 265 میلیارد دلار تبدیل به حمایت شود، هدف بعدی 306 میلیارد دلار خواهد بود.

سناریوی صعودی بیت‌کوین

chart6 8 نمودار چهارساعته سناریوی صعودی بیت‌کوین. منبع: TradingView

برای ایجاد سناریوی صعودی، بیت‌کوین باید بالاتر از سطح حمایت 9,200 دلاری باقی بماند. تا زمانی که این سطح حفظ شود، می‌توان گفت که بازار در مجموع صعودی خواهد بود.

اگر 9,200 دلار حفظ شود، روند احتمالا دوباره با 9,600 دلار تماس خواهد داشت. همانطور که پیش از این گفته شد، هر چه روند بیشتر با یک سطح مقاومت یا حمایت تماس داشته باشد، آن سطح ضعیف‌تر خواهد شد.

در این مورد خاص، مقاومت 9,600 دلاری بارها محل تماس روند بوده و احتمال شکسته‌شدن آن زیاد است. به محض شکست این مقاومت، احتمال صعود تا 10,000 دلار زیاد خواهد بود.

در صورت ایجاد محدوده جدید، قیمت می‌تواند برای مدتی دوباره تثبیت شود. با این حال، اگر سناریوی صعودی ادامه پیدا کند، روند نیز می‌تواند مجددا اوج بگیرد. اگر قیمت به سمت 10,100 تا 10,500 دلار خیز بردارد، شکست این مقاومت‌ها محتمل خواهد بود.

روند پیش از این بارها با مقاومت 10,500 دلاری تماس داشته است و این به معنای احتمال صعودی مجدد قیمت تا این محدوده است. اگر این اتفاق بیفتد، می‌توان انتظار داشت قیمت بتواند در آینده‌ای نزدیک به 11,600 تا 12,000 دلار برسد.

سناریوی نزولی برای بیت‌کوین

chart7 5 نمودار چهارساعته سناریوی نزولی بیت‌کوین. منبع: TradingView

سناریوی نزولی نیز بستگی به سطح حمایت 9,200 دلاری دارد. در صورت عدم حفظ این حمایت، احتمال افت قیمت تا محدوده 8,250 تا 8,500 دلار محتمل خواهد بود.

اگر قیمت از سطح 8,500 دلار تا 9,100 دلار جهش داشته باشد و به‌سرعت بازگردد، احتمال افت بیشتر قیمت وجود دارد.

با این حال، حتی اگر قیمت بیت‌کوین تا 7,500 دلار (که یک محدوده حمایت قابل توجه است و هنوز روند به آن نرسیده) اصلاح شود، در تایم‌فریم‌های بزرگ‌تر باز هم می‌توان انتظار بهبود روند را داشت. اصلاح قیمت برای حفظ سلامت بازار ضروری است و می‌تواند باعث جذب خریداران به بازار شود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
حسین

باسپاس از نشر دیدگاه اذزشمند خود در زمینه رمز ارزها .

حسین

باسپاس از نشر دیدگاه اذزشمند خود در زمینه رمز ارزها .

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx